Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

När jag försöker starta CS får jag upp en ruta där det står Fatal Error could not load library 4. Har testat att googla, får inga träffar. Är det relaterat till detta? Spelade CS tidigare idag utan problem...

Det är samma sak för mig. Steam startar Halflife istället. Det går inte att starta cs 1.6 separat utan steam för då händer samma sak.

Permalänk

Låter snarare som ett databasproblem än en DDoS.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Uppe igen!

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

DDoS? Skämtar folk eller?
Skulle det ha varit DDoS så hade dessa grabbar varit inplockade för länge sedan. Har räknat upp till ungefär 53 Steam krascher under denna veckas gång. Det som sker är att Valve brutalt failar. Det var samma förra veckan, och veckan innan. Dock var dessa krascher mest på nattetid, men det märktes av.
Hoppas speltillverkarna lämnar det där sjunkande skeppet snart och låter oss få spela utan massa onödiga speltjänster och skit.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Allt började fungera några minuter innan du skrev

haha okej

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Noterade just detta.
Steam påstår att jag inte har tillgång till internet...

Yep, och när jag var inne på Steamcommunity hittade de på att mitt lösenord var felaktigt, så verkar som att de försöker gömma att de har problem så gott de kan

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Detta bevisar bara svagheten i detta DRM program. Vem kom på idén att låsa 90% av alla spel till samma online-tjänst? Snacka om att bära alla ägg i samma korg.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Testpilot

Lite kul att folk blir såhär arga när Steam går ner

Men ärligt... hur ofta har Steam varit nere? Det är varken Ubisoft eller EA vi pratar om här. Har inte spelat ett enda spel på steam som inte fungerat från day1, har aldrig heller varit med om att hela steam är nere. Visst att shoppen kan ha dött, eller att man inte kan ladda ner spel.. men har alltid fungerat i offline mode så länge jag kan minnas.
Och när det väl dött vid något tillfälle jag inte varit med, så har det löst sig på ett par timmar så man lugnt har kunnat logga in igen när man kommer hem efter skolan, träningen eller vad man nu har gjort.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

DDoS? Skämtar folk eller?
Skulle det ha varit DDoS så hade dessa grabbar varit inplockade för länge sedan. Har räknat upp till ungefär 53 Steam krascher under denna veckas gång. Det som sker är att Valve brutalt failar. Det var samma förra veckan, och veckan innan. Dock var dessa krascher mest på nattetid, men det märktes av.
Hoppas speltillverkarna lämnar det där sjunkande skeppet snart och låter oss få spela utan massa onödiga speltjänster och skit.

Nej vi skämtar inte. DDoS attacker har stängt ner LoL och allt möjligt på senaste tiden. Och nej folk blir ofta inte tagna när dom gör dessa former av attacker.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nej vi skämtar inte. DDoS attacker har stängt ner LoL och allt möjligt på senaste tiden. Och nej folk blir ofta inte tagna när dom gör dessa former av attacker.

LoL kvittar väl då Riot ändå behöver lägga mer resurser på servrarna i Europa. Det är ett företag precis som Valve som bara bryr sig om sina nationella kunder, och som låter oss i Europa vänta överdrivet länge på support. Det visade sig ju nu dock att Valve råkat släppa ut en 2,1GB update som blev fel. (Till CSGO..) Inte ofta nej, men gäller det kapitalistiska företag, som i detta fallet Steam, så brukar farbror blå oavsett land, vara förövarna på spåret direkt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

DDoS? Skämtar folk eller?
Skulle det ha varit DDoS så hade dessa grabbar varit inplockade för länge sedan. Har räknat upp till ungefär 53 Steam krascher under denna veckas gång. Det som sker är att Valve brutalt failar. Det var samma förra veckan, och veckan innan. Dock var dessa krascher mest på nattetid, men det märktes av.
Hoppas speltillverkarna lämnar det där sjunkande skeppet snart och låter oss få spela utan massa onödiga speltjänster och skit.

Har sällan problem med Steam och detta är den värsta "crashen" jag varit med on under de ~7-8 åren jag använt Steam.

De crasher du nämner kan vara servicetider. Det brukar utföras under natten då det är glesare på servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Har sällan problem med Steam och detta är den värsta "crashen" jag varit med on under de ~7-8 åren jag använt Steam.

De crasher du nämner kan vara servicetider. Det brukar utföras under natten då det är glesare på servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Har också använt Steam sedan det skapades. Att själva Steam nätverket bara lagt ner under en längre tid kan jag inte påminna mig om att jag upplevt tidigare. Att Steamclienten kraschar lokalt på datorn har dock hänt lite då och då.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ja. Har också använt Steam sedan det skapades. Att själva Steam nätverket bara lagt ner under en längre tid kan jag inte påminna mig om att jag upplevt tidigare. Att Steamclienten kraschar lokalt på datorn har dock hänt lite då och då.

Har inget minne av att klienten har crashat i sig. Kanske någon gång när jag har loggat in, men annars har Steam fungerat perfekt.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Har vi fått någon officiell version från Valve om vad som hände igår kväll med STEAM?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av Hjemrdeil:

DDoS? Skämtar folk eller?

Äh, folk tror att alla driftstörningar är DDoS nu för tiden. Valve håller på att uppdatera hela sitt system inför publika releasen av SteamOS/Steambox, det är klart att databaser och supportmjukvara kan bli lite vindögda vid såna stora förändringar.

Citat:

Hoppas speltillverkarna lämnar det där sjunkande skeppet snart och låter oss få spela utan massa onödiga speltjänster och skit.

Skitsnack.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande inte in, är det nere för fler?

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Kommer fortfarande inte in, är det nere för fler?

Inga problem för mig just nu.

Starta om datorn?

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

var har du läst det skit oxå när ungarna somnat

Va?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.