Dean Hall lämnar Dayz-utvecklingen hos Bohemia Interactive

Permalänk

För att skydda er från besvikelse så vill jag rekommendera att ni inte ska ha några som helst förväntningar på BIS produkter.

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Eftersom att spelet inte är släppt "finns" det inte än heller. Spelet är under utveckling.

På vilket sätt är det inte släppt menar du? Man kan betala pengar för att få spelet och börja spelat det, att det fortfarande kallas alpha eller beta, och att de fortfarande jobbar på det tycker jag inte gör det mindre släppt, ser man till BF4 är det ju inte ett krav att spelet ska vara fungerande för att vara släppt, och inte får vara under utveckling.

Skillnaden är i princip att de kallar det en alpha, och att det eventuellt kostar mindre än det kommer göra när de känner sig färdiga.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast

Dem som spelat sedan alphan släpptes i December vet hur mycket de fått gjort på 3 månader, ett år till i samma fart så kommer ingen sakna Dean när han slutar. Inget att oroa sig över alltså.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Hata Early Access. Finns det någon idé att fortsätta utveckla ett spel när pengarna slutar pumpas in? Tror inte att något Early Access spel kommer bli färdigutvecklat. Tror folk att företagen kommer att fortsätta utveckla ett spel när de inte får några pengar (bara för att vara snälla)? Jag tycker att förhandsbokning är ett säkrare system. Då är spelet iaf färdigt.

Finns undantag, Next Car Game började med en Kickstarter-kampanj där de skulle utveckla spelet ifall de fick in 350 000 dollar, de insåg att man inte kommer klara det utsatta målet och bestämde sig för att fortsätta med spelets utveckling ändå och istället fokusera på förköpskampanjen som man håller på sin officiella hemsida. Som ett tack för allt stöd så har man släppt ett spelbart teknikdemo för alla som förköpt spelet.

We Finns are not used to giving up so easily, and we are hell-bent to keep on developing the game with our supporters, shaping it into something that no racing game fan can afford to pass. We have this thing called sisu in Finnish, meaning strength of will, and we’re counting on that each of you have a bit of sisu in you!

http://nextcargame.com/

Permalänk

Ganska gamla nyheter. Och ganska självklart att han vill lämna detta projekt och göra något nytt när det är klart. Det märkts i takten spelet utvecklas just nu att han verkligen vill bli klar med spelet innan pengarna är slut. Det är positivt, men också bra rubrik för att skapa heta forumbråk c;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Tyvärr verkar det vara så Pinkn00b. Det nya konceptet att sälja Alpha versioner och där folk köper som galna eftersom det är lite billigare verkar förstöra väldigt mycket av spel andan. Jag personligen kommer aldrig att köpa ett spel i Alpha stadie.
BIS kan dra åt skogen och tillsammans alla andra spel studios som kör samma taktik.

Märks att du inte vet ett skvätt om Bohemia, dom fungerar inte som EA, dom är självstående spelutvecklare och publisher, inte en massa greedy businessmen som bara bryr sig om pengar, det jobbas fortfarande för fullt på ArmA 3 som släpptes i sommras, det gick då från Alpha till Beta och sedan Release, det har buggfixats enormt under dessa stadier och singleplayer kampanjen har släppts och fortfarande släpps i omgångar efter release, att pusha ut updates via Steam har fungerat perfekt, flera updates i veckan är vanligt, communityn är väldigt viktig för dom och utvecklarna själva har mycket närvaro på deras egna forum.

Alltså är det något företag som har släppt Alpha innan hela spelet och lyckats så är det Bohemia, att du tycker BIS kan dra åt skogen säger verkligen hur okunnig du är, kanske ta reda på mer information innan du börjar snacka skit om allt.

Att Dean Hall lämnar om tidigast ett år, kommer inte påverka spelet det minsta, när det har kommit så långt så är det inte mycket mer som kan göras ändå, motorn kommer att sätta stopp för vad som är möjligt, sedan så får det såklart inte gå överstyr, spelet måste vara spelbart och roligt, om ett helt år så kommer det har putsats bra mycket så att det är så bra det kan bli troligtvis, det Bohemia då tar över är mer eller mindre ett färdigt spel dom endast behöver underhålla och putsa vidare på, riktningen på spelet är mest troligtvis helt avklarat, spiken i kistan.

