Bredbandsbolaget = Sveriges sämsta internetleverantör

Permalänk

Bredbandsbolaget = Sveriges sämsta internetleverantör

Har gått över en vecka nu...sen internet la ner.

Dom har ännu inte fixat problemmet ännu, har varit tvungen och åka till mina föräldrar som bor 2 timmar ifrån mig för ha tillgång till Internet.
(dom har Telia förresten)

Har ringt deras Kund service support, deras tekniker har ännu inte identifierat var felet ligger.. och säger dem arbetar på de.

Varje gång så ändras den beräknade klartiden och skjuts upp, och kan sätta pengar på att de kommer fortsätta bli så.

Går man in på deras driftinformation sida, så syns det här:

http://195.54.96.205/faultixwww-b2/

Om man klickar på Skåne,..

Går man dessutom in på Östergötland Län så är det en stackars snubbe som varit utan bredband sen strax efter sommaren förra året. Och ännu inte fixat.
Och ett X antal andra berörda kunder som varit utan sen tidigt Januari... man börjar ju tvivla på att dom nånsin kommer hitta felet/fixa felet.

Vad tror ni?

Ska man säga upp skit BBB och skaffa Telia istället eller vänta?

Andra som klagat
http://www.trustpilot.se/review/www.bredbandsbolaget.se

Telias drift nät ska iallafall ligga uppe.. i mitt område.
https://www.telia.se/privat/support/driftinformation/fasttele...

Hur funkar Telia generallt som bredband inne i stan?
Mycket klydd?
Får man okej ping/hastighet när man lirar CS och andra onlinespel osv?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

jag tror telia/något mindre företag är att gå på, har inte telia men haft och fungerade felfritt, har just nu bredband2 här och inte varit något problem fick tom hjälp med ett botnet anfall som någon idiot tyckte var roligt att skicka på mig

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Jag kan oxå bara rekommendera Bredband2. Har aldrig haft driftstörning pga av dom, och dessutom alltid blivit bra bemött i kundtjänst.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk

vet inte heller vilka andra bolag / alternativ som finns att välja på, har kollat upp comhem och bahnhof och det fanns inte tillgängligt i mitt bostadsområde. men telia och bredband perspektiv gick och skaffa, kunde dock ej hitta nån drift karta på bredband perspektivs drift information. så vet inte om dem delar samma drift kablar som bredbandsbolaget, men telia såg jag iallafall att den fungerade här.

vad hade ni gjort / tycker ni jag ska göra?

ska jag vänta och avvakta en vecka till, innan jag säger upp mig som kund hos BBB och sedan skaffa telia?

tror ni att dem löser problemmet?

någon annan som haft samma problem med BBB och varit utan internet en längre tid (1+ vecka) och dem sedan åtgärdat felet?

hade förut 100 mbit/s hos bbb, och max och skaffa hos telia på min gata var 60 mbit/s. ska väl inte vara någon större förlust?

max nedladdningshastighet (från bra server) kunde jag ändå inte få mer än 8-10mb/sekunden hos BBB och pingen la på 27-35 i CS:GO

hur kan jag kolla om jag kan skaffa bredband2?

post nr är 216 12

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

vet inte heller vilka andra bolag / alternativ som finns att välja på, har kollat upp comhem och bahnhof och det fanns inte tillgängligt i mitt bostadsområde. men telia och bredband perspektiv gick och skaffa, kunde dock ej hitta nån drift karta på bredband perspektivs drift information. så vet inte om dem delar samma drift kablar som bredbandsbolaget, men telia såg jag iallafall att den fungerade här.

vad hade ni gjort / tycker ni jag ska göra?

ska jag vänta och avvakta en vecka till, innan jag säger upp mig som kund hos BBB och sedan skaffa telia?

tror ni att dem löser problemmet?

någon annan som haft samma problem med BBB och varit utan internet en längre tid (1+ vecka) och dem sedan åtgärdat felet?

hade förut 100 mbit/s hos bbb, och max och skaffa hos telia på min gata var 60 mbit/s. ska väl inte vara någon större förlust?

max nedladdningshastighet (från bra server) kunde jag ändå inte få mer än 8-10mb/sekunden hos BBB och pingen la på 27-35 i CS:GO

Personligen skulle jag vänta ett tag till, och kräva något slags ersättning/prisavdrag när det väl fungerar igen. Jag har haft BBB i många år och bara upplevt ett ytterst fåtal driftstörningar, och de fåtal gånger jag behövt ringa supporten så har jag fått ett väldigt trevligt bemötande.

Har du fått någon information alls om vad som kan vara problemet?

Är det fiber eller ADSL?

Har du haft någon tekniker hemma hos dig?

Det kan ju vara så att felet ligger hos till exempel Skanova, och då är det ju utom BBB's kontroll och därför egentligen inte deras fel att det inte fungerar.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Jag har haft BBB sen flera år tillbaka och alltid varit nöjd men senaste året ungefär har dom jävlats något enormt så för runt ett halvår sedan så bytte jag till Telia och då gick jag ifrån BBB 24mbit (BBB kunde inte leverera mer här och gav egentligen typ 13-17mbit) till Telias 60mbit (som faktiskt ger 50+mbit hela tiden).

Kombinerade bredband, tv och telefoni med fastpris hos Telia och har nu mer kanaler än någonsin, riktigt internet och jag sparar 1500-2300kr per månad mot hur mycket jag betalade innan till BBB och viasat (bredband + telefoni / TV).

Så ja, jag är nöjd som fan med telia hittills iaf

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Har haft BBB i cirka 10 år. För 1/2 år sen var internet nere i en vecka, hade liknande upplevelser som dig (uppskattad klartid skjuts upp, andra i området har inga problem). Löstes efter många telefonsamtal, ingen verkade ha ens kollat på problemet dom 5 första dagarna. Någon nämnde att du ska begära ersättning, detta är ingen större idé, fick någon skitsumma typ 120 sek. Ska dock sägas att internet aldrig har krånglat annars, kan minnas att det varit nere max 5 ggr på 10 år, och då max i ett par timmar. Har dock haft en hel del routingproblem mot tyska spelservrar genom åren (ingen kontakt alls eller 200 ping). På det hela taget är jag nöjd och har inte ändrat ISP trots att jag betalar cirka 330/månad för 100/10 när jag kan få 100/100 för 250/månad.

Permalänk
Avstängd

kört BBB i 12-13 år .. och är helnöjd med allt utom priset 369kr

Permalänk
Skrivet av holetaker:

Jag kan oxå bara rekommendera Bredband2. Har aldrig haft driftstörning pga av dom, och dessutom alltid blivit bra bemött i kundtjänst.

bredband2 är ju bredbandsbolaget dem använder ju iallafall det namnet när dem skickar ut sms

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte annat än att hålla med. Min erfarenhet av bredbandsbolaget är katastrof, då jag endast har tillgång till Adsl har deras bredband 24 mbit endast levererat 8 Mbit till mig de 5 år jag varit kund. Finns nog ingen annan bransch där företagen kommer undan så lätt som BBB. Betalar man för en produkt förväntar man sig att få ut det man betalar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_for_life:

bredband2 är ju bredbandsbolaget dem använder ju iallafall det namnet när dem skickar ut sms

Bredband2 är Bredband2. B2 Bredband är dock Bredbandsbolaget.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Håller inte med dig att BBB är det sämsta alternativet. Det är nog lika med alla bolag

Har du gjort som du blivit tillsagd testat med annan kabel, kopplat ut router. Kört rak kabel från väggen till datorn.

Dessa faktorer har jag som kund i BBB fått lov att göra. Har råkat ut för massa skit men 10 år med bredbandsbolaget och några problem. Känns som väldigt br

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från BBB till Telia under 2013 och det var en prövning. BBB´s kundtjänst gick från att vara kass men trevlig till oerhört otrevlig. När väl BBB släppte in Telia på kablarna? som går till mig gick det kvickt men dom flyttade fram det ett par gånger och skyllde på att Telia ägde nätet. Om jag förstått rätt äger Skanova nätet och Skanova ägs av Telia, BBB mfl.

Under själva bytet hade man en "egen" kundtjänst från Telia som var snabb, proffsig och trevlig men när allt var klart är det den vanliga kundtjänsten som gäller. Den har varit bra men telefonkön är grymt lång.

Anledningen till mitt byte var att jag ville ha IP tv och BBB kunde inte leverera det. När jag frågade sa de att det var planerat till min station men hade inget datum. Vid min kanske 20:e förfrågan över mail fick jag svaret att om jag ville ha IP tv fick jag byta leverantör då utrustningen på stationen var för gammal och ingen uppdatering skulle göras inom överskådlig tid. Kändes fint att dom "ljugit" tidigare.

Nu har Telia funkat felfritt under den tid jag haft det, bra fart och inga störningar. BBB funkade bra under dom 10år+ jag hade dom. Hade egentligen bara ett riktigt driftsstopp och då upplevde jag samma sak som TS. Visserligen ringde jag BBB´s kundtjänst varje dag och varje gång så sa dom att det inte fanns någon felanmälan!

Visa signatur

nörd

Permalänk
Skrivet av Twister86:

vet inte heller vilka andra bolag / alternativ som finns att välja på, har kollat upp comhem och bahnhof och det fanns inte tillgängligt i mitt bostadsområde. men telia och bredband perspektiv gick och skaffa, kunde dock ej hitta nån drift karta på bredband perspektivs drift information. så vet inte om dem delar samma drift kablar som bredbandsbolaget, men telia såg jag iallafall att den fungerade här.

vad hade ni gjort / tycker ni jag ska göra?

ska jag vänta och avvakta en vecka till, innan jag säger upp mig som kund hos BBB och sedan skaffa telia?

tror ni att dem löser problemmet?

någon annan som haft samma problem med BBB och varit utan internet en längre tid (1+ vecka) och dem sedan åtgärdat felet?

hade förut 100 mbit/s hos bbb, och max och skaffa hos telia på min gata var 60 mbit/s. ska väl inte vara någon större förlust?

max nedladdningshastighet (från bra server) kunde jag ändå inte få mer än 8-10mb/sekunden hos BBB och pingen la på 27-35 i CS:GO

hur kan jag kolla om jag kan skaffa bredband2?

post nr är 216 12

Jag har inte haft problem med telia open fiber eller vad det kallas. Haft det i 4 år utan driftstörning och flyttat en gång också. Men inte stött på det här häller. Enda felet är att det hänt någon gång att modemet tappat anslutning till nätet (tror modet inte är helt ok eller om jag fick ny ip vid fel tidpunkt ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av AMD_for_life:

bredband2 är ju bredbandsbolaget dem använder ju iallafall det namnet när dem skickar ut sms

http://www.bredband2.com/

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Twister86:

hur kan jag kolla om jag kan skaffa bredband2?

post nr är 216 12

kolla in http://www.bredband2.com/ de äger rättigheterna till lägenheterna här där jag bor för en billigare peng och fungerar utmärkt har 100/10 men får ut 105/15ish

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14409727']Jag har haft BBB sen flera år tillbaka och alltid varit nöjd men senaste året ungefär har dom jävlats något enormt så för runt ett halvår sedan så bytte jag till Telia och då gick jag ifrån BBB 24mbit (BBB kunde inte leverera mer här och gav egentligen typ 13-17mbit) till Telias 60mbit (som faktiskt ger 50+mbit hela tiden).

Kombinerade bredband, tv och telefoni med fastpris hos Telia och har nu mer kanaler än någonsin, riktigt internet och jag sparar 1500-2300kr per månad mot hur mycket jag betalade innan till BBB och viasat (bredband + telefoni / TV).

Så ja, jag är nöjd som fan med telia hittills iaf

Antar du menar per år annars måste du haft det dyraste avtal bredbandsbolaget kunnat ge, jag har haft bredbandsbolaget under många år och körde även jag haft tv och telefon via dem. För bredbandet (100/100) betalade jag 320:- per månad och jag såg nu att viasat guld skulle höjas till 450:- månad, telefonen var då gratis pga tripple play avtalet.

Har under åren haft ett par tillfällen när jag varit utan internet, det längsta avbrottet var på lite mer än en vecka och berodde då på att teknikerna inte kom åt utrustning som satt i en annan fastighet pga att ägaren inte fanns tillgänglig för att öppna dörren.
Men i övrigt trivdes jag mycket bra med bredbandsbolaget som operatör, kör nu telia också det via fiber och än så länge funkar det bra (tom smartboxen som jag sett många klaga på fungerar bra för mig).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Saker kan gå sönder och då tar det tid att fixa. Eftersom du är privatperson så är du inte prioriterad för du betalar under 500 kr/mån.
Då försöker de med alla andra lösningar innan de skickar en tekniker för att kolla på problemet.
Skulle många drabbas på en gång så skickas en tekniker direkt till platsen för att felsöka.

