Blev vac bannad, anklagad för fusk...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

hah, blev punktbuster bannad på steam för att MSI OSD fps mätare i hörnet blev editat för att visa fpsen i apb:reloaded första gången jag spelade han inte mer en att logga in och inte veta vad jag gjorde utan ban så sånt händer men lite kul ändå, inte för att jag spelar det spelet men var ju free 2 play så värt att testa

Punkbuster är betydligt mer känsligare för tredjepartsprogram i bakgrunden. Blev kickad ett par gånger i Call of duty 2 pga. mitt antivirus men även pga. en friendapplikation i steam. VAC däremot är inte lika känslig mot dessa som det verkar däremot är anticheatet stenhård mot saker injekteras. Något säger mig att TS inte riktigt är ärlig här. VAC bannar sällan oskyldiga även om det har hänt (senast för ett halvår sedan då CS:GO spelare blev bannade trots att de var Clean däremot brukar det då bli en sk. Banwave då en massa personer blir bannade på samma gång... Detta brukar även dyka upp som en drös med trådar kort efter.. Vilket i detta fall inte har hänt) och när TS inte verkar dela kontot med någon så börjar det ringa varningsklockor. När dessutom VAC-Devs verkar ha nekat honom så lutar det ganska mycket åt att han fuskat och åkt fast.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

en.wikipedia.org/wiki/Valve_Anti-Cheat#False-positive_detections
Dvs har hänt mer en bara en gång att VAC har börjat banna oskyldiga, kanske inte tillför mycket till tråden men verkar som vissa tror att VAC aldrig kan göra fel, vilket är ganska roligt att någon tror om någon mjukvara alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

en.wikipedia.org/wiki/Valve_Anti-Cheat#False-positive_detections
Dvs har hänt mer en bara en gång att VAC har börjat banna oskyldiga, kanske inte tillför mycket till tråden men verkar som vissa tror att VAC aldrig kan göra fel, vilket är ganska roligt att någon tror om någon mjukvara alls.

Däremot brukar det komma i vågor och sällan bara hända enskilda personer. VAC brukar sällan banna oskyldiga men när det väl händer så bannar den listor fulla. Detta brukar också sluta med att VAC-Devs går in och tar bort Vacbans efter en snabb titt i deras loggar. Vilket inte har hänt i TS fall vilket gör det ganska suspekt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

VAC funkar inget bra.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det krävs bara att en server ska vara skyddad av VAC. Har inget med motorn att göra. Fuskar du tex. i CS 1.6 så blir du bannad även i CSGO om du har det på samma konto. Vac bannar alltså konton helt.

Ska du rätta mig kan du iaf se till att ha rätt, blir så less på personer som inte har en aning om vad de postar om men rättar ändå andra. Var du tveksam hade det här tagit cirka 5 sekunder att googla fram.
Gör om gör rätt.

VAC bannar efter spelmotor, därför du kan stöta på spelare som är VACbannade i andra spel lite då och då.
1.6 kör Goldsrc. CSGO kör Source.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7849-Radz...

Valve games
The Valve Anti-Cheat system is enabled for servers displaying the Secured shield logo. Using custom skins, sounds or maps and playing multi-player mods which do not modify core .EXE and .DLL files will not result in a VAC ban

Cheating in one of the following Source games will result in a VAC ban for all games in the list and your items from Team Fortress 2 will be removed except any items that have been purchased:
Counter-Strike: Source
Half-Life 2: Deathmatch
Day of Defeat: Source
Team Fortress 2

Cheating in one of the following Gold Source games will result in a VAC ban for all games in the list:
Counter-Strike
Condition Zero
Ricochet
Day of Defeat
Team Fortress Classic
Half-Life: Deathmatch
Deathmatch Classic

Note:
Excluding the games listed above, VAC bans will only apply to the game the cheat was detected in. For example, a VAC ban in Modern Warfare 2 will not affect Modern Warfare 3.

Dold text

Som du ser i min spoiler så är spelen från ditt exempel på helt olika listor.
Så antingen har TS fuskat i ett annat spel med sourcemotorn eller så har han fuskat i CSGO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Ska du rätta mig kan du iaf se till att ha rätt, blir så less på personer som inte har en aning om vad de postar om men rättar ändå andra. Var du tveksam hade det här tagit cirka 5 sekunder att googla fram.
Gör om gör rätt.

VAC bannar efter spelmotor, därför du kan stöta på spelare som är VACbannade i andra spel lite då och då.
1.6 kör Goldsrc. CSGO kör Source.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7849-Radz...

Valve games
The Valve Anti-Cheat system is enabled for servers displaying the Secured shield logo. Using custom skins, sounds or maps and playing multi-player mods which do not modify core .EXE and .DLL files will not result in a VAC ban

Cheating in one of the following Source games will result in a VAC ban for all games in the list and your items from Team Fortress 2 will be removed except any items that have been purchased:
Counter-Strike: Source
Half-Life 2: Deathmatch
Day of Defeat: Source
Team Fortress 2

Cheating in one of the following Gold Source games will result in a VAC ban for all games in the list:
Counter-Strike
Condition Zero
Ricochet
Day of Defeat
Team Fortress Classic
Half-Life: Deathmatch
Deathmatch Classic

Note:
Excluding the games listed above, VAC bans will only apply to the game the cheat was detected in. For example, a VAC ban in Modern Warfare 2 will not affect Modern Warfare 3.

Dold text

Som du ser i min spoiler så är spelen från ditt exempel på helt olika listor.
Så antingen har TS fuskat i ett annat spel med sourcemotorn eller så har han fuskat i CSGO.

Huh... Måste ha ändrats på senare år. Förr var det oberoende av spel så bannades ens konto.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Sannolikheten för att du eller någon faktiskt fuskat på ditt konto är extremt mycket högre än att VAC plötsligt skulle drabbats av någon enormt sällsynt bug som bannat kontot utan giltig anledning (men givetvis KAN det hända även om det är ungefär lika troligt som att bli träffad av en meteor eller så).
Det finns ju knappt en enda fuskare som vill stå för vad denne gjort, utan nästan samtliga försöker spela oskyldiga och dra in andra i sina kampanjer för att bli frikända. Inget nytt under solen. Ofta har folk fuskat så länge att de knappt vill erkänna det för sig själva.

Dock är det lite vanligare att konton kapas. Då kan någon annan ha fuskat på ditt konto och fått dig bannad.
Är du helt ärlig med att inte ha fuskat så skulle jag nog säga att detta antagligen med minst 99% säkerhet är vad som hänt.
Då är det nog inte mycket att göra. Att visa att någon annan kört på ens konto torde vara snudd på omöjligt att bevisa.

Att folk fuskar är vanligt, att folk får sina konton kapade är hyfsat vanligt, att VAC bannar felaktigt är väldigt ovanligt (även om det har hänt). De minst fantastiska förklaringarna brukar oftast vara de rätta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Och sen har man sätt servar där man blir bannad för att man är svensk med. Inget konstig i detta spel, räcker att man döda en admin 2 gånger så blir man bannad från servern. kul spel.

Dold text
Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Theposjo:

Finns ju ett par riktiga pärlor där ute som fått adminrättigheter.. Finns ju en hel del personer som kickar folk för att de ifrågasätter eller på något sätt bryter "mot regler" som denne har hittat på. Det kan härleda från allt från att man faktiskt dödar denne till att man bara existerar.

Dödar en... Blir kallad det ena och det andra... Säger typ "What ever" eller bara *puss* och blir bannad för att man bettet sig uppkäftigt åt. Kan inget annat än tycka synd om dessa puckon.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Entusiast

En bekant till mig fick sitt origin-konto avstängt (eller om det nu bara var bf3. Minns inte exakt) när han lånade min dator för att kolla upp något.

Några minuter senare kan han inte logga på längre. Kontot avstängt/bannat. Han kontaktar supporten, och efter mycket om och men, får han reda på varför: Bot-mjukvara hade detekterats vid senaste påloggningen. Det vill säga på min dator.

Jag blir lite ställd. Jag spelar ju så extremt sällan. än mindre BF.
Jag börjar leta igenom datorn och hittar inget. Efter ett tag går det upp ett ljus för mig, när jag skummar igenom diverse forum om bot-mjukvaror.

Det var mitt AutoHotKey-program som detekterats. Det är en script-mjukvara till för att automatisera tangentbord och mus för allehanda ändamål. Jag använder den i egenskap av programmerare. Ett riktigt trevligt verktyg som underlättar vissa monotona programmeringsuppgifter.
Tydligen kan mjukvaran även användas för att styra och automatisera spel, då den har rätt avancerade funktioner för att detektera pixelförändringar på skärmen, och trigga funktioner efter det.

Polaren fick bita i det sura äpplet och skaffa ett nytt konto.
Pengar kastade i sjön bara för ett oskyldigt misstag.

Kolla upp om ni råkat ut för något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Finns ju ett par riktiga pärlor där ute som fått adminrättigheter.. Finns ju en hel del personer som kickar folk för att de ifrågasätter eller på något sätt bryter "mot regler" som denne har hittat på. Det kan härleda från allt från att man faktiskt dödar denne till att man bara existerar.

Dödar en... Blir kallad det ena och det andra... Säger typ "What ever" eller bara *puss* och blir bannad för att man bettet sig uppkäftigt åt. Kan inget annat än tycka synd om dessa puckon.

''Big gun shoot good'' är alltid ett bra svar till dessa arga typer

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Jag vill inte spekulera i huruvida TS har fuskar eller inte. Faktum är att du är VAC bannad, och kollar man runt i forum så verkar det inte vara någon våg av bans eller för nuvarande finnas något större "fel" i systemet. Sannorlikheten att de kommer att reversa din ban är 0.0000000001%.

Så för att återgå till den egentliga frågan, det finns inte så mycket att göra. Skaffa ett nytt acc och ett jobb så att du har råd med spel. glhf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

Jag vill inte spekulera i huruvida TS har fuskar eller inte. Faktum är att du är VAC bannad, och kollar man runt i forum så verkar det inte vara någon våg av bans eller för nuvarande finnas något större "fel" i systemet. Sannorlikheten att de kommer att reversa din ban är 0.0000000001%.

Så för att återgå till den egentliga frågan, det finns inte så mycket att göra. Skaffa ett nytt acc och ett jobb så att du har råd med spel. glhf!

Senaste vågen var den 6 februari 2014 och det är fixat.
http://steamcommunity.com/app/730/discussions/0/5587472874976...

Skrivet av tebis:

Hur fan ska jag göra?

Installera om datorn och skaffa dig ett nytt Steam konto. Om du har slutsiffrorna 213 i ditt steamid så har du ett gäng äldre bans/kicks pga blandannat aimbot, wallhack och multicheats tidigare så det är väl inte helt uteslutet att det kan finnas något som VAC har hittat efter deras uppdateringar.

Oavsett om du har fuskat eller ej så hade jag installerat om innan jag startade ett nytt konto.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Huh... Måste ha ändrats på senare år. Förr var det oberoende av spel så bannades ens konto.

Nej jag kände flera som inte kunde spela 1.6 pga VAC bans men som hade fritt fram i dods osv. Måste varit ialf 8 år sen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

http://www.sweclockers.com/nyhet/18324-valves-antifusksystem-...

Valves är rätt hårda, Tycker det är bra. Har aldrig hört någon innan som blivit oskyldigt bannad bland mina vänner/e-vänner.
Har själv blivit bannad när jag var liten och 1.6 var relativt nytt, Dock testade jag ett fusk emot bots, Och sedan körde på min väns server för jävlas, Dock tyckte jag det var surt och slutade, 2 veckor senare fick jag en vac ban. Dock var felet mitt och det löste sig med köpa nytt spel och skapa nytt konto.
Men lärde mig en bra lexa,

Sen så behöver inte TS har fuskat, Kan vara en polare som körde med fusk 1 gång när han var på besök eller liknande, Du kanske körde med ett 3dje part programm som kanske inte är 100% fusk men det kanske Injektar in i Source motorn och därav behandlas som fusk. Eller så har du fuskat med ett fusk som ska vara undetected men blev bannad endå och vill bara inte erkänna det.
Finns många alternativ i listan.
Och skulle det vara fel på vac skulle fler folk bli random bannade och vi sätt fler trådar här eller på andra forum?.

Ändå program jag använder som påverkar cs är ett program som booster fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Huh... Måste ha ändrats på senare år. Förr var det oberoende av spel så bannades ens konto.

Nej. Det har alltid gått efter spelmotor.
Problemet var att steam inte hade så många olika spel med olika spelmotorer tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tebis:

Ändå program jag använder som påverkar cs är ett program som booster fps

Jaha vad heter det programmet och hur funkar det?

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av muscle:

Jaha vad heter det programmet och hur funkar det?

Hittade detta vid googling:
https://www.razerzone.com/gb-en/gamebooster

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av muscle:

Jaha vad heter det programmet och hur funkar det?

[F]usk [P]ojke [S]kill Booster, kanske? /jk

Är det ett nytt program? Har du använt det länge?
Du kan ju alltid hålla koll i forumen om det dyker upp fler som blivit bannade med detta program igång.

Annars är det nog, som konstaterats flertalet gånger redan, ingenting du kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det krävs bara att en server ska vara skyddad av VAC. Har inget med motorn att göra. Fuskar du tex. i CS 1.6 så blir du bannad även i CSGO om du har det på samma konto. Vac bannar alltså konton helt.

Snarare omogen admin. En Admin kan däremot bara banna dig lokalt från servern och inte helt från VAC/PB/X random AC.

on July 27, 2010

Mycket har hänt sedan dess och eftersom det inte dykt upp en enorm notis i deras forum så är jag ganska säker på att så är inte fallet idag utan det är med största sannolikhet resultatet av att TS har fuskat eller någon på kontot har gjort det. Om nu inte TS har gett ut kontot till någon så har han ju självklart fuskat och förtjänar avstängningen.

det programmet jag använder för fpsen heter Orochi-CEG

Permalänk
Inaktiv

Har inte steam börjat med att scanna folks cache mm i datorn så om man sökt på fusk på tex. google så blir man bannad.

Permalänk

kanske går utan för sammanhanget men men

Tja jag hatar fuskare ^^ kan jag ju bara börja med men typ som i spel som mw3 mw2 så verkar det inte finnas nå banns what so ever Jag testa fusk på mw3 typ fixa oändligt med coins och ändra min lvl typ konstant , och även testa wh sen när jag börja lira mw2 och kör PRIVATE lobby med några kompisar och mods då blire vac bann bara för att man gör spelet roligare ^^ vet inte vad ni tycker men det är lite efterblivet att ge bann för att man använder mods i private lobby när det finns riktiga fuskare där ute.Och när spelet har varit ute så länge.
Och det här med overwatch suger eftersom att det är skit många som inte bryr sig och tar typ instant cheater och valve har sagt själva att dem tar den risken att 1 av 10 som inte fuskar lär få vac bann pågrund av overwatch och det tyckte dem var helt okej
[Hade brottom så stavning blev åt helvete]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Har inte steam börjat med att scanna folks cache mm i datorn så om man sökt på fusk på tex. google så blir man bannad.

Dem skannar bara folks cache när dem misstänker att en spelare fuskar, du blir inte bannad av Steam om du enbart sökt efter fusk du måste ha använt dem också.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem

Var laddade du ner "Orochi-CEG" ?
Detta program är oftast uppladade av användare på diverse uppladningsidor. Du kan ha fått en infekterad med en keyloger eller liknade, så någon har använt ditt konto.

Ett utdrag av IP vid ban tillfället skulle vara bra att få

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk

http://www.reddit.com/r/gaming/comments/1y70ej/valve_vac_and_...

Här förklarar Gabe lite hur VAC är upplagt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Grey | MSI Z87-G45 GAMING | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | MSI GeForce GTX780 OC 3GB DDR5 | XFX XXX Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

under min 3k timmar av CS så har jag aldrig haft en polare eller en bekant eller någo på min friendlist som bara blir "bannad" , jag tror ej på vad du säger, jag tror du har testat WH i offline mod eller liknande.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Man blir inte bannad för fusk utan anledning.

Låter som en extremt naiv inställning måste jag säga

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Jag själv blev VAC bannad för att jag hostade en dedikerad mw2 server.

Permalänk
Medlem

Bra att du blev bannad, synd att du kan komma runt den genom att köpa ett nytt konto, nåja. En fuskare mindre ett litet tag.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Även jag har blivit bannad på en väns konto faktiskt, då jag slarvat bort mitt egna lösenord och ville verkligen spela. Då visade det sig vara Norton Anti-Virus som hade startat en scan och det tog inte lång tid innan jag kastades ut spelet och möttes av en ruta där man de sa att jag vart VAC bannad.

Piss system och pratade med Steam supporten i flera veckor tills jag gav upp. Nu kan Steam ta sig i rövan! Inte köpt ett enda spel därifrån sedan dess.