Dean Hall lämnar Dayz-utvecklingen hos Bohemia Interactive

Permalänk
Medlem

gnäll

Ärligt talat. Sluta gnäll, vi märker väl för eller senare om spelet blir bra eller kanonbra. Själv kör jag alphan och njuter av det. Buggarna är omfattande men ibland rätt så underhållande eftersom de skapar en del dråpliga situationer. Jag har spelet 45 timmar totalt så jag tycker jag fått valuta för mina pengar redan nu. För er som känner i blåsta, det är ert eget fel om ni inte läste den väldigt tydliga "varningstexten".

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Avstängd

Tja, kanskje DayZ kunne ha godt av å utnytte mantle?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Nej. De utvecklar och publicerar sina titlar, ja. Men där skulle du slutat skriva...
Det kapital som krävs för att utveckla och publicera kommer från just "greedy businessmen", som har som mål att tjäna så mycket pengar som möjligt. Därav "greedy".

Verkligen? Du har inte märkt av någon trend av pre-access den senaste tiden, långt innan Bohemia "råkade" komma på tanken?

Med all respekt. Det är det mest missvissande jag läst om ett spel tidigare. Betydigt värre än vissa publiserares PR-snack.
Jag har spelat samtliga Arma-titlar(samt Operation Flashpoint) på ett tiotal olika uppsättningar, allt från budgethårdvara till påkostade riggar. Många timmar, om inte dagar, har spenderats på att försöka optimera och eliminera prestandakrävande inställningar. Efter många år med Arma-titlar hyser jag ingen tvekan om att samtliga Arma-titlar varit de bland de värst optimerade spelen jag testat. Då har jag rätt bredd erfarenhet från majoriteten av Shooters samt War-sims. Majoriteten av spelsessionerna i Arma har varit ospelbara för mig på grund av en allt för låg FPS, även med påkostad hårdvara. Därför blir jag oerhört förvånad av din text ovan.
Det vore intressant att få veta vad du jämför med egentligen.

Självklart har alla "greedy businessmen", men inte alls i samma omfattning som EA, trodde det sa sig självt.

Syftade på Bohemia Pre-Access, då han tog upp det. Förstår inte vaför du var tvungen att dra in Minecraft som jämförelse? Skrev ju inget förutom att det har gått bra för Bohemia?

Anledningen borde du själv förstå, varför det har varit svårt att få flyt på det, och det är en sak endast, skalan.

Har skrivit om det förut här på SweClockers, mer än en gång, går inte att jämföra ArmA med valfri first person shooter, som exempel så behöver ArmA 2 rita upp hela 2500 träd med en Object Detail Distance på endast 1060 meter på Chernarus i ArmA 2, samtidigt så har Battlefield 3 en gräns på max 500 träd per karta, oavsett storlek, det är hela fem gånger mer jobb för processorn (teoretiskt), då har vi inte ens tagit in byggnader i tanke, bara i Chernogorsk så finns det 5 gånger fler byggnader än det finns på valfri Battlefield 3 karta.

Blir du då förvånad att ArmA är betydligt tyngre att driva? En till sak man kan göra är att ladda in Takistan i ArmA 2 som är relativt tom, mestadels berg och kullar, där kommer du ha enorm FPS på en modern processor, ta en 3570k i 4.6GHz så ska det inte vara några problem som helst att pusha 100 FPS med alla inställningar på högsta, däremot skulle den endast klara av 30 FPS i Chernogorsk, varför? Jo på grund av alla objekt så klart, i mindre byar/städer i ArmA så är det inga problem att driva det, sen om städerna endast tar upp 10% av kartan, varför säger då alla att spelet är ospelbart och värdelöst optimerat, när man enkelt har över 60 FPS utanför alla städer? I detta fall så ja, ArmA 2 har varit dåligt optimerat, men det har varit spelbart iallafall, på dagens processorer är det väldigt enkelt att driva det, en 4670k i 4.8GHz lyckas hålla 50 FPS i Vybor på DayZ (ArmA 2 Motorn) med allt på högsta (Jag har testat), det är imponerande verkligen då den staden består av ungefär 50 separata byggnader, en hel del träd och buskar, många mindre objekt så som bilar, soptunnor, skrot, kör in en likadan stad i Battlefield 4, så skulle det vara minst lika krävande.

Men det är det som är poängen med ArmA, det må vara krävande, men det erbjuder något som inget annat spel gör, vi pratar om skogar med 10 tusentals träd, städer med över 150 byggnader, dussintals fordon med helikoptrar och flygplan ovanför, vill man ha den fulla upplevelsen så får man betala för det, det kommer att krävas en rejäl dator om du ska kunna driva det med flyt och njuta av grafiken på högsta inställningar, som du även vet så är det mycket populärt med 3 skärmar och TrackIR, som jag själv även har.

ArmA är alltså inte så illa optimerat som folk säger, det ligger en viss sanning i det absolut, man skulle kunna säga att det är kartorna som är dåligt optimerade, då utvecklarna har tagit sig vatten över huvudet, lägger in klart mer på kartan än våra datorer klarar av, men utan det hade spelet inte varit ArmA, utan en till average shooter.

Som jag sade tidigare i tråden så har dom faktiskt gjort ett riktigt bra jobb på ArmA 3, kartorna är väl optimerade och motorn i sig, kraftigt uppdaterad minst sagt.

Ett testklipp jag gjorde för ett tag sedan, minns inte varför men det var till någon liknande diskussion, hur som så flyger jag över största staden som finns i ArmA 3, med en 3930K i 4.6GHz, med absolut högsta inställningar, 2880x1620 upplösning (3K) med 8x AA och View Distance på 2400, Object Distance på 1800, det betyder att varenda objekt inom 1.8 kilometer ritas upp på bilden, det är mycket mer än vad jag själv brukar spela med, jag anser att det är onödigt mycket, som exempel körde DayZ Alpha Mod den låst på 1060. Iallafall så sjunker FPSen till omkring 40 över staden, och resten av tiden så ligger den mellan 60 och 80 FPS, får som sagt inte glömma att det är med 1800 Object Distance och högsta möjliga inställningar i spelet.

Måste även noteras att 3930K (Sandy Bridge) börjar bli gammal, en Haswell med klart högre IPC (4670K-4770K) i 4.8GHz får ungefär 20 FPS högre i samma hastighet i DayZ Alpha (SA) då den motorn endast använder tre trådar korrekt och dom utnyttjas nästan fullt ut, har inte testat i just ArmA 3 alltså men gissningsvis så skulle en 4670k i 4.8 klara av staden jag flög över i eventuellt 10 FPS mer, då är vi vid eller över 50 FPS, vilket är bra flyt, det måste alla hålla med om, och det är ett av dom värsta scenarion du någonssin kommer hamna i under spelets gång, alltså på 95% av kartan så kommer en 4670K att klara det galant i 100-120 FPS average. Är det dåligt optimerat? Nej. Rättare sagt imponerande.

Slutsats, det är ingen nyhet att exempelvis Grand Theft Auto IV, Skyrim och World of Warcraft är tungdrivna, speciellt på processorn, men vad kan det bero på? Vad har dom gemensamt? Jo kartorna, dessa spel inklusive ArmA 3 och DayZ, har spelvärldar som inget FPS har, att då jämföra det med Call of Duty som har pyttesmå kartor i jämförelse, det går helt enkelt inte. Tänk 10st Call of Duty kartor brevid varandra, varje är 150 meter lång, totalt är det 150 byggnader, skulle du då bli förvånad att du inte lyckades ta 100 FPS?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Självklart har alla "greedy businessmen", men inte alls i samma omfattning som EA, trodde det sa sig självt.

Om det var så du mende så förstår jag inte riktigt jämförelsen. Är Bohemia bra, trots de stora brister i deras spel, för att deras affärspoliktik inte är lika illa som EA, som är en av branschens värsta?

Skrivet av zhrooms:

Syftade på Bohemia Pre-Access, då han tog upp det. Förstår inte vaför du var tvungen att dra in Minecraft som jämförelse? Skrev ju inget förutom att det har gått bra för Bohemia?

Om du kollar vad du skrev i det jag citerade så ser du varför.
Du skrev "Alltså är det något företag som har släppt Alpha innan hela spelet och lyckats så är det Bohemia". Som om BIS gjort det bättre än majoriteten som släppt pre-access material öppet...
Bland det största problemet, som spelare rapporterade i Alpha/Beta-versionerna, var den enormt bristande prestandan, som fortfarander råder, både på server och -klientsidan. Vilka aspeketer gör BIS till det bättre företag som släppt Alpha och "lyckats"? Ta exempel eller jämförelser. För jag har följt utvecklingen av samtliga Arma-titlar och ser inte belägg för din antydan.

Gällande dina prestandaexempel så ska de självklart vara relativa. Du förstår väl att prestandan i olika spel bör jämföras i likvärdiga situationer i relation till varandra.
Det är väl självklart att man inte jämför en liten karta i BF4 med Arma 3 på 3 skärmar i 5760x1080 med view distance på max. Med dåligt optimerat menas inte att spelet hanterar mer data som presenteras på skärmen i form och 3d-objekt vilket sänker prestandan, utan att spelet relativt sätt presterar mycket dåligt, även under jämförbara scenarion i andra spel. Jag har som sagt labbat med Arma1-3 på påkostade riggar ett flertal gånger, begränsat "view distance" och andra processorkrävande features på ganska i princip tomma landskap, många, många gånger. Även då presterar det väldigt dåligt.

Det är svårt att förstå vad du gör för jämförelser, som t.ex "man enkelt har över 60 FPS utanför alla städer". Vad är enkelt för dig? Jag har dator i sign och kör mellan/höga inställningar för texturer och objektkvalité, 2000m draw distance och har aldrig det "enkelt över 60 FPS", även utanför städer i öde mark. Faktum är att jag kan inte minnas någon gång då jag nått 60 FPS, utan att skriva ner det mesta till lågt/mellan, även utanför städer.

Permalänk
Medlem

Bra, då kanske det händer något med spelet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Självklart har alla "greedy businessmen", men inte alls i samma omfattning som EA, trodde det sa sig självt.

Syftade på Bohemia Pre-Access, då han tog upp det. Förstår inte vaför du var tvungen att dra in Minecraft som jämförelse? Skrev ju inget förutom att det har gått bra för Bohemia?

Anledningen borde du själv förstå, varför det har varit svårt att få flyt på det, och det är en sak endast, skalan.

Har skrivit om det förut här på SweClockers, mer än en gång, går inte att jämföra ArmA med valfri first person shooter, som exempel så behöver ArmA 2 rita upp hela 2500 träd med en Object Detail Distance på endast 1060 meter på Chernarus i ArmA 2, samtidigt så har Battlefield 3 en gräns på max 500 träd per karta, oavsett storlek, det är hela fem gånger mer jobb för processorn (teoretiskt), då har vi inte ens tagit in byggnader i tanke, bara i Chernogorsk så finns det 5 gånger fler byggnader än det finns på valfri Battlefield 3 karta.

Blir du då förvånad att ArmA är betydligt tyngre att driva? En till sak man kan göra är att ladda in Takistan i ArmA 2 som är relativt tom, mestadels berg och kullar, där kommer du ha enorm FPS på en modern processor, ta en 3570k i 4.6GHz så ska det inte vara några problem som helst att pusha 100 FPS med alla inställningar på högsta, däremot skulle den endast klara av 30 FPS i Chernogorsk, varför? Jo på grund av alla objekt så klart, i mindre byar/städer i ArmA så är det inga problem att driva det, sen om städerna endast tar upp 10% av kartan, varför säger då alla att spelet är ospelbart och värdelöst optimerat, när man enkelt har över 60 FPS utanför alla städer? I detta fall så ja, ArmA 2 har varit dåligt optimerat, men det har varit spelbart iallafall, på dagens processorer är det väldigt enkelt att driva det, en 4670k i 4.8GHz lyckas hålla 50 FPS i Vybor på DayZ (ArmA 2 Motorn) med allt på högsta (Jag har testat), det är imponerande verkligen då den staden består av ungefär 50 separata byggnader, en hel del träd och buskar, många mindre objekt så som bilar, soptunnor, skrot, kör in en likadan stad i Battlefield 4, så skulle det vara minst lika krävande.

Men det är det som är poängen med ArmA, det må vara krävande, men det erbjuder något som inget annat spel gör, vi pratar om skogar med 10 tusentals träd, städer med över 150 byggnader, dussintals fordon med helikoptrar och flygplan ovanför, vill man ha den fulla upplevelsen så får man betala för det, det kommer att krävas en rejäl dator om du ska kunna driva det med flyt och njuta av grafiken på högsta inställningar, som du även vet så är det mycket populärt med 3 skärmar och TrackIR, som jag själv även har.

ArmA är alltså inte så illa optimerat som folk säger, det ligger en viss sanning i det absolut, man skulle kunna säga att det är kartorna som är dåligt optimerade, då utvecklarna har tagit sig vatten över huvudet, lägger in klart mer på kartan än våra datorer klarar av, men utan det hade spelet inte varit ArmA, utan en till average shooter.

Som jag sade tidigare i tråden så har dom faktiskt gjort ett riktigt bra jobb på ArmA 3, kartorna är väl optimerade och motorn i sig, kraftigt uppdaterad minst sagt.

http://www.youtube.com/watch?v=8XEqZq_RfH0

Ett testklipp jag gjorde för ett tag sedan, minns inte varför men det var till någon liknande diskussion, hur som så flyger jag över största staden som finns i ArmA 3, med en 3930K i 4.6GHz, med absolut högsta inställningar, 2880x1620 upplösning (3K) med 8x AA och View Distance på 2400, Object Distance på 1800, det betyder att varenda objekt inom 1.8 kilometer ritas upp på bilden, det är mycket mer än vad jag själv brukar spela med, jag anser att det är onödigt mycket, som exempel körde DayZ Alpha Mod den låst på 1060. Iallafall så sjunker FPSen till omkring 40 över staden, och resten av tiden så ligger den mellan 60 och 80 FPS, får som sagt inte glömma att det är med 1800 Object Distance och högsta möjliga inställningar i spelet.

Måste även noteras att 3930K (Sandy Bridge) börjar bli gammal, en Haswell med klart högre IPC (4670K-4770K) i 4.8GHz får ungefär 20 FPS högre i samma hastighet i DayZ Alpha (SA) då den motorn endast använder tre trådar korrekt och dom utnyttjas nästan fullt ut, har inte testat i just ArmA 3 alltså men gissningsvis så skulle en 4670k i 4.8 klara av staden jag flög över i eventuellt 10 FPS mer, då är vi vid eller över 50 FPS, vilket är bra flyt, det måste alla hålla med om, och det är ett av dom värsta scenarion du någonssin kommer hamna i under spelets gång, alltså på 95% av kartan så kommer en 4670K att klara det galant i 100-120 FPS average. Är det dåligt optimerat? Nej. Rättare sagt imponerande.

Slutsats, det är ingen nyhet att exempelvis Grand Theft Auto IV, Skyrim och World of Warcraft är tungdrivna, speciellt på processorn, men vad kan det bero på? Vad har dom gemensamt? Jo kartorna, dessa spel inklusive ArmA 3 och DayZ, har spelvärldar som inget FPS har, att då jämföra det med Call of Duty som har pyttesmå kartor i jämförelse, det går helt enkelt inte. Tänk 10st Call of Duty kartor brevid varandra, varje är 150 meter lång, totalt är det 150 byggnader, skulle du då bli förvånad att du inte lyckades ta 100 FPS?

Skillnaden mellan DICE och Bohemia Interactive är att DICE faktiskt har viljan och kompetensen att förbättra sin motor, vilket Bohemia Interactive inte har.
Bohemia Interactive vågar inte att ändra något i sin motor då den verkar bestå av odokumenterad spagettikod.
Är ju bara att kolla på AI:n, som är lika dålig nu som den var för 13 år sen.

Anledningen till att just städer är så otroligt prestanda krävande i ArmA beror på att motorn har värdelös occlusion culling. Istället för att culla bort saker tidigt i pipelinen så verkar den istället skicka alla meshar till GPU:n och på så sätt låta GPU:n utföra traditionell hidden surface removal.

Om motorn hade varit optimerad så hade den faktiskt använt de tillgängliga resurserna, men nu sitter vi här 2014 med en 32-bitars singeltrådad motor som presterar uselt på high-end maskiner då den knappt använder några resurser alls, och Bohemia Interactive's enda kommentar på detta är att det är för svårt för dem, "engine limitation".

ArmA3 motorn med sin avancerade och optimerade motor som inte ens klarar av att man har möbler i husen.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Bara för att Dean lämnar betyder det inte att DayZ "dör". Ni som kritiserar hans beslut och säger att han/de är giriga (...), har ni ens läst intervjun?

För det första så kommer han inte lämna förrens årets slut. Om Bohemia känner att dom fortfarande behöver honom, så kommer han att stanna. Han har redan varit i Tjeckien i ett och ett halvt år mer än vad han hade planerat, och om han ska fortsätta att bo i Tjeckien måste han ansöka om medborgarskap där.

För det andra så kommer inte Bohemia/DayZ utvecklarna behöva honom efter att själva grunderna är klara, spelet kommer om inte minst vinna på att Dean lämnar projektet bakom sig.

Läs artikeln och gör lite research innan ni spyr ut era kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Gällande dina prestandaexempel så ska de självklart vara relativa. Du förstår väl att prestandan i olika spel bör jämföras i likvärdiga situationer i relation till varandra.
Det är väl självklart att man inte jämför en liten karta i BF4 med Arma 3 på 3 skärmar i 5760x1080 med view distance på max. Med dåligt optimerat menas inte att spelet hanterar mer data som presenteras på skärmen i form och 3d-objekt vilket sänker prestandan, utan att spelet relativt sätt presterar mycket dåligt, även under jämförbara scenarion i andra spel. Jag har som sagt labbat med Arma1-3 på påkostade riggar ett flertal gånger, begränsat "view distance" och andra processorkrävande features på ganska i princip tomma landskap, många, många gånger. Även då presterar det väldigt dåligt.

