Samsung presenterar Galaxy S5 med fingeravtrycksläsare och vattentålighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Fan, tänk om man hade läst den här artikeln när man precis fått sin nya Philips Fizz.

Fizzen gled ner bra i fickan och hade stor skärm med hyfsad knappsats under, dessutom var batteritiden minst i klass med denna
Saknar den dock inte.. Z1 compact var enda alternativet för prestanda med Android i sub 5"-klassen, jag pallar inte dessa jättestora telefoner.
Kanske att 1440p kommer i nästa note?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Apple upgrades their phone "a bit" and relauches it - The queue goes around the block.

Samsung does the same - Everyone looses their mind.

Det trodde jag också först, att S5 genast skulle bli hyllad av alla Androidanhängare. Men efter att ha läst kommentarerna hade jag helt fel

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk

omg, hemsk design, särskilt baksidan.
Jag som hade tänkt byta ut min gamla s2a xD

Permalänk
Skrivet av klk:

Samsung borde satsa på att göra telefonen mer hållbar, har iofs ingen erfarenhet av den absolut senaste men de modellerna innan går ju nästan sönder i fickan.

Galaxy S3 är iaf riktigt hållbar, Haft min i snart 2år med dagligt användande inom byggnadsbranchen, Inte en skråma på telefonen Vet inte om Galaxy S4 är bättre eller sämre.

För övrigt verkar Galaxy S5 ganska trevlig, Men vet inte om jag har något behov att uppgradera från S3 än, Kanske väntar till Galaxy S6 istället

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Alla klagar på att det sker för lite...2.5 Ghz...för LITE? Nä skärp er...Fullt tillräckligt med snabbare focus, HDR 16MP med 4K film, 2,5Ghz Prolle, bättre skärm och finger avtrycks sensor!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Wiiga:

Nej tyvärr, jag läste det bara i någon kommentar borta på Swedroid.se
Och kan inte hitta någon annan info om det så gissningsvis är det väl bara ett falskt rykte. Men hoppas kan man ju alltid göra.

Är ganska så säker på att dom ska ha en till konferens imorgon då de nämnde de under denna som varit, hörde något om "Samsung media conference tomorrow" där de skulle gå in mer på detalj kring mobilens "fit" funktioner och nya gear.

Permalänk
Medlem

Besviken...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Samma här, har fortfarande min S3a som hållit vatten, runt 20tal tappningar varav den sista på stengolv fick skärmen på toppen att spricka. Metallramen runt har skyddat VÄLDIGT bra måste jag säga.

Blir nog dock uppgradering nu pga 4G, mera ram och större skärm.

Den är gjord i plast. Haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Apple upgrades their phone "a bit" and relauches it - The queue goes around the block.

Samsung does the same - Everyone looses their mind.

Ja för alla har mera respekt för samsung

Permalänk
Medlem

Folk tycker att en telefon i absolut framkant inte tillför något nytt bara för att den utseendemässigt är rätt lik föregångaren. Varför hör man inte samma resonemang om Sonys lurar? Vilken innovation är det som saknas?
Och det klagas på materialval som vanligt, folk efterfrågar premium säger de. Nej! Ni efterfrågar inte premium, ni efterfrågar bling framför funktion. Ytligt trams. Vad har hänt med teknikentusiaster? Utseende framför funktion i telefoner, datorer och diverse moddar hela tiden.
Vill man ha en onödigt tung och obekväm telefon för att få "premium" så kan man ju köra på Xperia, men för mig är det viktigare med att skärmen är en fröjd för ögat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Galaxy S3 är iaf riktigt hållbar, Haft min i snart 2år med dagligt användande inom byggnadsbranchen, Inte en skråma på telefonen Vet inte om Galaxy S4 är bättre eller sämre.

För övrigt verkar Galaxy S5 ganska trevlig, Men vet inte om jag har något behov att uppgradera från S3 än, Kanske väntar till Galaxy S6 istället

Har fått en s4+ med snapdragon 800 och den är jäkligt tålig. Jobbar själv på stålindustrin.. men tror det beror på hur man är som person. Min sambo som är en mästare på att krasha Samsung skärmar men inte jag.

