Några nya mobiler på ingång?

Permalänk
Medlem

Några nya mobiler på ingång?

Min HTC Desire HD håller på att ge upp nu efter 3.5 år i tjänst. (Bästa byggda mobilen ever?,med tanke på jag aldrig använt skydd och inte varit rädd om den?)

Så är det några intressanta mobiler på ingång? Något värt att vänta på?
Eller kan man lika gärna slå till på en LG G2 som känns som en av toppmodellerna just nu?

MVH

Permalänk

Det finns en del på gång men det beror ju på vad man söker också.

En Oppo Find 7 kanske inte faller i smaken, när en HTC One 2014 gör det, t.ex.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Beror på hur nära NU du behöver/vill ha telefonen.

Oppo Find 7, Sony Z2, LG G2, Sasmung Galaxy S5, HTC One 2014

Det är väl vad som står på menyn nu under våren/sommaren från de stora aktörerna.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Eller kan man lika gärna slå till på en LG G2 som känns som en av toppmodellerna just nu?
MVH

Det kan du göra tycker jag.
G2 lär du inte ångra, väldigt bra batteritid och bra skärm.

Tjejen har en sån och jag måste säga att LG har skärpt upp sig, bättre kvalité än jag trodde det skulle vara.
Själv har jag en LG Nexus 5 som jag är grymt nöjd med, även den helt ok byggkvalité.

Annars har du ju S5 och Z2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Det finns en del på gång men det beror ju på vad man söker också.

En Oppo Find 7 kanske inte faller i smaken, när en HTC One 2014 gör det, t.ex.

Det är en android som jag ska ha. Köper hellre den värsta/bästa mobilen som finns/kommer så jag klara mig några år.

Oppo såg rätt intresant ut dock tror jag 5.5" blir lite stort.

Är det några nyheter eller stora upgraderingar i tex HTC ONE 2014 och s5`? Vad jag sätt av S5 så verka de inte vara mkt nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Beror på hur nära NU du behöver/vill ha telefonen.

Oppo Find 7, Sony Z2, LG G2, Sasmung Galaxy S5, HTC One 2014

Det är väl vad som står på menyn nu under våren/sommaren från de stora aktörerna.

/Homer_S

Ingen superakut men hyffsat snart så drf jag vill ha lite koll vad som är på g och om det är något nytt värt att vänta på.
S5 verka ju inte vara någon super nyhet vad jag läst iaf.

Permalänk
Medlem

3GB RAM i Z2 gör den något mer framtidssäker om du planerar att ha den i flera år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imme:

3GB RAM i Z2 gör den något mer framtidssäker om du planerar att ha den i flera år.

Håller med. Har du is i magen kan du ju alltid vänta på LGs nya (G3?).

EDIT: Själv köpte jag en Moto G vid årsskiftet som jag är väldigt nöjd med ~1600 på amazon.co.uk

Permalänk
Medlem

Du kan inte gå fel med en Nexus 5.
SJälv hade jag nog väntat på HTC One (2014) eller Galaxy S5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Håller med. Har du is i magen kan du ju alltid vänta på LGs nya (G3?).

EDIT: Själv köpte jag en Moto G vid årsskiftet som jag är väldigt nöjd med ~1600 på amazon.co.uk

G3 verka inte komma förän slutet av maj så blir nog lite länge att vänta tyvärr.

Permalänk
Medlem

Verka vara följande som kommer/finns?

- S5
- One 2014
- G2
- Oppo Find 7
- Z2
- Nexus 5

Frågan är då vilken som man ska sattsa på :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade själv valt mellan Z2 och Nexus 5. Kanske även LGn (många säger att den är bra).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Verka vara följande som kommer/finns?

- S5
- One 2014
- G2
- Oppo Find 7
- Z2
- Nexus 5

Frågan är då vilken som man ska sattsa på :/

Z2 verkar ju vara den trevligaste av dom listade. Vänta dock till 25 mars och se vad HTC har att erbjuda.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av klacko:

Min HTC Desire HD håller på att ge upp nu efter 3.5 år i tjänst. (Bästa byggda mobilen ever?,med tanke på jag aldrig använt skydd och inte varit rädd om den?)

Så är det några intressanta mobiler på ingång? Något värt att vänta på?
Eller kan man lika gärna slå till på en LG G2 som känns som en av toppmodellerna just nu?

MVH

Jag väntar på Galaxy F. Ännu vet jag inte om det ska komma eller inte, men gör den det ska jag garanterat köpa den. Gillar verkligen den högre upplösningen 2560x1440 eller vad det är, och att den är i aluminium istället.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Jag väntar på Galaxy F. Ännu vet jag inte om det ska komma eller inte, men gör den det ska jag garanterat köpa den. Gillar verkligen den högre upplösningen 2560x1440 eller vad det är, och att den är i aluminium istället.

Man kan ju undra hur batteritiden blir med den upplösningen. Dom får se till att stoppa in ett riktigt stort batteri om det ska vara lönt att skaffa en lur med den upplösningen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Testpilot

Samsung:
Galaxy S4+ (den med Snapdragon 800 CPU)
Galaxy S5

HTC:
HTC One 2014

LG:
G2

Sony:
Experia Z2

Google:
Nexus 5

annat:
Huewei (kommer inte ihåg modelnamn, men skulle komma med en 1440p telefon)
Oppo Find 7

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av alteam:

Man kan ju undra hur batteritiden blir med den upplösningen. Dom får se till att stoppa in ett riktigt stort batteri om det ska vara lönt att skaffa en lur med den upplösningen.

Ja verkligen, men sålänge den håller genom dagen så klarar jag mig Just nu har jag en Galaxy S2 som är helt slutkörd, den klarar inte ens en dag utan att laddas.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Någon som har något att säga om Oppo Find 7?
Aldrig hört talas om märket innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Någon som har något att säga om Oppo Find 7?
Aldrig hört talas om märket innan..

Oppo är en mycket uppskattad tillverkare av CD och Bluerayspelare och brukar ha en mycket hög kvalitet på sina produkter i förhållande till priset. Vad gäller mobiltelefoner är de inte lika stora men det kan ju ändras en del nu när 7:an kommer. Den har säkert blivit mycket förbättrade sedan tidigare modeller och säkert ta en del marknadsandelar. Jag är nyfiken på hur den står sig vad gäller musiklyssning med hörlurar. Oppo borde vara ett snäpp vassare på den biten då de redan är känt duktiga inom området. Har väl för mig att deras tidigare modeller varit bra på just den fronten?

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Någon som har något att säga om Oppo Find 7?
Aldrig hört talas om märket innan..

Den har inte visats upp än. Men den verkar få bra spec o rejält (4000mAh) batteri.
Ska enligt rycktet komma i 2versioner, en med 1440p och en med 1080p på sin 5.5" skärm.

Find5 var första luren med 1080p.
De välkomnar också utvecklarcommunityt vilket är ett enormt +.

Permalänk
Medlem

Sitter på OPPO's förra modell (Find 5) och kan säga att ifall den är byggd någorlunda likt denna modell så kommer den helt klart vara intressant för marknaden. riktigt välgjord hårdvarumässigt om än att den saknar lite på mjukvarusidan. Däremot så uppdaterar de sitt OS minst en gång i månaden så den är inte bortglömd.

Ska bli väldigt intressant att se Find 7 som skall även kunna köras med handskar vilket kan vara trevligt i vårat kalla klimat

Permalänk
Medlem
Skrivet av steelice:

Sitter på OPPO's förra modell (Find 5) och kan säga att ifall den är byggd någorlunda likt denna modell så kommer den helt klart vara intressant för marknaden. riktigt välgjord hårdvarumässigt om än att den saknar lite på mjukvarusidan. Däremot så uppdaterar de sitt OS minst en gång i månaden så den är inte bortglömd.

Ska bli väldigt intressant att se Find 7 som skall även kunna köras med handskar vilket kan vara trevligt i vårat kalla klimat

De kör inte med android då utan eget OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

De kör inte med android då utan eget OS?

Jo de kör android.

Permalänk

Jag har en Sony tv som funkar bra, men en mobil från Sony skulle jag nog aldrig
kunna tänka mig. I dagsläget har jag en Samsung galaxy note 2 som tuffar på
bra alltjämt. Ska det till att bytas så väntar jag nog till Iphone 6 kommer ut om
det nu blir efter sommaren eller när det nu blir. Priserna på Iphone sjunker aldrig
så som de gör på android och wp. Fast det är klart, blir inte skärmarna större än
4 tum så fortsätter jag nog med android och förmodligen Samsung som jag tycker
gör de bästa produkterna inom mobiltelefoni.

/P

Permalänk

Beställde en Z2:a i veckan, är sjukt spänd.
Tror att det blir en kanontrevlig lur.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Beställde en Z2:a i veckan, är sjukt spänd.
Tror att det blir en kanontrevlig lur.

Blir nog en Z2 för mig också men ska vänta och se vad HTC och Oppo har att erbjuda innan jag drar iväg min beställning.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Slänger in ett lite billigare Wild Card då:

iNew V3

Fingrade på en utomlands förra månaden... Blev helt kär! Ska bli skönt å slippa bära runt på 2 mobiler! Borde komma i nästa vecka Den e ju så billig att om den pajar så e det bara att köpa en ny! Därför beställde jag 2

http://youtu.be/XYzq2Sgzxfk
www.inewmobile.com

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Beställde en Z2:a i veckan, är sjukt spänd.
Tror att det blir en kanontrevlig lur.

Skrivet av alteam:

Blir nog en Z2 för mig också men ska vänta och se vad HTC och Oppo har att erbjuda innan jag drar iväg min beställning.

har en Z2'a på ingång jag med.. längtar.. jag va bland de första att beställa, så hoppas på att man kan få den från dag 1

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

har en Z2'a på ingång jag med.. längtar.. jag va bland de första att beställa, så hoppas på att man kan få den från dag 1

När beställde du? Hoppas jag också att jag får

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.