Android-surfplattor gick om Apple Ipad i försäljning under 2013

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Jag kan spela alla filmformat på min iPad. Dessutom lagrar man inget på sin platta idag, man streamar. Välkommen till 2014.

Streamar du dina apps och dina spel också?
Inte? Då failar du hårt min vän.

persoanngrepp borttaget
Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneCool:

Måste bara tacka dig för att du använder hjärnan. Finns inte många som dig kvar...

Det är skrämmande ibland, har en sambo som är lärare som pratar om läsförståelse... hon borde hänga i forumet så hon kan se levande bevis på att det fortsätter även efter skolan.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Tråkiga plattor

Android-plattor är så j-vla tråkiga... fy vad dåligt jämfört med Ipad. Man får vad man betalar för.

Sen är malware/trojanhoten mot Android astronomiskt mycket större än på IOS... det tänker få på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte konstigt IOS suger

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperträd:

Streamar du dina apps och dina spel också?
Inte? Då failar du hårt min vän.

Ja i viss mån "streamar" jag mina apps med genom iCloud. Du kanske inte känner till det eftersom det inte finns på din platta? Läs på lite innan du kommenterar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Umbrellas:

Man lagrar inget på sin platta? Det är ju därför man ens har lagringsutrymme, eller hur?
Hahahahaha Apple fanboys

Men för att vara seriös då, exakt vad lagrar du på din platta? Man kanske behöver så mycket lagring på en Android-platta, men man behöver verkligen inte så mycket på en iOS-platta.

Permalänk
Medlem

Ni vet väl om att det finns väldigt många platser i världen med väldigt dåligt internet?
Över nyår var jag i Thailand uppe i en by och hälsade på. Visst, de har (och det byggs ut fort) 3g där, men den är under all kritik än så länge. Det finns inte en chans att streama all data där, då var jag rätt nöjd att ha min usb-hd med filmer och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diar:

Ni vet väl om att det finns väldigt många platser i världen med väldigt dåligt internet?
Över nyår var jag i Thailand uppe i en by och hälsade på. Visst, de har (och det byggs ut fort) 3g där, men den är under all kritik än så länge. Det finns inte en chans att streama all data där, då var jag rätt nöjd att ha min usb-hd med filmer och annat.

Surfar du med 3G utomlands? Vad kostar det egentligen?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Brukar ta för ca 430 baht i månaden (ca 85SEK), då har man en hel Gb per månad.... efter det går hastigheten ner till 64Kb. Men där ute på landsbygden har man tur om man ens får en 3g anslutning ibland.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Juicis:

Undrar om alla kan läsa alla siffror ordentligt? Fortfarande så är Apple en dominerande faktor. Android är delat på 5 aktören enligt artikeln... Sen då... all försäljning via appstore? Jag är absolut ingen fanboy utan jag hyllar konkurrens vilket är bra för oss kunder. Men att börja skrika det första man gör att yes nu springer android om.... det är inte direkt genomtänkt.

Det är förändringen som är det intressanta. Apple har förlorat en tredjedel av marknaden, det är en väldigt alarmerande utveckling för Apple.

Att säga att Apple har "delat" fem aktörer är ju inte heller särskilt skarp analys då hela poängen med Android är att vara "open source" och det leder ju naturligtvis till en helt annan polarisering än iOS som ju såklart är helt bundet till Apple.

Det är ju snarare väldigt intressant utveckling av Samsung med tanke på just konkurrensen från Apple och alla andra Android-aktörer.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fast Apple har egentligen inte tappat en tredjedel, de har bara inte lyckats växa lika snabbt som Android förra året. Den totala tabletmarknaden ökade väl med ca 60% har jag för mig.
Men jag är säker på att apple oroar sig rätt mycket ändå, marknadens expansion kommer ju stanna upp rätt snart och lägga sig på en mer konstant (lägre nivå) när nya kunder tar slut och mest har uppgraderingskunder att sälja till. Men det är nog ett antal år kvar till dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Streamar du dina apps och dina spel också?
Inte? Då failar du hårt min vän.