Det är svårt att förstå vad du gör för jämförelser, som t.ex "man enkelt har över 60 FPS utanför alla städer". Vad är enkelt för dig? Jag har dator i sign och kör mellan/höga inställningar för texturer och objektkvalité, 2000m draw distance och har aldrig det "enkelt över 60 FPS", även utanför städer i öde mark. Faktum är att jag kan inte minnas någon gång då jag nått 60 FPS, utan att skriva ner det mesta till lågt/mellan, även utanför städer.

Ja precis, det som inte går då spelen är helt olika. Du nämnde att du spelat majoriteten av shooters och anser att dom har fungerat ofantligt bättre, något du aldrig lyckats med ArmA spelen. Men som du själv säger går det inte att jämföra på något vis då det är olika spel.

Det är precis det den gör, i jämförbara scenarion så är det inga som helst problem att driva ArmA 3, dra ner Object Detail Distance och ta dig ut på en åker, består scenen då av 500 träd, ett par byggnader, så kommer den uppnå 100 FPS. Precis som Battlefield 3, inga konstigheter.

Sen kan du inte jämföra ArmA 1-2 med ArmA 3, då sistnämnda är kraftigt uppdaterad, presterar enormt mycket bättre.

Att du har haft svårt att få det att flyta i de första två spelen kan jag tänka mig, men inte i ArmA 3, jag har inte haft några som helst problem, benchmarkat spelet på 3 olika riggar, under alpha, beta och release. Vet precis vad varje inställning gör, vad den belastar och hur den påverkar, ändrar även runt i configs. Det presterar absolut inte dåligt som du säger, det stämmer helt enkelt inte, har du inte lyckats så är det du som inte har lyckats, inte spelet.

Såhär fungerar mitt spel i skrivande stund, återigen allt på högsta, 1500 View Distance och 1060 Object Distance, samma som DayZ Alpha Mod.

Åkrar, många hundra träd och buskar, 85 FPS inga som helst problem, flyter på kanon verkligen, då har jag fortfarande möjlighet att skruva ner Object och Terrain Quality från Ultra, dessa 2 inställningar är väldigt CPU krävande, vi snackar 40 FPS mer om dom skruvas ner från Ultra till Low, så behöver man FPS så är det bara ett knapptryck bort, men då jag har 85 FPS i den där scenen så är det långt över 60, alltså perfekt flyt.

Länk: http://i.imgur.com/GOl2UAg.png

Andra bilden, över en mindre stad, samma inställningar, lyckas hålla 65 FPS, sålänge det är över 60 så är jag mer än nöjd, notera alla små buskar långt borta i bilden, dom är gissningsvis ungefär 800 meter bort, ser riktigt snyggt ut, som synes inga problem att driva det, skulle den sjunka under 60 så har jag flera inställningar att skruva ner, att gå från Ultra till High på Object och Terrain Quality ger mig ungefär 10 FPS, men scenen ändras knappt, men eftersom jag klarar det fint som det är så behöver jag inte skruva ner även om det knappt gör märkbar skillnad.

Länk: http://i.imgur.com/XJ6fw5J.png

Alltså, att det inte vill fungera på din dator som du vill betyder inte att spelet är uselt och inte fungerar för någon annan.

Skrivet av MagnusL:

Skillnaden mellan DICE och Bohemia Interactive är att DICE faktiskt har viljan och kompetensen att förbättra sin motor, vilket Bohemia Interactive inte har.
Bohemia Interactive vågar inte att ändra något i sin motor då den verkar bestå av odokumenterad spagettikod.
Är ju bara att kolla på AI:n, som är lika dålig nu som den var för 13 år sen.

Anledningen till att just städer är så otroligt prestanda krävande i ArmA beror på att motorn har värdelös occlusion culling. Istället för att culla bort saker tidigt i pipelinen så verkar den istället skicka alla meshar till GPU:n och på så sätt låta GPU:n utföra traditionell hidden surface removal.

Om motorn hade varit optimerad så hade den faktiskt använt de tillgängliga resurserna, men nu sitter vi här 2014 med en 32-bitars singeltrådad motor som presterar uselt på high-end maskiner då den knappt använder några resurser alls, och Bohemia Interactive's enda kommentar på detta är att det är för svårt för dem, "engine limitation".

ArmA3 motorn med sin avancerade och optimerade motor som inte ens klarar av att man har möbler i husen.

DICE har gjort ett kanon jobb på Frostbite, nämnde det häromdagen, har DICE gjort något rätt så är det Frostbite, resten av BF4 är katastrofalt men det både flyter och ser galet bra ut, Multi-GPU går som en dröm och spelet stödjer flerkärniga processorer och Hyperthreading fullt ut, lyckas nå upp till 150 FPS med 64 Spelare, men det är inte heller allt för konstigt då dom sparar in en hel del på kartorna för att få det spelbart för massan, som jag nämnt så har dom max 500 träd på kartorna, resten du kan se är bara sprites, om jag då lyckas nå hela 150 FPS, då finns det utrymme för markant större spelplan.

Benchmarkade en dator jag sålde, drog upp Q6600 i 3.6GHz, 4GB DDR2 i 800MHz och ett GTX 580 1.5GB i 915MHz med Accelero Xtreme Plus, spelet med allt på högsta, 1920x1080, 4xMSAA och Ultra, helt spelbart utan några som helst problem, då även med 64 Spelare, sjunker till 45 FPS men ligger nästan hela tiden vid eller över 60 FPS, snacka om bra motor när en dator med dom där specsen klarar av det så bra.

Ursäkta, du säger att Bohemia inte vågar ändra något i sin motor, hur förklarar du då PhysX och DirectX 11, även stödet för flerkärniga processorer?

Att du ens säger att AI:n är densamma som för 13 år sedan, du vet att det har förbättrats under spelen, så varför säger du sådär? Den är bättre än den någonssin varit, om det är tillräckligt bra ja det kan man diskutera, men klart bättre har det blivit, speciellt i ArmA 3.

