Permalänk

controller för pc. RÅD SÖKES!

Gokväll.
jag söker en controller för pc, hellst trådlös. hade förr en logitech gamepad f710 som slutade att ta kontakt med datorn som ja gick tillbaka pengarna för. söker nu en ersättare. många använder xbox 360 controllers. ede någo att skaffa? kom gärna med råd och förslag! priset spelar inte så stor roll

Permalänk
Avstängd
Skrivet av As1hangbf:

Gokväll.
jag söker en controller för pc, hellst trådlös. hade förr en logitech gamepad f710 som slutade att ta kontakt med datorn som ja gick tillbaka pengarna för. söker nu en ersättare. många använder xbox 360 controllers. ede någo att skaffa? kom gärna med råd och förslag! priset spelar inte så stor roll

360-kontrollen, helt klart.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

360-kontrollen, helt klart.

kan man använda 360 kontrollen trådlöst till datorn? får man motagaren med?

Permalänk
Medlem

Jag köpte 360 kontrollen från inet. Då ingick mottagaren. Tror jag betalade 350kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av As1hangbf:

kan man använda 360 kontrollen trådlöst till datorn? får man motagaren med?

Ja, om du köper den här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Permalänk
Medlem

xbone borde väl släppa sin kontroll snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

xbone borde väl släppa sin kontroll snart

Fungerar än så länge inte till PC.

Permalänk
Medlem

Om du gillar ps3-kontrollen så fungerar den alldeles ypperligt den med, man behöver bara en bluetoothmottagare till datorn

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem
Skrivet av paran0id:

Om du gillar ps3-kontrollen så fungerar den alldeles ypperligt den med, man behöver bara en bluetoothmottagare till datorn

Kan vara lite kinkigt att få till bra men det fungerar.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elitist:

Fungerar än så länge inte till PC.

Är ju bara en fråga om att Microsoft släpper en drivrutin. Förväntas väl ske nu under året iaf.

Visa signatur

///M4

Permalänk

Jag rekommenderar 360-kontrollen också. Vanligtvis är det så att gränssnittet i spelen anpassar sig till din xbox-kontroll, med y, x, a, b, spakar osv. Kontrollerna blir så som de skulle ha varit med samma spel på xbox. Aldrig har jag behövt ställa in något själv utan det bara fungerar.

Den här med medföljande usb-dongel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av paran0id:

Om du gillar ps3-kontrollen så fungerar den alldeles ypperligt den med, man behöver bara en bluetoothmottagare till datorn

Fast det funkar med kabel också. Har aldrig prövat med bluetooth, men det ska funka bättre och smidigare vad jag förstått.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Skrivet av As1hangbf:

Gokväll.
jag söker en controller för pc, hellst trådlös. hade förr en logitech gamepad f710 som slutade att ta kontakt med datorn som ja gick tillbaka pengarna för. söker nu en ersättare. många använder xbox 360 controllers. ede någo att skaffa? kom gärna med råd och förslag! priset spelar inte så stor roll

finns trådade 360 kontroller på elgigantet för runt 200kr, det är personligen min favorit. Men har du ett t.ex PS3 hemma kan du använda den rätt i datorn med laddsladden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Skrivet av Elitist:
Skrivet av soderkvist:

Jag rekommenderar 360-kontrollen också. Vanligtvis är det så att gränssnittet i spelen anpassar sig till din xbox-kontroll, med y, x, a, b, spakar osv. Kontrollerna blir så som de skulle ha varit med samma spel på xbox. Aldrig har jag behövt ställa in något själv utan det bara fungerar.

Den här med medföljande usb-dongel: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

köper 360 kontrollern då, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna nyligen:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=706279

Är väldigt nöjd! Det ingår även USB-mottagare.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Kan vara lite kinkigt att få till bra men det fungerar.

Skrivet av xenopsy:

Fast det funkar med kabel också. Har aldrig prövat med bluetooth, men det ska funka bättre och smidigare vad jag förstått.

Jag nyttjar MotionInJoy/DS3 Tool och har inga som helst bekymmer, programmet är inte i närheten av snyggt men det fungerar klockrent

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Om man nu måste ha en controller så är ju Xbox 360 controllern som gjord även för PC. Då de flesta PC spel som portas är rätt av från Xbox varianterna så får du ju kontroll schema osv rakt av. Smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paran0id:

Jag nyttjar MotionInJoy/DS3 Tool och har inga som helst bekymmer, programmet är inte i närheten av snyggt men det fungerar klockrent

Trådat är det jättelätt att få igång. Det är när man ska börja med trådlöst som det kan bli strul beroende på vilken bluetandsmottagare man har.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Inaktiv

Köp den nya Playstation-kontrollen! Den är grymt skön!

Permalänk

köper du xbox kontrollen till pc får du med en mottagare ska du ha 2 kan du köpa en pc och en vanlig xbox så funkar båda med samma mottagare.