Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Jopp visst använder jag Gmail. Ska testa Gmail appen genast. Tack för hjälpen än en gång!

Hittade just detta tweak som kanske kan vara något..

http://cydia.saurik.com/package/com.nopperssoftware.pushforgm...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Hejsan!

Råkade uppgradera till iOS 7.0.6 idag, går detta JB:a eller ska jag vänta på 7.1? Eller dra in 7.1 betan?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hejsan!

Råkade uppgradera till iOS 7.0.6 idag, går detta JB:a eller ska jag vänta på 7.1? Eller dra in 7.1 betan?

Senaste 7.1 betan har patchat jailbreaket, en del av det iaf, så det ska du inte ha.

iOS 7.0.6 är det väldigt bra att du uppdaterat till, då den hade en stor säkerhetsbugg**. Det går fint att jailbreaka, men du måste göra lite grejjer: http://www.redmondpie.com/jailbreak-ios-7.0.6-untethered-usin...

Jag följde själv den guiden och det funkar fint.

En minut efter jag postade detta så släpptes evasi0n 7 med support för iOS 7.0.6: http://evasi0n.com/

**: iOS 7.0.6 fixade en bugg som dokumenteras här: https://www.imperialviolet.org/2014/02/22/applebug.html
Eftersom Apple redan slutat signera 7.0.4 och även patchade detta till iOS 6 (som enheter från 2009 kör) tyder det på att detta var en väldigt seriös bugg som fixats. Därför rekommenderar jag att uppdatera till iOS 7.0.6.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Senaste 7.1 betan har patchat jailbreaket, en del av det iaf, så det ska du inte ha.

iOS 7.0.6 är det väldigt bra att du uppdaterat till, då den hade en stor säkerhetsbugg**. Det går fint att jailbreaka, men du måste göra lite grejjer: http://www.redmondpie.com/jailbreak-ios-7.0.6-untethered-usin...

Jag följde själv den guiden och det funkar fint.

En minut efter jag postade detta så släpptes evasi0n 7 med support för iOS 7.0.6: http://evasi0n.com/

**: iOS 7.0.6 fixade en bugg som dokumenteras här: https://www.imperialviolet.org/2014/02/22/applebug.html
Eftersom Apple redan slutat signera 7.0.4 och även patchade detta till iOS 6 (som enheter från 2009 kör) tyder det på att detta var en väldigt seriös bugg som fixats. Därför rekommenderar jag att uppdatera till iOS 7.0.6. Det borde komma en ny evasi0n 7 inom kort tycker jag.

Så jag kan inte JB:a imorn alltså?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Så jag kan inte JB:a imorn alltså?

Du kan jailbreaka just nu om du har iOS 7.0.6 eller lägre.
Vad skulle hända imorgon? o.o

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Du kan jailbreaka just nu om du har iOS 7.0.6 eller lägre.
Vad skulle hända imorgon? o.o

Slängde in JB nu men fick inget cydia bara en app som heter evasion 7. Följde allt i programmet ( i osx ) sen skulle man i slutet låsa upp sin Iphone för att fortsätta men inget hände. När jag startar Evasion appen är det bara grått och går bara gå ur den via powerknappen.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Slängde in JB nu men fick inget cydia bara en app som heter evasion 7. Följde allt i programmet ( i osx ) sen skulle man i slutet låsa upp sin Iphone för att fortsätta men inget hände. När jag startar Evasion appen är det bara grått och går bara gå ur den via powerknappen.

Har du stängt av passcode? Restore-ade du enheten innan? Någonting är fel på din sida då det funkade perfekt här, och för många andra.

Antar att du OTA (igenom telefonen, inte via datorn) uppdaterade till 7.0.6 vilket jag misstänker är felet.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Har du stängt av passcode? Restore-ade du enheten innan? Någonting är fel på din sida då det funkade perfekt här, och för många andra.

Aldrig använt passcode och återställde men såg nu att man måste göra det via itunes..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Aldrig använt passcode och återställde men såg nu att man måste göra det via itunes..

Yep. Gör så här:

Öppna iTunes
Säkerhetskopiera (detta gör en backup av dina inställningar, appar, osv)
Återställ (detta tar bort allt och installerar 7.0.6)
Återställ säkerhetskopian
Jailbreak'a

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Yep. Gör så här:

Öppna iTunes
Säkerhetskopiera (detta gör en backup av dina inställningar, appar, osv)
Återställ (detta tar bort allt och installerar 7.0.6)
Återställ säkerhetskopian
Jailbreak'a

Du borde maila dom att det ska stå så på deras sida! Fungerade galant tackar!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av enzity:

oj, visste inte att swec hade en jailbreak tråd!

http://imgur.com/a/DQUwW#0

Galleri på hur min telefon såg ut för 2v sedan, mesta är det samma än idag.

Hur fick du till sms-appen så där?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Hur fick du till sms-appen så där?

http://i.imgur.com/XvDATRD.png

Vad är det för tema han använder?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Vad är det för tema han använder?

Verkar vara ett som heter Pastel

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan göra eller har koll på en befintlig lista med tweaks för att snabba upp en gammal iPhone 4 (typ ta bort effekter etc. som slöar ner)? Tycker att det går väldigt segt nu för tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Är det någon som kan göra eller har koll på en befintlig lista med tweaks för att snabba upp en gammal iPhone 4 (typ ta bort effekter etc. som slöar ner)? Tycker att det går väldigt segt nu för tiden...

Kika på första sidan, finns en hel del bra tweaks som jag kör på (kör iPhone 4) Springtomize 3 är given... fixar till mycket.
Listan på förstasidan uppdateras hela tiden så det kan vara värt o kika på den lite då o då.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Går det att få bort operatörslåset på en 4s efter jailbreak? Eller får man fint hosta upp pengar till operatören?

Google säger ultrasn0w, men verkar inte funka över 4:an, sen nån metod med SAM som verkar ha patchats för länge sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Kika på första sidan, finns en hel del bra tweaks som jag kör på (kör iPhone 4) Springtomize 3 är given... fixar till mycket

Förstasidan, suck... Hur många gånger har jag inte blivit irriterad på folk som inte läst förstasidan... Där fick man igen för det:-p

Tack:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Hur fick du till sms-appen så där?

http://i.imgur.com/XvDATRD.png

Tweak som heter Messages Customizer, finns gratis på Modmyi repon.

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen för skillnad på icleaner och icleaner pro? Är det klassikern att om jag inte vet skillnaden ska jag ha icke pro varianten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Vad är det egentligen för skillnad på icleaner och icleaner pro? Är det klassikern att om jag inte vet skillnaden ska jag ha icke pro varianten?

Lite fler avancerade verktyg i Pro-versionen bara.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

jailbroken iPhone 5, iOS 7.0.6.

Tänkte också dela med mig av lite bilder. Så här ser det ut för mig, det är inte allt men lite av det goa.

Lockscreen och passcode

Dold text

Sen har vi homescreen och cc

Dold text

och ibland vill har ja det så det ser ut som en windows phone, och då är det genom Dreambord med tema iWphone8.
Btw: tog inte med hela den sidan, skulle bli så onödigt med massa bilder.

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ackki:

Tänkte också dela med mig av lite bilder. Så här ser det ut för mig, det är inte allt men lite av det goa.

Lockscreen och passcode

Sen har vi homescreen och cc

och ibland vill har ja det så det ser ut som en windows phone, och då är det genom Dreambord med tema iWphone8.
Btw: tog inte med hela den sidan, skulle bli så onödigt med massa bilder.

Kan du berätta vad du använder i dem första posten? inte windows saken utan de andra.

Permalänk
Avstängd

Försöker ändra themes på winterboard, laddat ner massa och aktiverar dem och startar om springboard, men inget nytt tema kommer upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Kan du berätta vad du använder i dem första posten? inte windows saken utan de andra.

Statusbar
-circular connectivity ind... är singnal/wifi prickarna (tillsätt med winterborde + ta bort en fil med ifile. står i beskrviningen)
-no percent sign för att ta bort batteriet.
-zeppelin för att gömma tele2

Lockscreen (allt som syns)
-subtlelock ändrar utseendet på datum och tid
-jellylock7 med tema (MIUI jelly7ock --> som tillsätts med winterboard) Vanliga jellylock7 temat är bra också. brukar köra med den
-androidlock XT är passcode

Homescreen (allt som syns)
-Aura är temat (tillsätt med winterboard)
-Springtomize 3 iOS7 för 5icon docks och coverflow
-Dockshift - andrar färgen på dock

och för att få fram det jag fått fram på min CC har jag använt mig av CCLoader, CCSettings och CCMeters.
-hiddensettings7 syns där också (i CC)

Jag tror inte jag missat något, lycka till

Permalänk
Skrivet av ackki:

Statusbar
-circular connectivity ind... är singnal/wifi prickarna (tillsätt med winterborde + ta bort en fil med ifile. står i beskrviningen)
-no percent sign för att ta bort batteriet.
-zeppelin för att gömma tele2

Lockscreen (allt som syns)
-subtlelock ändrar utseendet på datum och tid
-jellylock7 med tema (MIUI jelly7ock --> som tillsätts med winterboard) Vanliga jellylock7 temat är bra också. brukar köra med den
-androidlock XT är passcode

Homescreen (allt som syns)
-Aura är temat (tillsätt med winterboard)
-Springtomize 3 iOS7 för 5icon docks och coverflow
-Dockshift - andrar färgen på dock

och för att få fram det jag fått fram på min CC har jag använt mig av CCLoader, CCSettings och CCMeters.
-hiddensettings7 syns där också (i CC)

Jag tror inte jag missat något, lycka till

Fan mitt jailbreak kraschar med CCmeters...

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Fan mitt jailbreak kraschar med CCmeters...

Du kanske har något annat som inte vill samarbeta med den? Skulle nog tro att det är anledningen. Eller om du kanske kör med crackat och den är inte uppdaterad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Tweak som heter Messages Customizer, finns gratis på Modmyi repon.

Plus Flat7 messages i WinterBoard.

Sen är det Messages customiser

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Någon som har en gameboy color emulator alternativt advance som fungerar till iOS7?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Någon som har en gameboy color emulator alternativt advance som fungerar till iOS7?

Googla efter coolrom

Är det bara jag som blev tvungen att ta bort jailbreaken på min iPhone för att batteriet blev helt konstigt? Medans min ipad funkar perfekt.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Googla efter coolrom

Är det bara jag som blev tvungen att ta bort jailbreaken på min iPhone för att batteriet blev helt konstigt? Medans min ipad funkar perfekt.

Håller med, 7.0.6 verkar riktigt buggig... känns som det kommer en uppdatering till snart

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983