Diablo 3 reaper of souls deluxe edition

Permalänk

Diablo 3 reaper of souls deluxe edition

Tänkte preorda det på battle.net. När jag kollade på eu

så kostade de 530kr och på us är det 384kr... Jag har ett ''eu'' account. Går det att köpa diablo 3 expansion från us och köra det i eu server? Och med eu account menar att jag har köpt spelet i sverige. EDIT: Fick svar från GM, ni kan stänga tråden nu!

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Medlem

Nej det kan du inte.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk

du kan ju alltid testa att göra ett US acc och köpa som gift och sen lägga in på ditt EU konto, borde teoretiskt sätt gå då spelet är "play in any region", är dock inte säker...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av poorclocker:

du kan ju alltid testa att göra ett US acc och köpa som gift och sen lägga in på ditt EU konto, borde teoretiskt sätt gå då spelet är "play in any region", är dock inte säker...

Proxy + Paypal med USA som land , det bör väl funka ? , och sedan använda koden på EU kontot

(inte helt säker dock)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Om man köper en fysisk kopia i en affär, kan man uppgradera till digital deluxe? på sidan står det "If you already own the standard edition, you can buy the Digital Deluxe content for a reduced price (will display at checkout)."

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Skrivet av Pinkn00b:

Nej det kan du inte.

Om jag gör en us account och giftar det till mitt eu account då?

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk
Skrivet av Piloticus:

Tänkte preorda det på battle.net. När jag kollade på eu

så kostade de 530kr och på us är det 384kr... Jag har ett ''eu'' account. Går det att köpa diablo 3 expansion från us och köra det i eu server? Och med eu account menar att jag har köpt spelet i sverige.

EDIT: pratade med en GM och han sa att det gick att göra ett us account och skicka till eu. Tack för allt!

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-4670K STOCK Chassi: Fractal design define r4 Grafik: MSI gtx 770 twin frozr STOCK Moderkort: Asus Maximus VI Hero Nättagg: Corsair RM850 Ram: Corsair Vengeance pro 8gb SSD: Samsung 840 evo 120gb Hårdisk: WD 2TB RED

Permalänk

Får detta felet när jag ska köpa det på battle.net "Please correct the errors below and try again." Nån som vet vad man ska göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brucelee83:

Får detta felet när jag ska köpa det på battle.net "Please correct the errors below and try again." Nån som vet vad man ska göra?

"correct the errors"

Vad är problemet ?

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piloticus:

EDIT: pratade med en GM och han sa att det gick att göra ett us account och skicka till eu. Tack för allt!

Ville bara kolla att jag har förstått det hela rätt, man loggar in på sitt EU-konto, hoppar hit => https://us.battle.net/shop/ navigerar till reaper of souls, plockar collectors edition för 59,99 USD och sedan är det bara att aktivera i sitt vanliga EU-konto?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av RiFTER:

"correct the errors"

Vad är problemet ?

Att där inte är några fel, skrivit in allt rätt flera ggr om

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rosslan:

Ville bara kolla att jag har förstått det hela rätt, man loggar in på sitt EU-konto, hoppar hit => https://us.battle.net/shop/ navigerar till reaper of souls, plockar collectors edition för 59,99 USD och sedan är det bara att aktivera i sitt vanliga EU-konto?

Funkade det?

EDIT: Vart är annars billigaste stället att köpa samlarutgåvan?
Brittiska amazon tar dryga 700kr, mer än hundra kronor billigare än allt i Sverige.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det går att växla till dollar och köpa det som gift, sen applya koden på sitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Det går att växla till dollar och köpa det som gift, sen applya koden på sitt konto.

Sweet, precis vad jag letade efter, har du testat?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk

Köp från OnePlay 263.27 kr därifrån ATM Dock är detta expansionen endast, och kräver fulla variationen av Diablo 3 för att kunna installeras.

http://www.oneplay.com/download/details/11238_Diablo_3_Reaper...

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Sweet, precis vad jag letade efter, har du testat?

