South Park - The Stick Of Truth

Permalänk
Medlem

South Park - The Stick Of Truth

http://www.gametrailers.com/full-episodes/rxg39y/video-game-a...

Spola fram till 5:00 så börjar en trailer för spelet.

Vad tror ni om det? Fick en sjuk hype-känsla när jag såg trailern. Brukar inte vara så mycket för turn based combat men när det är South Park vi pratar om så är det en klar förbokning! Vet inte så mycket annat om det än, så posta gärna bilder, trailers, åsikter och annan övrig info om det.

Permalänk

Kändes mer som ett spel från någon random Flash-spelsida, inte som ett riktigt spel. Typ Hobo-stuk på det.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kändes mer som ett spel från någon random Flash-spelsida, inte som ett riktigt spel. Typ Hobo-stuk på det.

Med tanke på att det är Obsidian Entertainment och THQ som ligger bakom det så tror jag inte att det kommer bli som ett random flash-spel. Anledningen till att det ser ut som det gör är att just serien South Park har samma estetik och jag tycker det är alldeles underbart. Vill du maxa din dator med ballaste grafiken kan du köra BF3 istället.

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Med tanke på att det är Obsidian Entertainment och THQ som ligger bakom det så tror jag inte att det kommer bli som ett random flash-spel. Anledningen till att det ser ut som det gör är att just serien South Park har samma estetik och jag tycker det är alldeles underbart. Vill du maxa din dator med ballaste grafiken kan du köra BF3 istället.

Ansåg snarare att det såg ut som ett typiskt 2D-plattformsspel. Inte att grafiken var dålig, för hade den varit bra, hade det inte varit South Park.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Älskar South Park och har haft spelet i min "wishlist" på Steam väldigt länge!, läste dock för ett tag sedan att de hade blivit försenat till slutet av 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Ansåg snarare att det såg ut som ett typiskt 2D-plattformsspel. Inte att grafiken var dålig, för hade den varit bra, hade det inte varit South Park.

Då var det ett missförstånd från min sida

Permalänk
Entusiast

7 minuters gameplay, släpps 4:e mars. Fy fan va bra det verkar, till PC också.

http://www.ign.com/videos/2013/10/31/south-park-the-stick-of-...

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Snart släpps det, någon som vet om spelet kommer ha stöd för game pad (Xbox kontroll) på PC?

Har googlat lite men inte hittat något konkret

Permalänk
Medlem

OK, spelet är censurerat på konsol i Europa. Är det någon som har ett bra tips på var man kan beställa spelet från USA?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

OK, spelet är censurerat på konsol i Europa. Är det någon som har ett bra tips på var man kan beställa spelet från USA?

Videogameplus.ca har jag beställt lite spel i från, de funkar mycket bra.

Någon som vet om även pc versionen berörs av censuren? Tänkte köpa det via steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gusminator:

Videogameplus.ca har jag beställt lite spel i från, de funkar mycket bra.

Någon som vet om även pc versionen berörs av censuren? Tänkte köpa det via steam.

Enligt artikeln på Eurogamer så skall PC versionen inte beröras av Censuren, vet inte hur det är med PC versionen i Australien dock, den är nog censurerad med tanke på deras policy/lagar/varför de nu censurerar massa saker.

Permalänk
Medlem

Inte sett något, men jag har förbokat spelet. Vill inte spoila för mig själv

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Enligt artikeln på Eurogamer så skall PC versionen inte beröras av Censuren, vet inte hur det är med PC versionen i Australien dock, den är nog censurerad med tanke på deras policy/lagar/varför de nu censurerar massa saker.

Grymt, tack för svar!

Permalänk
Avstängd

Såå har kommit en bit in i spelet, kör med keyboard och mus för jag orkar inte gå ner i källaren o hämta xbox kontrollen och jag fattar fan inte hur man ska göra dragonshout nr 2 med keyboard och mus, jag håller inne vänsterklick och trycker a->d->a->d men inget händer, någon som vet hur man gör?

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Såå har kommit en bit in i spelet, kör med keyboard och mus för jag orkar inte gå ner i källaren o hämta xbox kontrollen och jag fattar fan inte hur man ska göra dragonshout nr 2 med keyboard och mus, jag håller inne vänsterklick och trycker a->d->a->d men inget händer, någon som vet hur man gör?

Hmm har du kollat kontrollerna via menyn? Jag har bara tagit mig igenom första delen så jag kan tyvärr inte hjälpa mer.
Gillar spelet skarpt dock! Om någon vill få en hint om hur spelet fungerar så har jag lagt upp lite gameplay via kanalen i signaturen. Rekommenderar alla som har sett serien att köpa spelet - det är väl värt!

Skrivet av Gusminator:

Videogameplus.ca har jag beställt lite spel i från, de funkar mycket bra.

Någon som vet om även pc versionen berörs av censuren? Tänkte köpa det via steam.

Läste på gamereactor i deras recension att PC versionen som släpps här i Sverige inte kommer ha någon censur, bara konsolversionen.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Har spelat färdigt spelet nu. Gjort allt utom 2 st äventyr som buggade. Började med en ny klass men de är alldeles för lika för att det ska vara värt spela om. Det var ett väldigt bra spel(om du nu är en sp fan). Dock alldeles för kort. Vet att många klagar på att spelet är för lätt men det handlar mer om att kunna utforska South Park i en värld som ser precis ut som serien. Hoppas de släpper några dlc's.

Skrivet av Qslig:

Såå har kommit en bit in i spelet, kör med keyboard och mus för jag orkar inte gå ner i källaren o hämta xbox kontrollen och jag fattar fan inte hur man ska göra dragonshout nr 2 med keyboard och mus, jag håller inne vänsterklick och trycker a->d->a->d men inget händer, någon som vet hur man gör?

Håll inne a eller d tills du ser "kurvan" börjar svänga som när du blev visad. Sen höger klick när du ser ikonen.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk

Obsidian Entertainment är kung!
Stick of Truth är ett riktigt bra RPG måste jag säg

Något för RPG fans att se fram emot..

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man får med steamnyckel vid köp av detta pc-boxat?

Permalänk
Medlem

någon mer som beställt från spelbutiken och inte fått spelet idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanfors:

någon mer som beställt från spelbutiken och inte fått spelet idag?

Kod eller fysisk kopia? Enligt Wikipedia så släppas spelet först i morgon i EU.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kod eller fysisk kopia? Enligt Wikipedia så släppas spelet först i morgon i EU.

fysisk kopia, stämmer inte det släpps idag

Permalänk
Medlem

Ska spela efter gymmet ikväll, längtar

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hunnit testa det ca 45min, det är som att vara med i ett South Park-avsnitt, verkar riktigt lovande

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av joary639:

Någon som vet om man får med steamnyckel vid köp av detta pc-boxat?

Ja, du får med en steam nyckel med den fysiska kopian.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joary639:

Någon som vet om man får med steamnyckel vid köp av detta pc-boxat?

Ja det är en steam nyckel man får.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Skrivet av Svanfors:

någon mer som beställt från spelbutiken och inte fått spelet idag?

Jag. Frågade varför det kommer sig att man inte fick det på release som det stod i mailet att man skulle få. Fick ett lite smått otrevligt svar: "Det är väll posten som inte sköter sitt jobb?"

Sista gången jag handlar där med tanke på hur man blir bemött av supporten.

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem
Skrivet av aadam1337:

Jag. Frågade varför det kommer sig att man inte fick det på release som det stod i mailet att man skulle få. Fick ett lite smått otrevligt svar: "Det är väll posten som inte sköter sitt jobb?"

Sista gången jag handlar där med tanke på hur man blir bemött av supporten.

Dock har de kanske rätt. Jag skulle aldrig köpa en fysisk kopia av ett spel som ska fraktas om jag vill vara säker på att ha spelet på releaesedagen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Otroligt roligt spel, har spelat i 2 timmar, och utforskat staden väldigt mycket, roligt att gå runt och prata med alla karaktärer men även läsa deras meddelanden på "Facebook".

Gillar man tv serien är detta ett måste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanfors:

någon mer som beställt från spelbutiken och inte fått spelet idag?

Spelbutiken är ingen butik du ska använda dig av ifall du vill ha spel på release datum. De har tyvärr varit rejält sega på den punkten sedan de blev uppköpta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Spelbutiken är ingen butik du ska använda dig av ifall du vill ha spel på release datum. De har tyvärr varit rejält sega på den punkten sedan de blev uppköpta.

kommer garanterat inte köpa där igen om jag ska förhandsboka ett spel. När det väl kom har jag inget att klaga på, helt grymt!