Tro mig, alla andra operatörer gör samma sak. Bredband2 hade driftstörning varannan vecka i två månader på grund av dålig hårdvara.
De ville inte köpa in reservdelen i Sverige för det kostade betydligt mer här än om de importerade själva. De sparade pengar medan vi kunder fick vänta och leva med driftstörningen.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Antar du menar per år annars måste du haft det dyraste avtal bredbandsbolaget kunnat ge, jag har haft bredbandsbolaget under många år och körde även jag haft tv och telefon via dem. För bredbandet (100/100) betalade jag 320:- per månad och jag såg nu att viasat guld skulle höjas till 450:- månad, telefonen var då gratis pga tripple play avtalet.

Per månad var det ja...

TV:n kostar runt hälften så mycket med fler kanaler än Viasat-skiten som alltid bara strulat ändå, och som sagt så fick vi fastpris på hemtelefonin och det är det som sparar mest av allting om man ser till varje del av abonnemanget för sig. Sen så har jag ju som sagt fått en ordentlig boost på internethastigheten både upp och ner och det kostar mindre per månad än den gamla skiten från BBB.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Allt beror på vad det är för uppkoppling du har just nu tycker jag. Är det BBB fiber så vänta, kan du få Telia fiber så byt direkt. Alltele, Bredband 2 och T3 skulle jag avstå direkt ifrån att skaffa, Bahnhof, Ownit och Telia skulle jag tagit på en gång.

Comhem skulle jag aldrig någonsin tagit.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag har haft BBB i över 10 år och är väldigt nöjd med tjänsten. I början när fibern hade kopplats in kunde det vara driftstörning ca 30-60 minuter typ varannan eller var tredje vecka, men det varade bara någon månad och var förståeligt med tanke på nystartat system. Annars skedde den enda större störningen förra sommaren då jag var utan bredband i 3 veckor, dock var det inte BBB:s fel, någon byggarbetare hade grävt av fiberkabeln för området. När kabeln gick av så tog det ett par veckor för dom att få upp en tekniker till Luleå som faktiskt kunde skarva fiberkabel, för det är inte alls särskilt lätt.

På det hela är jag alltså nöjd, men när jag flyttar så kommer jag att ta Bahnhof bara för att BBB är löjligt dyrt i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14410027']Per månad var det ja...

TV:n kostar runt hälften så mycket med fler kanaler än Viasat-skiten som alltid bara strulat ändå, och som sagt så fick vi fastpris på hemtelefonin och det är det som sparar mest av allting om man ser till varje del av abonnemanget för sig. Sen så har jag ju som sagt fått en ordentlig boost på internethastigheten både upp och ner och det kostar mindre per månad än den gamla skiten från BBB.

Låter omöjligt att du kan tjäna 1500-2300:- månad, väljer du det dyraste bredbandet som bredbandsbolaget levererar kostar det 899:- och då rör det sig om ett gigabit avtal. Viasat guld kostar 504:- per månad och telefonin verkar som mest kosta 49:- i månaden fast i mitt fall vart den gratis pga att jag också hade internet och tv. Sammanlagt skulle ovanstående hamna på 1452:- och då är det räknat på grundpriser helt utan någon form av rabatt.

Edit: Såg att det även fanns ett max telefoni abonnemang som kostar 149:- per månad, i det ingår fria samtal till det fasta nätet och 300 minuter till det mobila vilket förövrigt är exakt samma upplägg som Telia har på sin motsvarande tjänst.

Enda sättet du överhuvudtaget kan komma upp i 2300:- lär vara om du väljer alla tv-abonnemang som bredbandsbolaget levererar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Saker kan gå sönder och då tar det tid att fixa. Eftersom du är privatperson så är du inte prioriterad för du betalar under 500 kr/mån.
Då försöker de med alla andra lösningar innan de skickar en tekniker för att kolla på problemet.
Skulle många drabbas på en gång så skickas en tekniker direkt till platsen för att felsöka.

Tro mig, alla andra operatörer gör samma sak. Bredband2 hade driftstörning varannan vecka i två månader på grund av dålig hårdvara.
De ville inte köpa in reservdelen i Sverige för det kostade betydligt mer här än om de importerade själva. De sparade pengar medan vi kunder fick vänta och leva med driftstörningen.

Många drabbas? Du klickade inte ens på länkarna jag skicka märker jag, jag är inte ensam drabbad, det är 65 stycken kunder som har drabbats av det här felet och hittils ingen fix.