Sedan så är Dean Hall som vilken människa som helst, vi gör alla misstag och tycker olika, det är många saker jag tycker och vet att han kunnat göra mycket bättre, hans prioriteringar ligger mer i features och mindre i själva grunden av spelet, så som UI och Grafik, vilket var motsatsen till vad Bohemia själva gjorde på ArmA 3, det dom gjorde var att göra klart grunden ordentligt genom att skriva om kod och implementera både PhysX och DirectX 11, menyn och interfacet har varit kanon sedan dag ett, features gick i andra hand, då det var ytterst få fordon när spelet väl släpptes men som sedan utökades relativt snabbt, en mycket bättre approach (enligt vad jag tycker), än att nästan strunta helt i spelets funktionalitet och spendera största delen på in-game features. Som exempel så är halva menyn i DayZ en katastrof, eller helt saknar funktionalitet, att spelet tar 40 sekunder att ens starta upp hjälper inte heller, när det som jämförelse endast tar drygt 20 sekunder att starta upp ArmA 3, saknas fortfarande grafikinställningar och dom ändrade sist om Ambient Occlusion, går numera endast att använda det om du väljer att slå på Post Processing med SSAO vilket även sätter igång DoF och Blur, som gör att du knappt ser något då bilden blir både suddig och inför motion blur.

Mycket mer sådant, animationer har jobbats på en hel del men saknas fortfarande mycket, ljudet är fortfarande inte i närheten på att ändras, utan dom vill vänta tills fler vapen och till och med fordon har blivit klara, vi snackar alltså om över 6 månader med uselt ljud i spelet, något som enligt mig har varit en väldigt hög prioritering sedan dag ett, det dom enkelt skulle kunna göra är att ta klart förbättrade ljud från ArmA 3 men Dean har själv sagt att han inte prioriterar det även fast det är en möjlighet, eftersom dom ändå ska göra om allt, enligt mig så är det absolut värt det, för dom som faktiskt spelar detta helhjärtat, som kan ha tusentals timmar spelade om 6 månader.

När väl tiden är inne och Dean har gjort sitt för projektet så är det som han själv säger, bara bra att han lämnar över.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

zhrooms är BIS din arbetsgivare eller?

Permalänk
Medlem

Det är över 50 stycken till som jobbar på projektet. Bara för att visionären lämnar efter grunden är lagd betyder det inte att spelet kommer dö...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Ska vi snacka optimering? Ska vi snacka om att spelet är så jävla dåligt optimerad så att folk inte njuter av multiplayer , inte ens singleplayer? Ska vi säga att samma problem har funnits sen 2001 Operation Flashpoint . Multicore? Om att flera duktiga modders har lämnat spelet och att ACE troligen aldrig kommer till Arma 3? Att Dayz har exakt samma problem med optimering att man så fort man befinner sig in en stad att man har låga frames?
Vad ska bevisas? Vad är det ni inte förstår?

Permalänk
Inaktiv

Så han tar pengarna och drar när spelet når beta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flexiblus:

För att skydda er från besvikelse så vill jag rekommendera att ni inte ska ha några som helst förväntningar på BIS produkter.

Jag älskar ARMA 2 men bristen på vanilla ARMA 2 servrar och istället förpestat med DayZ servrar är en stor besvikelse. Är det samma med ARMA 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Så han tar pengarna och drar när spelet när beta?

nej han tar inte pengarna och sticker

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Hata Early Access. Finns det någon idé att fortsätta utveckla ett spel när pengarna slutar pumpas in? Tror inte att något Early Access spel kommer bli färdigutvecklat. Tror folk att företagen kommer att fortsätta utveckla ett spel när de inte får några pengar (bara för att vara snälla)? Jag tycker att förhandsbokning är ett säkrare system. Då är spelet iaf färdigt.