Förövrigt så är den nya prollen avsevärt snålare o snabbare när man jämför med 600an. Är inte alls sugen på s5an de kunde ha lika bra släppt en s4 underwater edition

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

När ska alla tillverkare lägga ned 5" mobiler? Vem vill ha det och varför? Köp en surfplatta om du ska surfa!! Och vad beige det känns när de släpper en i guld och sätter dit fingeravtrycksläsare. Men å andra sidan, det är ju inte första gången. Kolla bara på fjärrkontrollerna samsung gjorde för några år sedan.

Ser ut som en Iphone!

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Alltid snack om ripoffs hit och dit. Det är väl ändå inte ett företags idé att ha något som är vattentåligt eller fingertrycksavläsare. Denna teknologi har funnits och använts i andra produkter, jag tycker den är allas att använda. Klart att vattentåliga produkter är något folk vill ha, att säga att det är en ripoff från en annan teknikpryl är ju löjligt. Man kan inte äga en idé om att något ska tåla vatten. Skapar man en produkt som tål vatten bra, ska man bli stämd då för att någon annan också har en teknikpryl som råkar tåla vatten, bara det att den ena gjordes en stund innan den andre?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Nu är jag visserligen rätt trött på allt här hemma, BF4 crachar (tack jävla Win8), kärringen klagar på allt jag gör, katten spydde precis på ryamattan GAH, slog i min jävla stortå i köksbordet och har nu intagit soffan med min bärbara för att slösurfa på Sweclockers

Men men, Telefonen i sitt hela tycker jag väl jahapp. Jag ser inget riktigt nytt? Jag skulle hellre vilja se de göra en (i min subjektiva bedömning) kvalités telefon likt HTC One eller iPhone 5/s. Jag är dock väldigt glad att de inte körde på en 2560x1440 skärm det var prat om. TACK GODE GUD...

IP67 - Bara jag som vet att dessa gummituttar (ursäkta mitt språk) kommer gå av eller lossna då den åker in och ut varje dag (laddas)

Varför vill du inte ha en skärm på 2560x1440?

Permalänk
Snusfri

Humor med alla som säger att den suger, för ni har ju givetvis klämt på luren redan och vet att plasten är dålig.
Tidigare har folk sagt "Öh, varför 1440x2560 upplösning, totalt onödgt och kommer sluka batteri." Nu när det visar sig att det är 1080p så säger samma personer "Varför inte 1440p, 1080p suger och är så kasst."

Sedan att dom slimmat TW och gått mycket mer mot vanilla är ytterligare en trevlig sak.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

omg, hemsk design, särskilt baksidan.
Jag som hade tänkt byta ut min gamla s2a xD

Installera kitkat så blir det som en ny mobil

Permalänk
Medlem

Fulare design får man fan leta efter

Permalänk
Skrivet av Crentus:

Känns snarare som en S4+ än en S5, vi får se om ALUlyx-varianten blir ett större steg framåt.

Det är den Aluminium telefonen som jag såg fram emot, specellt då det sades att den skulle ha 2560x1440 skärm istället för vanliga 1920x1080.
Vet vi någonting nytt om den eller är det bara rykten fortfarande?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Har fått en s4+ med snapdragon 800 och den är jäkligt tålig. Jobbar själv på stålindustrin.. men tror det beror på hur man är som person. Min sambo som är en mästare på att krasha Samsung skärmar men inte jag.

Förövrigt så är den nya prollen avsevärt snålare o snabbare när man jämför med 600an. Är inte alls sugen på s5an de kunde ha lika bra släppt en s4 underwater edition

Skickades från m.sweclockers.com

S4 "under water" finns redan... jag har den och den heter S4 Active. En bra lur helt klart, men inte så vattentålig.

Nya S5 ser riktigt fin ut! Varje ny modell kan ju inte vara ett kvantumhopp i teknik. En S3 med LTE är ju fortfarande en grymt bra telefon... Så även S4 såklart.

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem

Vattentät? Inte illa!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Helt klart nyfiken på vem som är tillverkare till fingeravtrycksläsaren i S5:an.

Svenska Fingerprint Cards kanske?

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att "Samsung Galaxy S5 innehåller Android 4.4.2 med en ny och betydligt mer minimalistisk version av det egna gränssnittet Touchwiz." var det mest intressanta med hela lanseringen? (okej vattentåligheten är ju faktiskt riktigt bra också!)
Nedslöandet (ett väldigt korrekt svenskt ord...) från Touchwiz har ju varit en av de största anledningarna att inte köpa Samsung i min mening.

Permalänk
Entusiast

Ser ut som att Samsung satsar på höga vinstmarginaler med denna. Sony och HTC lär plocka marknadsandelar så det smäller om det nu, kan man ju hoppas iallafall.

Ryktena om Galaxy F kanske stämmer då? S5 känns lite tafatt. Med tanke på att Exynos Infinity inte visats upp än så kanske det kommer snart tillsammans med deras värstinglur?
http://www.swedroid.se/samsung-kommer-tillkanna-ge-exynos-inf...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Alla klagar på att det sker för lite...2.5 Ghz...för LITE? Nä skärp er...Fullt tillräckligt med snabbare focus, HDR 16MP med 4K film, 2,5Ghz Prolle, bättre skärm och finger avtrycks sensor!

Motivera gärna varför ex. 2.5 Ghz processor, 150 MB/s internet och 16mp kamera är användbart i praktiken!

Finns INGA appar man behöver ha/vill ha som kräver så mycket kapacitet, antingen så käkar det upp batteriet och gör mobilen kokhet att hålla i, eller så är det någon nörd som minar bitcoins med sin mobil.
150MB/s internet är löjligt snabbt, resten av komponenterna kommer att flaskhalsa det om man på något udda sätt hittat ett användningsområde för så snabbt internet.
16Mp kamera är inget man behöver ifall man inte ska bearbeta bilden efteråt eller skriva ut bilden som affisch eller dyl, och då har man ändå inte en skruttig mobilkamera till det. De borde göra som htc och satsa på själva sensorn istället för upplösningen hos den.
Och så vem kan dra nytta av 4K film idag? jo, bara en handfull folk. Men att sätta upp fina siffror på pappret säljer bra när folk inte tänker på hur det kommer vara i praktiken.

Jag tycker att samsung är ett stort skämt sedan: "omg scrolla med ögonen!!!11!!!1" och hur bra funkade det i praktiken som dessutom ingen använde....

+1 för Samsung för att deras microvågsugn jag har i köket iaf. funkar bra

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Blir att klicka hem en direkt!

Visa signatur

:- )

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite märkligt att de släpper nya flaggskepp med Snapdragon 801, då 805:an inte vara alltför många månader bort? När den kommer lär vi ju säkerligen åter få se "+"-versioner (som S4+) av modeller som lanserad nu.

Tycker det generellt känns som denna mässa låg lite tidigt. Kanske missat något med vad är egentligen det stora för i år vad gäller teknik? Inte SoC, inte skärm, inte batteri...

Permalänk
Avstängd

var först lite sugen på en sån men kändes som alla andra z1 g2 ..whatever så kände inte nått måste ha behov så min note 1 får nog duga ett tag till

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart en besviken på designen, men jag hoppas att mycket av det vi såg på mjukvarufronten sprider sig till Samsungs andra enheter, som S4:an och Note 3.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

Tycker den ser helt ok ut, tycker inte det är något fel att använda plast, det tål ju oftast betydligt hårdare tag dessutom.
Men jag kör ändå vidare på min S4, det var inte så många förändringar och S4'an är riktigt bra fortfarande, skulle det komma en premium version så kanske jag skulle byta, men det får vi se då.

Permalänk
Medlem

Trådlös laddning?