Jag är inte ensam person om det här problemmet, och jag tvivlar starkt på att det är min router eller annat som är felet då nån annan också påpeka detta och verkar inte heller ha kollat in länkarna, det står ju tillomed att det är fel på området i drift informationen. Jag har provat olika routrar, kablar, allt möjligt. Felet ligger INTE HOS MIG.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Många drabbas? Du klickade inte ens på länkarna jag skicka märker jag, jag är inte ensam drabbad, det är 65 stycken kunder som har drabbats av det här felet och hittils ingen fix.

Jag är inte ensam person om det här problemmet, och jag tvivlar starkt på att det är min router eller annat som är felet då nån annan också påpeka detta och verkar inte heller ha kollat in länkarna, det står ju tillomed att det är fel på området i drift informationen. Jag har provat olika routrar, kablar, allt möjligt. Felet ligger INTE HOS MIG.

Har du testat ändra DNS?
Sist jag hade avbrott var det officiellt 1½ dag, men om man ändrade sin DNS så hade man inget avbrott alls.

Lägg in Open DNS (208.67.222.222 eller 208.67.220.220) som sekundär DNS och se om det funkar.
Kan även använda Google public DNS 8.8.8.8 eller 8.8.4.4

Permalänk
Medlem

Jag hade tidigare BBB fiber under några år, och måste säga att jag var sjukt nöjd med deras support. Vi hade inte många problem under dessa år, men när vi väl hade det var det väldigt korta telefonköer och vi fick bra hjälp. Tekniker kommer snabbt för att fixa fel.

Detta kan jag inte säga om Comhem där man får vänta 45 minuter för att prata med supporten och när man väl kommer fram får prata med någon som inte kan något.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Har BBB, dock långt ifrån skåne!

Dom har en väldigt bra kundtjänst, om du är duktig med orden så kan du nog förhandla dig till något riktigt bra skulle jag tro. Sen vad det exakt är vet jag inte ^^

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twister86:

Många drabbas? Du klickade inte ens på länkarna jag skicka märker jag, jag är inte ensam drabbad, det är 65 stycken kunder som har drabbats av det här felet och hittils ingen fix.

Jag är inte ensam person om det här problemmet, och jag tvivlar starkt på att det är min router eller annat som är felet då nån annan också påpeka detta och verkar inte heller ha kollat in länkarna, det står ju tillomed att det är fel på området i drift informationen. Jag har provat olika routrar, kablar, allt möjligt. Felet ligger INTE HOS MIG.

ursäkta om vi tar din tid som du tar av oss nu du har länkar som enligt dig ger svar. MAN har inte altid tid att läsa igenom ord för ord i några länkar. jag berättade bara va jag av erfarenhet råkat ut för om det nu är så att du råkat ut för annat sluta skrik som en gris på att vi inte kan läsa det är vi som försöker hjälpa dig inte tvärtom. Men gör så byt bolag då blir genast allt mycket bättre.

Låter lite som en person som spelar wow.. Nej jag får int spela wow jag måste raida, dumma ISP förteag nä nu ska jag byta direkt. Ja du må ha tagit kontakt med dom om dom inte kan hjälpa dig och enligt dig 65 andra då låter det som nått är fel. Kanske felaktig information osv ja jag vet inte men det är inte vi som kan göra nått åt ditt problem. utan det är BBB du måste ta kontakt med, Och du får säga samma till dom som du säger till oss. vem vet du kanske inte kan ha nått annat en ADSL så risken blir nog att det blir sämmre.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Vi hade BBB i några år ADSL. Var inge problem alls typ aldrig någon driftstörning.

Men när kundtjänst Ljög oss rakt upp i ansiktet 3 gånger samma dag så var det inte så kul längre att ha BBB

Permalänk
Skrivet av Tranceguy:

ursäkta om vi tar din tid som du tar av oss nu du har länkar som enligt dig ger svar. MAN har inte altid tid att läsa igenom ord för ord i några länkar. jag berättade bara va jag av erfarenhet råkat ut för om det nu är så att du råkat ut för annat sluta skrik som en gris på att vi inte kan läsa det är vi som försöker hjälpa dig inte tvärtom. Men gör så byt bolag då blir genast allt mycket bättre.

Låter lite som en person som spelar wow.. Nej jag får int spela wow jag måste raida, dumma ISP förteag nä nu ska jag byta direkt. Ja du må ha tagit kontakt med dom om dom inte kan hjälpa dig och enligt dig 65 andra då låter det som nått är fel. Kanske felaktig information osv ja jag vet inte men det är inte vi som kan göra nått åt ditt problem. utan det är BBB du måste ta kontakt med, Och du får säga samma till dom som du säger till oss. vem vet du kanske inte kan ha nått annat en ADSL så risken blir nog att det blir sämmre.

Verkar som smaken är som baken, somliga skriver att BBB är kassa och andra att dom är bra. Ni som säger BBB är bra, ni har inte haft några problem eller stött på några problem med BBB bara. Så är det.

Skriker som en gris som spelar wow och inte kan raida? Snälla, jag har varit utan internet i över en vecka, inte i 4 timmar eller ett dygn ens. Det är över en vecka, innan jag la in ens denna tråd.

Får jag inte uttrycka min erfarenhet av BBB som ger mig ett uruselt bemötande när det gäller service, support och teknisk prestanda?
Om jag t.ex går in i en affär, och blir grundlurad i affären, det är en öppen diskussion.

Sen frågar jag också efter eran åsikter, vad ni hade gjort om ni suttit i min position, hade ni väntat eller bytat bredband, och isåfall till vad, medans istället visa (jag säger inte alla) kommer in och skriver att BBB är bra, att jag har fel. Min situation är inte verklig.

Jag vet inte, ni som säger jag gnäller som en gris, hur ni hade reagerat om ni varit utan internet i en vecka pga inkompetens från eran internet leverantör bolag. Man kan liksom inte använda Spotify, surfa, kolla sin e-mail, ladda hem uppdateringar, streama filmer, vara ute på nätet överhuvudtaget, tillochmed mobilen tappar sin funktion utan wifi. Ännu bättre om man har ett jobb dessutom, där man jobbar med datorer och är i beroende av kolla sin e-mail från chef och andra personliga saker här i livet som är viktiga.

Allt handlar inte om gaming...

"Gå utanför dörren och lämna datorn"-svar är just det jag har gjort också nu i över en vecka, spenderat all min tid borta från datorn pga det här, men klart att man vill få en update-check om saker som händer (som levereras via nätet).

Det här är tyvärr min sista dag hos föräldrar, väntar 2 timmars hemfärd och hemma har jag inget internet. Så kommer förmodligen inte kunna läsa mer utav den här tråden förräns och OM jag får tillbaka mitt internet eller om jag får helt enkelt skaffa ett annat bredband.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Låter omöjligt att du kan tjäna 1500-2300:- månad, väljer du det dyraste bredbandet som bredbandsbolaget levererar kostar det 899:- och då rör det sig om ett gigabit avtal. Viasat guld kostar 504:- per månad och telefonin verkar som mest kosta 49:- i månaden fast i mitt fall vart den gratis pga att jag också hade internet och tv. Sammanlagt skulle ovanstående hamna på 1452:- och då är det räknat på grundpriser helt utan någon form av rabatt.

Edit: Såg att det även fanns ett max telefoni abonnemang som kostar 149:- per månad, i det ingår fria samtal till det fasta nätet och 300 minuter till det mobila vilket förövrigt är exakt samma upplägg som Telia har på sin motsvarande tjänst.

Enda sättet du överhuvudtaget kan komma upp i 2300:- lär vara om du väljer alla tv-abonnemang som bredbandsbolaget levererar.

BBB fanboy eller ??

Du verkar ju inte riktigt läsa vad jag skriver ens.... Den största enskilda besparingen var på telefonin eftersom hemtelefonen användes väldigt mycket innan vi skaffade mobiler med fastpris (nyligen). Det rings mycket till diverse instutitioner samt långa samtal till en av ungarnas pappor då vi är åtta i familjen och han bor ~80 mil härifrån. Det gör även svärmor och två av svägerskorna.

Så JA!, 1500-2300kr sparades in per månad när det var som värst på att byta ifrån bredband + telefoni (utan fastpris) från BBB samt TV från viasat till "allt i ett" från Telia där vi även har fastpris på telefonin.

Jag har alltid hävdat att BBB är den bästa internetleverantören (därför jag haft BBB sen jag flyttade hemifrån, där vi också hade BBB) och Telia egentligen borde heta Felia men nuförtiden måste jag snarare säga att Telia levererar en bättre tjänst för betydligt mindre pengar än vad BBB gör.

Hängde du med nu ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/