Permalänk

Ny gamingstol

Tjabba! Jag söker efter tips på en stol som duger utmärkt till gaming, den ska vara skön och ergonomisk, men den måste också se bra ut! Jag har ett par som jag kollat flyktigt på: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar och https://www.komplett.se/search/manufacturer?name=AKRacing. Jag vill gärna ha en stol som går att fälla ner ryggstödet 180 grader för att lätt kunna ta powernaps på LAN osv... Vad är ett resonabelt pris för en snygg och skön stol? Just nu sitter jag i en sliten IKEA Verner där skinnet gått upp på flera ställen.

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Jag personligen sitter i en inte allt för dyr stol jag köpte för ett tag sedan på Jysk tror jag, la en 1000kr på den eller så, inte så farligt alltså och jag sitter väldigt bekvämt i den. Den skönaste stolen jag någonsin har ägt är en stol som nästan har sett ut som en fotölj på hjul kort sagt. Inget spejsat eller så, bara mjuk och bekväm att sitta långa sträckor i. Den kostade mig dock 6000kr och en polare hade sönder den.. Jag skulle tipsa dig om en liknande istället för dessa spejsade "gaming" stolar. Tycker personligen att de är ganska osköna att sitta i, känner dock många som säger det motsatta så det är väll upp till person till person.

Dock ifall du känner ett behov att plocka med dig stolen så är inte "fotölj" modellen särskillt bra då de väger bly och är riktigt stora. Då skulle jag tipsa dig om denna. En vän till mig har den och den sitter man förbannat bra i. Den är även nästan helt svart och ser inte ut som den har plockats från sätena ur en bil från "Pimp My Ride"

Permalänk
Skrivet av taimer:

Dock ifall du känner ett behov att plocka med dig stolen så är inte "fotölj" modellen särskillt bra då de väger bly och är riktigt stora. Då skulle jag tipsa dig om denna. En vän till mig har den och den sitter man förbannat bra i. Den är även nästan helt svart och ser inte ut som den har plockats från sätena ur en bil från "Pimp My Ride"

AKRacing är ett av märkena som jag funderat på, tror du att det stolen du länkade är värd pengarna? Och vet du om det är någon skillnad på den och de billigare AKRacing-stolarna, utöver mönster- och färgskillnader?

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Inaktiv

Ett tips: Köp inte "magnus kontorstol" från jysk.

Permalänk
Medlem

Likt många andra rekommenderar jag dig att öppna plånboken och köpa en svindyr stol, Kinnarps el liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Likt många andra rekommenderar jag dig att öppna plånboken och köpa en svindyr stol, Kinnarps el liknande.

Behöver inte vara svindyrt heller, man kan ofta få de i nyskick begagnat från företag för 1-2000kr. Då de är så bra kvalitet kommer de trots tidigare användandet att hålla många år längre än diverse IKEA, Jysk och "Gaming" stolar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Ett tips: Köp inte "magnus kontorstol" från jysk.

Lär aldrig köpa en stol från Jysk igen. Sitter i min andra trasiga Timo-stol (efter den första returen så orkade jag inte åka in igen efter 2 dagar)

Ont så ser AK-stolarna rätt sköna ut. Nackstöd är alltid nice dock om man tänker spendera rätt bra med tid i stolen.

Permalänk

Skulle rekommendera att skaffa en ordentlig stol. Bytte till en Tuplox Optimum Z från att ha haft någon 'generic' IKEA stol. Den kostade en bra bit mer än dem man hittar i Jysk eller IKEA men det var värt det, kan verkligen ställa in stolen så att den passar dig och inte tvärt om...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en dx-racer i nuläget och är riktigt nöjd. Något jag funderat på är den med valbart läge i svanken då standardstolen är väldigt rak. Kom på en till grej... armstöden går inte att justera i bredd (om man inte är bredaxlad är det ett litet problem)

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shiftypants:

Lär aldrig köpa en stol från Jysk igen. Sitter i min andra trasiga Timo-stol (efter den första returen så orkade jag inte åka in igen efter 2 dagar.

Samma här! Skit får man bara från sådana butiker. Jag la ut 399 spän på den. Det ända den är bra på är att riva upp halva golvet i rummet... Annars roligt att du fick samma skit exemplar som jag då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Samma här! Skit får man bara från sådana butiker. Jag la ut 399 spän på den. Det ända den är bra på är att riva upp halva golvet i rummet... Annars roligt att du fick samma skit exemplar som jag då

Första lossnade ryggstödet på och den andra fungerar inte hydraliken på... (läs gick av så jag nästan ramlade baklänges)
Jyskstolar är kvalite rakt igenom. /s

Permalänk

Kan någon länka en bra Kinnarps?

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Likt många andra rekommenderar jag dig att öppna plånboken och köpa en svindyr stol, Kinnarps el liknande.

Exakt, ordet gamingstol får mig att bli lite irriterad faktiskt. Oergonomiskt och överprisat skräp till 99%. Köp en riktig ergonomisk stol, begagnat fungerar galant om det svider för mycket i plånboken.
Självklart får ts köpa vad han vill, inte det. Men...tro mig/oss, din rygg kommer tacka dig i framtiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoolishBalloon:

Kan någon länka en bra Kinnarps?

http://www.bafab.se/se/grp/kontorsstolar.php
Är en sida som säljer allt inom kontorsväg, nytt och begagnat. Du kan också på vissa modeller lägga till nackstöd, välja dyna etc.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

http://www.bafab.se/se/art/kontorsstolar-kinnarps-8242-morkbl...

De här kanske inte ser alltför trevliga ut, men de är riktigt jävla underbara att sitta i

Permalänk

Hyfsat prisvärd stol, skön. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/

Kinnarps är att rekommendera, kostar skjortan bara

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk

Super ultra mega gaming stolen MARKUS
Nej men helt seriöst, du spelar inte bättre i en DX Racer. Vill du leta efter mer ergonomiska stolar, kolla kinnarps kontorsstolar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Lär aldrig köpa en stol från Jysk igen. Sitter i min andra trasiga Timo-stol (efter den första returen så orkade jag inte åka in igen efter 2 dagar)

Ont så ser AK-stolarna rätt sköna ut. Nackstöd är alltid nice dock om man tänker spendera rätt bra med tid i stolen.

Nej jag skulle nog inte heller tipsa Jysk. Redan nu så börjar min stol att wobbla och står inte riktigt stabilt. Var så sedan typ dag ett... Var lite av ett snabbköp då min förra stol gick sönder och snubben som hade sönder den soklart inte ville betala.. Så fick bli det jag hade råd med, sitter dock skönt i den. Men fan inte värd 1000:-..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoolishBalloon:

AKRacing är ett av märkena som jag funderat på, tror du att det stolen du länkade är värd pengarna? Och vet du om det är någon skillnad på den och de billigare AKRacing-stolarna, utöver mönster- och färgskillnader?

Kommer lite sent och svarar men Nej, jag tycker inte den är värd pengarna. Anledningen till att jag tipsar dig om den är för att de länkarna du hade skickat så var denna mest lik och så har jag själv testat den och tyckt att den var skön att sitta i samt att man kan fälla sätet för transportation. Men värd 2 799:-? Enligt mig nej.

Men det är upp till dig. Personligen skulle jag aldrig villja äga en stol där det står Gaming i namnet då jag vet att man betalar i alla fall 1000:- bara för namnet, inte kvaliteen. Ifall det inte var för man kunnat fälla ner sätet så hade den varit värdelös, nu passar den ditt ändamål lite mer, men du kan nog hitta någon annan med samma finess för kanske 1000:- lappen.