Jag vill tillbaka till 90-talet...

Permalänk
Medlem

Jag känner mig som Ragnar..

Redan de gamla grekerna sa att "Ungdomen är bortslösad på de unga."

Shiva:
Tänk om man kunde leva livet baklänges..
1. Man skulle börja med att dö o få d överstökat..
2. Så vaknar man upp på ett vårdhem o får det bättre för varje dag..
3. Man blir piggare o smidigare o till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner o ta ut sin pension..
4. Efter ett antal år börjar man arbeta. På sin första arbetsdag får man en guldklocka..
5. Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sej tillbaka från abetslivet..
6. Man festar o har sex o förbereder sej för att ta en paus..
7. Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser tills man är baby igen..
8. De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där finns centralvärme, roomservice mm.
9. O till sist lämnar man denna värld i en orgasm....

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag känner mig som Ragnar..

Redan de gamla grekerna sa att "Ungdomen är bortslösad på de unga."

Shiva:
Tänk om man kunde leva livet baklänges..
1. Man skulle börja med att dö o få d överstökat..
2. Så vaknar man upp på ett vårdhem o får det bättre för varje dag..
3. Man blir piggare o smidigare o till sist är man för pigg för att vara där, då får man gå ner o ta ut sin pension..
4. Efter ett antal år börjar man arbeta. På sin första arbetsdag får man en guldklocka..
5. Så arbetar man i 40 år tills man är ung nog att dra sej tillbaka från abetslivet..
6. Man festar o har sex o förbereder sej för att ta en paus..
7. Så börjar man skolan, blir barn igen, leker, har inga förpliktelser tills man är baby igen..
8. De sista 9 månaderna tillbringas flytande runt i fridfull lyx. Där finns centralvärme, roomservice mm.
9. O till sist lämnar man denna värld i en orgasm....

"The Curious Case of Benjamin Button" beskrev du precis

OnT: Eftersom att livet inte fungerar som i ovan nämnda film så börja "förändra" ditt liv idag, inte imorgon.

The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.

#dåtiden

Permalänk
Medlem

spela hemma hos päronen så de kan tjata på att du sitter för länge och blir bittra på dagens ungdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

hehe!!! ja det blir man alltid av järn^^

Kan ju inte vara nyttigt att äta massa järn?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

nej

spelen var inte bättre på 90-talet

allt är bättre nu

Permalänk
Medlem

Jag vill tillbaka till den tiden då inte alla hade bredband

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag vill tillbaka till den tiden då inte alla hade bredband

Ja det var fantastiskt när man inte fick surfa innan 18.00 för då var det svindyrt
Satt som på nålar 17.58 och väntade på den underbara modemljudet för att äntligen få gå ut och köra lite Unreal med svinkass ping xD

Men håller med övriga, 90-talet var fan tider det dock klagar jag inte nu heller. Nu har man ju pengar istället och kan göra vad man vill(sålänge det är inom frugans gränser ).

Permalänk
Medlem

Pentium 200MHz med 48 meg ram och windows 95, nej tack dit vill vi aldrig tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dammskog:

nej

spelen var inte bättre på 90-talet

allt är bättre nu

Här har vi en som är född sent 90 tal början av 2000. ja vist allt är inviduellt. jag håller dock inte med dig,

Alla spel ska vara så lik verkligheten. skulle vilja se dig ute på sjutfältet när du skälv blir skjuten och avrättad nått som du aldrig får en kännsla av trots du säkert spela BF spelen och dess liknande spel.

spelar du dessutom mario och zelda är det ren fantasi nått jag inte funnit i dagens spel, har aldrig gillat heller. spelar man world of warcraft så vist det motsvarar zelda (enligt mig så säg inget annat)

http://www.lolalbum.com/funny-cartoons/super-mario-vs-ninja-t...

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Känner igen mig i det du skriver. Jag är född 88, och hela 90-talet och början av 2000-talet var höjdpunkten i min "spelkarriär". Allt från NES till tidiga DOS-spel såsom Commander Keen, och senare Heroes of might and Magic, Command and Conquer, Quake, Duke Nukem. Det roliga ligger dock inte endast i spelen, utan mycket i gemenskapen man hade med sina kompisar.

En till sak som jag minns väldigt tydligt som bland det roligaste, var när man fick en PC-gamertidning med den obligatoriska program och spelskivan. Tonvis med värdelösa spel och program, men efter ett tiotal installationer så hittade man oftast något som man kunde uppskatta några timmar.

Mycket av detta är tyvärr omöjligt att återuppleva på samma sätt. Delvis för att man inte befinner sig i samma situation, och dels att alla minnen oftast förskönas med tiden.

Jag försöker numera inkorporera de gamla spelen med nya koncept. Har t.ex ett pågående projekt där jag bygger en portabel emulator(typ som ett gameboy) bestående av min Android-lur, en PS3-kontroll, och en liten bygel. Det gör att jag på kommande resor kommer kunna spela allt från DOS/NES till PS2 och vissa gamla PC-spel(Baldurs gate, Heroes 3 osv) på samma enhet, med samma kontroll.

Det handlar oftast bara om att hitta ett nytt sätt att göra gamla saker. För såsom man gjorde det förr var inte alltid praktiskt eller kul.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sander00se:

Jag önskar att jag hade sett Eddie Meduza live..

Jag önskar jag hade sett onkel kånkel live.. Fan, man hade ju chansen. Det gäller att ta vara på tillfällena när de ges!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jag är 28 år och jag hatar att bli äldre. Är sjukt nostalgisk och kan bara inte släppa det förflutna.
Vad skulle möjligen kunna vara en förändring i mitt liv?

Hitta nya kamrater och göra nya saker som du kommer ha minnen från. Finns ingen anledning till att du inte kan ha lika roligt idag.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Jag vill inte tillbaka till 90 talet och va ung, utan jag vill leva på 80-90 talet som 21 åring... Allt var bättre då, samhället, fester, musik, videos, filmer och spel.. ALLT Spela skulle då va de sista jag skulle göra..

Permalänk
Medlem

Eftersom våra sinnen bara kan uppfatta det som alldeles nyss har hänt så lever vi alla alltid i det förflutna... En tanke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mungo_skata:

Jag önskar jag hade sett onkel kånkel live.. Fan, man hade ju chansen. Det gäller att ta vara på tillfällena när de ges!

din avatar och visnings bild säger mer en 1000 ord haha när man snackar om retro o nes osv.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

Jag längtar tillbaka till diskett-tiden, det var på någotvis kul men ändå så dåligt medium som gick sönder så lätt. T ex vad kyla.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Avstängd

Tipps på 7 spel som får er tillbaka till den tiden. (in spirit and mind) (nostalgitripp)

1. Dkc tropical freeze (wii U) -den ultimata nostalgitrippen-
2. Nes remix (wii U)
3. Lira 4 player snowboardkids via pc emulator (pc)
4. Rayman legends (har 90 tals andan)
5. Super mario galaxy 2 (PC) - emulering (har definitivt 90tals andan)
6. Zelda link between worlds (3DS)
7. Dark souls (PC) (på något sätt har den andan)

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem då jag är född skiftet 70-80 tal. Älskade 90talet trots all dålig ekonomi osv som var i Sverige. Dock så älskar jag jag 2002-2005 mest, det var toppen sen gick kulturen tillbaka hårt (det var ett litet fall vid 1994 med kulturellt men det hämtade sig). Jag antar att det blev en svacka 2005 efter det i och med att folk fattade att det kommer bli oavbrutet krig och inte en snabb "uppstädning" sen kom bankkrasherna osv.

Hur som helst är lösningen på 90tals abstinens att inte lyssna så mycket på typisk 90tals musik eller spela spel från den eran utan att göra sånt som gick att göra då men också går att göra nu på samma sätt. Alltså som är 90tal men ändå inte stereotypsikt 90tal.

Jag har turen att jag kan lyssna på riktigt amerikansk housemusik och brittisk detroit från 90talet som jag alltid gjort. Det låter mer modernt än nått idag och jag tänker inte på att det är 20 år gammalt. Sätter jag på Snap! eller något typiskt 90tal så mår jag oftast dåligt då jag vet att den tiden är förbi.

Jag kan tänka mig att det är samma sak med New York hip hop som alltid har låtit likadant. Wu-tang borde funka eller liknande.
Rocken har säkert liknande med men vågar inte uttala mig om detta.

Gör eller avnjut något kulturellt som är 90tal men som inte skriker det. Detta är det bästa botemedlet.

Permalänk
Skrivet av sander00se:

Jag önskar att jag hade sett Eddie Meduza live..

Har efterfestat med Eddie Meduza.. Han hade dryckjom.

Permalänk
Medlem

Jag vill 1000 år fram i tiden och spela de spelen, samt ha tillgång till över 1000 års backlogg med spel.

Som sagt va vill du spela de äldre spelen, gå och spela dom, spelen är lika bra/dåliga då som nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blazter:

Kan ju inte vara nyttigt att äta massa järn?

Låt oss bara säga att jag lider av "järnbrist"

Skämt åsido, det var något magiskt med att vara grabb på 90-talet. Visst hade vi alla grymma tv-spel men vi brukade leka väldigt mycket också och umgås på ett sätt som ungar inte gör idag.
Det var inte helt ovanligt att alla från klassen brukade träffas och hitta på saker. Bada i sjön, åka på utflykter ah you name it.

Jag är glad att jag som grabb slapp växa upp med iPhones, läsplattor, Twitter, Instagram, Facebook och all möjlig annan skit. Nä faen här bytte vi hockeybilder, spelade POG och blev sketna på rasterna.

Till och med solens sken kändes skönare en varm sommardag...på 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Låt oss bara säga att jag lider av "järnbrist"

Skämt åsido, det var något magiskt med att vara grabb på 90-talet. Visst hade vi alla grymma tv-spel men vi brukade leka väldigt mycket också och umgås på ett sätt som ungar inte gör idag.
Det var inte helt ovanligt att alla från klassen brukade träffas och hitta på saker. Bada i sjön, åka på utflykter ah you name it.

Jag är glad att jag som grabb slapp växa upp med iPhones, läsplattor, Twitter, Instagram, Facebook och all möjlig annan skit. Nä faen här bytte vi hockeybilder, spelade POG och blev sketna på rasterna.

Till och med solens sken kändes skönare en varm sommardag...på 90-talet.

Det var bättre förr helt enkelt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Man blir som man umgås.

Amen to that!

"Age is an issue of mind over matter. If you don't mind, it doesn't matter." -Mark Twain

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Betänk dessutom alternativet till att inte åldras... inte så muntert det heller...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Kan någon hjälpa mig?

Jag minns när jag gick i grundskolan och jag och mina klasskamrater snackade om NES, SNES, Mega Drive etc. på alla raster.
Vi brukade leka kurragömma på fritiden samt spela sjukt mycket spel. Jag minns sommaren 1995 då jag och tre kamrater spelade igenom A Link to the Past, Super Metroid och Zombies (Zombies ate my neighbors)

Jag spelar sjukt mycket retro spel idag men det blir aldrig samma sak som förr och jag har tappat kontakten med mina kamrater. Jag vill tillbaka till 90-talet, andas 90-tals luft och känna hur jäkla skönt allt var på den tiden.

Önskar att det funnits 90-tals luft på burk så jag åtminstone kan känna lite nostalgi när jag lirar alla spel man genomlevt genom sin "peak period" som snorunge.

Snälla ta mig tillbaka...

Ta med mig är du bussig, jag avskyr 2000-talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråden saknar diskussionsunderlag.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015