Om utveklarna är så ointresserad av att göra spel, och bara gör det för pengarna skulle spelet vara väldigt dåligt iaf. Jag tycker Early access funkar bra, trots att det finns en och annan som antingen inte kan göra spel eller bara försöker luras. De är dock lätta att upptäcka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

är väll det han menar, han vill göra ett spel, han vet hur (har ett koncept) man kan inte (så jag tolkar det iaf)

Ja, i stort sett. Han pratar mycket om hur han ska göra ett suveränt spel (vilket det förmodligen kan bli), men han fokuserar på andra grejer än på det som borde sättas i första hand. Alltså prestanda framför krimskrams, till exempel. Det känns som om han inte riktigt kan komma till skott. Vi har LÄNGE väntat på Standalone, och när Alpha-versionen funnits ute ett tag lämnar han på jakt på nåt "bättre"?

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Uniko:

Ja, i stort sett. Han pratar mycket om hur han ska göra ett suveränt spel (vilket det förmodligen kan bli), men han fokuserar på andra grejer än på det som borde sättas i första hand. Alltså prestanda framför krimskrams, till exempel. Det känns som om han inte riktigt kan komma till skott. Vi har LÄNGE väntat på Standalone, och när Alpha-versionen funnits ute ett tag lämnar han på jakt på nåt "bättre"?

på vilket sätt har han lämnat Alphan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Ska vi snacka optimering?

DayZ behöver nästan desperat DirectX och PhysX implementation som ArmA 3 fick, då nuvarande koden DayZ använder är som du själv säger, dåligt optimerat, jag har aldrig försvarat ArmA 2 (Real Virtuality 3), men däremot så försvarar jag ArmA 3 (Real Virtuality 4), då det faktiskt har optimerats kraftigt, ett av dom största problemen i ArmA 2 var att dom klumpade ihop flertalet inställningar och låste dom, även endast tillät ytterst lite valmöjlighet.

Som exempel så belastas inte GPU av varken Kantutjämning eller Skuggor, utan hela den lasten hamnar på Processorn, som redan är under kraftig belastning på grund av storleken på kartorna, sedan så använder spelet endast 3 kärnor vilket minst sagt är pinsamt idag.

Det är alltså helt löst i ArmA 3, dom har separerat inställningarna och optimerat dom, all kantutjämning du applicerar belastar GPUn endast, även skuggor tas hand om av grafikkortet, spelet är även kodat att utnyttja fler kärnor än 3, som exempel får du upp till 10% mer FPS med en 6 Kärnig processor jämfört med 4 Kärnig, från 55 till 60 FPS i samma hastighet.

Alltså har Bohemia faktiskt lyckats denna gång, dom har haft ryckte om att deras motorer har varit dåligt optimerade, och det stämmer absolut till viss del, men inte längre, mod vänligheten, fysiken, grafiken, ljudet, texturerna, kartorna, allt är verkligen vad man förväntar sig nu efter 2013.

DayZ nu då, det lider fortfarande av alla problem som ArmA 2 gjorde, det är dåligt optimerat, dåliga ljud, usel fysik och grafiken kan förbättras i form av uppdaterade modeller, nya Chernarus (Plus) har absolut blivit förbättrad, men fortfarande så är de flesta träd gamla modeller som skär sig mot hur resten av kartan ser ut, detta har varit låg prioritering och så har även motorn i sig varit, all kraft verkades läggas på netcoden, att få bort scripts helt och hållet för att sedan få det till en ren mmo-arkitektur, slutsats, det är mycket som kunde gjorts annorlunda, har Dean's prioriteringar varit i rätt ordning? Det kan man diskutera, jag själv föredrar en mer tom värld men fungerande med flyt, över en katastrofalt hackande värld med features som jag knappt kan njuta av då jag sjunker till 20 FPS.

Bohemia ska absolut inte skyllas på något vis för DayZ's dåliga optimering då dom redan återgärdat alla problem, dock till ett annat spel, sanningen är att det är Dean Hall som är högsta hönset och bestämmer, det vi kan hoppas på att det inte dröjer allt för länge innan motorn uppgraderas med åtminstånde DirectX 11.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån nämnt det men på hans tvitter nämner han att han blir kvar minst 1 år eller så länge proketet behöver honnom.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur han har skött utvecklingen av spelet så har han en hel del reparationer av sitt rykte att genomföra.

Han verkar vara en ny Peter Molyneux; briljant på hype men därefter så blir allt sämre.

