Razer lanserar Blackwidow Ultimate med egendesignade mekaniska brytare

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar Blackwidow Ultimate med egendesignade mekaniska brytare

Amerikanska Razer dammar av tangentbordet Blackwidow Ultimate en fjärde gång och bestyckar det med egenutvecklade mekaniska brytare designade för gamers.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag tycker om cherrys gröna <3

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Detta är något, härligt att se lite "framåt" gällande switchar.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

De orange låter åtminstone intressanta.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Discokungen

Det låter skitjobbigt om jag ska vara helt ärlig. Hoppas att det blir bättre än jag kan tänka mig.

Jag tycker dock att de ska sluta med pianolacken. Och gärna macroknapparna också, men det lär inte hända. Behöver snart byta ut mitt Blackwidow Ultimate från 2011 för att det är omöjligt att hålla rent...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tioknappars rollover? Vilket jäkla skämt.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Dem Oranga låter spännande, men jag älskar verkligen röda switchar, och röda är dem bästa för gaming.

Visa signatur

Intel Core i5 3450 I Geforce GTX 760 Twin frozr I Corsair Carbide 400R I Razer Deathadder 2014 I Razer Blackwidow 2014 I Steel series QCK mousepad Fnatic Edition I Antec VP650PM 650W I Razer Kraken Pro I BenQ GL2450 I Xbox 360 wireless PC controller I 500GB Seagate Desktop HDD 7200rpm 16MB I MSI Z77A-G45 I Corsair Hydro H60v2 I Och en annan Random 250GB Hårddisk

Permalänk
Medlem

Kör på Topre brytare istället! Sköna som fan och med tekniken hos dessa brytare är det teoretiskt möjligt att göra ett tangentbord där användaren själv kan välja aktiverings samt deaktiveringspunkt... Detta eftersom aktiveringen sker av en kapacitans sensor.. även om realforce med aktivering och deaktivering vid halvt nerslag är jävligt skönt!

Vore väldigt trevligt om Swec recenserade ett topre realforce, inte för mig (har redan ett) men för att öppna ögonen för fler typer av switchar. Även något alps tangentbord vore trevligt!

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat mekaniska tangentbord sedan jag var liten med min gamla 386a, men vad jag läst så tror jag att jag föredrar dom bruna framför övriga.

"Cherry MX Brown switches are great for folks who don't like the loud click-click-click of the Cherry MX Blue switch but do like the tactile bump feeling. Since there's no clicking sound, you won't hear much noise from this keyboard unless you bottom out (at which point the sound can be rather loud), but you will feel the key response, because the key won't budge until you've pushed it down with enough force to actuate the key. Due to the MX Brown switch design, the keys require slightly less force for actuation, making them a nice alternative for people who want feedback from the keyboard but without the loud clicking they'd get with MX Blue switches. At this writing, the Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition is our favorite keyboard incorporating Cherry MX Brown switches."

Förvånad att röda är så favoriserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Tioknappars rollover? Vilket jäkla skämt.

Visa mig ett mekaniskt tangentbord med full n-key rollover över USB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Tioknappars rollover? Vilket jäkla skämt.

du har ju bara 10 fingrar, och hälften av dem styr musen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Visa mig ett mekaniskt tangentbord med full n-key rollover över USB?

http://www.roccat.org/Products/Gaming-Keyboards/ROCCAT-Ryos-M...

De recensioner som jag har läst har bekfräftat n-key rollover på det tangentbordet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av usilusken:

du har ju bara 10 fingrar, och hälften av dem styr musen...

Nu kan du faktiskt släppa musen och skriva med båda händerna.

Skrivet av azz0n^:

Tioknappars rollover? Vilket jäkla skämt.

Skulle gärna vilja se dig ta fram ett USB tangentbord som inte har det..

Skrivet av betan:

http://www.roccat.org/Products/Gaming-Keyboards/ROCCAT-Ryos-M...

De recensioner som jag har läst har bekfräftat n-key rollover på det tangentbordet.

Där ser man.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu kan du faktiskt släppa musen och skriva med båda händerna.

...och trycka ner 11 tangenter samtidigt, med flit. Jag är imponerad

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Visa mig ett mekaniskt tangentbord med full n-key rollover över USB?

Ducky Shine 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av usilusken:

...och trycka ner 11 tangenter samtidigt, med flit. Jag är imponerad

Näsan vet du

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

"Durability increase of up to 60 million keystrokes" jämfört med vad?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Ducky Shine 3

Ok, imponerande! Visste inte att det fanns än, men detta lär vara en av de få (om inte det enda?) som har detta? Alldeles oavsett har jag fortfarande svårt att se vart man behöver fler än 10 knappars rollover...

Permalänk
Medlem

köpte ett 2013 edition för ca en vecka sedan och kan säga att jag är väldigt nöjd med cherry blue switcharna, har svårt att tro att man märker någon skillnad med razers egna... fast, jag brukar inte "hovra med tangenten över aktiveringspunkten och göra en snabb serie nedslag."

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Ok, imponerande! Visste inte att det fanns än, men detta lär vara en av de få (om inte det enda?) som har detta? Alldeles oavsett har jag fortfarande svårt att se vart man behöver fler än 10 knappars rollover...

CM storm quickfire tk har också n-key rollover via usb, många andra tangentbord också.

