Samsung U28D590P tar 4K-upplösning till 6 000-kronorsklassen

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt, TN panel duger gott åt mig jag har länge velat ha högre upplösning så jag har mer yta att arbeta med så den här kan läggas under min lista med kandidater till ny skärm

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Hade det varit IPS så hade folk "Det priset" etc. Det kommer dröja år innan man ser en IPS i 4K upplösning till humana priser.

Nej då hade jag köpt den. Rak av. Fuck vattenkylning när det finns skärmar som är bättre än den jag har!

Jag tror du underskattat värdet av en bra skärm till datorn. Det är den ABSOLUT viktigaste komponenten i ett datorsystem, för mig. Sen kommer tangentbord, mus och efter det kommer prestanda.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Snusfri

TN = inget köp.
När skall detta TN-junk förpassas till gårdagen och försvinna från marknaden?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Varför använder inga den nya HDMI 2.0 standarden? Varken grafikkort, datorskärmar eller tv-apparater finns tillgängliga?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Curemylife:

Själv hade jag nog aldrig rekommenderat BenQ XL24xx för någon sorts jämförelse, det finns ju i princip inga färger, att titta på dom skärmarna är som att ha solglasögon på sig:/

"Disclaimer: 2420 är den enda modellen jag ej har testat och det ska i min uppfattning vara den bästa, jag har dock sett den som demoexemplar och kag var långt ifrån imponerad.

Det kan jag förstå, BenQ XL2420T har rent ut sagt förjävliga färger från fabrik men justerar man lite så gör det en hel del kan jag lova.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Enligt vissa är det skräp.
Jag kan dock inte se nån vettig skillnad, lite lätt färgblind dock.. Och sitter Framför skärmen, så betraktningsvinklarna man har med IPS är rätt meningslösa.

Jag har både en IPS och en TN, man ser skillnad självklart men folk överdriver jämt om hur dåligt TN är.
Skulle själv hellre ha en TN panel med 4K än att ha en IPS med 1080p. Men det är knappast värt att betala 6 tusen för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vet inte vad du förväntar dig när du köper bottenskrap. TN-paneler är smeg jämfört mot en vettig IPS-panel.

Förväntar mig ingenting. Min poäng var bara att IPS inte alltid är bättre.

Permalänk
Medlem

Det jag saknar är en 4K skräm i 16:10 format till vettigt pris. Helst mellan 24 och 27 tum stor också.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HerrNi|sson:

Varför använder inga den nya HDMI 2.0 standarden? Varken grafikkort, datorskärmar eller tv-apparater finns tillgängliga?

För att nuvarande grafikkort i grund och botten är två år gamla. Nästa generation borde ha HDMI 2.0 och jag hoppas de hinner få ut Displayport 1.3 tills dess också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt, väntar på min framtida 144Hz 27" 4k 1ms skärm.. *host* asus...

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

För att nuvarande grafikkort i grund och botten är två år gamla. Nästa generation borde ha HDMI 2.0 och jag hoppas de hinner få ut Displayport 1.3 tills dess också.

Det förklarar ju i alla fall hur det ligger till på grafikkorts-fronten! Frågan är nu bara vad skärmtillverkarna håller på med?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HerrNi|sson:

Det förklarar ju i alla fall hur det ligger till på grafikkorts-fronten! Frågan är nu bara vad skärmtillverkarna håller på med?

Har börjat dyka upp TV-apparater med HDMI 2.0 i alla fall så det borde börja dyka upp skärmar med det snart. Fast de kanske inte har hunnit uppdatera styrelektroniken än. Eller så väntar de på DP 1.3 för att slippa uppdatera i två steg. Har faktiskt ingen aning så det är rena spekulationer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

För att nuvarande grafikkort i grund och botten är två år gamla. Nästa generation borde ha HDMI 2.0 och jag hoppas de hinner få ut Displayport 1.3 tills dess också.

Det är rätt sjukt. Ungefär lika sjukt som att Windows tror att en skärm kopplad med DP är en enhet som ska kopplas ur när man stänger av skärmen.... Ytterst praktiskt. Att det inte ens går att fulhacka stör mig nog mest. Fin "feature". Enda anledningen till att jag inte kör enbart Displayport.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

"Slutligen kan det noteras att skärmen saknar VESA-fäste."

Varför inte placera kontakterna vid skärmfoten i så fall, så att kablaget blir mer diskret?

Permalänk
Medlem

Hmmm nej tack. Nöjer mig med 1440p något år till.
Hellre en bra IPS i 1440p än en 4k med TN, ska jag sitta hela dagen ska jag inte ha massa black crush, usla färger och betraktningsvinklar och gamma skift.

TN kanske funkar för vissa, men för mig går det inte, man blir fan ledsen och deprimerad över hur illa det ser ut på även dyrare TN paneler.

Visa signatur

Vila i frid älskade Pappa, inget blir detsamma utan dig.
1950-11-11 - 2013-02-14

Ryzen 3900x:32gb DDR4:Palit 2080 Gaming Pro:Intel 600p 512gb:OCZ Trion 150 1tb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flamso:

Det är rätt sjukt. Ungefär lika sjukt som att Windows tror att en skärm kopplad med DP är en enhet som ska kopplas ur när man stänger av skärmen.... Ytterst praktiskt. Att det inte ens går att fulhacka stör mig nog mest. Fin "feature". Enda anledningen till att jag inte kör enbart Displayport.

Fast HDMI har också sådana roliga effekter. Fick gömma alla oanvända ljudenheter i ljudinsällningarna för nu och då får Windows för sig att min ena skärm är en ny enhet så har en lista på ett tiotal HDMI-enheter där. Min skärm har inte ens högtalare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Zotamedu:

Fast HDMI har också sådana roliga effekter. Fick gömma alla oanvända ljudenheter i ljudinsällningarna för nu och då får Windows för sig att min ena skärm är en ny enhet så har en lista på ett tiotal HDMI-enheter där. Min skärm har inte ens högtalare.

Ja men det inkluderar displayport och HDMI. Du vill inte se hur min lista ser ut när det tekniskt sett är 3st DP och 1st HDMI per kort...

Som tur är så skapar det inga problem alls då jag bara kör HDMI till TVn!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Klarar mig på 1080p tills det kommer en

4K, 144Hz/120Hz, 1ms,

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Klart alla klarar sig på 1080 men det är ju mycket trevligare att få plats med mer på skrivbordet. Alla som någon gång öppnar ett dokument eller flera har nytta av 1440p eller 4K så håller inte med om dina 95%.

Varför säljs det bliar med mer hästar än 50. Helt meningslöst för 95% av alla som kör bil...

Skrivet av guos89:

Nej det är det inte. Inte i datorsammanhang.

Du måste skilja på TV och DATOR skärm.

I TV sammanhang kan jag i stor del hålla med, typ 95% av allt som visas är i klassisk SD-upplösning typ 720*576 vilket inte är speciellt mycket. Resterande HD material är kanske 4% 720p (1280*720) och enbart typ 1% är full HD (1920*1080)

Att då köpa en 4K skärm är som att gödsla sina pengar till elgiganten och mediamarket utan att få ett skit ut av det.

I datorsammanhang finns det stora vinningar på högupplösta skärmar. Du får plats med mer information och allt blir skarpare. Jämför ex iPad2 mot de nya ipad med dubbel pixeltätet, skillnaden är enorm. Denna frbättring skulle inte vart dålig p ådatorskärmar heller, allt skulle bli tydligare.

Som det är idag är upplösningen på de flesta skärmar riktigt låg, typ 1336*768 på en 15.6" laptop eller 1920*1080 på en stor 24" skärm. Horribelt när du har större upplösning i en 7.9" surfplatta (iPad mini)

Dåliga argument.

För det första så finns det gott om bra och billiga program som ger dig oändligt med arbetsyta genom att ge dig X antal skrivbord att bläddra mellan. Håll inne en tangent och se X antal skrivbord som kan ge dig 100K arbetsyta om du så vill. Jag har själv använt sådana program i åratal då jag arbetat med webbdesign och det finns inget som slår det. Jag har mycket hellre två 1080p skärmar än en 4K skärm. De flesta konsumenter är dock inte utvecklare och har därmed fortfarande ingen nytta av 4K, vare sig de "vill" ha 4K eller inte. Att "se mer" är struntsnack. Minska på DPI så ser du precis lika mycket "information".

Vad gäller pixeltäthet; om du tycker att din 1080p skärm inte är "tydlig" nog så borde du snarare spendera pengar på ett optikerbesök än på en 4K skärm. En bra och stor 1080p skärm sitter man inte nära nog för att se pixlar på ändå. 4K i upplösning måste du sträcka dig närmare fram eller ha högre DPI för att kunna se noggrant vad du gör, vilket ger dig samma pixeltäthet som om du sitter längre bort från en 1080p upplösning. Fråga vilken utvecklare som helst hur mycket de ser om de sitter lika långt bort från en 4K skärm som de gör från en 1080p skärm. De sitter mycket närmare skärmar med 4K. Du sliter ut ögonen som fasen annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin2:

Dåliga argument.