Det känns också som att han skyller ifrån sig på Prag och att han helt enkelt inte trivs så mycket att göra det hårda arbetet. Bättre då att hoppa av projektet, släppa arbetet till någon annan och börja med ett nytt projekt där han kan börja hypa igen på Kickstarter och få människors pengar.
Det är han bra på.

Sen lämnar han projektet igen, ger det hårda arbetet till någon annan, börjar på ett nytt projekt på Kickstarter och får människors pengar igen.
Om nu någon ens vill betala honom då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

DayZ is a multiplayer open world survival horror video game in development by Bohemia Interactive and the stand-alone version of the award-winning mod of the same name. The game was test-released on December 16, 2013, for Microsoft Windows via digital distribution platform Steam, and is currently in early alpha testing.

På officiella sidan kan man läsa

The DayZ Alpha is available for early adopters from Steam for 23.99 Euros. Please be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It’s a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle. Please keep in mind that we do not expect to reach Beta status sooner than the end of 2014.

http://dayzgame.com/

Det ar bara sa att BIS kan sla ifran sig allt ansvar ifall det skulle ga i stopet.

Skrivet av Boozfob:

nej han tar inte pengarna och sticker

Nja, han har till 98% redan blivit utkopt fran projektet och fick anstallning som Lead design.

Personligen tycker jag det bara ar bra att han hoppar, han har fokus pa helt fel saker for DayZ sa som redan har namnts tidigare.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Umbrellas, you got the point sir Tyvärr är han inte ensam om det. Det är allt fler som gör likadant och mjölkar folk på pengar. Nu är det antingen de som är smarta eller folk som gör de pengar som är för dumma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

På vilket sätt är det inte släppt menar du? Man kan betala pengar för att få spelet och börja spelat det, att det fortfarande kallas alpha eller beta, och att de fortfarande jobbar på det tycker jag inte gör det mindre släppt, ser man till BF4 är det ju inte ett krav att spelet ska vara fungerande för att vara släppt, och inte får vara under utveckling.

Skillnaden är i princip att de kallar det en alpha, och att det eventuellt kostar mindre än det kommer göra när de känner sig färdiga.

Skrivet av Disclose:

När man måste betala för ett spel via en klient som STEAM, så anser jag att spelet är släppt, oavsett stadie spelet är i. Och vad menar du med inte finns? Jag ser minsann några gigabyte på min hårddisk som tillhör DayZ Standalone.

Man betalar för att få early access. Alltså är spelet inte släppt. För att du förhandsbokar bf4 och får prova på betan betyder inte att du har hela spelet, eller att det är släppt. Dean Hall säger ju själv att han stannar på studiion till spelet är klart. Om du kollar på steam så står det massa varningar om att spelet inte är komplett och att det är alpha/early access och att du ska veta att det är inte så spelet kommer att vara när det väl släpps. Du har betalat pengar för att få EALY ACCESS! lol

Det betyder inte att spelet är släppt. Ett spel släpps när det är färdigt.

Dota 2 hade en beta i 2 år. Det betyder inte att spelet släpptes när folk kunde spela betan. Det släpptes däremot i somras. Det är stor skillnad.

Edit: Jag är medveten om att det har blivit en trend idag (EA) att släppa spel innan de är färdiga. Men att bara för att enstaka studior gör detta innebär inte att man kan kalla ett spel släppt bara för att man låter spelare spela deras spel innan de är släppta/färdiga.

Permalänk
Medlem

Tror inte detta innebär några förändringar för DayZ. Dean är utvecklare, så när spelet når Beta och alla features är klara i spelet så återstår ju egentligen bara bugfixing. Mao, Dean kommer inte ha så mycket att göra längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag älskar ARMA 2 men bristen på vanilla ARMA 2 servrar och istället förpestat med DayZ servrar är en stor besvikelse. Är det samma med ARMA 3?

Kan väl inte uttala mig helt, då jag köpte spelet igår..men det är blandade servrar. Har hittat en Zombie-mod hittils(Breaking Point heter den).

Roligt spel Lite svårt i början

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Det ända som går förlorat är väll en maskot ansiktet utåt för DayZ inget annat.