Occlusion Culling kan göras bättre, men ett sånt här spel med öppna kartor på denna skala, det lättare sagt än gjort. Hade det desperat behövts så hade det prioriterats, men så är inte fallet, bilderna jag länkade till ovan visar att det är fullt spelbart som det är, njuter av långt över 60 FPS på högsta inställningar, även fast det finns gott om plats för ytterligare förbättringar, det finns det alltid, i alla spel.

Motorn använder resuserna, utnyttjar både 6 kärnig CPU och 2400MHz minne, sedan som jag redan visat så presterar det kanon på high-end dator.

Att kartorna inte har möbler är dels för att spara på prestanda och för att det helt enkelt inte behövs, skapar du dina egna uppdrag och delar med dig av dom via Steamworks så kan du stoppa in hur mycket möbler du vill själv, men Bohemia valde att inte fylla ut varenda hus på en 270 km2 karta med onödiga möbler.

Skrivet av lutt95:

Bara för att Dean lämnar betyder det inte att DayZ "dör". Ni som kritiserar hans beslut och säger att han/de är giriga (...), har ni ens läst intervjun?

För det första så kommer han inte lämna förrens årets slut. Om Bohemia känner att dom fortfarande behöver honom, så kommer han att stanna. Han har redan varit i Tjeckien i ett och ett halvt år mer än vad han hade planerat, och om han ska fortsätta att bo i Tjeckien måste han ansöka om medborgarskap där.

För det andra så kommer inte Bohemia/DayZ utvecklarna behöva honom efter att själva grunderna är klara, spelet kommer om inte minst vinna på att Dean lämnar projektet bakom sig.

Läs artikeln och gör lite research innan ni spyr ut era kommentarer.

Har varit stor humor att läsa både här och på Reddit, folk blir hysteriska, även troll höger och vänster som bara feedar, det har varit känt sedan innan han besteg Mount Everest för snart ett år sedan, att han ska öppna egen studio och börja på nya projekt, att han nu delade med sig av ett preliminärt datum, skapade bokstavligen hysteri. Mycket på grund av alla felaktiga nyheter som sprids, varav SweClockers är en av dom, dåligt skriven nyhet, felaktig information och titeln får det att låta som att Dean lämnar utveckling omedelbart, liknande nyhetstitlar har används runt om på internet och det hjälper verkligen inte.

Dom som kritiserar detta har inte den blekaste aning om situationen, det märks att många inte ens har läst klart nyheten innan dom börjar sitt spam med meningslösa kommanterar.

*Suck*

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Det är helt löjligt hur folk överreagerar och blir helt hysteriska på detta.
Speciellt irriterande är alla idioter som whinar över att de aldrig mer ska köpa early access.. Herre gud.. Läser inte folk beskrivningen på spelen längre innan man köper det? Hur svårt är det att fatta det är en risk när man kör på Early Access?
Vid flera tillfällen sa dom att inte köpa spelet, då det är långt ifrån färdigt. Men trots det får man dröser av idioter som kräver konstanta hotfixes för minsta lilla bugg. Utan att inse vad en Alpha är..

Och att Dean lämnar lär knappast stoppa utvecklingen. Nästan som att folk tror han är enda nissen som jobbar på det.. Bohemia lär knappast droppa spel utvecklingen bara för Dean lämnar. Sen har man modding communityn att tänka på som lär garanterat ta över efter release och bygger vidare på spelet.

*Suck* Indeed

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Ingen annan här som tycker att Dayz-standalone än så länge har varit ett ganska stort fail?
Utvecklingen har hållit på jätte länge med ett resultat som påminner om ett projektarbete från skoltiden.
Ingen annan som undrat varför Bohemia går med på att fortsätta betala ut lön till Deans team trotts att de missar alla milestones och deadlines hela tiden? (Väldigt ovanligt i den moderna spelbranshen.)

När jag snackade om det med bekanta strax efter första release var den enda, om än ganska otroliga, förklaringen jag kunde komma på att Dean lyckats lura till sig ett extremt fördelaktigt kontrakt för utvecklingen av spelet.
Men den iden känns inte riktigt som om den passar in längre.
Sedan slog det mig... Vem "äger" DayZ, vem är ansiktet för DayZ? Bohemia? Knappast. Dean Hall är DayZ.
Om det går bra är det Dean som får all cred, men om det går dåligt så är det han som får ta all skit också!
Tycker ni inte som jag att det är väldigt, väldigt konstigt att Bohemia, alltså företaget, brand name Bohemia, har hållit så extremt låg profil gentemot DayZ-standalone. Det är nästan som om de inte vill vara bundna vid projektet, de håller det på armlängds avstånd... Är inte det väldigt konstigt? Ett spel som är jätte populärt och förväntas sälja massor, men företaget som utvecklar det gör ingen reklam som knyter några starka kopplingar mellan spelet och sitt brand name??

[Queue random teorier...]
Jag tror helt enkelt att det är Bohemia som är skurkarna egentligen, det får all pusselbitar att falla på plats:
Vem är det som får alla pengarna om spelet säljer: Bohemia - Dean får bara lön.
Vem får ta all kritik och skit: Dean - Bohemia håller låg profil i bakgrunden.
Utvecklingen ligger aslångt efter och man undrar vilka inkompetenta personer de har på det där team'et egentligen... T.ex. skott-ljud med yxan... Fortfarande? Verkligen?
Jaha, men vem är arbetsgivaren: Bohemia, det är Bohemia som tillhandahåller personalen.

Så vad jag ser är följande: Bohemia har för länge sedan listat ut att detta antagligen kommer "floppa" men fortfarande har enorm potential att sälja bra, så de tillhandahåller ett below average utvecklingsteam, håller låg profil och låter Dean vara spelets enda ansikte utåt. Helt enkelt: Hova in pengar på ett spel som du vet kommer vara skit och låt Dean agera syndabock.
Det förklarar också hur studion kan gå med på att fortsätta projektet - fortsätta betala ut lön till det här team'et - trotts att de failar alla uppsatta mål och att milestones ser ut som skräp! Tvärt om... om de lägger ner projektet får de massa dålig publicitet och inga pengar. Alternativet att byta ut gruppen som gör spelet skulle innebära massa krångel och ökade kostnader, så det är ju inte värt att göra så som situationen ser ut - ur ett business perspektiv. Om de lägger sig i för mycket så försvinner deras låga profil också, då ökar riskerna enormt för ett skadat brand name bara för att rädda ett projekt som redan går dåligt. Inte en bra ide.

