Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk
Melding Plague

Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

På Mobile World Congress i Barcelona presenterar Samsung ett nytt flaggskepp på mobilfronten. Nya Galaxy S5 utrustas med nya sensorer och uppgraderad hårdvara.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

11 april? Väldigt passande för min del Har behövt uppgradera mobil i ett halv år eller så nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

11 april? Väldigt passande för min del Har behövt uppgradera mobil i ett halv år eller så nu

Då kunde du ha köpt en LG G2

Permalänk
Medlem

5S hade fingeravtrycksläsare så S5 måste också ha det?

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk

känns ju som en apple ripoff påtanke om Samsung mot Apple kriget

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det fortfarande är i plast. Jag har för mig att det var några rykten om att det skulle bli aluminium - och jag är lite ledsen över att det inte blev det.

Jag själv använder dock iPhone 5 men ser gärna att Samsung förbättrar sig på vissa punkter!

Permalänk
Medlem

Finns inget direkt lockande med den!

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Besvikelse tyvärr, ser nästan precis ut som S3 och S4, blir att vänta på M8. Om det är något som HTC kan så är det att göra riktigt tilltalande mobiler.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Inte ett dugg imponerad. Börjar kännas som Apples lanseringar nu, mycket snack och liten verkstad

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hmmm, it's time for a new phone

Permalänk
Medlem

Stor besvikelse, M8 nästa.

Permalänk
Medlem

Äcklig UI i plast är vad som presenterades. Fulare baksida får man nog leta efter =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

har inte apple patenterat fingeravtrycksläsaren?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

kan ju säga att telefonen inte var så lockande som jag hoppats... Får väll hoppas där kommer en uppdaterad variant i oktober när jag skall köpa ny lur!

Annars kanske det blir en Apple som förhoppnings funkar bättre än dom två tidigare jag haft!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

När ska alla tillverkare lägga ned 5" mobiler? Vem vill ha det och varför? Köp en surfplatta om du ska surfa!! Och vad beige det känns när de släpper en i guld och sätter dit fingeravtrycksläsare. Men å andra sidan, det är ju inte första gången. Kolla bara på fjärrkontrollerna samsung gjorde för några år sedan.

Dold text
Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 830 128GB / WD Green 3TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Känns snarare som en S4+ än en S5, vi får se om ALUlyx-varianten blir ett större steg framåt.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

har inte apple patenterat fingeravtrycksläsaren?

Patenterat fingeravtrycksläsare? Nejdu, då skulle många åka illa ut.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Inte mycket spännande där. Dags för någon annan att ta över och pusha framåt då både Apple och Samsung verkar ha blivit alldeles för bekväma.

Permalänk
Medlem

Tyckte den var intressant, till skillnad från många andra här uppenbarligen.
Men beror kanske på att ja sitter med en trött iphone 4 som tar god tid på sig med allt.

Kameran verkar fin på papperet iaf, så ser fram emot tester på mobilen. Samt på att M8 kommer så får vi se vad det blir uppgraderat till.

Om det är som en "S4+" som någon sa, så kanske det kommer gynna priset lite? Inte behöva 5-6000kr iom att en LG G2 går att få för runt 3500 om ja inte sett fel? Och det känns inte som S5 kommer ha en generation nyare saker på allt jämfört med LGn?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Så det blev ingen premiummodell? Vad fan. Hatar Samsungs plastiga skräp.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vänta här nu?! Släppte dom verkligen rätt lur nu? Detta är ju nån jäkla "active" historia.
Vad hände med alubody och 2560X1440 skärm?

Ska man behöva gå och spekulera på att det kommer en annan lur senare i år eller slå till på en Note 3 istället?

Grymt besviken, suck.

Permalänk
Avstängd

min reaktion på s5an är.

"gäsp" nytt år, ny mobil, what is next.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Patenterat fingeravtrycksläsare? Nejdu, då skulle många åka illa ut.

Kan man patentera runda hörn, vilket funnits sedan urminnes tider, går det säkert att åter-patentera fingertrycksavläsare.

Det blev ingen premium 1440p version med metall skal då med andra ord?

Permalänk
Medlem

Vattentålig? Dom har sneglat på Sony onekligen, synd bara att dom fortfarande paketerar in det mesta i plast.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad hände med all fakta kring hårdvaran? De nämnde ju inte ett **** om det..

CPU typ? Hastighet? Ramminnesmängd, internminnesmängd, mikrosdkort?, antal megapixlar, pixlar på skärmen, videoninspelningskapacitet, USB 3.0 eller 2.0???

Permalänk
Medlem

Säkert barbiedocks-kvalitetskänsla på den så ändå inte intressant.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

När ska alla tillverkare lägga ned 5" mobiler? Vem vill ha det och varför? Köp en surfplatta om du ska surfa!!

Köp en Nokia 3310 om du inte ska surfa!

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Discokungen

Samsung verkar vilja göra det enkelt för de andra tillverkarna det här året!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Vad hände med all fakta kring hårdvaran? De nämnde ju inte ett **** om det..

CPU typ? Hastighet? Ramminnesmängd, internminnesmängd, mikrosdkort?, antal megapixlar, pixlar på skärmen, videoninspelningskapacitet, USB 3.0 eller 2.0???

Specs: http://www.phonearena.com/phones/Samsung-Galaxy-S5_id8202

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Inget fel på specifikationerna, inte för mig i alla fall. Jag vet inte vad folk verkar vilja ha och tydligen inte Samsung heller då.

Detta hade varit ett givet köp om jag inte köpt Nexus 5 relativt nyligen. Kanske väntar till Galaxy 5S eller Galaxy 6.