Razers mekaniska brytare i Blackwidow Ultimate är klonade Cherry MX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan du visa en pålitlig källa som säger att det är fler som klagar på Razer, eller att de skulle ha högre fail rate än säg, Logitech, SS eller valfritt annat företag?

Kan du inte det är det per automatik helt grundlöst.

Vem har sagt det?

Läs ovan

Det ska noteras att jag inte på något sätt försvarar just Razer som företag, det är mentaliteten att hata ett företag utan att det egentligen finns någon anledning till det... Det är samma mentalitet som applehatare/älskare har och det är så extremt fjantigt.

Den här tråden är ju ett praktexempel på just det jag talar om, räcker inte det?
Och sweclockers är långt ifrån det enda forumet som klagar på deras kvalité.

Permalänk

Två synpunkter:
1. Det går inte av en schematisk genomsnittsbild avgöra om något är en klon eller inte för ofta har det stor betydelse med materialval och små detaljer som inte syns och kanske även faktorer som inte påverkar slutresultatet prestandamässigt men tillverkningen etc. Dessutom måste många mått vara exakt lika för att kunna passa med andra standardkomponenter.

2. Ofta i komponentsammanhang har en stor del av kvalitet och kostnad inte att göra med tillverkning utan i kvalitetsgranskning och hur mycket avvikelser som tolereras respektive kastas. Alltså kan samma fabrik med samma utrustning göra både skit och topkvalitet.

Alla spekulationer i sammanhanget hänger än så länge bara på Razors rykte

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ninjaflipp:

Den här tråden är ju ett praktexempel på just det jag talar om, räcker inte det?. Och sweclockers är långt ifrån det enda forumet som klagar på deras kvalité.

Nej, verkligen inte... Varför skulle folk klaga på t.ex. Logitech i en tråd som primärt handlar om Razer?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan du visa en pålitlig källa som säger att det är fler som klagar på Razer, eller att de skulle ha högre fail rate än säg, Logitech, SS eller valfritt annat företag?

Tror många reagerade på att du använde formuleringen "grundlös" istället för mer "pålitlig" källa som du senare började använda.

Du har säkert rätt i att det ofta blir missvisande om man bara går på intryck man får från vad massorna skriver istället för något mer pålitligt. Dock så är ju alla kommentarer av användarna, om hur de upplever razers produkter, en källa som knappast kan kallas grundlös.

Självfallet kan jag tänka mig att den allmänna uppfattningen om razers kvalitet även skapats av att folk, i stil med hur man behandlar apple, klagar på razer pga andra gör och att det pga "svart eller vit"-mentalitet gör att det kastas mer skit på apple/razer mm än vad som är motiverat. Och även om företagen haft problem med kvaliten tidigare men exempelvis de senaste 5 åren pumpat ut perfekta produkter så är hörsägen ett segt och ibland opålitligt verktyg.

Men som sagt, bara för att inte x undersökningar kommer fram till hur det står till med kvaliten så utgå inte från att folk ljuger eller överdriver bara för att hoppa på hattåget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Därför presenterar man ett test före man skriver en sån artikel, den är ju jätte vinklad och 90 % av alla har ju redan bestämt sig för att brytarna är skräp. Skulle det visa sig att brytarna är jätte dåliga och man faktiskt gör ett test då är det en annan sak för då är det plötsligt fakta.

Jag förstår inte varför de inte får skriva denna artikeln innan de gjort ett test. Razer säger att de själva gjort brytarna. Då är det väl av intresse att en nyhetssida rapporterar att de är tillverkade av Kailhs och då även skriver vad mer Kaihls gör. Jag ser inte riktigt felet här. Man måste ju få skriva vad det är för brytare och vilka som tillverkar dem innan man gjort ett test.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

deathadder var/är en bra mus. resten känns sådär kvalitetsmässigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Whippoorwill:

Två synpunkter:
1. Det går inte av en schematisk genomsnittsbild avgöra om något är en klon eller inte för ofta har det stor betydelse med materialval och små detaljer som inte syns och kanske även faktorer som inte påverkar slutresultatet prestandamässigt men tillverkningen etc. Dessutom måste många mått vara exakt lika för att kunna passa med andra standardkomponenter.

2. Ofta i komponentsammanhang har en stor del av kvalitet och kostnad inte att göra med tillverkning utan i kvalitetsgranskning och hur mycket avvikelser som tolereras respektive kastas. Alltså kan samma fabrik med samma utrustning göra både skit och topkvalitet.

Alla spekulationer i sammanhanget hänger än så länge bara på Razors rykte

http://imgur.com/a/7ujle
Längst ner finns fler bilder som jämför alla delarna. Det råder ingen som helst tvekan om att Kailh har kopierat Cherry rakt av nu när patenten har gått ut.

Sen verkar Razer ha beställt en serie med lite kortare slaglängd vilket betyder en mindre modifikation till originaldesignen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av illya_:

Tror många reagerade på att du använde formuleringen "grundlös" istället för mer "pålitlig" källa som du senare började använda.

Men som sagt, bara för att inte x undersökningar kommer fram till hur det står till med kvaliten så utgå inte från att folk ljuger eller överdriver bara för att hoppa på hattåget.

Nej, att de ljuger har jag aldrig påstått, däremot att de överdriver tror jag är solklart... Alla företag har mindre bra produkter, eller måndagsexemplar av de bättre, men ändå är det vissa företag som får ta emot all möjlig skit bara för att de lyckas sälja mycket.
Det finns alldeles för många fanboys som skriver skit bara för att någon köper en produkt som inte kommer från deras favoritmärke.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av nocebo:

deathadder var/är en bra mus. resten känns sådär kvalitetsmässigt.

Ja, DeathAdder och Razer Blade är de två produkter jag tycker de har lyckats bäst med. Resten = meh..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

LOL

De har inga problem med att ljuga konsumenterna rakt i ansiktet de inte.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Därför presenterar man ett test före man skriver en sån artikel, den är ju jätte vinklad och 90 % av alla har ju redan bestämt sig för att brytarna är skräp. Skulle det visa sig att brytarna är jätte dåliga och man faktiskt gör ett test då är det en annan sak för då är det plötsligt fakta.

Vad pratar du om?

Dem upplyser var brytarna kommer ifrån, eftersom det är intressant för konsumenter att veta. Om Razer nu kommer med nya brytare, som dem säger att dem designat själva, så är det otroligt viktigt, i alla fall för mig, att jag vet var dem egentligen kommer ifrån. Att rebranda OEM-saker är väldigt poppis, även för etablerade märken.

Att folk tydligen har gott om negativa fördomar är absolut inte oberättigat. Har du någonsin testat dem tidigare mekaniska borden från Razer, så hade du också vetat att du kan få otroligt mycket bättre tangentbord, för det priset. Razer gör mycket bra, men dem gör mycket skit med, till sjuka priser. Det är därför folk har fördomar om dem.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, verkligen inte... Varför skulle folk klaga på t.ex. Logitech i en tråd som primärt handlar om Razer?

Det skulle de inte, däremot så skulle de i så fall göra det i valfri Logitechtråd... men klagomål i Logitech-trådar sker långt ifrån lika ofta som det gör i Razer-trådar.

Sen håller jag med om att mycket kritik riktas mot Razer, men jag personligen tycker att de förtjänar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Därför presenterar man ett test före man skriver en sån artikel, den är ju jätte vinklad och 90 % av alla har ju redan bestämt sig för att brytarna är skräp. Skulle det visa sig att brytarna är jätte dåliga och man faktiskt gör ett test då är det en annan sak för då är det plötsligt fakta.

Men varför ska man presentera ett test före man skriver en sån artikel?

Du måste ju förstå att det handlar inte om "dåligt vs bra" utan om ärlighet.

För två dagar sen så går Razer ut med, att dom bestyckar det med egenutvecklade mekaniska brytare designade för gamers.

Och sen visar det sig att det inte alls är så. Klart att det skall upp till ytan.

Razer har gjort ett stort misstag här, och det är inte konstigt att många tappar förtroendet och tilliten.

*själv har jag aldrig ägt en Razer produkt, och kommer aldrig att göra det**

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Att det är en egen utvecklad brytare är ju en direkt lögn eftersom dom kopierat Cherry's brytare rakt av. Dom tänker visst börja konkurrera med Cherry också, eftersom dom tänker sälja dessa brytare till andra tangentbordstillverkare. Själv kommer jag att välja tangentbord med riktiga Cherry brytare i alla lägen om inte annat än för att stödja Cherry från att bli utkonkurrerat av något Kinesiskt/Amerikanskt företag.

Permalänk
Medlem

Nån måste ju vara först ut på marknaden med brytare..sen så kommer alla andra att göra en egen utveckling av denna grund,
Så att dom "snott" rakt av är väl endå lite löjligt att påstå.
På hur många vis kan du göra en mekanisk brytare till en tangentbord??.. inte speciellt många, o då om nån gör en egen så kommer den likna tidigare brytare..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Entusiast

När det gäller Razers kvalitet rent generellt, så har de gått ner sig rätt duktigt de senaste åren. Razer är inte vad de var en gång i tiden.
Numer räknar jag bort Razer från min lista av kvalitetstillverkare.

Överprisat skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, att de ljuger har jag aldrig påstått, däremot att de överdriver tror jag är solklart... Alla företag har mindre bra produkter, eller måndagsexemplar av de bättre, men ändå är det vissa företag som får ta emot all möjlig skit bara för att de lyckas sälja mycket.
Det finns alldeles för många fanboys som skriver skit bara för att någon köper en produkt som inte kommer från deras favoritmärke.

Ber om ursäkt för att jag skrev "ljuger", hade lite bråttom och hade inte tid att läsa igenom vad jag skrev

Angående saken så tror jag att vi kanske har olika uppfattning av andelen folk som faktiskt testat produkter av det aktuella märket och skriver om sina upplevelser samt framtida förväntningar baserade på dessa vs fanboys som skriver om produkter från ett märke de inte ens testat pga som du säger att det inte är deras favoritmärke. Och att det är därför vi har olika uppfattningar av om forum är bra källor, eller så är det fullt möjligt att jag missuppfattat vad du skrev (kanske bara var att du var trött på fanboysen häver ur sig saker om märken de inte ens testat).

Känns som jag fastnat i en diskussion om vad vi faktiskt diskuterar, du kan ignorera detta inlägg om du känner så är fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Nån måste ju vara först ut på marknaden med brytare..sen så kommer alla andra att göra en egen utveckling av denna grund,
Så att dom "snott" rakt av är väl endå lite löjligt att påstå.
På hur många vis kan du göra en mekanisk brytare till en tangentbord??.. inte speciellt många, o då om nån gör en egen så kommer den likna tidigare brytare..

Såklart måste någon vara först.
Och själv tycker jag inte det är löjligt alls att påstå att dom stulit/härmat/klonat/tagit efter.
Vilken realist som helst kan ju se att det är en ren kopia.

Men, det är ju inte detta frågan gäller heller!

Den stora frågan är: Varför Razer gick ut med att dom själva gjort egenutvecklade mekaniska brytare designade för gamers.
Visst det låter ju skitbra, men i själva verket så vart det en ren kopia av Cherry. Vilket det också är.

Det är det som är det fula.

Hade bara Razer gått ut med ren fakta, så hade vi aldrig skrivit här.

Jag vet inte vad som har gått snett, men någon på Razer har felat bigtime.

Kan det vara han som presenterat/skrivit nyheten?
Kan det vara ledningen som sagt, att vi går ut med att vi själva har utvecklat brytaren själv?
Etc etc..

Hur som helst, så gör man inte så. Och det kommer att kosta Razer många många tusentals kronor.

Och helt ärligt, jag tycker dom förtjänar det.

Denna nyheten kommer att spridas som värsta skogsbranden på nätet, och snart kommer det kanske stå några stackars anställda på Razors med värsta gamnacke.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Nån måste ju vara först ut på marknaden med brytare..sen så kommer alla andra att göra en egen utveckling av denna grund,
Så att dom "snott" rakt av är väl endå lite löjligt att påstå.
På hur många vis kan du göra en mekanisk brytare till en tangentbord??.. inte speciellt många, o då om nån gör en egen så kommer den likna tidigare brytare..

Ditt argument håller inte riktigt.

Sen är väl inte det faktum att det är en kopia det som de flesta har mest problem med, utan att Razers strategi att vinna kunder är med förskönande marknadsföring istället för att satsa på kvalitativa produkter. Nu innan nu flamear så vill jag klargöra att jag förstår att detta sker hos alla företag mer eller mindre, men jag tycker detta var ett praktexempel på hur Razer går tillväga, vilket får mig att vilja avstå från deras produkter.