So far har deras plan helt gått i lås. Spelet har sålt väldigt bra, Dean har fått ta all skit, och som ett extra ironiskt plus i kanten har det gett positiv uppmärksamhet åt ARMA-serien och säkert hjälpt till att höja försäljningen av ARMA III.

Inget Alien Colonial Marines här inte, det är inte studion som får ta skiten här, nej de har hittat den perfekta syndabocken och studions brand name kommer undan oskadat (men det är dom som hovar in alla pengar). Total business win!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av dpom86:

Ingen annan här som tycker att Dayz-standalone än så länge har varit ett ganska stort fail?
Utvecklingen har hållit på jätte länge med ett resultat som påminner om ett projektarbete från skoltiden.
Ingen annan som undrat varför Bohemia går med på att fortsätta betala ut lön till Deans team trotts att de missar alla milestones och deadlines hela tiden? (Väldigt ovanligt i den moderna spelbranshen.)

När jag snackade om det med bekanta strax efter första release var den enda, om än ganska otroliga, förklaringen jag kunde komma på att Dean lyckats lura till sig ett extremt fördelaktigt kontrakt för utvecklingen av spelet.
Men den iden känns inte riktigt som om den passar in längre.
Sedan slog det mig... Vem "äger" DayZ, vem är ansiktet för DayZ? Bohemia? Knappast. Dean Hall är DayZ.
Om det går bra är det Dean som får all cred, men om det går dåligt så är det han som får ta all skit också!
Tycker ni inte som jag att det är väldigt, väldigt konstigt att Bohemia, alltså företaget, brand name Bohemia, har hållit så extremt låg profil gentemot DayZ-standalone. Det är nästan som om de inte vill vara bundna vid projektet, de håller det på armlängds avstånd... Är inte det väldigt konstigt? Ett spel som är jätte populärt och förväntas sälja massor, men företaget som utvecklar det gör ingen reklam som knyter några starka kopplingar mellan spelet och sitt brand name??

[Queue random teorier...]
Jag tror helt enkelt att det är Bohemia som är skurkarna egentligen, det får all pusselbitar att falla på plats:
Vem är det som får alla pengarna om spelet säljer: Bohemia - Dean får bara lön.
Vem får ta all kritik och skit: Dean - Bohemia håller låg profil i bakgrunden.
Utvecklingen ligger aslångt efter och man undrar vilka inkompetenta personer de har på det där team'et egentligen... T.ex. skott-ljud med yxan... Fortfarande? Verkligen?
Jaha, men vem är arbetsgivaren: Bohemia, det är Bohemia som tillhandahåller personalen.

Så vad jag ser är följande: Bohemia har för länge sedan listat ut att detta antagligen kommer "floppa" men fortfarande har enorm potential att sälja bra, så de tillhandahåller ett below average utvecklingsteam, håller låg profil och låter Dean vara spelets enda ansikte utåt. Helt enkelt: Hova in pengar på ett spel som du vet kommer vara skit och låt Dean agera syndabock.
Det förklarar också hur studion kan gå med på att fortsätta projektet - fortsätta betala ut lön till det här team'et - trotts att de failar alla uppsatta mål och att milestones ser ut som skräp! Tvärt om... om de lägger ner projektet får de massa dålig publicitet och inga pengar. Alternativet att byta ut gruppen som gör spelet skulle innebära massa krångel och ökade kostnader, så det är ju inte värt att göra så som situationen ser ut - ur ett business perspektiv. Om de lägger sig i för mycket så försvinner deras låga profil också, då ökar riskerna enormt för ett skadat brand name bara för att rädda ett projekt som redan går dåligt. Inte en bra ide.

So far har deras plan helt gått i lås. Spelet har sålt väldigt bra, Dean har fått ta all skit, och som ett extra ironiskt plus i kanten har det gett positiv uppmärksamhet åt ARMA-serien och säkert hjälpt till att höja försäljningen av ARMA III.

Inget Alien Colonial Marines här inte, det är inte studion som får ta skiten här, nej de har hittat den perfekta syndabocken och studions brand name kommer undan oskadat (men det är dom som hovar in alla pengar). Total business win!

Kan nog vara den konstigaste/dummaste teori jag hört hittills.

För det första så har inte DayZ "failat", Det har sålt långt över förväntan och överlag så verkar folk älska spelet.
Deras mål/förhoppning var att sälja 250 000 kopior av DayZ inom dom första 6 månaderna efter release, Efter 3 månader har dom sålt 1,5 miljoner kopior av DayZ.

Vilka milestones/deadlines har dom missat? Dom har gått ut med lite av vilka features som ska komma i framtiden och vad dom jobbar på just nu men det finns inga utsatta datum eller deadlines som dom kan missa.?

Dean Hall är ansiktet utåt för DayZ och det är han som leder utvecklingen av spelet, Varför skulle Bohemia gå ut och göra en massa reklam osv för ett spel som är i alpha stadium och mer än 1 år ifrån release?

Du har förmodligen inte följt utvecklingen av DayZ öht sedan det släpptes i December, Bohemia jobbar hårt och gör ett bra jobb med spelet, Nya uppdateringar varje vecka med buggfixar och nya features/items, Det har hänt mkt dom senaste månaderna.

Som sagt, Jag vet inte vad du har för problem med Dean Hall/DayZ men det finns inga som hellst belägg för dina flummiga teorier.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Kan nog vara den konstigaste/dummaste teori jag hört hittills.

För det första så har inte DayZ "failat", Det har sålt långt över förväntan och överlag så verkar folk älska spelet.
Deras mål/förhoppning var att sälja 250 000 kopior av DayZ inom dom första 6 månaderna efter release, Efter 3 månader har dom sålt 1,5 miljoner kopior av DayZ.

Vilka milestones/deadlines har dom missat? Dom har gått ut med lite av vilka features som ska komma i framtiden och vad dom jobbar på just nu men det finns inga utsatta datum eller deadlines som dom kan missa.?

Dean Hall är ansiktet utåt för DayZ och det är han som leder utvecklingen av spelet, Varför skulle Bohemia gå ut och göra en massa reklam osv för ett spel som är i alpha stadium och mer än 1 år ifrån release?

Du har förmodligen inte följt utvecklingen av DayZ öht sedan det släpptes i December, Bohemia jobbar hårt och gör ett bra jobb med spelet, Nya uppdateringar varje vecka med buggfixar och nya features/items, Det har hänt mkt dom senaste månaderna.

Som sagt, Jag vet inte vad du har för problem med Dean Hall/DayZ men det finns inga som hellst belägg för dina flummiga teorier.

"floppa" är i quotes för att spelet inte är bra, jag påpekar själv att spelet sålt bra, det gjorde Alien Colonial också, men spelet är dåligt.
Vilka milestones har de missat?? Svaret finns ju t.o.m. i denna tråden postat av andra, bara scrolla upp, och du påstår att jag inte har koll. Och med den tiden de har haft på sig har de presterat dåligt, om det inte finns någon hemlig dold feature som de inte avslöjat än och som är fantastisk så är det ett faktum. Du säger att inte jag har följt utvecklingen men du känner inte till några missade deadlines... sedan är det helt uppenbart missade interna deadlines... du har verkligen inte följt utvecklingen. Har du äns spelat original moddet? Alpha blev försenat två år och "vi kommer inte släppa förrän det är tillräckligt bra" = första versionen av alphan hade mer buggar än modden! De tog ju ner servrarna för att zombies inte äns spawnade för guds skull!
Varför göra reklam för ett spel som snart finns att köpa?? Att man äns behöver förklara något så simpelt... En bra bit över 50% av alla spel får reklam innan alpha! Aldrig hört talas om förhandsbokning? Early access till alpha/beta för förhandsbokare? Ta och kika på de 100 mest sålda spelen de senaste fem åren och tala om för mig hur många procent som inte hade reklam långt innan alpha.
Vad har jag för problem med Dean Hall?? Jag försvarar Dean Hall, seriöst snacka om att inte fatta... det är på grund av sådana som dig som jag har min signatur.
Och du som verkar ha så himla koll kan ju förklara för mig varför väldigt många proffs-streamers överger DayZ och öppet rekommenderar folk att inte köpa spelet i sina streams. När du håller på kan du läsa lite företagsekonomi och spelutveckling och komma tillbaka med något som inte är förolämpande mot folk.
Slutligen så har jag tydligt påpekat att det är vilda teorier så prova att inte ignorera den delen av mitt inlägg (och några väl valda andra delar heller för den delen) innan du kommer med påpekanden som säger att det där är dumma vilda teorier. Hej hå Captain Obvious...

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av dpom86:

"failat" är i quotes för att spelet inte är bra, jag påpekar själv att spelet sålt bra, det gjorde Alien Colonial också, men spelet är dåligt.
Vilka milestones har de missat?? Svaret finns ju t.o.m. i denna tråden postat av andra, bara scrolla upp, och du påstår att jag inte har koll. Och med den tiden de har haft på sig har de presterat dåligt, om det inte finns någon hemlig dold feature som de inte avslöjat än och som är fantastisk så är det ett faktum.
Varför göra reklam för ett spel som snart finns att köpa?? Tänker inte äns svara på...
Vad har jag för problem med Dean Hall?? Jag försvarar Dean Hall, seriöst snacka om att inte fatta... det är på grund av sådana som dig som jag har min signatur.
Och du som verkar ha så himla koll kan ju förklara för mig varför väldigt många proffs-streamers överger DayZ och öppet rekommenderar folk att inte köpa spelet i sina streams. När du håller på kan du läsa lite företagsekonomi och spelutveckling och komma tillbaka med något som inte är förolämpande angrepp mot folk. Jag har tydligt påpekat själv att det är vilda teorier så lär dig läsa innan du kommer med dumma påpekanden som att "det där är dumma vilda teorier". Hej hå Captain Obvious...

Att det är ett dåligt spel är ju din personliga åsikt och inte fakta, Kikar man på "most helpful" reviews på Steam så verkar folk överlag gilla spelet, Hade dom inte tyckt att det är underhållande så hade dom inte spelat det.

Angående "proffs-streamers" så har jag ingen aning då jag hellre spelar själv än tittar på när andra spelar, Men DayZ är ju fortfarande långt ifrån ett färdigt spel och jag skulle inte heller rekommendera vem som hellst att köpa det, Bohemia själva säger ju tom att man inte ska köpa spelet såvida man inte är medveten om att det finns mkt buggar och man vill följa utvecklingen av spelet:

Citat:

“DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.“

Dom har kommit en bra bit på vägen med spelet, Man måste även ta med i beräkningarna att Real Virtuality motorn inte är jätte modern och lätt att arbeta med. En av dom största grejerna dom gjort är grafiken, Grafikmässigt ser det riktigt bra ut jämfört med Arma 2, Nya högupplösta texturer, Bättre ljuseffekter, Vädereffekter osv. Tänk också på hur tidskrävande det måste varit att göra om precis alla hus/byggnader på hela kartan för att man ska kunna gå in i dom.

Om man startar Arma 2 DayZ efter att ha spelat standalone versionen så förstår man verkligen hur mkt dom har gjort, Det känns som 2 helt olika spel, Det enda som känns bekant är själva kartan, Allt annat är förändrat/Förbättrat i SA versionen.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ja precis, det som inte går då spelen är helt olika. Du nämnde att du spelat majoriteten av shooters och anser att dom har fungerat ofantligt bättre, något du aldrig lyckats med ArmA spelen. Men som du själv säger går det inte att jämföra på något vis då det är olika spel.

