Permalänk

Köperåd grafikkort

Tjena sweclockers, nu är det så att jag börjar känna att mina grafikkort håller mig tillbaka och skulle vilja ha råd från er som kan detta!

Budget: ca 2500

Min uppsättning
Prossessor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) OBs klockad till 4.2GHz
Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz
Nät: be quiet! KRAFT 600W
Moderkort: Asus Z87-A ATX
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 460 msi x2 SLI
Operativ: Windows 7 Ultimate 64-bit

Som sagt så känns det som att grafikkorten håller mig tillbaka (+ att dem låter som två Gripen jetfighters i full load) har tänk på att uppgradera ett bra tag men nu har jag ekonomin för att skaffa ett bra grafikort!

Fråga: Om jag köper ett nytta grafikkort för strax under 3k, hur stor skillnad kommer jag att märka av, dvs är det verkligen värt det?

Tack alla kunniga här på Sweclockers som är villiga att hjälpa oss ovetande.

Mvh Per

Permalänk
Medlem

Det låter som att du vill ha ett 280x, räkna med 30-50% högre fps där grafikkortet är flaskhals. Räkna även med lägre energiförbrukning och svalare+tystare låda.
Asus har bra kort.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Skrivet av Nauie:

Det låter som att du vill ha ett 280x, räkna med 30-50% högre fps där grafikkortet är flaskhals. Räkna även med lägre energiförbrukning och svalare+tystare låda.
Asus har bra kort.

Håller med. Om du är allergisk mot AMD är nog valet GTX770. Går du några hundra över 3k finns plötsligt GTX 780 och R9 290.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S