Visa signatur

| NZXT Phantom 410 SE black/orange | i5 3570K | MSI Z77A GD55 | Corsair Vengeance LP 8GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | NZXT Hale 90 750W | Intel 330 120GB |
| Ducky Shine | Corsair M90 | Fiio E07k | Beyerdynamic DT770 Pro |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av illya_:

Ber om ursäkt för att jag skrev "ljuger", hade lite bråttom och hade inte tid att läsa igenom vad jag skrev

Angående saken så tror jag att vi kanske har olika uppfattning av andelen folk som faktiskt testat produkter av det aktuella märket och skriver om sina upplevelser samt framtida förväntningar baserade på dessa vs fanboys som skriver om produkter från ett märke de inte ens testat pga som du säger att det inte är deras favoritmärke. Och att det är därför vi har olika uppfattningar av om forum är bra källor, eller så är det fullt möjligt att jag missuppfattat vad du skrev (kanske bara var att du var trött på fanboysen häver ur sig saker om märken de inte ens testat).

Känns som jag fastnat i en diskussion om vad vi faktiskt diskuterar, du kan ignorera detta inlägg om du känner så är fallet

Ja, nog är man trött på fanboys alltid, och man brukar alltid (som vi gjort nu) komma bort från det aktuella ämnet

Vi kan nog nöja oss med att alla har olika tycken och smak, men man bör nog tänka en extra gång innan man häver ur sig allt möjligt skräp som vissa gör här.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Enda Razer produkten jag ägt blev utnött på mindre än 12 mån.
En Raser Naga där Vänsterknappen började ta dåligt, i början funkade de om man tryckte hårdare men strax innan den flög i väggen kunde den missa 2/10 klick..

Har haft andra noname billiga skitmöss som hållt flera år, så det är rätt tydligt att de snålar med smådelarna, och jobbar på skalet och marknadsföring/image istället.

Edit: Ne det är ingen tillfällighet. En kompis köpte samma mus ungefär samtidigt och den fick exakt samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Enda Razer produkten jag ägt blev utnött på mindre än 12 mån.
En Raser Naga där Vänsterknappen började ta dåligt, i början funkade de om man tryckte hårdare men strax innan den flög i väggen kunde den missa 2/10 klick..

Har haft andra noname billiga skitmöss som hållt flera år, så det är rätt tydligt att de snålar med smådelarna, och jobbar på skalet och marknadsföring/image istället.

Edit: Ne det är ingen tillfällighet. En kompis köpte samma mus ungefär samtidigt och den fick exakt samma problem.

Kan bara instämma. Köpte en Razer Imperator 2013 års version. Använde den i ca 3 månader själv. Sen gav jag den till min bror då jag aldrig vande mig vid formen på den, och investerade i en Mionix Naos 5000 istället. Min bror spelar knappt något och sitter inte mycket vid datorn heller, men kanske 5 månader senare så ringde han mig och sa att höger knappen dubbelklickade vad han än gjorde. Letade upp kvittot och han fick den utbytt.

Jag menar.. precis som du säger, haft noname möss som fungerar än idag, som jag har använt under lång lång tid varje dag.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Två synpunkter:
1. Det går inte av en schematisk genomsnittsbild avgöra om något är en klon eller inte för ofta har det stor betydelse med materialval och små detaljer som inte syns och kanske även faktorer som inte påverkar slutresultatet prestandamässigt men tillverkningen etc. Dessutom måste många mått vara exakt lika för att kunna passa med andra standardkomponenter.

2. Ofta i komponentsammanhang har en stor del av kvalitet och kostnad inte att göra med tillverkning utan i kvalitetsgranskning och hur mycket avvikelser som tolereras respektive kastas. Alltså kan samma fabrik med samma utrustning göra både skit och topkvalitet.

Alla spekulationer i sammanhanget hänger än så länge bara på Razors rykte

Dessa kan ju också vara bättre.

Tänker på fender när de lade produktionen av den billiga stratocastern i japan. De gjorde den dock bättre än fender själva trots att den bara kostade en bråkdel, så då flyttade de tillverkningen till mexiko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Efter min erfarenhet med Razer så säger jag bara ett ord nej tack. Sitter med Qpad som jag är super nöjd med. Så klart skulle jag gärna vilja testa nytt fast åt andra sidan är jag inte ett dugg alls inspirerad av att köpa ducky för ca 1500kr. Son sagt ena sidann ser ner på Razer medan vissa andra hyllar märket till skyarna.

Två ord, eller menar du nejtack?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Är ingen speciell "razer hater" men måste påstå att min Razer Mamba måste vara den sämsta musen jag använder, den må vara några år nu men tror nästan varenda del har på något sätt krånglat eller ramlat av vid det här laget O_o

Men som jag förstår det så är denna nyheten inte några nyheter, dom tillverkar väl helt enkelt inte brytarna, utan designade dom bara.

Vet inte vad du har fått för mamba, men min mamba är de skönaste mus jag någonsin haft, både i ergonomi och kvalité..
Haft den i 3 år nu, och spelat med den varje dag i timmar. Både trådad och trådlöst. Batteriet håller fortfarande samma livslängd. Inget har fallit av och även LED lamporna lyser lika starkt som vanligt?

Förutom de, så håller jag med om att de sänkt sig själva i konsumenters ögon. Mamba var väl de sista mus jag köpt för 1000 kronor.. mer eller mindre..
Nu har jag en deathstalker som jag fick för 400.. Och den är riktigt skön.. Men hade säkert inte vart det om jag fick lägga ut 1.200 för den..
Har en musmatta som typ täcker halva skrivbordet från razer 250 :- och en mouse bungee för 150 från razer... vill säga de värt det för mig.. Men jag tror inte jag på de närmsta åren pungar ut tusenlappar för razer protukter igen ..:S Efter att jag hört så mkt.. Personligen har razer aldrig pajat hos mig.. men att se folk skriva så mkt, se sitta här och använda sakerna man ser folk skriver skit om gör ont både inombords och i plånboken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Nej ni säger inte rakt ut att det är ett tangentbord med bristande kvalitet men du ser ju hur alla tolkar nyheten, det är ju inte direkt något positivt. Många skriver ju nu razer är skräp bla bla.

jag tycker iallafall det är en extremt dålig nyhet, Razer får massa skit som dem inte förtjänar för att dem bytt leverantör och inte ens fått en chans.

Razer är skräp, den enda produkten från dem som jag haft mer än 3 månader är mina 3 deathadders som jag haft hittils för jag älskar formen på musen men de brukar hålla ungefär 1-1,5 år innan de pajar :/ mitt lycosa var pajt från dag 1, mitt razer headset knäcktes kåpan utan att jag gjorde något, på min 360 kontroll från razer slutade ena trigger knappen och fungera och listan kan göras längre men tyvärr så gör de sköna och snygga produkter men kvalitet? NEJ!

jag köper razer produkter även om jag vet att de antagligen kommer gå sönder för att de är förbannat bra sålänge de fungerar i mitt tycke.. kommer ihåg min copperhead som var helt underbar för sin tid men den gick ju också givetvis sönder, sen har man ju en del razer musmattor liggandes som har en tendens att bli slitna och fula i ytan på någon månad medans andra tillverkare håller sig i något år innan det där uppstår, ägde också en razer naga när jag spelade wow innan men den dog efter 3 månader så har en ny liggandes i obruten förpackning här om jag någonsin skulle ta upp WoW igen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Nån måste ju vara först ut på marknaden med brytare..sen så kommer alla andra att göra en egen utveckling av denna grund,
Så att dom "snott" rakt av är väl endå lite löjligt att påstå.
På hur många vis kan du göra en mekanisk brytare till en tangentbord??.. inte speciellt många, o då om nån gör en egen så kommer den likna tidigare brytare..

Ja, visst finns det bara så mycket ett bolag kan göra i form utav formgivning och design av knappar till mekaniska tangentbord. Grejen här är ju återigen inte att Razer använt sig av mekaniska brytarna som liknar Cherry. Utan att de påstår sig ha egendesignade brytare extra lämpade till en speciell målgrupp. Detta krockar lite med verkligheten som talar om brytare identiska med Cherry och som i verkligheten absolut inte kommer vara till någon fördel för någon.

Sedan har Razer levt över sitt förtroendekapital hos entusiasterna. Så jag tror mycket få kommer försöka försvara Razer när de drar fuling efter fuling.

Permalänk
Medlem

Det här var faktiskt fruktansvärt kul och drar mig inte närmre Razer som företag. Sen så slog det mig precis, Cherry MX måste ha fruktansvärt stor andel av marknaden när det kommer till brytare? Det är inte ofta man ser någon annans än MX brytare på marknaden.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd

Fan det suger
Aldrig mer Razer för mig ALDRIG MER!! Sjukt lågt av dom.

Permalänk
Medlem

Detta är ju kopior, om dom är bättre eller ej vet jag inte. Men det tror jag knappast på, det handlar om att öka marginalerna på konsumenternas bekostnad. Tror jag.