Bästa mobiltelefonen du någonsin använt!

Permalänk
Avstängd

Nokia Lumia 920. Har 925 nu men tycker 920 kändes bättre och stabilare. Tror det är tyngden och den hårda plasten med helgjutet skall jag saknar.

Skitbra telefoner båda två är det i alla fall.

Permalänk
Medlem

I allmänhet blir ju svaret i princip "den senaste" om man ser frågan som något om absolut kvalitet. Ser man däremot till hur det såg ut när man först använde telefonen ifråga blir svaret mer intressant.

Jag väljer den senare tolkningen och säger i mitt fall iPhone 3Gs. Varför? Hux flux fick jag en smartphone i handen som var ANVÄNDBAR. Den hade inte lika många finesser på pappret som andra telefoner, men funktionerna som fanns var genomtänkta och funkade. Innan den hade jag köpt telefoner efter specar, och för det mesta man försökte använda slutade det med att "Ja, funktionen finns, men är uselt implementerad/buggig/oanvändbar".

Idag däremot har inte en iPhone 3Gs speciellt mycket att sätta mot moderna konkurrenter. Men det vore trevligt att någon gång i framtiden när jag byter mobil få samma "wow"-upplevelse av att byta till något som är ljusår bättre än det man använt tidigare. Just nu är vare sig Android, iOS eller Windows Phone på den nivån mjukvarumässigt, och inte heller är hårdvaran där. Men vem vet vad framtiden har i släptåg?

Permalänk

Jag velar mellan Lumia 920 och 1020, båda är riktigt bra telefoner men tror att 920 tar priset med knapp marginal pga inbyggd trådlös laddning.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

ericsson i888 / GH688
ericsson GH198
alltid gillat Motorolas fliplurar

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Min Z1 Ultra eftersom den har flest användningsområden och bäst prestanda.

Sen var jag också väldigt nöjd när jag fick min 3310 efter min 3210 hade gett upp.

Permalänk
Medlem

Xperia Ray
Fantastiskt format.

Som någon skrev - K810i var också fantastisk.

Permalänk

Nokia 920

Bästa lur jag haft.

Visa signatur

Dator 1: I7 4770K, 16 gb DDR3 1600MHz, Samsung Evo 840 Basic 250 gb SSD, Asus GTX 1080

Permalänk

Nokia 920, var även den prisvärdaste telefonen jag köpt. 1490kr

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Ericsson K800i (James Bond Edition) Den va grym och höll för allt. Tappade den i vattnet 3 ggr när jag va ute o fiskade, men efter att den hade fått ligga o torka en stund så va det bara o starta den o köra igen

http://www.jamesbondlifestyle.com/product/sony-ericsson-k800i

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Alla ni som svarar 3310, kör ni fortfarande med den? Om inte, varför använder ni nåt sämre än den bästa mobil ni haft?

Som fourbyfour säger så verkar folk verkar tolka frågan lite olika. Bara för man tycker att 3310 var den bästa telefonen man någonsin haft betyder ju inte att man tycker den är bättre än alla dagens telefoner.

Att bara rak av jämföra dagens mobiler mot gårdagens är helt ointressant enligt mig, självklart kommer den senaste modellen sannolikt också var den snabbaste. Det intressanta är ju vilken telefon man gillade bäst när man först fick den, vilken som gav mest "wow-känsla". Svårt att tro att någon av den senaste generation kan vara de absolut bästa man haft då de är löjligt små ändringar från jämfört med generationen tidigare om man ser till utvecklingen av mobiltelefoner som helhet. Ja, om man nu inte är så ung att man faktiskt inte haft så många att jämföra med såklart, då är det ju helt ok

Permalänk
Medlem

Har två telefoner just nu och föredrar min Iphone 5. Nexus 4 är ok också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Alla ni som svarar 3310, kör ni fortfarande med den? Om inte, varför använder ni nåt sämre än den bästa mobil ni haft?

För Nokia 3310 var en mobiltelefon.

Dagens "mobiler" är små handdatorer som har en högst medioker telefonfunktion. (kort batteritid och klumpiga)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Som fourbyfour säger så verkar folk verkar tolka frågan lite olika. Bara för man tycker att 3310 var den bästa telefonen man någonsin haft betyder ju inte att man tycker den är bättre än alla dagens telefoner.

Att bara rak av jämföra dagens mobiler mot gårdagens är helt ointressant enligt mig, självklart kommer den senaste modellen sannolikt också var den snabbaste. Det intressanta är ju vilken telefon man gillade bäst när man först fick den, vilken som gav mest "wow-känsla". Svårt att tro att någon av den senaste generation kan vara de absolut bästa man haft då de är löjligt små ändringar från jämfört med generationen tidigare om man ser till utvecklingen av mobiltelefoner som helhet. Ja, om man nu inte är så ung att man faktiskt inte haft så många att jämföra med såklart, då är det ju helt ok

Ok, jag köper den förklaringen och då får jag väl komma med mitt eget svar också.

Det får bli delad förstaplats mellan SE K610 och HTC Hero.

K610 är den smartaste telefon jag haft som inte är en smartphone, grym kamera (för sin tid), massa bra funktioner, bra skärm, bra format och allmänt skön känsla.

HTC Hero var min första moderna smartphone (hade en SE P1 innan) och det var en otrolig wow-upplevelse. Jag älskade formatet, kvalitetskänslan, den lilla styrkulan, skärmen, allt! På den tiden blev inte Android bättre än Sense (även om jag på slutet körde CM) och HTC hade redan då en byggkvalitet som på den tiden var överlägsen allt annat. Jag är inte typen som är försiktig med mina telefoner, men den höll sig i stort sett fläckfri under de år jag använde den, den är fortfarande i riktigt, riktigt fint skick.

Sen dess har jag alltid haft en förkärlek för HTC och byter jag nån gång från WP eller om HTC släpper en ny WP-lur så går jag nog tillbaka.

Kan tillägga att jag haft mobiler sedan 1997, min första var en Philips Fizz och det är ett gäng mobiler som hunnit passera sedan dess. Andra jag minns med värme är Ericsson GA628 och en gammal Siemens-lur jag inte riktigt minns beteckningen på, en gul, vattentålig mobil med WAP. Gillade även min P1, även om den hade sjukt många irritationsmoment också.

Permalänk
Medlem

Nokia 7110
Batteriet orkade med nästan två veckor på en laddning med samtal och sms samt lite surf via wap
http://content.myphone.gr/photo/full/5721/nokia-7110-02.jpg

Har haft lite lurar sedan dess men den senaste nu är en HTC One, ta bort en massa google tjänster så är den underbar

Permalänk
Medlem

3210 / 3310 & 3510 av tidigare angivna anledningar. HTC One som jag har nu är väldigt stabil också, men funderar på att gå tillbaka till 3310an för det är så jävla irriterande med alla notifikationer och skit man "måste" hålla sig uppdaterad på....

Permalänk
Avstängd

Är i tagen att byta mobilabonnemang, med en liten överlappning av abonnemangstid.
Så för att "rida in" det nya numret bland vänner, innan det kommer användas i SGN1(GammelNoten), har jag det nya abonnemanget i en SE W508i. En mycket snabb och trevlig mobil och till och med charmig, skillnad mot dagens mobiler som skiljer sig från varandra som Wasa bröds olika sorters knäckebröd.

Sedan år tillbaka används sambons gamla mobil SE J20i Hazel som extra väckarklocka och äggklocka, med nu utgånget kontantkort.
Väldigt ovärdig användning av en så pass kompetent mobil som Hazel, Den är smidig som synden som musikspelare, GPS-navigator samt som telefon

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Hej alla Sweckare!

Snabb undersökning: Vilken mobiltelefon tycker du har varit/är den bästa mobiltelefonen du någonsin använt/sett/hört talas om och varför?

Diskutera!

Jag har använt lite olika men fastnade helt för iPhone. Nu på senare dagar är det smidigt att ha när alla datorer och kringutrustning är Apple produkter.

Testade iOS men det kändes bara löjligt invecklat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

NOKIA N9. Varför? MeeGo och Made In Finland ^^ C:

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Självklart måste jag höja rösten för min älskade HTC One!

Det är också en telefon, en smart sådan!

Samma här.. Från en nokia500 till en HTC One..

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Hedersmedlem

1. Ericsson T28S: Skitliten, gjutet och tätat magnesiumchassi (tålde toalettbesök, lever än), fungerade alltid, tillverkad i Kumla, inte Kina)
2. Nuvarande Nokia 920: Kan väldigt mycket, välintegrerad med windows och office, fungerar oftast väl men lider av irriterande buggar.
3. Nokia N8: Riktigt bra kamera och blixt, stabilt byggd, relativt liten trots alla funktioner, välfungerande, byggd i Finland.

Mina två senaste telefoner är de enda Nokia jag ägt, innan körde jag mest Ericsson/SE men Nokia är mycket bättre överlag så borde bytt tidigare, nu är det egentligen för sent.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Nokia N9, för att den har allt jag behöver i ett unikt och modernt gränssnitt. Appar (avskyr det ordet) klarar jag mig utan. Räcker med en bra HTML5 webbläsare och en inbyggd terminal i telefonen. Mig veterligen är det dessutom den sista Nokia telefonen som var både designad samt byggd i Finland.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk

Åhh, min gamla R310s... Man kunde backa över den med en bil, spela fotboll med den, använda den som vapen. Bra täckning, bra batteri-tid. Om den bara hade klarat Exchange-mailen och ljudböcker...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Samsung S3

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Vad i helvete är det med denna tråden? Är det Nokia bottar som postar här eller? Det är i vilket fall oproptioneligt många som använder Nokia jämfört med hur mycket som faktiskt säljer.

Visa signatur
Permalänk

Min nuvarande Nokia Lumia 925.

Permalänk
Medlem

Xperia Z

+ Stor display
+ Rätt bra kamera
+ Bra funktioner & Appar
+ Vattentät, vilket är testat personligen också!

Permalänk

Jailbreakad iPhone 4!
Så sjukt fin telefon (är en industridesigner, så utseende är viktigt ;>), riktigt bra display och jag hade aldrig problem med luren. De enda negativa var väl att mobilen sög utan jb och att gmail var inte bästa vännen.

Sitter med en Note 2 just nu och det enda jag gillar med telefonen är skärmstorleken då jag bor på youtube, div. Anime- och mangasajter. Ful lur, hänger sig jämt och skärmen är blå som havet.

/baguette_2

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Vad i helvete är det med denna tråden? Är det Nokia bottar som postar här eller? Det är i vilket fall oproptioneligt många som använder Nokia jämfört med hur mycket som faktiskt säljer.

Eller så är det helt enkelt så att Nokia var fullständigt ledande i många år inom mobiltelecom.

Nu är många medlemmar i den åldern att man faktiskt hade bäst erfarenheter av telefoner som har några år på nacken, som råkar vara från just Nokia.

Har själv haft många Nokia (icke smartphones) som varit riktigt bra, även frugan, de har känts väldigt framåt på många detaljer jämfört med andra telefoner man stött på från den tiden.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryuk00:

Vad i helvete är det med denna tråden? Är det Nokia bottar som postar här eller? Det är i vilket fall oproptioneligt många som använder Nokia jämfört med hur mycket som faktiskt säljer.

Tror det beror på att Sweclockers är ett tillhåll för Nokia och Microsoft fanboys.
Misstänker att användarandelarna här mellan: Android, Blackberry, IOS, Winphone och övriga mobilOS, är uppåt väggarna galet på Sweclockers jämfört med övriga Internet/riktiga livet.
Kanske har Microsoft Winphone uppåt 30-35% av Sweclockers medlemmar och ännu högre om man blandar in Nokia Symbian.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Fafne:

Tror det beror på att Sweclockers är ett tillhåll för Nokia och Microsoft fanboys.
Misstänker att användarandelarna här mellan: Android, Blackberry, IOS, Winphone och övriga mobilOS, är uppåt väggarna galet på Sweclockers jämfört med övriga Internet/riktiga livet.
Kanske har Microsoft Winphone uppåt 30-35% av Sweclockers medlemmar och ännu högre om man blandar in Nokia Symbian.

Kan ju vara så att Nokia med Wp8 är riktigt bra grejer till ett bra pris. Definitionen av en "fanboy" måste ju vara att jag köper produkter från märke X vare sig den är bra eller ej. Själv köper jag det som jag själv tycker är bästa produkt. Köpte en Nokia 925 för att testa, eftersom jag köper in mobiler till jobbet, och jag gillade direkt Wp8 och bygg kvalitén på Nokia är utmärkt. Flera anställda som jag köpt Nokia åt är väldigt nöjda och vill inte byta tillbaka till iphone eller samsung.