"I feel like DayZ is a fundamentally flawed concept," he said, "and I've always recognised that. It's not the perfect game; it's not the multiplayer experience, and it never can be, [with] the absolute spark that I want in it."
http://www.polygon.com/2014/2/24/5441782/dean-hall-to-step-do...

Tycker den kommentaren är lite väll konstig varför ens försöka med DayZ:SA då?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

"I'm still working for another whole year, and more if needed. All I've said is that eventually, I want to do something else :)" @rocket2guns på twitter.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Märks att du inte vet ett skvätt om Bohemia, dom fungerar inte som EA, dom är självstående spelutvecklare och publisher, inte en massa greedy businessmen som bara bryr sig om pengar, det jobbas fortfarande för fullt på ArmA 3 som släpptes i sommras, det gick då från Alpha till Beta och sedan Release, det har buggfixats enormt under dessa stadier och singleplayer kampanjen har släppts och fortfarande släpps i omgångar efter release, att pusha ut updates via Steam har fungerat perfekt, flera updates i veckan är vanligt, communityn är väldigt viktig för dom och utvecklarna själva har mycket närvaro på deras egna forum.

Alltså är det något företag som har släppt Alpha innan hela spelet och lyckats så är det Bohemia, att du tycker BIS kan dra åt skogen säger verkligen hur okunnig du är, kanske ta reda på mer information innan du börjar snacka skit om allt.

Att Dean Hall lämnar om tidigast ett år, kommer inte påverka spelet det minsta, när det har kommit så långt så är det inte mycket mer som kan göras ändå, motorn kommer att sätta stopp för vad som är möjligt, sedan så får det såklart inte gå överstyr, spelet måste vara spelbart och roligt, om ett helt år så kommer det har putsats bra mycket så att det är så bra det kan bli troligtvis, det Bohemia då tar över är mer eller mindre ett färdigt spel dom endast behöver underhålla och putsa vidare på, riktningen på spelet är mest troligtvis helt avklarat, spiken i kistan.

Sedan så är Dean Hall som vilken människa som helst, vi gör alla misstag och tycker olika, det är många saker jag tycker och vet att han kunnat göra mycket bättre, hans prioriteringar ligger mer i features och mindre i själva grunden av spelet, så som UI och Grafik, vilket var motsatsen till vad Bohemia själva gjorde på ArmA 3, det dom gjorde var att göra klart grunden ordentligt genom att skriva om kod och implementera både PhysX och DirectX 11, menyn och interfacet har varit kanon sedan dag ett, features gick i andra hand, då det var ytterst få fordon när spelet väl släpptes men som sedan utökades relativt snabbt, en mycket bättre approach (enligt vad jag tycker), än att nästan strunta helt i spelets funktionalitet och spendera största delen på in-game features. Som exempel så är halva menyn i DayZ en katastrof, eller helt saknar funktionalitet, att spelet tar 40 sekunder att ens starta upp hjälper inte heller, när det som jämförelse endast tar drygt 20 sekunder att starta upp ArmA 3, saknas fortfarande grafikinställningar och dom ändrade sist om Ambient Occlusion, går numera endast att använda det om du väljer att slå på Post Processing med SSAO vilket även sätter igång DoF och Blur, som gör att du knappt ser något då bilden blir både suddig och inför motion blur.

Mycket mer sådant, animationer har jobbats på en hel del men saknas fortfarande mycket, ljudet är fortfarande inte i närheten på att ändras, utan dom vill vänta tills fler vapen och till och med fordon har blivit klara, vi snackar alltså om över 6 månader med uselt ljud i spelet, något som enligt mig har varit en väldigt hög prioritering sedan dag ett, det dom enkelt skulle kunna göra är att ta klart förbättrade ljud från ArmA 3 men Dean har själv sagt att han inte prioriterar det även fast det är en möjlighet, eftersom dom ändå ska göra om allt, enligt mig så är det absolut värt det, för dom som faktiskt spelar detta helhjärtat, som kan ha tusentals timmar spelade om 6 månader.

När väl tiden är inne och Dean har gjort sitt för projektet så är det som han själv säger, bara bra att han lämnar över.