Testade nyss detta och det fungerar

Permalänk

Jag köpte RoS som gift på US Battle.net och giftade till min egna adress.
Funkade bra!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalbast:

Jag köpte RoS som gift på US Battle.net och giftade till min egna adress.
Funkade bra!

Hur exakt gjorde du detta?
Kan du redeema koden på ditt vanliga EU Battle.net account?
Inga problem att lira EU och inte US servers?

Körde du proxy, gjorde account på US, och gifta ditt EU Accounts email?

Tack på förhand!

/ Sphynx

Permalänk
Medlem

Undrar också!

Permalänk
Medlem

Lyckades också köpa det för 40$ istället för 40€ på battle.net
Fick också från början att ett fel hade uppstått. Det berodde på att jag använde ett kort som redan var inlagt. När jag valde att betala med ett nytt kontokort så gick det genom.
Jag gjorde så här:
1) Logga in
2) Klicka på Shop menyn överst på sidan.
3) På höger sida finns en dropdown-meny där det står Europe, välj Americas & Souteast Asia.
Nu visas priserna i $ istället.
Jag valde att köpa som gift till min egen mejladress.
Bytte tillbaka till Europe och registrerade sedan koden och fick spelet på mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Lyckades också köpa det för 40$ istället för 40€ på battle.net
Fick också från början att ett fel hade uppstått. Det berodde på att jag använde ett kort som redan var inlagt. När jag valde att betala med ett nytt kontokort så gick det genom.
Jag gjorde så här:
1) Logga in
2) Klicka på Shop menyn överst på sidan.
3) På höger sida finns en dropdown-meny där det står Europe, välj Americas & Souteast Asia.
Nu visas priserna i $ istället.
Jag valde att köpa som gift till min egen mejladress.
Bytte tillbaka till Europe och registrerade sedan koden och fick spelet på mitt konto.

Jag hitta precis en liknande tråd med ~ samma information.
Men när jag väljer " Pay Now " så snurrar battle net symbolen/loggan på Pay now knappen i all evighet och inget händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Lyckades också köpa det för 40$ istället för 40€ på battle.net
Fick också från början att ett fel hade uppstått. Det berodde på att jag använde ett kort som redan var inlagt. När jag valde att betala med ett nytt kontokort så gick det genom.
Jag gjorde så här:
1) Logga in
2) Klicka på Shop menyn överst på sidan.
3) På höger sida finns en dropdown-meny där det står Europe, välj Americas & Souteast Asia.
Nu visas priserna i $ istället.
Jag valde att köpa som gift till min egen mejladress.
Bytte tillbaka till Europe och registrerade sedan koden och fick spelet på mitt konto.

Tackar, fungerade alldeles utmärkt

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sphynx:

Jag hitta precis en liknande tråd med ~ samma information.
Men när jag väljer " Pay Now " så snurrar battle net symbolen/loggan på Pay now knappen i all evighet och inget händer

Har du testat mer än en webbläsare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Har du testat mer än en webbläsare?

Där satt den, fick dra hem firefox. Chrome va lite kinkig idag.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Tack för infon
Nu har jag shoppat det med

Permalänk
Skrivet av Sphynx:

Hur exakt gjorde du detta?
Kan du redeema koden på ditt vanliga EU Battle.net account?
Inga problem att lira EU och inte US servers?

Körde du proxy, gjorde account på US, och gifta ditt EU Accounts email?

Tack på förhand!

/ Sphynx

Sorry om jag svarar sent, såg inte att jag var citerad.

Loggade in på vanliga battle.net, gick till shop. Ändrade till US.
Köpte RoS som gift till min egen epost. Gick in och kopierade nycklen på mailen, in på battle.net och redeem code.
Loggade ut och in och sen så hade jag RoS.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Är det kl 00:00 den 25´e (natten mellan mån - tis) som ros släpps eller har nån hört nån annan tid?

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Det brukar vara det som gäller, natten mellan 24'e och 25'e.
Tisdag är vanligtvis den dagen Blizzard släpper sina spel på.

Permalänk
Medlem

Tack!
Körde med EU-Login-> Switch till US -> Gift, funkade bra!
Onödigt att betala för mycket