För det första så finns det gott om bra och billiga program som ger dig oändligt med arbetsyta genom att ge dig X antal skrivbord att bläddra mellan. Håll inne en tangent och se X antal skrivbord som kan ge dig 100K arbetsyta om du så vill. Jag har själv använt sådana program i åratal då jag arbetat med webbdesign och det finns inget som slår det. Jag har mycket hellre två 1080p skärmar än en 4K skärm. De flesta konsumenter är dock inte utvecklare och har därmed fortfarande ingen nytta av 4K, vare sig de "vill" ha 4K eller inte. Att "se mer" är struntsnack. Minska på DPI så ser du precis lika mycket "information".

Vad gäller pixeltäthet; om du tycker att din 1080p skärm inte är "tydlig" nog så borde du snarare spendera pengar på ett optikerbesök än på en 4K skärm. En bra och stor 1080p skärm sitter man inte nära nog för att se pixlar på ändå. 4K i upplösning måste du sträcka dig närmare fram eller ha högre DPI för att kunna se noggrant vad du gör, vilket ger dig samma pixeltäthet som om du sitter längre bort från en 1080p upplösning. Fråga vilken utvecklare som helst hur mycket de ser om de sitter lika långt bort från en 4K skärm som de gör från en 1080p skärm. De sitter mycket närmare skärmar med 4K. Du sliter ut ögonen som fasen annars.

Hur menar du att ett program för att växla mellan skrivbord ska ge dig med utrymme på din skärm? Det ger dig inte en enda pixel mer! Det enda det gör är möjligheten att snabbt hoppa mellan olika program. Men säg mig, om du nu behöver ha flera program öppna samtidigt, får du mer utrymme då? NEJ.
Så vill du ha photoshop öppen samtidigt som en bild exempelvis, UTAN ATT BEHÖVA TABBA MELLAN, ja då är ditt förslag ganska värdelöst.

Text är otydlig och det råder du inte bot på med någon mjukvara, en uppgradering av upplösning är helt rätt väg att gå. Att du inte kan se skillnad på en 1920*1080 vs 4K är helt fel. All text blir smidigare när du sitter vid datorn. kanske inte 4ggr tydligare, men väsentligt mycket bättre.

Öppna word eller vilken webbläsare som helst med text så bör du förstå vad jag menar. Iaf om du har någon vettig skärm att jämföra med, ex en iPads. Annars är det nog tyvärr du som bör gå till optikern, jag ser enligt senast synundersökningen 1.2 på mina ögon, på en skala där 1.0 är genomsnitt. Vill du att jag mailar dig bildbevis?

Permalänk
Medlem

Folk som tycker att 1080p räcker på en 24" borde verkligen hålla upp en mobiltelefon/surfplatta med 300+ PPI vid sidan av och visa samma text på bägge skärmarna; det är stor skillnad.
2160p är även det i minsta laget för en så stor skärm enligt mig. Det blir bättre, men fortfarande så finns det rum för förbättring.

Även jag blir inte sådär jätteexalterad av en TN-skärm, men jag är glad att priserna minskar och tillgängligheten ökar på högupplösta skärmar.

Permalänk
Medlem

En anledning för tillverkade att lansera TN med 4K är att det differentierar marknaden och att man kan behålla högre marginaler på IPS ett tag. Det är ytterst affärslogik som styr dessa företag, inte att leverera bästa tekniken.

Permalänk
Skrivet av Robin2:

Dåliga argument.

För det första så finns det gott om bra och billiga program som ger dig oändligt med arbetsyta genom att ge dig X antal skrivbord att bläddra mellan. Håll inne en tangent och se X antal skrivbord som kan ge dig 100K arbetsyta om du så vill. Jag har själv använt sådana program i åratal då jag arbetat med webbdesign och det finns inget som slår det. Jag har mycket hellre två 1080p skärmar än en 4K skärm. De flesta konsumenter är dock inte utvecklare och har därmed fortfarande ingen nytta av 4K, vare sig de "vill" ha 4K eller inte. Att "se mer" är struntsnack. Minska på DPI så ser du precis lika mycket "information".