Det är precis det den gör, i jämförbara scenarion så är det inga som helst problem att driva ArmA 3, dra ner Object Detail Distance och ta dig ut på en åker, består scenen då av 500 träd, ett par byggnader, så kommer den uppnå 100 FPS. Precis som Battlefield 3, inga konstigheter.

Sen kan du inte jämföra ArmA 1-2 med ArmA 3, då sistnämnda är kraftigt uppdaterad, presterar enormt mycket bättre.

Nej, jag skrev just detta, att benchmarks ska vara jämförbara. Precis det du repeterar ovan. Jag tog även exempel på hur jag gjort dessa jämförbara genom att begränsa view distance(objekt-kvantitets-tunga) inställningar på mindre kartor i Arma3 för att få ett likvärdigt scenario med andra jämförbara spel. Även vid såna situationer, är bilduppdateringen oerhört bristande. Läs vad jag skriver...

Jag jämför ej Arma 1-3 med varandra. Jag har jämfört Arma 1-3 med respektive titlars motsvarighet i motsvarande tid och kan konstatera att de är oerhört dåligt optimerade, under ett flertal benchmarks under scenarion jag beskriver ovan.

Du är fri att ha din åsikt. Personligen blev jag förvånad över den, särskilt gällande de referenser du drog gällande BIS som framgånsrika inom utvecklingsprocessen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Om man startar Arma 2 DayZ efter att ha spelat standalone versionen så förstår man verkligen hur mkt dom har gjort, Det känns som 2 helt olika spel, Det enda som känns bekant är själva kartan, Allt annat är förändrat/Förbättrat i SA versionen.

Det är totalt ointressant ifall VR motorn är svår att jobba med, man får väl anta att företaget som har tagit fram motorn faktiskt vet vad dom sysslar med eller hur? Det är väl rimiligt?

De har gjort jätte mycket, absolut. Men har gjort två massiva fel med DayZ SA.

Det första är att de har haft Rocket som Project lead. Han är inget annat än en visionär och säljare, och det märks tydligt när man kollar på hans olika devbloggs och videos. Han är väldigt noga att peka ut alla nya features och fräcka saker, och nämner aldrig några av de problem som finns.

Ett exempel är nätverksbubblan som var så OTROLIGT viktig för DayZ SA release floppade totalt när det visade sig att de bara kunde ha 1-2 Zeds i varje stad. Sedan dess har den inte nämnts, trotts att den skulle vara avgörande för spelet. Hans fokus ligger på sent beta stadie-release, och håller på att lägga in totalt onödiga saker så som hattar/kläder/sykitt. En riktig projectlead hade fattat hinten, och sett till att spelet faktiskt flyter med deras Recemended Spec.

TLDR: Dean har fokus på helt fel saker.

Det andra det skulle ha gjort är att de skulle ha kommit med en ny, gjort om Hela Chernarus. Chernarus+ var för förutsägbart. Det var fräckt första gången runt Chernogorsk, nya staden norr om Berezino, lite militärbaser på nya stället. Men faktum är att det är en värld som är 2+ år gammal, som de flesta kan utan till. Till och med dina gamla loot runs fungerar.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Måste bara säga lite, först och främst ni som inte har någon aning om vad som händer, varför klagar ni? För det andra. Har ni inte extra pengar för att köpa ett Early Access spel, gör det inte. För det tredje har Dean Hall sagt ett BRA tag nu! LÅNGT Innan Standalone innan ens hade kommit ut på Early Access att han inte kommer vara kvar hos Bohemia när han inte behövs längre. Alltså, alla ni som sitter och klagar att han tar pengarna och drar kan ju gå och sova eller något. För mer info läs det här.
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1ytskk/congratulations_...

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimaro:

Måste bara säga lite, först och främst ni som inte har någon aning om vad som händer, varför klagar ni? För det andra. Har ni inte extra pengar för att köpa ett Early Access spel, gör det inte. För det tredje har Dean Hall sagt ett BRA tag nu! LÅNGT Innan Standalone innan ens hade kommit ut på Early Access att han inte kommer vara kvar hos Bohemia när han inte behövs längre. Alltså, alla ni som sitter och klagar att han tar pengarna och drar kan ju gå och sova eller något. För mer info läs det här.
http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1ytskk/congratulations_...

var ju fler efterblivna kommentarer på reddit än vad det är i den här tråden (hade inte förväntat mig det..)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

"men att han långsiktigt skulle vara en "katastrof" för spelet. "

Åhfan...

Visa signatur

Intel core i5 4670k 4,4GHz ASUS MAXIMUS VI GENE mATX PRO EVGA GTX 680 Hydro Copper Classified SLI Custom vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Lucas50:

"men att han långsiktigt skulle vara en "katastrof" för spelet. "

Åhfan...

Detta har han nämnt några gånger tidigare, Om han skulle göra allt han vill göra med spelet så skulle det aldrig bli klart, Folk öser honom med nya ideér på olika features osv som han skulle vilja ha i spelet, Men någonstans måste man dra en gräns och fokusera på rätt saker som till exempel bugfixar och optimeringar av spelmotorn, Spelet börjar redan bli ganska komplicerat med olika sjukdommar osv (Vilket jag tycker är bra), Men om saker och ting blir för avancerat så kommer spelet att bli tråkigt, Tror det är vad han menar med att han långsiktigt skulle vara en "katastrof" för spelet

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Allt snack om optimeringar.. Ni vet väl att dom jobbar med det just nu för att kunna tillfredställa alla crybabies?
Dessutom, det går faktiskt att jobba på features och motorförbättringar samtidigt. Vilket är precis det dom gör, bara det att kläder och annat trams går en aning snabbare att införa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Allt snack om optimeringar.. Ni vet väl att dom jobbar med det just nu för att kunna tillfredställa alla crybabies?
Dessutom, det går faktiskt att jobba på features och motorförbättringar samtidigt. Vilket är precis det dom gör, bara det att kläder och annat trams går en aning snabbare att införa.

Mm, dem som hör buggfixar gör väldigt sällan design på spel och det är något som jag stör mig som fan på när folk säger att "ja, men alla får väll hålla på att fixa buggar och dylikt istället för att lägga in trams" Man sitter där bara, men det funkar inte så lilla gubben. :/

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz