Permalänk

Thunderbolt display nåt att ha?

Lite trött på att köra tn panel nu, vill ha nåt bättre, har en benq 2410t har nog aldrig kört nåt annat än tn, spelar inte mycket längre så tänkte det är dags att köpa en skärm med bra färger och helst ingen antireflex, gillar inte grynigheten som det för med sig, men kan väl leva med det, min macbook har nog skämt bort mig lite tänkte kolla med er om ni har några goa förslag på skärmar inte över 10k tack är appleskärmen värd sitt pris? och såklart ska jag koppla den till min pc,
det är en djungel därute av skärmar ju

mvh

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

försent jag har redan beställt, hoppas den blir bra

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Är det inte så att det är samma bildrör i Appleskärmarna som det är i Dells skärmar?
Kanske inte lika glossy glossy och lika hög blingfaktor men bra mycket billigare?

Typ denna, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1375916

Permalänk

Bildrör/panel är inte allt. Apples skärmar är väldigt bra kalibrerade "out of the box" plus att du får en TB-hub inbyggd i panelen. Sen om man tycker att det är "värt det" är ju upp till var och en. Jag köpte en HP 1440p-skärm som jag är väldigt nöjd med, men hade jag bara haft thunderbolt-datorer hade jag nog tagit en TB-display istället, även om den kostar 3000 mer.

Permalänk

avbeställde apple skärmen blev tveksam efter att jag läste lite reviews, kollade in dell skärmen kalasis rekomenderade å den ser ju bra ut, kollade även denna bra pris ju, är pls bättre än ips ? finns det bättre alternativ, som sagt den får inte kosta över 10k lågt input lag och sånt skadar ju inte men vill ha bra bild för foton och en del filmtittande och så, kommer säkerligen bli ett och annat spel med men inget seriöst

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

Kör på Apple skärmen, du får en kalibrerad skärm med gloss yta som du vill ha.

Här har du info om skärmen du länkade och där kan du se att det finns lite saker som inte är så bra, som att den INTE har thunderbolt.
http://www.macworld.co.uk/review/displays/philips-272c4qpjkab...

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk

Hej igen får nog bli nåt annat än äpple skärmen, får lite suddig bild nu av nån anledning när jag kör macen med hdmi till min Benq, apple skärmen börjar kännas lite gammal, skulle vilja ha nån bra ips skärm med dvi hdmi displayport och thunderbolt, är dom 2 sistnämnda samma sak? sen skulle jag vilja ha 2560x1440 alt. 2560x1600, är det någon skärmexpert som har nåt gött förslag?
Ingen panik blir nog köp nästa månad hade vart roligt med lite input om vad man bör köpa eller akta sig för.

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

Hej igen får nog bli nåt annat än äpple skärmen, får lite suddig bild nu av nån anledning när jag kör macen med hdmi till min Benq, apple skärmen börjar kännas lite gammal, skulle vilja ha nån bra ips skärm med dvi hdmi displayport och thunderbolt, är dom 2 sistnämnda samma sak? sen skulle jag vilja ha 2560x1440 alt. 2560x1600, är det någon skärmexpert som har nåt gött förslag?
Ingen panik blir nog köp nästa månad hade vart roligt med lite input om vad man bör köpa eller akta sig för.

Måste du ha Thunderbolt? http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s16725864...

Nej, Displayport och Thunderbolt är inte samma sak.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Måste du ha Thunderbolt? http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s16725864...

Nej, Displayport och Thunderbolt är inte samma sak.

Nej ser att jag får skippa thunderbolt, det var visst bara apple som kör det

Hittade denna skärmen, ser lovande ut
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1961970

några synpunkter? är kanske i fel forumdel helt plötsligt

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk

Blev en Asus PB278 tills vidare, verkar va en toppenskärm, något lite mörkare på höger sida av bilden, syns mot vit bakgrund, annars bra mycket bättre bild än gamla skärmen, kontrasten och färgerna är grymma stor som fan med
Fick bli en billigare skärm nu relativt sett iaf, händer så mycket hela tiden på skärmfronten ju, så ingen idé att punga ut med för mycket nu och ångra sig om ett halvår tänkte bara berätta så ingen letar tips på skärmar.

ha de!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti