Razers mekaniska brytare i Blackwidow Ultimate är klonade Cherry MX

Permalänk
Medlem

Håller med om att Razer är skit. Minns när jag hade en naga och blev rekommenderade utav razer att köpa en sphex mata... som min naga inte kunde registrera. Har haft ett Blackwidow likaså och det var bara jävla massa strul med det. Aldrig med Razer.

Permalänk
Medlem

Jag får ta och hoppa på tåget, att Razer är skit. Den ända produkten som jag har tyckt vara bra från dom är deathaddern. Ett tangentbord jag provade (widow nåt) var sämre en 150kr noname. Razer taipan hade input lagg som man märkte i snabba FPS spel, quake som exempel. Har ägt runt 15 möss genom alla år och har provat dom flesta kända modellerna. Men taipan har med råge vart den sämsta av dom alla (iom input lagg "rysningar").

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Härligt med påståenden som helt saknar grund.

Håller med, både min mus och mina hörlurar har funkat perfekt och det finns ingenting att klaga på ang kvalitén.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vi kan alla whina hela dan över hur bra eller dålig kvaliten är i deras switchar.
Men faktumet är att i slutändan valde de köra med billigare switchar, men hålla priserna på samma höga nivå.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Men faktumet är att i slutändan valde de köra med billigare switchar, men hålla priserna på samma höga nivå.

De borde göra som Apple, användare billigare prylar men höja priserna. Uppenbart funkar det då varenda fjortis fortfarande måste ha en iPhone.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

I Razers' videos och mail så får dom sig själva att se så förbannat bra ut, men sedan när det görs lite research så kommer det allt fram. Blir nästan äcklad.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av coopish:

Det är många inklusive mej själv som har drabbats av Razers dåliga kvalité. Man delar med sej av sina erfarenheter på ett forum sen är det upp till dej läsare att avgöra själv om det är pålitligt eller ej. Så att det saknar grund skulle jag inte vilja påstå.

Antingen saknar det grund, eller så skulle man lika gärna kunna säga exakt samma sak om i princip ALLA företag, vilket samtidigt gör att det inte betyder någonting...

Du bestämmer själv vilket det är.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Får väl ta tillbaka det jag skrev i tidigare tråd om detta tangentbord och Razers switchar.

Återkom om kvaliten om 25 år, cherrys switchar klarar daglig användning i 25 år. Klarar kopiorna det?

Att man kopierar cherrys konstruktion från 80-talet borde dock vara ett erkännande på att cherry gjorde rätt från början.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Alla tjatar om kvalité, spelar mindre roll tycker jag. Oavsett så ljuger man inte för sina kunder. Spelar ingen rollom min nya bmw visar sig ha en lada motor som håller längre än vanliga motorn för företaget har gjort fel då dom ljugit för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av mfm:

De borde göra som Apple, användare billigare prylar men höja priserna. Uppenbart funkar det då varenda fjortis fortfarande måste ha en iPhone.

Hater goes full retard? Rätt kul att du klagar på fjortisar men ditt egna intryck är inte bättre. Eller kan du verkligen vara en vuxen som inte förstår bättre?

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ahaha!

Razer försökte marknadsföra det som om dom själva tagit fram något nytt och innoverat och ligger på framkant med något eget, men i själva verket handlade det om en kostnadsbesparing så dom använde en Cherry MX kopia!

Fan vad ruttet!

Razer suger!
Jag har ett Razer Blackwidow på jobbet, det känns inte som kvalité. Dessutom är den högra shift-knappen kass, den fastnar och grejer.

Om en tangent fastnar kan det bero på skräp eller något klibbigt finns under den tangenten. Testa att städa ditt tangentbord då och då ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av car2ns:

Om en tangent fastnar kan det bero på skräp eller något klibbigt finns under den tangenten. Testa att städa ditt tangentbord då och då ...

Det hände redan när tangentbordet var nytt.
Tror det är stabilisatorn som är cp.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en riktigt recension av brädan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ra Linux:

Aldrig riktigt gillat Razors produkter personligen själv. Tycker det gör dåliga saker som tar överpriser för.
Har ett Razor tangentbord för över 800 spänn som bokstäverna har försvunnit. Har aldrig varit med om det någonsin även på de billigaste tangentbord som jag har haft.

Jag har en Diamondback 3G för 599 kr och nu är den ersatt av en G400 för 250 kr. Med facit i hand, razer skulle jag inte rekommendera...
Gummit på Db nöter, den har alltid glidit dåligt och legat fel i handen jämfört med g400 som är som handsken. Db är oergonomisk vilket jag inte tyckte vid köpet, inbillning då i princip alla gamers jag kände ägde copperhead/diamonback.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Antingen saknar det grund, eller så skulle man lika gärna kunna säga exakt samma sak om i princip ALLA företag, vilket samtidigt gör att det inte betyder någonting...

Du bestämmer själv vilket det är.

På vilka grunder är dessa brytare lika bra som Cherry MX? Och på vilka grunder har folk fel angående Razer när dom dissar märket?

Permalänk
Inaktiv

Internet. Platsen där man innerligt HATAR en bit plast. wiie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det hände redan när tangentbordet var nytt.
Tror det är stabilisatorn som är cp.

Att spilla läsk tar inte lång tid eller tappa lite smulor ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Så dem byter dyra cherry mx switchar till snorbilliga kinesiska kloner och höjer prislappen samtidigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Antingen saknar det grund, eller så skulle man lika gärna kunna säga exakt samma sak om i princip ALLA företag, vilket samtidigt gör att det inte betyder någonting...

Du bestämmer själv vilket det är.

Varför tycker du att det på något sätt skulle vara grundlöst när det är så många som klagar? Det finns en anledning till att just Razer får mycket skit för sin kvalité på sina prylar och jag kan lova dig att det i alla fall inte är för att kvalitén är något utöver det vanliga. Att så många klagar på deras prylar jämfört med andra tillverkare händer kort och gott inte grundlöst - är inte kvalitén det den borde vara så kommer det märkas förr eller senare på konsumenterna. Finns säkert ett jättebra ord för detta fenomen men det är inget som jag har på tungan. Om ett företag däremot råkar ha jättebra kvalité på sina prylar eller jättebra kundservice (säg Inet eller Dell) så märks det på konsumenterna.

Så, tja, nej, det är inte alls grundlöst. Tycker personligen även jag att Razer är fullständigt skräp; ägde tidigare två Mamba som båda pajade ungefär samtidigt på olika sätt efter bara någon månads användning samt ett Blackwidow som hade extremt mycket ghosting. Oerhört irriterande.

Permalänk
Avstängd

Ja vill man bara betala några hundra så blir det så,man får skit,behövs det sägas mer?Älskar folk som klagar på sina pre-sub 300 spänn prylar och lipar skit,hahah patetiskt,man får vad man betalar för:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Det är skrämmande att Kina kopierar om än utgångna patent och tillverkar dessa billigt,vilket leder till att företaget som uppfunnit och lagt ned utveckling på sina produkter förlorar inkomster och kanske konkurs och förlorade arbeten.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

Det är skrämmande att Kina kopierar om än utgångna patent och tillverkar dessa billigt,vilket leder till att företaget som uppfunnit och lagt ned utveckling på sina produkter förlorar inkomster och kanske konkurs och förlorade arbeten.

Det finns ingenting dåligt med detta. Man har haft sin fördel under tiden patentet gällde och det är så det borde fungera! Efter det ska konkurrerande företag få komma in och använda samma teknik. Ett oändligt patent vore däremot en katastrof större än om patent överhuvudtaget inte funnits...

Däremot är det dåligt när de kopierar produkter under patentskydd, fast inte för oss konsumenter... Iaf inte kortsiktigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

haft Razer produkter och aldrig mer, Headsetet gick sönder efter 2 veckor, musmattor som deras egna möss inte klarar av att registrera rörelser på, möss som gått sönder, ett tagentbord som gick sönder efter 1 dag, näe tacka vet jag Steelseries och FUNk !

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av fernux:

Det är skrämmande att Kina kopierar om än utgångna patent och tillverkar dessa billigt,vilket leder till att företaget som uppfunnit och lagt ned utveckling på sina produkter förlorar inkomster och kanske konkurs och förlorade arbeten.

Det går nog ingen nöd på Cherry, dom har fullständigt dominerat marknaden för mekaniska brytare ett tag.
Personligen tycker jag inte det är skrämmande när det finns potential att marknaden får samma kvalitet till ett lägre pris. Framtiden får utvisa ifall kopiorna blir lika bra. Om inte så menar jag att de som är måna om kvalitet ser till att köpa originalet.
Det enda jag kan se som ett problem är att flera tillverkare kanske väljer att kalla sina brytare nånting liknande originalet, som Berry Nx, Herry FX, Merry CX. Sen blir det en jungel att hitta den brytare man är ute efter.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk

Nåja, det här visar återigen att det inte går att lita blint på att ett företag gör bra produkter helt enkelt.
Tydligen är det en relativt ok Cherry-klon, men mycket falsk marknadsföring från Razer får det att smaka illa.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

För mig är detta som att bilmärket Dacia helt plötsligt skulle vilja ha lika mycket betalt för en ny bil som en Bmw för att dom minsann också tryckt ner en V6:a under huven. Känns bara fel! detta tangentbordet har helt fel pris!
Högst 600kr så kan dom kanske nå en större grupp människor som innan inte haft råd eller tyckt det varit för dyrt med mekaniska brytare
Har aldrig riktigt gillat Razer , känns som dom har en del kvalitéts problem tyvärr, eller det är bilden jag har fått dels av kompisar och dels genom sweclockers genom åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har själv aldrig haft några direkta problem med razer, har haft 2st deathadders, ett lycosa(användes knappt pga Sidewinder x4 superior) och nu en taipan.
Razer är då iallafall långt ifrån att vara först med att lite såna här kul grejjor. Sedan ACE gick i konkurs har jag nog sett 3-5st olika mindre kända företag försöka ta åt sig för att ha skapat en "ny" gaming mus

http://www.edgeofgaming.com/products/mouse/1/edge-3200
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...
http://www.cybersnipa.com/us/gaming-mice/silencer-mouse.php

Permalänk
Medlem

Sjukt! men det är väl knappast någon nyhet att Razer skulle stå för kvallité.

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ninjaflipp:

Varför tycker du att det på något sätt skulle vara grundlöst när det är så många som klagar? Det finns en anledning till att just Razer får mycket skit för sin kvalité på sina prylar och jag kan lova dig att det i alla fall inte är för att kvalitén är något utöver det vanliga. Att så många klagar på deras prylar jämfört med andra tillverkare händer kort och gott inte grundlöst - är inte kvalitén det den borde vara så kommer det märkas förr eller senare på konsumenterna. Finns säkert ett jättebra ord för detta fenomen men det är inget som jag har på tungan. Om ett företag däremot råkar ha jättebra kvalité på sina prylar eller jättebra kundservice (säg Inet eller Dell) så märks det på konsumenterna.

Så, tja, nej, det är inte alls grundlöst. Tycker personligen även jag att Razer är fullständigt skräp; ägde tidigare två Mamba som båda pajade ungefär samtidigt på olika sätt efter bara någon månads användning samt ett Blackwidow som hade extremt mycket ghosting. Oerhört irriterande.

Kan du visa en pålitlig källa som säger att det är fler som klagar på Razer, eller att de skulle ha högre fail rate än säg, Logitech, SS eller valfritt annat företag?

Kan du inte det är det per automatik helt grundlöst.

Skrivet av Silcan:

På vilka grunder är dessa brytare lika bra som Cherry MX? Och på vilka grunder har folk fel angående Razer när dom dissar märket?

Vem har sagt det?

Läs ovan

Det ska noteras att jag inte på något sätt försvarar just Razer som företag, det är mentaliteten att hata ett företag utan att det egentligen finns någon anledning till det... Det är samma mentalitet som applehatare/älskare har och det är så extremt fjantigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Gång på gång tycker ja Razer visar att de tillverkar skit till premiumpriser. Samma sak med deras svindyra gaming-headsets som låter sjukt illa.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm