Permalänk
Medlem

Asus P8Z77-V LK SLI Problem!

Hejsan,

Jag har modekort Asus P8Z77-V LK och köpte nyligen Asus GTX 680 4GB (en till) så jag har 2st likadana grafikkort och tänkte köra SLI men varje gång jag startar ett spel så fryser spelet och tvingas stänga av den med alt+ctrl+del och i windows så fryser den i nån sekund sen funkar den i nån sekund o fryser igen så man måste starta om datorn..
Om jag stänger SLI mode då funkar vilket spel som helst inga problem..

Har bytt SLI brygga, har nyaste drivers till grafik korten, har uppdaterar BIOS, Har testat bytt grafik korten på PCIex slotten, har nyaste DirectX,
formaterade hela datorn utan framgång..

Jag misstänker att modekortet SLI är sönder eller om det finns nåt i BIOS man måste göra innan SLI funkar?

När jag försöker starta BF4 så får jag denna ruta upp när den samtidigt fryser spelet/datorn.

Jag har inte clockat nånting..

CPU: i7 3770K 3,50GHz
Modekort: P8Z77-V LK
Grafik kort: 2st Asus GTX 680 4gb
Minne: 16GB Ram
PSU: Coolermaster Silent Pro Gold 1000W
Windows 7 Ultimate 64bit / SP1

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Du har väl inte grafikkortet i den PCIe "x16" längst ner på moderkortet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Näe, på översta blåa (PCIex1) och vita (PCIex2) ..

Permalänk

Något av moderkorten i den serien har inte stöd för SLI har jag för mig? Har du det billigaste av dem eller ett där du vet att SLI-stöd finns?

EDIT: snabb googling, om du nu verkligen har LK-varianten ska du ha stöd. Säker på det?

Permalänk
Medlem

instruktionsboken och tillhörande kartongen har jag framför mig och på båda står det P8Z77-V LK..

Permalänk

Testa detta:

1) Download latest Catalyst drivers from www.amd.com (Should be version 13.9 or higher) - *don't install*.
2) Download Treexy Driver Fusion (http://treexy.com/products/driver-fusion) 1.7.0 and install it
3) Uninstall current Catalyst drivers through the Control Panel and *reboot* your PC
4) You should be reverted back to good old VGA. Now, fire up Driver Fusion and click "Maintenance"->"Driver Family"->[x] AMD (Swap with Nvidia if thats your card)->"Details" (Bottom)
5) Ensure all the files in the list are selected and click "Delete" (Bottom). Wait for the process to complete and then *reboot* your PC again.
6) Repeat step 4, this time the list should be empty - if not; repeat 5 and 6 until all files are removed otherwise if the list is empty continue to 7...
7) Navigate to where you downloaded the Catalyst drivers and run the exe file. It will extract the files to a folder (E.g. C:\amd\[...etc]) and start it's setup program. Run through the setup (It might say "Setup completed with Warnings" at the end - ignore this, it's fine)
8) Click [Finish] - *reboot* once more.
9) Fire up BattleField and see if all is well...

Dold text

Den guiden så nämner de AMD och AMD Catalyst, om du nu har Nvidia så använd Nvidia och Nvidias dirvrutiner istället.

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas Treexy Driver Fusion gratis version..

joo nu hittade jag den.

Permalänk
Medlem

Körde guiden och hjälpte inte..

Permalänk
Medlem

Är det i alla spel eller bara i battlefield?

Permalänk
Medlem

Counter strike go crashar också..

Skickades från m.sweclockers.com