Oj det var ett extremt troligt senario. Ytterst få personer som lyckad fylla hela sin platta med 16gig apps och spel. Lyckas man med det till trots är nog en rensning mer än nödvändig.

Skickades från m.sweclockers.com

svar på borttagen kommentar borttaget
Permalänk
Sötast

För alla er som fjantar runt och säger att det är 2014 nu, man ska streama allt hit och dit....

Har ni någon gång tänkt tanken att surfplattor gör sig riktigt bra i rörelse?
Folk jobbar med dem, tar dem utomlands, på tåg, bussar, I bilar osv.
Provat streama på ett flygplan?

Det är väl en rätt stor självklarhet att utrymme är en viktig del av en portabel enhet?

Bara för att ni sitter med plattan under erat eget wlan 24/7 så betyder det väl inte att ALLA andra gör det?

Så fort du hamnar i ett område med dålig täckning alternativt utomlands så sitter du där med en jättefin pappersvikt.

Att komma med spydiga kommentarer baserad på er egna livsstil tillför inget.

Permalänk

Härligt att Android går om.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Ja i viss mån "streamar" jag mina apps med genom iCloud. Du kanske inte känner till det eftersom det inte finns på din platta? Läs på lite innan du kommenterar.

Skulle bli mycket förvånad om Icloud dök upp på min Android-platta...

Och eftersom du inte förstår så får jag förklara ytterligare. Vi pratar alltså om att Apple är för snikna med lagringsutrymme.

Jag streamar också vissa appar, DELVIS! Vad jag menade var 100% streaming av appar, vilket skulle göra behovet av lokal lagring onödigt. Men nu är det inte så, och Ipadanvändare får se sig tagna långt in i härligheten ännu en gång. Antingen genom bristen på lagringsutrymme, eller genom att betala svindyrt för nöjet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperträd:

Skulle bli mycket förvånad om Icloud dök upp på min Android-platta...

Och eftersom du inte förstår så får jag förklara ytterligare. Vi pratar alltså om att Apple är för snikna med lagringsutrymme.

Jag streamar också vissa appar, DELVIS! Vad jag menade var 100% streaming av appar, vilket skulle göra behovet av lokal lagring onödigt. Men nu är det inte så, och Ipadanvändare får se sig tagna långt in i härligheten ännu en gång. Antingen genom bristen på lagringsutrymme, eller genom att betala svindyrt för nöjet.

Eftersom DU inte förstår så ska jag förklara ytterligare. Bara för att du behöver mycket lagringsutrymme på en Android-platta betyder det inte att du behöver det på en iOS-platta. Jag har ALDRIG hört talas om en iOS-användare som behöver mer än 128 GB i sin platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Eftersom DU inte förstår så ska jag förklara ytterligare. Bara för att du behöver mycket lagringsutrymme på en Android-platta betyder det inte att du behöver det på en iOS-platta. Jag har ALDRIG hört talas om en iOS-användare som behöver mer än 128 GB i sin platta.

Som sagt, det finns platser med dåligt internet så streaming är en omöjlighet, jag har 2TB data på min wd passport som jag tar med mig. Har itne IOS en fantastisk kompression så tvivlar jag på att jag skulle få plats med det på 128 GB.

Förstår inte hur man kan sitta och argumentera mot mer frihet och valmöjlighet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Diar:

Som sagt, det finns platser med dåligt internet så streaming är en omöjlighet, jag har 2TB data på min wd passport som jag tar med mig. Har itne IOS en fantastisk kompression så tvivlar jag på att jag skulle få plats med det på 128 GB.

Förstår inte hur man kan sitta och argumentera mot mer frihet och valmöjlighet.

Vilka Android-plattor menar du klarar av 2TB då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vilka Android-plattor menar du klarar av 2TB då?

Alla som jag kan koppla in min wd passport till, via usb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Diar:

Alla som jag kan koppla in min wd passport till, via usb.

Ja fast det kan man ju göra med en iPad också. Jag antog vi pratade om intern lagring, det var ju det som var argumentet med att "apple snikar med lagringsplats" vilket såklart är helt felaktigt i relation till vilken Android-platta som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Ja fast det kan man ju göra med en iPad också. Jag antog vi pratade om intern lagring, det var ju det som var argumentet med att "apple snikar med lagringsplats" vilket såklart är helt felaktigt i relation till vilken Android-platta som helst.

Är inte helt säker på att man kan det faktiskt, du får överbevisa mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Diar:

Är inte helt säker på att man kan det faktiskt, du får överbevisa mig.

Själv kör jag med en seagate satellite disk, jag tycker "USB-kabel" är lite bakåtsträvande, och så slarvar jag alltid bort alla sladdar. Jag föredrar trådlöst.

http://www.seagate.com/external-hard-drives/portable-hard-dri...

Men även Corsair Voyager är en bra trådlös mobilhårddisk som fungerar perfekt med iPad

http://www.corsair.com/en-us/voyager-air-mobile-wireless-stor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diar:

Alla som jag kan koppla in min wd passport till, via usb.

Men snälla. Var det där verkligen ett argument ?
Sedan har det ingenting med grunddisskusionen att göra om intern lagring. Det finns dock flera sätt att ansluta extern lagring till sin ios enhet om man vill detta. Att göra det över kabel känns dock som en nödlösning att ta till på en tilltänkt sladdlös enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Eftersom DU inte förstår så ska jag förklara ytterligare. Bara för att du behöver mycket lagringsutrymme på en Android-platta betyder det inte att du behöver det på en iOS-platta. Jag har ALDRIG hört talas om en iOS-användare som behöver mer än 128 GB i sin platta.

Det finns Ipad med 128 GB men dom är idiotiskt dyra. Fördel Android, igen.

personangrepp och flamebait borttaget
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hyperträd:

Det finns Ipad med 128 GB men dom är idiotiskt dyra. Fördel Android, igen.

Prislapp på en Androidplatta + 128GB SD kort med samma prestanda som en iPad?

Fördel, jo tjena. Just det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men för att vara seriös då, exakt vad lagrar du på din platta? Man kanske behöver så mycket lagring på en Android-platta, men man behöver verkligen inte så mycket på en iOS-platta.

Film? Jag pendlar 1h till jobbet genom Smålands skogar där man är glad om det finns edge. Har en 32gb iPad och det är på gränsen att jag klarar mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noorp:

Film? Jag pendlar 1h till jobbet genom Smålands skogar där man är glad om det finns edge. Har en 32gb iPad och det är på gränsen att jag klarar mig.

Vad tusan är det för filmfiler du har som är nästan 32GB stora ?! Hur som helst, det finns ju 128GB iPad om man inte vill använda extern disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vad tusan är det för filmfiler du har som är nästan 32GB stora ?! Hur som helst, det finns ju 128GB iPad om man inte vill använda extern disk.

Efter os så har jag 28gb kvar, sen har jag ca 10gb appar (främst spel som tar upp det, typ gta) det lämnar 18gb till film/serier. HD versionen av hobbit från iTunes är 6gb så det får inte plats så mycket som man tror. Har en seagate goflex satellite men jag tycker deras app har strulat ganska mycket så den ligger mest hemma :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noorp:

Efter os så har jag 28gb kvar, sen har jag ca 10gb appar (främst spel som tar upp det, typ gta) det lämnar 18gb till film/serier. HD versionen av hobbit från iTunes är 6gb så det får inte plats så mycket som man tror. Har en seagate goflex satellite men jag tycker deras app har strulat ganska mycket så den ligger mest hemma :/

Ok. Känns som du hade behövt 128GB versionen då.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Jag har tagit bort personangrepp, trollkommentarer och flamebaits, samt svar på dessa kommentarer.