Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Hatar när A.I'n beter sig så efterblivet, perfekt exempel vid 09:31 i videon. Spelaren befinner sig precis framför vakten, totalt omöjligt att missa, och A.I'n står där som ingenting. Ser detta allt för ofta i dagens spel... vidrigt är det.

Håller med, tillochmed vakterna i Metal Gear Solid 1 och 2 var bättre och nu snackar vi spel för 16 år sedan...

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Finnjaevel:

Hatar när A.I'n beter sig så efterblivet, perfekt exempel vid 09:31 i videon. Spelaren befinner sig precis framför vakten, totalt omöjligt att missa, och A.I'n står där som ingenting. Ser detta allt för ofta i dagens spel... vidrigt är det.

Att bedömma ett spel från en preview på E3 2013 INNAN dom tog emot kritik från fans och gjorde om spelet för att fansen inte alls gillade vad dom såg, det om något är vidrigt.

Kolla tex på TotalBiscuits WTF is som är länkad tidigare istället och se hur spelet är mycket bättre än denna preview som är nästan 1 år gammal nu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Thief Xbox One Review: Even A Mom Can Tell It Sucks
http://www.idigitaltimes.com/articles/22057/20140226/thief-xb...

å andra sidan menar reviewern på att den absolut mest hardcore sneak/stealth älskaren kommer att kunna njuta av spelet tack vare customisation möjligheterna. Men att casualgamern kommer hata spelet.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

När släpps spelet på steam, våran tid då? Har pre-loaden nere och väntar bara på att få starta spelet
Läste på yahoo att steam tydligen brukar släppa spel 3-4 PST tid, jag har dock ingen aning vad det betyder.
Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Jag startade steam via en VPN och har spelat cirka 3 timmar nu. Riktigt snyggt spel, speciellt ljuset. Världen känns rätt begränsad på det sättet att man inte kan navigera staden hur man vill, det är bara vissa ställen man kan hoppa upp på osv. Det är spännande att smyga runt och undvika vakterna, blir man upptäckt så blir spelet dock otroligt tråkig med en combat som består av att slå och dodgea. Storyn är lite förvirrande och inte så jätte intressant om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Updating Thief....och tiden bara ökar och ökar istället för att minska. Bra start!

Edit: Nu minskar det faktiskt, men ändå frustrerande långsamt. Tur man är ledig hela helgen..

Edit 2: Bara för att jag gnällde fick det fart och blev klart

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Äntligen, installerat och funktionstestat. Flyter underbart i 5760x1080 med allt på max. Nu ska det styras med lite andra grejor här hemma sen viger jag helgen till Theif. So happy

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Inte många SweCare som spelar detta? Eller så är alla upptagna med att spela istället för att skriva här

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av spikey13:

Thief Xbox One Review: Even A Mom Can Tell It Sucks
http://www.idigitaltimes.com/articles/22057/20140226/thief-xb...

å andra sidan menar reviewern på att den absolut mest hardcore sneak/stealth älskaren kommer att kunna njuta av spelet tack vare customisation möjligheterna. Men att casualgamern kommer hata spelet.

Att det inte passar för casual vill ha allt på silverfat och ska gå snabbt gamern låter underbart! jaja dags att skaffa det nu kan inte hålla mig längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inte många SweCare som spelar detta? Eller så är alla upptagna med att spela istället för att skriva här

När jag kommer hem från jobbet idag så är det antagligen precis så att man blir för upptagen för att skriva här (får jag hoppas). Har hoppats på en uppföljare sen Thief 3 så man är ju rätt nyfiken på resultatet.

Permalänk
Medlem

Har spelat detta i några dagar på min xbox one. Har inte riktigt fastnat så mycket för spelet ännu. Tar nog lite tid att vänja sig vid spelet skulle jag tro. Men ska helt klart ge det ett ärligt försök så fort man får lite tid

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerbo:

När jag kommer hem från jobbet idag så är det antagligen precis så att man blir för upptagen för att skriva här (får jag hoppas). Har hoppats på en uppföljare sen Thief 3 så man är ju rätt nyfiken på resultatet.

Samma här, längtar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vore kul med lite omdömen från ni som lirar det, vad är bra respektive vad är mindre bra? är för egen del lite osäker på om det ska bli ett köp eller inte.

Permalänk
Medlem

shop4se.com

Jag funderar starkt på att köpa denna spel. Har ju alla dom andra Thief spelen redan. Jag kollade runt på nätet och såg att shop4se.com säljer just Thief till PC väldigt billigt(279Kr). Vet ej om det är digital download eller bara koden till STEAM. Vågar man lita på dom? Är dom seriösa? Någon som handlat från dom tidigare? Länk till sidan: http://www.shop4se.com/pc-games/thief-game-with-pre-order-ban...

Personligen tycker jag detta är ovanligt billigt. Nästan så man misstänker att det är fuffens på gång. Dom flesta säljer ju spelet för 400Kr+

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Knepigt synfält eller hur man ska förklara det, typ som att Garret har skygglappar på sig... Men det är ju rätt vanligt förekommande nuförtiden bland spel. Känns "consol-raped", synd...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

codesnstuff.se

Hej igen! Köpte precis från: http://codesnstuff.se/ eftersom dom är ju kända sen tidigare. Jag fick allt ganska snabbt på e-mail och det fungerar på STEAM.

Kostade mig totalt: 219Kr. Håller på med download på steam just nu...

Jag rekommenderar detta eftersom det är mycket billigare än i en fysisk affär. Om det inte är så nu att du vill ha en DVD skiva förstås.

Codesnstuff.se hade bra omdöme av andra personer så jag valde dom.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk

haha vad ägda alla blev i början av tråden som såg fram emot det här spelet, sen visade dig sig va en turd sandwich ..med ca 60 på metacritic .

Permalänk

Har hållt mig borta från det här spelet efter alla halvbra recensioner men kanske blir ett köp ändå!

Permalänk
Skrivet av Faulisto:

Vore kul med lite omdömen från ni som lirar det, vad är bra respektive vad är mindre bra? är för egen del lite osäker på om det ska bli ett köp eller inte.

"Hub-världen" ogillar jag skarpt, den drar ut på spelet genom att man måste springa igenom flera "zoner" för att ta sig till en försäljare, annan npc eller ett nytt uppdrag.

Atmosfären är helt klart spelet starkaste punkt och i femte kapitlet drar de lite väl långt, då jag var tvungen att ta en paus från den medan jag kröp runt i psyksjukhuset. Musiken bidrar ytterligare till denna punkt, skulle uppskatta lite mer variation men musiken som är där är riktigt bra. Sista punkten som bidrar till den fantastiska spänningen i spelet är grafiken. Även om grafiken endast ska spegla en mörk, smutsig och rutten stad så gör den det på ett ypperligt sätt.

Själva smyg-elementet som hela spelet går ut på är helt klart tillfredsställande även om fienderna är lite väl blinda emellanåt. Huvudkaraktären förklarar tidigt i spelet att han endast dödar när han inte har något annat val och det märks på de få alternativ spelare fått till delat sig. Det enda sätt spelaren kan döda på är, förutom genom att använda sig av saker i miljön, Garretts pilbåge och även med den kan de vara utmanade att döda då fiendes hjälmar ger dem skydd mot pilarna och det är inte helt säkert att en pil i huvudet dödar. När spelaren inte kan döda fiender gäller det att istället att slå dem medvetslösa, oftast med ett klubbslag i nacken.

Röstskådespelet och de förvånansvärt bra filmsekvenserna sydde fast mig i handlingen direkt även om den inte är den djupaste eller allra mest intressanta. Med reservation för ändrad åsikt efter jag spelat färdigt sammanfattar jag handlingen såhär: handlingen är tillräcklig men absolut inte den bästa. Även om handlingen kan anses bristande finns det massvis med dokument som förklarar vad som händer, var skatter eller stöldgods kan upphittas eller i ren allmänhet ge spelaren en djupare insikt i vad som försiggår i spelvärlden.

Valmöjligheterna att anpassa sin egna svårighetsgrad innan startad kampanj är något fler spel borde ta efter och bidrar till en eller till och med två genomspelningar till och ger möjlighet till flera olika sorters upplevelser genom samma kampanj. Även möjligheterna som inställningsmenyn ger till en pc-använder är fullt duglig och alla spel efter detta borde ha liknande inställningsmeny som minimikrav, både när det gäller de grafiska inställningarna och HUD-anpassningen.

Thief är ett spel för smygaren, här kommer man inte kunna slå ner fem fiender på en gång, i alla fall inte utan massvis med träning först, och sedan vandra oskadad ut igen. Nu har jag inte spelat föregångarna som spelet bygger på men det har förmedlingen inte alla som spelar spelet heller. Thief får en grön tumme upp av mig.

Säg gärna till om ni undrar om något så kan jag utöka

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd

Avinstallerade det rätt snabbt då grafiken var för tråkig.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar spelet? Älskar smygspel såsom Dishonored, Hitman Absolution osv. Givetvis måste man inte smyga i de spelen, men jag gillar o göra det. Jag är nöjd iaf

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

"Hub-världen" ogillar jag skarpt, den drar ut på spelet genom att man måste springa igenom flera "zoner" för att ta sig till en försäljare, annan npc eller ett nytt uppdrag.

Atmosfären är helt klart spelet starkaste punkt och i femte kapitlet drar de lite väl långt, då jag var tvungen att ta en paus från den medan jag kröp runt i psyksjukhuset. Musiken bidrar ytterligare till denna punkt, skulle uppskatta lite mer variation men musiken som är där är riktigt bra. Sista punkten som bidrar till den fantastiska spänningen i spelet är grafiken. Även om grafiken endast ska spegla en mörk, smutsig och rutten stad så gör den det på ett ypperligt sätt.

Själva smyg-elementet som hela spelet går ut på är helt klart tillfredsställande även om fienderna är lite väl blinda emellanåt. Huvudkaraktären förklarar tidigt i spelet att han endast dödar när han inte har något annat val och det märks på de få alternativ spelare fått till delat sig. Det enda sätt spelaren kan döda på är, förutom genom att använda sig av saker i miljön, Garretts pilbåge och även med den kan de vara utmanade att döda då fiendes hjälmar ger dem skydd mot pilarna och det är inte helt säkert att en pil i huvudet dödar. När spelaren inte kan döda fiender gäller det att istället att slå dem medvetslösa, oftast med ett klubbslag i nacken.

Röstskådespelet och de förvånansvärt bra filmsekvenserna sydde fast mig i handlingen direkt även om den inte är den djupaste eller allra mest intressanta. Med reservation för ändrad åsikt efter jag spelat färdigt sammanfattar jag handlingen såhär: handlingen är tillräcklig men absolut inte den bästa. Även om handlingen kan anses bristande finns det massvis med dokument som förklarar vad som händer, var skatter eller stöldgods kan upphittas eller i ren allmänhet ge spelaren en djupare insikt i vad som försiggår i spelvärlden.

Valmöjligheterna att anpassa sin egna svårighetsgrad innan startad kampanj är något fler spel borde ta efter och bidrar till en eller till och med två genomspelningar till och ger möjlighet till flera olika sorters upplevelser genom samma kampanj. Även möjligheterna som inställningsmenyn ger till en pc-använder är fullt duglig och alla spel efter detta borde ha liknande inställningsmeny som minimikrav, både när det gäller de grafiska inställningarna och HUD-anpassningen.

Thief är ett spel för smygaren, här kommer man inte kunna slå ner fem fiender på en gång, i alla fall inte utan massvis med träning först, och sedan vandra oskadad ut igen. Nu har jag inte spelat föregångarna som spelet bygger på men det har förmedlingen inte alla som spelar spelet heller. Thief får en grön tumme upp av mig.

Säg gärna till om ni undrar om något så kan jag utöka

Två synpunkter på det du skrivit från en som tagit sig igenom första uppdraget.

1) Musiken är på tok för fartfylld, jag vill smyga och inte ha action musik som det blir i vissa sekvenser oavsett hur jag närmar mig dessa, ibland känns stämningen som jag tagit mig ur en tung gunfight när jag smyger mig förbi en vakt??

2) Detta med HUD anpassningen är riktigt bra som du säger. Jag började på standard inställningarna och har efterhand stängt av element efter element då de stör spelupplevelsen. Funderar även på att köra om från början med custom svårighetsgrad då jag gärna ställer upp svårigheten på vad motståndarna upptäcker mm samtidigt som jag gissar på att jag vill bibehålla vettiga priser på uppgraderingar mm?

Med detta sagt är jag riktigt sugen på fortsättningen av detta spel

Permalänk
Medlem

Klarade spelet för några timmar sedan

Har inte spelat dom tidigare Thief men tycker det var bra iallafall
Det jag skulle vilja klaga på är ljudet, det var "svårt" att avgöra hur långt borta någon var om man bara hör dom
men jag blev sjukt imponerad av alla röster osv i spelet

"spoiler" varning

Tex när man var påväg till det stora tornet när det "sprängdes" lite i toppen, sprang man tillbaka in i staden då så kunde man höra folk inne i hus prata om explosionen(helt random hus)
Kollar man efter det "uppdraget" så pratar dom inte om samma sak
Lär ju vara <0,1% som ser explosionen och springer tillbaka "in i staden", och chansen på att man skulle höra någon prata då ens är ju ganska liten

Dold text
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Långt ifrån dom gamla goda Thief spelen i kvalite.
Men godkänt spel.

Permalänk
Medlem

Förbannade jävla trappjävlar!!!!

Edit: Tack godegud....

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Hej igen! Köpte precis från: http://codesnstuff.se/ eftersom dom är ju kända sen tidigare. Jag fick allt ganska snabbt på e-mail och det fungerar på STEAM.

Kostade mig totalt: 219Kr. Håller på med download på steam just nu...

Jag rekommenderar detta eftersom det är mycket billigare än i en fysisk affär. Om det inte är så nu att du vill ha en DVD skiva förstås.

Codesnstuff.se hade bra omdöme av andra personer så jag valde dom.

Skrivet av GaMeR2K5:

Wow... billigt.

Verkar ju nästan bättre än game2play.net?

Vet inte om man fick DLCn i er version men på G2A.com kostade spelet bara 20€ (188kr) vilket inkluderade DLCn Billigaste fullprisspelet jag någonsin köpt.

Skrivet av vondran:

Bara jag som gillar spelet? Älskar smygspel såsom Dishonored, Hitman Absolution osv. Givetvis måste man inte smyga i de spelen, men jag gillar o göra det. Jag är nöjd iaf

Jag tycker också om det även om det inte kändes lika bra som ettan där ljud och atmosfär var bättre. Thief 4 saknar det där djupet och känns mer som en tavla. Dock är det bra röstskådisar, uppdragen är trevliga och grafiken är okej.
Minus är små buggar där och där som att regndroppar "sprängs" på grässtrån, vakter ibland "fastnar" om man laddar ett save, konversationer loopar hela tiden (hände iofs i ettan också), positioneringen av ljudet är stundtals tveksam osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Va? På vilket sätt är grafiken "tråkig"?

den var väldigt mörk och dassig. kändes inte "next gen" som tex tombraider/bf4 eller AC4.
Kändes last-gen och hade svårt att se vart man skulle gå i allt mörker.

kändes lite som när man tittar ut en grådassig regnig dag.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Jag har haft extremt kul med detta än så länge och jag har kanske lagt ner sammanlagt 4 timmar än så länge. Smyga runt på taken, röra sig o märkt och försöka hitta bästa lösningen på att kunna sno sakerna utan att slå ner någon... det är bra mycket svårare än jag trodde. Dock kan jag tycka att i vissa situationer är det oundvikligt att inte nocka ut personer, försöker verkligen undvika det. Men eftersom pins resetar och ibland får vakten bara runt i ett litet litet rum så tycker jag det är extremt svårt att gömma sig och sen, bryta upp ett kassaskåp innan han vänder sig om och ser en... Lite så där... grr.

Folk som klagar över grafiken förstår jag inte, tycker det är sjukt snyggt, visst man blir lite tröttare i ögonen eftersom spelet utspelar sig i mörkret. Men grått och trist är spelet knappast och svårt att se har jag inte. Kanske är TN panelernas värdelösa färgskala som förstör för er. Eftersom spelet inte är så snabbt och allt ska gå långsamt så märkar jag inte av att jag ligger mesta dels under 60 FPS. Vilket gör att min IPS känner sig verkligen som hemma. Kontraster, färger och detaljer poppar verkligen ut fint på min avlånga 29-tums Dell.

Så mitt enda 'klagomål' är att leveldesignern gjort vissa situationer väldigt svåra och gjort vakternas patruller lite för korta i vissa rum. Dom kunde lika gärna ställt dem mitt i rummet och låtit dem rotera långsamt. Det gör spelet underhållande svårt men ibland kan jag tycka att jag vill ha en lite längre chans att få smyga in och stjäla var enda sak där finns. Några sekunder extra hade räckt för att hålla det svårt men inte så pass svårt att enda utvägen är en klubba till bakhuvudet..

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Utan tvekan den sämsta av alla Thief spelen. Storyn är mycket märkligt och i stort sett allt vad vakter m.m. säger är total nonsens. Som ensamstående spel så är det 6/10 (medioker) men som Thief spel så är det 4/10. De lyckades bra med DX: HR men verkar inte ha haft någon kompetent som håller i taktpinnen, det saknas inspiration. Ljudmotorn är sämre än i de tidigare spelen också och Garretts oförmåga att kunna hoppa när han vill plus de små banorna gör att det känns som ett spel på räls. Årets första besvikelse.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

den var väldigt mörk och dassig. kändes inte "next gen" som tex tombraider/bf4 eller AC4.
Kändes last-gen och hade svårt att se vart man skulle gå i allt mörker.

kändes lite som när man tittar ut en grådassig regnig dag.

Thief ska vara mörkt, mer än vad reeboten är.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]