Vad gäller pixeltäthet; om du tycker att din 1080p skärm inte är "tydlig" nog så borde du snarare spendera pengar på ett optikerbesök än på en 4K skärm. En bra och stor 1080p skärm sitter man inte nära nog för att se pixlar på ändå. 4K i upplösning måste du sträcka dig närmare fram eller ha högre DPI för att kunna se noggrant vad du gör, vilket ger dig samma pixeltäthet som om du sitter längre bort från en 1080p upplösning. Fråga vilken utvecklare som helst hur mycket de ser om de sitter lika långt bort från en 4K skärm som de gör från en 1080p skärm. De sitter mycket närmare skärmar med 4K. Du sliter ut ögonen som fasen annars.

Det låter som du inte har testat att arbeta med högre upplösning än 1080p. Jag gick från 1080p till 1440p och ökade storleken på skärm samtidigt men DPI är ganska lika. När jag redigerar film och bilder så är livet så mycket bättre på 1440p. Previewn är inte alls lika krossad och jag kan få ett helhets intyrck mycket enklare.

När jag sitter och skriver det här om jag är högst upp på sidan så kan jag se ett inlägg under det jag skriver på 1440p och på 1080p så ser jag inte ens alla "Tilläggsalternativ".
Om du sitter på 100 virituala skärmar så kan du inte se allt samtidigt. Sitter du och kodar kanske inte det gör så mycket men när det handlar om media så gör det otroligt stor skillnad.

Vem säger att du bara har ett alternativ på 1st 4K ELLER 2st 1080p? Jag har redan skärmar som jag kan ställa på sidan av en ny 4K skärm så jag får 4K+1440p+2x1080p. Jag har svårt att förstå varför det skulle vara antingen eller?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Haha, här frodas gnället som vanligt ser jag.

Skärmen kostar för övrigt 5000kr på dustin nu (ej i lager).

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känns som att ofrånkomligt att varenda ny skärmteknik ALLTID ska börja med TN....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem

Personalpris på skärmen ligger runt 3000 kr enligt säkra källor, det betyder nog att vi kan se framtida prissänkningar när kvantiteterna börja öka. Rätt OK marginaler.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Personalpris på skärmen ligger runt 3000 kr enligt säkra källor, det betyder nog att vi kan se framtida prissänkningar när kvantiteterna börja öka. Rätt OK marginaler.

Nää 3000 ligger den inte på om inte mediamarkt eller nått har någon super deal. Jag jobbar på en relativt stor it-återförsäljare och kan säga att 5000ut till kund som dustin har är ett bra pris medans dom andra är överprisade som fan och har riktigt hög marginal.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

SÅ dålig är inte färgåtergivningen på bra TN-paneler. Känns som hipsterklubben har årsmöte här inne. Hand upp alla som kört en riktig färgkalibrering på sina skärmar. Säkert nån enstaka som faktiskt har gjort det, men tvivlar på att majoriteten som klagar på färger hit o dit har...

Du behöver inte ha utfört en riktig färgkalibrering för att se hur usla betraktningsvinklar en TN skärm som regel har. Faktum är att du oftast inte ens behöver röra huvudet för att se problemen...

Så hipsterklubb vet jag inte riktigt, har-två-fungerande-ögon-klubben möjligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Nej det är det inte. Inte i datorsammanhang.
Resterande HD material är kanske 4% 720p (1280*720) och enbart typ 1% är full HD (1920*1080)

Det mesta HD-materialet härrör faktiskt från 1080i50/60 eller 1080p24/25/30. 720p-kameror är relativt ovanliga såvitt jag förstår

Av dem skulle jag nog tippa att en majoritet av det som visas, serier och filmer, härrör från 1080p24/25/30 källor. Dylikt material transporteras, förutom i fallet SVT, förvisso i en 1080PsF(1080i) container (förutom Boxer (och Telia?) som nedkonverterar till 720p innan utsändning) men rätt hanterat kan man ur det förstås utvinna full 1080-linjers upplösning. Det enda som krävs är att displayen har en väl fungerande "film mode detection" (och att den är påslagen, inte sällan står den i "Off" direkt ur lådan).

Personligen tycker jag förvisso interlace skulle dött samma dag tv-tekniken blev digital men det är en annan historia...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hymer:

Nää 3000 ligger den inte på om inte mediamarkt eller nått har någon super deal. Jag jobbar på en relativt stor it-återförsäljare och kan säga att 5000ut till kund som dustin har är ett bra pris medans dom andra är överprisade som fan och har riktigt hög marginal.

Jo. Personalpris ligger på strax över 3000 kr. Vet du vad personalpris innebär? Jag pratar alltså inte om inköpspris för anställda på elgiganten eller liknande utan personalpriset för de som jobbar på Samsung.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||