Permalänk
Medlem

"But what it really comes down to is the tools that you use"
Jävlar va stålar han bör ha fått för att säga den där smörjan, det va något av det dummaste jag har hört på länge!

Visa signatur

With great power, comes great resolution and frame rate

Permalänk
Medlem

Inte tillräckligt för att jag ska byta ut min Sidewinder i alla fall

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Tycker om att folk bara bojkottar Razer för att de razer än att se detta som en utveckling i mekaniska delen. Jag personligen tycker om Razer.. Alla saker har ju defekta produkter men jag sitter inte direkt o drar linjen över hela företaget pga. det. Har ägd razer produkter sen länge och kan säga att jag hittills haft 1 defekt mus och det var den första mamban som släpptes.. och det var att vänsterknappen lät typ rostig när man halvklicka.. något alla inte ens märker.. Men annars har razer produkter hållit sig vid liv i flera år på mitt skrivbord.. Så denna ser jag fram emot

Sen förstår jag inte på mig vad ni stör er på? De säger ju inte direkt att de är de "FÖRSTA" med 10 knappars rollover utan tangentbordet erbjuder ju det? De som att säga att en skärm kan visa en bild med full grön ljus, inte direkt att man kommer göra de eller så, men att det finns..

Vad stör ni er på... Om detta funkar och är bra, så borde ju vi vara glada.. Och de är ju inte bara för razer utan razer delar ju med sig godiset

Permalänk
Medlem

Personligen förstår jag mig inte alls på mekaniska brytare, ett tangentbord skall vara knäpptyst helst och ha "laptop-tangenter" för att jag skall kunna använda det.
Blir galen på alla som streamar på twitch som har dom där tangentborden, bara smäller hela tiden när dom spelar, går inte ens se på deras streams för man blir galen på ljudet.

Angående razers tangentbord har jag svårt att motivera varför man ska lägga ut 1200kr för ett tangentbord.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

"Durability increase of up to 60 million keystrokes" jämfört med vad?

50 miljoner på linjära och 20 miljoner på ickelinjära.

Jag kan ha fel.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Personligen förstår jag mig inte alls på mekaniska brytare, ett tangentbord skall vara knäpptyst helst och ha "laptop-tangenter" för att jag skall kunna använda det.
Blir galen på alla som streamar på twitch som har dom där tangentborden, bara smäller hela tiden när dom spelar, går inte ens se på deras streams för man blir galen på ljudet.

Angående razers tangentbord har jag svårt att motivera varför man ska lägga ut 1200kr för ett tangentbord.

Uppenbarligen har du missat en hel del och aldrig lagt händerna på ett mekaniskt tangentbord. Att gå från rubberkeys(vanliga standardpisset) till Mekaniska tangenter är som dag och natt. Det finns tysta versioner av mekaniska tangenter, brown eller black tror jag det va.

Personligen förstår jag inte mig alls på varför folk ger sig in på sånna diskutioner när dom inte har testat båda. 99% av alla som ger Mekaniska en chans, kommer inte gå tillbaka till Rubberkeys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Uppenbarligen har du missat en hel del och aldrig lagt händerna på ett mekaniskt tangentbord. Att gå från rubberkeys(vanliga standardpisset) till Mekaniska tangenter är som dag och natt. Det finns tysta versioner av mekaniska tangenter, brown eller black tror jag det va.

Personligen förstår jag inte mig alls på varför folk ger sig in på sånna diskutioner när dom inte har testat båda. 99% av alla som ger Mekaniska en chans, kommer inte gå tillbaka till Rubberkeys.

Vad får dig att tro att jag inte har testat dom...?
Har testat mekaniska på butiker som demonstrerar något nytt spel och hos kompisar som har dom flera gånger.
Såg ingen fördel på någon punkt alls med dom.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

Jag har ett Razer Black Widow på jobbet, inte helt övertygad över kvalitén.
Dessutom är högra shift-knappen lite halvt trasig och fastnar ofta.

Dom har ju inte angett actuation force (värde som mäts i cN), så man vet inte hur mycket kraft som behövs för att trycka ner dom.

Permalänk
Medlem

Haha, bara jag som tycker filmen är jätte löjlig? Ett tag undrade jag om det inte var en parodi..

Det nya revolutionerande är alltså att avståndet tills klicket registreras har minskat med 3 millimeter. Wow. Vilken innovation.

Vad det egentligen handlar om är väl att Razer vill tjäna mer pengar och slippa köpa dyra brytare från Cherry (som antagligen tar väldigt bra betalt, de har ju i princip monopol på mekaniska brytare).

EDIT:
Woha, var bara 0.3 millimeters skillnad. Seriöst? Det märks ju inte ens. 0.3mm är 0.03 cm skillnad, shit vilken skillnad nu kommer jag få mkt bättre rank + K/D.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sony?:

Haha, bara jag som tycker filmen är jätte löjlig? Ett tag undrade jag om det inte var en parodi..

Det nya revolutionerande är alltså att avståndet tills klicket registreras har minskat med 3 millimeter. Wow. Vilken innovation.

Vad det egentligen handlar om är väl att Razer vill tjäna mer pengar och slippa köpa dyra brytare från Cherry (som antagligen tar väldigt bra betalt, de har ju i princip monopol på mekaniska brytare).

Nope, 0.3 mm skillnad. I videon sa de att normaly aktiveras efter 2.2 mm och deras 1.9 mm.

Visa signatur