8pin pcie och 6pin eller 8 pin pci-e och 8 pins adapter?? GTX 770

Permalänk
Medlem

8pin pcie och 6pin eller 8 pin pci-e och 8 pins adapter?? GTX 770

Tjenare ! har precis köpt ett nytt grafikkort och har en liten fundering..

Enligt Inet behöver kortet följande: Strömanslutning 1st 6pins och 1st 8pins PCIe.
Och detta är vad jag har anslutit det med. Då undrar jag om detta räcker eller om jag ska ansluta en av de
medföljande 6->8 adaptrarna för att "fylla" de två sista hålen eller om det kommer funka som jag har anslutit nu.
bifogar bild på hur det ser ut i nuläget.

Har hört att dessa adaptrar ska vara skräp och dom helst pga detta.

Uppskattar hjälp!

Permalänk
Medlem

Det är bättre att ha det som du har det nu med riktiga kablar, sätta en adapter kommer inte göra någon nytta för kortet så länge som det inte är instabilt för dig, det är bara större chans med problem om man kör med adapter.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Skrivet av Mac83:

Det är bättre att ha det som du har det nu med riktiga kablar, sätta en adapter kommer inte göra någon nytta för kortet så länge som det inte är instabilt för dig, det är bara större chans med problem om man kör med adapter.

Aldrig haft problem med en adapter varför skulle man få det?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Aldrig haft problem med en adapter varför skulle man få det?

För att adaptrar ger inte samma mängd ström som de vanliga kontakterna, i alla fall när man kör 2 molex till 6 pin.

Permalänk
Skrivet av simme300:

För att adaptrar ger inte samma mängd ström som de vanliga kontakterna, i alla fall när man kör 2 molex till 6 pin.

Aha bara kört 2 molex till 8 pin, är samma sak där?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Okej, bra! Tack för snabbt svar