Älskar hur du anklagar andra för att vara okunniga sen lägger du upp en hel wall of text med rena spekulationer. Du vet lika lite som resten, kliv ner från din piedestal mannen.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

På vilket sätt är det inte släppt menar du? Man kan betala pengar för att få spelet och börja spelat det, att det fortfarande kallas alpha eller beta, och att de fortfarande jobbar på det tycker jag inte gör det mindre släppt, ser man till BF4 är det ju inte ett krav att spelet ska vara fungerande för att vara släppt, och inte får vara under utveckling.

Skillnaden är i princip att de kallar det en alpha, och att det eventuellt kostar mindre än det kommer göra när de känner sig färdiga.

Precis, om spelet inte finns, vad är det då alla streamers på Tvitch streamar när det står "Playing DAYZ SA"?

Edit. La till SA, för att förtydliga.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Med tanke på hur han har skött utvecklingen av spelet så har han en hel del reparationer av sitt rykte att genomföra.

Han verkar vara en ny Peter Molyneux; briljant på hype men därefter så blir allt sämre.

Det känns också som att han skyller ifrån sig på Prag och att han helt enkelt inte trivs så mycket att göra det hårda arbetet. Bättre då att hoppa av projektet, släppa arbetet till någon annan och börja med ett nytt projekt där han kan börja hypa igen på Kickstarter och få människors pengar.
Det är han bra på.

Sen lämnar han projektet igen, ger det hårda arbetet till någon annan, börjar på ett nytt projekt på Kickstarter och får människors pengar igen.
Om nu någon ens vill betala honom då.

Dean Hall leder utveckligen av DayZ, När utvecklingen av spelet är "klar" och det som kvarstår är lite bugfixande och finslip (Beta), Varför är det så viktigt att han stannar kvar?

Jag är säker på att Bohemia klarar arbetet själva och utvecklingen av DayZ överlåts till moddingcommunityn, Precis som det alltid var tänkt.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Folk kan ta det lilla lugna nu, tycker jag. Säger som ovanstående talare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Märks att du inte vet ett skvätt om Bohemia, dom fungerar inte som EA, dom är självstående spelutvecklare och publisher, inte en massa greedy businessmen som bara bryr sig om pengar...

Nej. De utvecklar och publicerar sina titlar, ja. Men där skulle du slutat skriva...
Det kapital som krävs för att utveckla och publicera kommer från just "greedy businessmen", som har som mål att tjäna så mycket pengar som möjligt. Därav "greedy".

Skrivet av zhrooms:

Alltså är det något företag som har släppt Alpha innan hela spelet och lyckats så är det Bohemia

Verkligen? Du har inte märkt av någon trend av pre-access den senaste tiden, långt innan Bohemia "råkade" komma på tanken?
De som kommer närmast under "modern" tid, när det kommer till inovativ öppen Alpha/Beta, så är det Mojang(Minecraft), enligt många spelutvecklare och communities , med deras modul-release system. Detta som många refererar till Minecraft-modelen numera, särskilt i branschen. Du får verkligen komma med något exempel på hur Bohemia har gjort det här bra, eller ens bättre.

Skrivet av zhrooms:

..hans prioriteringar ligger mer i features och mindre i själva grunden av spelet, så som UI och Grafik, vilket var motsatsen till vad Bohemia själva gjorde på ArmA 3, det dom gjorde var att göra klart grunden ordentligt genom att skriva om kod och implementera både PhysX och DirectX 11...

Med all respekt. Det är det mest missvissande jag läst om ett spel tidigare. Betydigt värre än vissa publiserares PR-snack.
Jag har spelat samtliga Arma-titlar(samt Operation Flashpoint) på ett tiotal olika uppsättningar, allt från budgethårdvara till påkostade riggar. Många timmar, om inte dagar, har spenderats på att försöka optimera och eliminera prestandakrävande inställningar. Efter många år med Arma-titlar hyser jag ingen tvekan om att samtliga Arma-titlar varit de bland de värst optimerade spelen jag testat. Då har jag rätt bredd erfarenhet från majoriteten av Shooters samt War-sims. Majoriteten av spelsessionerna i Arma har varit ospelbara för mig på grund av en allt för låg FPS, även med påkostad hårdvara. Därför blir jag oerhört förvånad av din text ovan.
Det vore intressant att få veta vad du jämför med egentligen.