USB-Gaming Headset för glasögonormar

Permalänk

USB-Gaming Headset för glasögonormar

God morgon!

Har i dagsläget ett par Steelseries Siberia V2 men nu när jag har fått glajjor på heltid så får jag på tok för ont i öronen efter cirkus en halvtimme av användning. Så söker nu ett nytt Headset som sitter lite mer bekvämt när man har bågar som vilar på öronen.

Det enda kravet egentligen är att det ska vara USB anslutning, inte 3.5mm då mitt ljudkort ger min output nå form av kvitter-ljud nu förtiden.

Pris 800-1500.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag är oxo heltids orm Kör med logitechs h540 serie. Bra ljud, samt att de ligger utanpå öronen utan att klämma bågarna.

Barnen fick H330(?) lillebror, den låter oxo OK. Priset är mellan 390-700:-

mvh Lazze

Permalänk

Svårt att bara ge dig tips såhär på en gång då det är många saker som spelar in. Hur ser ditt huvud ut t.ex., är det stort, litet, brett, smalt, etc.. Sen spelar även glasögonen in, vilken modell har du på bågarna.

Det viktigaste är ju att välja ett headset som inte "trycker" för mycket, en del klämmer fast ordentligt och en del är mer lösa och då passar de utmärkt för glasögonormar :D. Har själv ett par Beyerdynamics DT 770 Pro och de tycker jag fungerar utmärkt med mina glasögon och mitt huvud.

Permalänk

Kanske skulle ha specifierat att jag behöver ett headset med en mic Ursäktar bristande anvisning.
Tja, huvudet är väl normal format? Ett Steelseries Siberia 5H V2 sitter jätte bra på mitt huvud, bara det att de trycker döe mycket på bågarna nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvjerry:

Kanske skulle ha specifierat att jag behöver ett headset med en mic Ursäktar bristande anvisning.
Tja, huvudet är väl normal format? Ett Steelseries Siberia 5H V2 sitter jätte bra på mitt huvud, bara det att de trycker döe mycket på bågarna nu.

de lurar jag rekommenderade har Mic som går att fälla upp eller mute:a

Med vänlig hälsning, Lazze

Permalänk
Medlem

Vad gör du av ditt "gamla" headset?

Permalänk
Medlem

SENNHEISER PC-363D sitter skönt på min skalle och jag har ändå ganska kraftiga bågar. Dessutom bra pris (1499:-) på Dustin just nu.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem