Permalänk
Medlem

Kan meddela att mina 770:s på 4GB (SLI verkar använda minnet men inte kärnorna) använder sig utav 3.9GB på 1080 vilket är helt sjukt mycket. Allt är visuellt perfekt för mig men kan kanske förklara varför de med mindre minne förtillfället upplever FPS dropps :/

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Medlem

Det där med videominne är det nåt skumt med känns det som. Jag har ett 680 med 2 GB minne och den käkar upp allt på Very high och Insane, funkar bra ändå. Folk som kör med 3 GB minne käkar den också upp allt på, samt de som kör med 4 GB samma sak.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Svaret på följande fråga finns säkert någonstans tidigare i tråden, men om någon vill vara vänlig och citera det isf är jag tacksam då jag inte har tid att leta igenom hela tråden atm

Mitt Titanfall är fullständigt ospelbart.

Följande två scenarios inträffar:

Använder jag VSYNC av något slag (dubbel, trippel) så det hur mycket texturbuggar som helst, ser ut som hej kom och hjälp mig. Detta är helt ospelbart, aldrig sett något liknande.

Slår jag av VSYNC helt så ser allting perfekt ut, bortsett från FRUKTANSVÄRD screen-tearing. Så fort man vrider sig minsta lilla blir det screen tearing. Detta går att spela med, men ser fruktansvärt fult ut och ger huvudvärk.

Kan tillägga att jag hade samma problem i betan.

Har provat alla olika alternativ jag kan komma på gällande grafikinställningar, inget hjälper. Var samma med 13.2 och 14.1, nu kör jag 14.2 Alltid gjort clean installs mellan.

Dator i sign.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Inte så insatt i det men tror inte SLI och Crossfire fungerar för tillfället? Många har problem iaf. Prova använda bara ett av dina kort.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Hej allihopa!

Svaret på följande fråga finns säkert någonstans tidigare i tråden, men om någon vill vara vänlig och citera det isf är jag tacksam då jag inte har tid att leta igenom hela tråden atm

Mitt Titanfall är fullständigt ospelbart.

Följande två scenarios inträffar:

Använder jag VSYNC av något slag (dubbel, trippel) så det hur mycket texturbuggar som helst, ser ut som hej kom och hjälp mig. Detta är helt ospelbart, aldrig sett något liknande.

Slår jag av VSYNC helt så ser allting perfekt ut, bortsett från FRUKTANSVÄRD screen-tearing. Så fort man vrider sig minsta lilla blir det screen tearing. Detta går att spela med, men ser fruktansvärt fult ut och ger huvudvärk.

Kan tillägga att jag hade samma problem i betan.

Har provat alla olika alternativ jag kan komma på gällande grafikinställningar, inget hjälper. Var samma med 13.2 och 14.1, nu kör jag 14.2 Alltid gjort clean installs mellan.

Dator i sign.

Tjenare! Du är inte ensam.
1) SLI och Crossfire stödjs inte. Det är bara att slå av det. Detta är största anledningen till alla grafiska buggar.
2) VSYNC on låter spelet hoppa upp, från sitt annars låsta 60 fps, till vad nu din skärm stödjer. Men för mig ger det ett fruktansvärt stutter. Helt ospelbart

Jag testade i ca 8 timmar igår och den lösning som fungerade bäst för mig är:

1) Ställ in Windowed Mode i spelets inställningar och slå på vsync i spelet. Ställ även allt på LOW. Spelet är så dåligt optimerat så vi verkar inte ha något val...
2) Stäng av spelet och gå till Origin
3) Högerklicka på ikonen i origin och välj Game Properties
4) Fyll i "-noborder" i raden ( på så vis får man borderless windowed mode)
5) starta spelet och nu ska det faktiskt flyta i 60 fps utan stutter

Det är en ännu en katastrofal konsollport vi PC games får stå ut med. Lätt top 5 i AAA-historien.

Tips: Lägg även med +m_rawinput 1 som sträng för att slippa ha mousesens låst till frame raten. Ja, de har faktikst inte bara låst spelet till 60 fps de har även kodat musen till att vara låst till fps. Så om du har en hoppig fps kommer sensen vara helt fuckad...

-novid -noborder +m_rawinput 1

(-novid tar bort alla dryga startlogos)

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Tjenare! Du är inte ensam.
1) SLI och Crossfire stödjs inte. Det är bara att slå av det. Detta är största anledningen till alla grafiska buggar.
2) VSYNC on låter spelet hoppa upp, från sitt annars låsta 60 fps, till vad nu din skärm stödjer. Men för mig ger det ett fruktansvärt stutter. Helt ospelbart

Jag testade i ca 8 timmar igår och den lösning som fungerade bäst för mig är:

1) Ställ in Windowed Mode i spelets inställningar och slå på vsync i spelet. Ställ även allt på LOW. Spelet är så dåligt optimerat så vi verkar inte ha något val...
2) Stäng av spelet och gå till Origin
3) Högerklicka på ikonen i origin och välj Game Properties
4) Fyll i "-noborder" i raden ( på så vis får man borderless windowed mode)
5) starta spelet och nu ska det faktiskt flyta i 60 fps utan stutter

Det är en ännu en katastrofal konsollport vi PC games får stå ut med. Lätt top 5 i AAA-historien.

Tips: Lägg även med +m_rawinput 1 som sträng för att slippa ha mousesens låst till frame raten. Ja, de har faktikst inte bara låst spelet till 60 fps de har även kodat musen till att vara låst till fps. Så om du har en hoppig fps kommer sensen vara helt fuckad...

-novid -noborder +m_rawinput 1

(-novid tar bort alla dryga startlogos)

Tackar så mycket! Ska prova de när ja kommer hem då

Kände dock inte speciellt problem med FPS'en, alltid kört på Insane på allting och inte tänkt på att det någonsin droppar. Måste prova lite Fraps-run när ja kommer hem

Btw, som jag fattade så har de väl låst FPS'en till skärmens uppdateringsfrekvens? Ungefär samma som att alltid ha Vsync i.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Tackar så mycket! Ska prova de när ja kommer hem då

Kände dock inte speciellt problem med FPS'en, alltid kört på Insane på allting och inte tänkt på att det någonsin droppar. Måste prova lite Fraps-run när ja kommer hem

Btw, som jag fattade så har de väl låst FPS'en till skärmens uppdateringsfrekvens? Ungefär samma som att alltid ha Vsync i.

Nä de har gjort något konstigt....
VSYNC OFF = då kickar spelets hårdkodade 60 fps lock in
VSYNC ON = du pressar upp spelet till vad din monistors Hz har (men jag får känslan av att spelet fortfarande renderar i 60 fps men att vi får se samma frame 2 gånger istället om man har 120 Hz. Det känns verkligen så, hackigt / stuttrigt)

Optimalt för ett FPS är annars VSYNC OFF men sätta lock på vad din monitor klara. Tex kör jag BF4 med VSYNC off med "max_fps 144" och jag tappar aldrig en enda frame under 144 fps @ 144 hz.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Så sitter man och försöker spela... 15 minuter och ingen match.
Börjar starkt ångra det här köpet.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Intressant, har inga av de grafiska problem ni andra nämner i tråden. Det flyter på helt underbart. Kör Gtx680, 14Gb ram och en överklockad I5 750, tror det enda jag gjort är att stänga av AA.

Permalänk

Uppfattade också spelet så gott som perfekt....har enligt sign nedan, kör på High eller very high med 2xAA med bra flyt utan buggar etc. Gav verkligen mersmak, galet högt tempo (vilket jag älskar, därför hatar jag spel som BF )

Permalänk
Medlem

Jag körde några levels igår kväll, gillar konceptet och tror nog jag kommer att spela detta en hel del, men jag har två problem.
Det ena är PINGEN, wtf? Den igger på 700-900 hela tiden, både provat Western Europe och North Europe men ungefär samma ping.

Det andra är mus-sensitivity, som vanligt är det stört omöjligt att ställa nivån nog lågt, dessutom verkar slidern inte gå att dra ned så mkt, lägsta läget är för mig för högt. Jag vill inte ställa om windows sensen då det ställer till det med andra spel etc.
Grymt irriterande, men går att komma runt.
Pingen däremot är galen och ej spelbar, nån fler som haft problem med den?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Avvaktar lite med spelet då en del verkar ha problem

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Mina husregler: Förhandsboka aldrig spel och köp/spela inga multiplayer-spel direkt vid release. Dessvärre är det ju sällan färdiga produkter som släpps idag utan de som är först ute får (fortsätta att) betatesta spelen tills de (förhoppningsvis) patchas ett par gånger till spelbart skick.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Mina husregler: Förhandsboka aldrig spel och köp/spela inga multiplayer-spel direkt vid release. Dessvärre är det ju sällan färdiga produkter som släpps idag utan de som är först ute får (fortsätta att) betatesta spelen tills de (förhoppningsvis) patchas ett par gånger till spelbart skick.

Ja det är ju tyvärr så det fungerar idag.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Avvaktar lite med spelet då en del verkar ha problem

Jag har inga problem med spelet. Jag tror det är konsol versionen som har problem.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har inga problem med spelet. Jag tror det är konsol versionen som har problem.

Om du läser lite i tråden så har vi bara diskuterat PC-versionen, vilket verkar vara en usel console-to-PC-port. Knappt spelbart för många pga allt stutter, hack och frame drops.

Plus att spelet har en hårdkodad fps lock på 60 fps vilket är horibelt! För att bli av med den måste man köra vsync on, vilket ger märkliga även horibla resultat.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Är det bara jag lr är detta spelet inte så bra?
Är det bara en "meh" shooter?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Fick nyss mitt "Season Pass" nyckel av GMG, aktiverade den och det tog bort mitt andra Titanfall och la till en ny Titanfall nyckel. Fick inget Season Pass. GG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Fick nyss mitt "Season Pass" nyckel av GMG, aktiverade den och det tog bort mitt andra Titanfall och la till en ny Titanfall nyckel. Fick inget Season Pass. GG.

jag fick också fel nyckel men jag aktivera aldrig den när jag såg att det var fel,har skrivit till support och väntar på ny nyckel

Visa signatur

Chassi:Corsair Obsidion 550D|I7 3770K@4.3Ghz|Asus SABERTOOTH Z77|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz|EVGA GeForce GTX 680 SC|Plextor SSD M3 Pro 128GB|Corsair AX 750W PSU 80 Plus Gold|Samsung DVD±RW|BenQ XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LyTic:

jag fick också fel nyckel men jag aktivera aldrig den när jag såg att det var fel,har skrivit till support och väntar på ny nyckel

Har aldrig fått fel nyckel förut så tänkte inte på att det bara stog Titanfall och tryckte next.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LocSin:

Intressant, har inga av de grafiska problem ni andra nämner i tråden. Det flyter på helt underbart. Kör Gtx680, 14Gb ram och en överklockad I5 750, tror det enda jag gjort är att stänga av AA.

Agreed, har inte heller så stora problem som andra talar om här, har i princip samma specs som du!

Skrivet av Gr8t:

Jag körde några levels igår kväll, gillar konceptet och tror nog jag kommer att spela detta en hel del, men jag har två problem.
Det ena är PINGEN, wtf? Den igger på 700-900 hela tiden, både provat Western Europe och North Europe men ungefär samma ping.

Det andra är mus-sensitivity, som vanligt är det stört omöjligt att ställa nivån nog lågt, dessutom verkar slidern inte gå att dra ned så mkt, lägsta läget är för mig för högt. Jag vill inte ställa om windows sensen då det ställer till det med andra spel etc.
Grymt irriterande, men går att komma runt.
Pingen däremot är galen och ej spelbar, nån fler som haft problem med den?

Aldrig haft ping över 50 under de 2h jag nu lirat, låter ju helt absurt att ligga på sådana nivåer!

Permalänk
Medlem

Körde med två vänner igår och tyckte faktiskt att allt var helt klockrent. Allt på insane, bra fps och inga buggar. Blev extremt imponerad. Tog typ 10 sek att hitta matcher också.

Permalänk
Medlem

Jag har konstant 60 FPS utan några drops. Ändå är spelet helt ospelbart pga allt lagg/stuttering.
Sjukaste jag varit med om. Detta med ALLA olika lösningar. Nvidia control panel, borderless windowed etcetc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Jag har konstant 60 FPS utan några drops. Ändå är spelet helt ospelbart pga allt lagg/stuttering.
Sjukaste jag varit med om. Detta med ALLA olika lösningar. Nvidia control panel, borderless windowed etcetc.

har inget lagg och minimalt med stuttering, dock fps drops ner till 45-50 ibland vilket är jobbigt som fan då det känns som att simma i sirap

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

så, har ni fortfarande några tips om vart man kan få det billigt? Nu sitter man här en fredagskväll och känner suget i musarmen.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av Lagun:

så, har ni fortfarande några tips om vart man kan få det billigt? Nu sitter man här en fredagskväll och känner suget i musarmen.

Haha känner lite samma. Kan man hitta det för runt 200kr är det ju okej. Annars hoppar jag över det

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Gtx 770/Amd fx 8350/16 Gb ram
Kör spelet i 1080p/120hz (vsync on) och runt 40 ms i ping.
Känns stabilt och upplever inga frysningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

så, har ni fortfarande några tips om vart man kan få det billigt? Nu sitter man här en fredagskväll och känner suget i musarmen.

Skrivet av Nordblom:

Haha känner lite samma. Kan man hitta det för runt 200kr är det ju okej. Annars hoppar jag över det

Gav 240:- genom mexikanska origin. Guide: https://www.ozbargain.com.au/node/136759 blir inte lättare än så, även om det tydligen finns risk för att man inte kan handla mer med det originkontot i framtiden enligt vissa. Köpte BF4 på samma sätt och har inte haft några problem än dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Gav 240:- genom mexikanska origin. Guide: https://www.ozbargain.com.au/node/136759 blir inte lättare än så, även om det tydligen finns risk för att man inte kan handla mer med det originkontot i framtiden enligt vissa. Köpte BF4 på samma sätt och har inte haft några problem än dock.

Försöker göra precis detta nu, men det går så segt så origin tar time out. Blir tillbaka skickad till kreditkorts uppgifterna varje gång.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Tackar så mycket! Ska prova de när ja kommer hem då

Kände dock inte speciellt problem med FPS'en, alltid kört på Insane på allting och inte tänkt på att det någonsin droppar. Måste prova lite Fraps-run när ja kommer hem

Btw, som jag fattade så har de väl låst FPS'en till skärmens uppdateringsfrekvens? Ungefär samma som att alltid ha Vsync i.

Detta hjälpte mig faktiskt, flyter på nu som bara den. Tackar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold