Battlefield 4 kraschar, gått för långt nu med det !

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 kraschar, gått för långt nu med det !

Battlefield 4 kraschar på 1 sätt för mig och det har gjort det hela tiden.
Det är att bilden stannar och ljudet hörs men det spelas om och när jag går in i processer så står det inget om att spelet inte svarar och när jag avslutar i aktivitetshanteraren so får jag inge Error efter kraschen.

Vad är felet?

Jag har gjort allt men orkar inte skriva det är så mycket jag har gjort men inte har gett något resultat.

Mina polare kan köra utan krascher.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Samma här :S Får crasherna på Dawnbreaker ( ibland ) , Locker ( ibland ) , Paracel Strom och Metro 2014. En jag känner fixade det genom att köra spelet i borderless bara , men det verkar inte fungera för mig :/

Permalänk
Medlem

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Du kraschar på alla maps?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Ja det är ju inte så att det heter

SweGamerS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag har gjort allt men orkar inte skriva det är så mycket jag har gjort men inte har gett något resultat.

Mina polare kan köra utan krascher.

Ja har du redan gjort ALLT så finns det ju inget mer att göra, tyvärr.

Det är fler som har bekymmer i denna tråden som du också vet :
#14389034

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Sweclockers är inte direkt sveriges största Bf4 commuinity.
BF4 e trasigt. Folk har randomproblem hela tiden, mitt vill inte ens starta länge... När de patchar ett problem kommer ett annat.

Generella råd är att Installera om:
* Grafikkort drivers
* Spelet
* Datorn

Med det är rätt hit-'n-miss om det fungerar eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Ser det ut som vi är betalda människor av EA för att ge dig support inom 24h av din fråga?

Kolla på ovan, testa olika drivrutiner, testa utan sli, ring EA, sluta betatesta deras spel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Tror att du har blandat ihop sweclockers med Dice - det är inte sweclockers som har gjort spelet ergo är det Dice som SKA kommer med lösningen

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Brukar få krasher när kortet får för lite ström, oftast vid överklock. Testa ha stock Clock och höj volten lite och testa. Annars det där över mig samt dra tillbaka CPU klock också om du nu har det

Permalänk
Medlem

Börja med att klocka ned GPU:erna, om inte det hjälper klocka ned CPU:n. Om inte det hjälper kör bara med ett kort. Jag förutsätter att du har testat flera olika drivrutiner samt uppdaterat BIOS?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Ja det är ju inte så att det heter

SweGamerS

Dice jobbar på en patch hade du googlat en gång innan du är otrevlig så hade du hittat det!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du kraschar på alla maps?

Typ ja.

Skrivet av Dassh:

Ja det är ju inte så att det heter

SweGamerS

Jaha varför har fler än mig skapat sådana trådar om ungefär samma poblem långt tillbaka fram tills nu?

Skrivet av daempull:

Ja har du redan gjort ALLT så finns det ju inget mer att göra, tyvärr.

Det är fler som har bekymmer i denna tråden som du också vet :
#14389034

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, och där är jag serru. Som har bekymmer.

Skrivet av Dallebull:

Sweclockers är inte direkt sveriges största Bf4 commuinity.
BF4 e trasigt. Folk har randomproblem hela tiden, mitt vill inte ens starta länge... När de patchar ett problem kommer ett annat.

Generella råd är att Installera om:
* Grafikkort drivers
* Spelet
* Datorn

Med det är rätt hit-'n-miss om det fungerar eller ej.

Har gjort alla de 3 sakerna.

Skrivet av Commander:

Ser det ut som vi är betalda människor av EA för att ge dig support inom 24h av din fråga?

Kolla på ovan, testa olika drivrutiner, testa utan sli, ring EA, sluta betatesta deras spel.

Förlåt att en text kan ta så illa upp, hur skulle det kännas om ett spel kraschar i över 3 månader och sen ser man de andra har värsta lyx och kan spela, jag är desperat jag älskar Battlefield som bara den, jag menar aldrig att vara otrevlig det var bara nu hur jag kände, och jag har åsikter och åsikter är åsikter.

Skrivet av hersses:

Tror att du har blandat ihop sweclockers med Dice - det är inte sweclockers som har gjort spelet ergo är det Dice som SKA kommer med lösningen

Självklart har SweC grundat BF höhöhöhö... Seriöst...
Om du syftar på hjälp så är det medlemmar jag vänder mig till här som kanske har varit med om liknande och har löst problemet.

Skrivet av oouhdawg:

Brukar få krasher när kortet får för lite ström, oftast vid överklock. Testa ha stock Clock och höj volten lite och testa. Annars det där över mig samt dra tillbaka CPU klock också om du nu har det

Jag har testat att sänka ner klocken till standard hjälpte inte.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Paracel Storm, Locker, Dawnbreaker och Metro kraschar för mig.
Testade nu att sätt Vertical Sync till ON (dvs 60Hz), som någon annan tipsade om. Nu har jag kört iaf Metro en hel del, och ingen krasch.
/S

Permalänk
Medlem

Detta hjälper kanske inte men..
Jag har inte haft en enda krash på vääldigt länge.
Mitt system ses i signaturen, kör med senaste drivrutinerna till allt, kör med SLI aktiverat i 2560x1080 och allt i ultra och resolutionscale 115%. Har inte capat FPS, inge V-sync eller nånting.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus VI Hero Processor: 4770k Ram: 16gb corsair vengeance. GPU: ASUS GTX980ti STRIX. PSU: Corsair RM550 . Samsung 840 250gb. Chassi: Silverstone Fortress 2. Skärm: AOC 24" 144hz.

Permalänk
Medlem

Prova plocka ut en gpu

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

Som många skriver här. Testa utan SLI. Försök att låsa fps(60) Du kommer att lyfta lite av kraften på GPU:n.

Testa köra allt på low. Ändra i Nvidias kontrollpanel. Under quality kan du testa att ha "Performance" istället för Quality.

Har du MSI Afterburner avinstallera skiten.
Testa klocka ner CPU

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Får ursäkta mig så mycket.
Under 2 dagar har jag iaf googlat runt och gjort en del saker som kanske ger resultat
Ljudkort och andra komponenter senaste drivrutinen håller jag på och uppdaterar som grafikkort jag alltid gör vid.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ändra inställningarna, prova dig fram. Vissa har tur som kan lira det utan problem, som jag. Andra sitter med riktigt bra komponenter och får krasher hela tiden oavsett.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Får ursäkta mig så mycket.
Under 2 dagar har jag iaf googlat runt och gjort en del saker som kanske ger resultat
Ljudkort och andra komponenter senaste drivrutinen håller jag på och uppdaterar som grafikkort jag alltid gör vid.

När du uppdaterar grafikdrivisarna antar jag att du bockar av 3D Vision och bara installerar Grafikdrivisen, PhysX (och kanske ljud om du kopplar datorn till TVn)?

Har själv haft lite problem med krascher när jag glömde avbocka dessa och körde Express install (har själv haft 680SLI).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När du uppdaterar grafikdrivisarna antar jag att du bockar av 3D Vision och bara installerar Grafikdrivisen, PhysX (och kanske ljud om du kopplar datorn till TVn)?

Har själv haft lite problem med krascher när jag glömde avbocka dessa och körde Express install (har själv haft 680SLI).

Det var ju ett tips man kan testa. Men kommer detta påverka lightboost på något sätt?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Seriöst inge hjälp !?

Och det här ska kallas Sweclockers

Troll eller?

Precis som du säger är detta sweclockers, inte ett internforum för BF4-utvecklare. Det är ingen här som kan felsöka din dator med den "informationen" du ger

Kan nog gå så långt i att kalla dig för idiot.

Idiot.

Permalänk
Medlem

Testa det som föreslås i den här videon:

https://www.youtube.com/watch?v=F8Mdfe9r3bQ

Permalänk
Medlem

Jag har haft krascher på locker, paracel och dawnbreaker. Var inne på en server där locker var i rotationen nu och körde på 125 och det var låsning inom ett par minuter, reconnectade och passade på att sätta den till 118...det funkade. Kan varit tur eftersom jag ibland klarat locker utan krasch även på 125 men.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Har fått samma skit sedan SA. Här finns några tips på lösningar att testa; http://www.reddit.com/r/battlefield_4/comments/1y8cu3/sound_l... - jag ska testa det senare ikväll!