Permalänk
Medlem

Val av operatör!

Till att börja med, hoppas detta är rätt ställe för fråga, annars får någon moderator flytta tråden dit den hör hemma.

Jag kommer snart få fiber installerat i min lägenhet och undrar därför vad ni har för erfarenheter av nedanstående operatörer som ni finner på sidan jag angett nedan:

http://www.uppsalahem.openuniverse.se/serviceguide/list.php?c...

Lutar åt Bahnhof, en del säger att det är ett dåligt val när man lirar en del i mellan åt.

All Tele, ihopslaget med blixtvik säger ryktet..

lite förslag och synpunkter önskas!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Använt Bahnhof i många år, aldrig haft några märkvärdiga problem, aldrig heller haft någon kontakt med supporten så kan inte kommentera om det.

Permalänk
Medlem

Hade All Tele fiber i några år för några år sedan, och det var aldrig något strul de åren med själva bolaget som så.
Hade bra hastighet och låg latency (varken bättre eller sämre än någon annan med andra ord) och inga störningar förutom när fibern skulle svetsas om pga byte av fiberomvandlaren (?), och då sket det sig pga dålig svets.

Ringde All Tele, och dagen efter kom en kille och gjorde om det så det funkade bra.
På den tiden (4 år sedan) kändes deras support rätt amatörmässig i sitt bemötande, men de kunde hjälpa mig snabbt och bra.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredolf:

Till att börja med, hoppas detta är rätt ställe för fråga, annars får någon moderator flytta tråden dit den hör hemma.

Jag kommer snart få fiber installerat i min lägenhet och undrar därför vad ni har för erfarenheter av nedanstående operatörer som ni finner på sidan jag angett nedan:

http://www.uppsalahem.openuniverse.se/serviceguide/list.php?c...

Lutar åt Bahnhof, en del säger att det är ett dåligt val när man lirar en del i mellan åt.

All Tele, ihopslaget med blixtvik säger ryktet..

lite förslag och synpunkter önskas!

Tack på förhand!

BB2 alternativt Bahnhof. Båda sitter mycket för integritet och anonymitet på internet.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

T3 är bäst, verkligen.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Alltele - Är helt okej average latency till spel servrar får ut bra hastighet lite problem med deras DNS servrar ibland men något man löser genom köra någon annans dns servrar.

Bahnhof - Är lite beroende på var man bor men oftast helt problem fritt och som ovan redan sagt står dom för integritet och anonymitet på internet kan va värt tänka på att du kanske inte får en egen public ip adress via bahnhof isf får du be om det om du vill hosta tjänster som kräver att du öppnar portar.

Bredbandsbolaget - Har personligen ingen erfarenhet av bredbandsbolaget men av de jag hört så ska det hastighet mässigt vara bra och bbb ägs av telenor vilket har något av den bästa routing till spelservrar runt om i Europa vilket ger väldigt låg ms.

Netatonce - Har man också hört mycket gott om ska hålla väldigt hög kvalité men är inte så brett utspridd, så inget jag vet något personligen om.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv

Ta bahnof! de enda som stod emot FRAs "hot"! hade bahnhof funnits där jag bor hade jag vart dom varje dag i veckan. De står som tidigare nämnt för anonymitet, vilket i min åsikt väger tungt i dagens samhälle