The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

måste säga att det här spelet känns bättre ju mer jag kör det. Var inte speciellt imponerad i början men nu när jag snart är lvl 15 känns det faktiskt rätt roligt.
Det är inte det bästa spelet jag kan tänka mig, men som mmo rpg är det riktigt bra. MEN! 300kr för spelet och sen 100kr i månaden är ju helt sjukt. Absolut inget jag är beredd att betala. För såna pengar är det inte tillräckligt bra. Men om (när?) det blir ett FTP kommer det vara det absolut bästa FTP på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

måste säga att det här spelet känns bättre ju mer jag kör det. Var inte speciellt imponerad i början men nu när jag snart är lvl 15 känns det faktiskt rätt roligt.
Det är inte det bästa spelet jag kan tänka mig, men som mmo rpg är det riktigt bra. MEN! 300kr för spelet och sen 100kr i månaden är ju helt sjukt. Absolut inget jag är beredd att betala. För såna pengar är det inte tillräckligt bra. Men om (när?) det blir ett FTP kommer det vara det absolut bästa FTP på marknaden.

Nu har jag inte läst allting i tråden här men vart fasiken har du hittat det för 300 spänn?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Nu har jag inte läst allting i tråden här men vart fasiken har du hittat det för 300 spänn?

ah ok 400 då https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74130-elder-scroll...

Permalänk
Medlem

En sak man bör tänka på att spelbutiken har retail versionen som "bara" är 3 dagars early access till skillnad från 500kronors digital versionen.

Själv tycker jag helt inte riktigt de 2 dagarna är värda en hel månadskostnad, bokade från spelbutiken för ett tag sen.

Det finns amerikanska siter där man kan få det ännu billigare, om man lägger ner lite jobb på det.

Angående månadskostnaden i sig så behöver dom ha stora subventioner för att subba längre IMO (typ ner mot $8-10/mån för 6 mån/1 år), annars kommer inte spelet leva länge IMO. Och det skulle vara synd, för det finns riktig potential där som inte bara är namnet Elder Scrolls.

Permalänk
Skrivet av S-FighterPilot:

Råkar ut för ett problem varje gång jag startar om spelet. Den vill hela tiden ladda ner spelet om om igen. Har startat nedladdningen nu men ändå rätt surt när jag bara behövde starta om spelet. Någon som vet hur man kommer runt detta? Har installerat spelet på en annan hårddisk än C, kan det vara detta som gör det?

Har problem med launchern också.

Tidigare under veckan hade jag laddat ned/uppdaterat allt så det bara skulle va att börja spela. Igår vid 1700 så frågade den först om jag ville flytta till EU-servern. Efter det så ville den ladda ned 60gb, trots att jag redan hade 30gb installerat o klart och det gick inte att ta sig förbi, så det blev till att göra en ominstallation. Det var klart runt 1900, men efter att ha stängt ned launchern istället för att trycka på "Play", så raderades hela spelmappen magiskt. Började en andra installation som sedan var klar runt 2100 och kunde sedan spela.

Idag när jag startade datorn och körde igång launchern så har fanskapet raderat hela spelet igen (!) och det är bara att börja ladda ned skiten igen en tredje ggn... ><

De jobbar verkligen för att hålla mig borta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juris Prudentia:

Har problem med launchern också.

Tidigare under veckan hade jag laddat ned/uppdaterat allt så det bara skulle va att börja spela. Igår vid 1700 så frågade den först om jag ville flytta till EU-servern. Efter det så ville den ladda ned 60gb, trots att jag redan hade 30gb installerat o klart och det gick inte att ta sig förbi, så det blev till att göra en ominstallation. Det var klart runt 1900, men efter att ha stängt ned launchern istället för att trycka på "Play", så raderades hela spelmappen magiskt. Började en andra installation som sedan var klar runt 2100 och kunde sedan spela.

Idag när jag startade datorn och körde igång launchern så har fanskapet raderat hela spelet igen (!) och det är bara att börja ladda ned skiten igen en tredje ggn... ><

De jobbar verkligen för att hålla mig borta..

Skrivet av S-FighterPilot:

Råkar ut för ett problem varje gång jag startar om spelet. Den vill hela tiden ladda ner spelet om om igen. Har startat nedladdningen nu men ändå rätt surt när jag bara behövde starta om spelet. Någon som vet hur man kommer runt detta? Har installerat spelet på en annan hårddisk än C, kan det vara detta som gör det?

Samma problem, laddade ner allt och spelade idag, nu när jag startar upp spelet vill den ladda ner allt igen..

Permalänk

Hmm, varje gång man stänger ned launchern och sedan startar den igen så raderas hela katalogen. Tur att jag efter 3 installationer har kopierat hela mappen, så nu tar det bara 8min att kopiera tillbaka allt och sedan reparera spelet istället för dryga 2 timmar...

Permalänk
Medlem

När slutar betan? Tänkte hämta hem och installera men ingen ide känns det som om den slutar idag

Permalänk

Undrar också när den slutar, svensk tid. Har ju varit lite olika varje gång.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Slutar den kl 24 på Söndag amerikansk tid så stängs den ner kl 05-06 på måndag här i Sverige (om du spelar på Amerikanska servern).
Jag får hålla med om att spelet växer hela tiden. Det var mycket buggfixar osv i denna betan och jag betalar gärna 100 spänn i månaden för att spela detta spelet. Va fan, det är 2 ciggarettpaket och eftersom jag slutat sen 5 åt tillbaka känner jag att jag kan kosta på mig denna utgiften med tanke på hur kul jag skall ha

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Slutar den kl 24 på Söndag amerikansk tid så stängs den ner kl 05-06 på måndag här i Sverige (om du spelar på Amerikanska servern).
Jag får hålla med om att spelet växer hela tiden. Det var mycket buggfixar osv i denna betan och jag betalar gärna 100 spänn i månaden för att spela detta spelet. Va fan, det är 2 ciggarettpaket och eftersom jag slutat sen 5 åt tillbaka känner jag att jag kan kosta på mig denna utgiften med tanke på hur kul jag skall ha

Rätt tänkt! Så löjligt med alla haters, jag har köpt imperial edition och kommer lätt att punga 100kr/mån för att lira det och se det utvecklas. Inget kan vara perfekt i början, låt oss hoppas de lyssnar på spelarnas åsikt mycket. Det känns iaf som sånt folk som ligger bakom detta, inge Ubisoft megaföretag som kör över konsumenten liksom. Jag som spelat oblivion när jag var mindre har en sån nostalgi också, drömmde om att kunna lira oblivion med 2-3 polare liksom. Försökte även detta med flera olika mods men att det nu finns legit ett riktigt spel är grymt. Fast min absoluta dream come true vore för mig om de gjorde så att man kunde spela oblivion co-op, inge PvP.
Ska bli kul att följa denna tråd.

Permalänk
Medlem

jag tycker det är synd bara att de valt att rikta sig till en så bred grupp. det hade gärna fått vara mer fokus på rpg-delen med mer öppen karaktärsutveckling och mer val både vad gäller attribut och färdigheter. Sen hade det gärna fått vara bättre grafik. Jag hade förväntat mig att måsta uppgradera datorn.
Jag tänkte typ Skyrim fast snyggare och mer utvecklat. Så på det viset är jag lite besviken. Men jag tycker de behållt en del av känslan från Skyrim och vissa saker är riktigt coola (stora häftiga scenerier osv).

Får hoppas dom hinner fixa alla buggar bara. Det är ju riktigt tråkigt emellanåt vad det buggar.

Permalänk
Medlem

Är min tredje beta-helg, och jag måste säga att jag gillar spelet mer och mer. Tyckte det var OK helg ett men nu har jag nästan lite ångest över att betan tar slut efter idag.

Jag betalar gärna en månadsavgift för detta spelet, så länge som nytt innehåll tillkommer och det finns meningsfull sysselsättning vid max level.

Permalänk
Medlem

Så, andra beta weekend jag varit med på, för trött för att köra nåt inatt...

Jag har bara en slutsats: ESO är i grunden trasigt

Man kan leva med UI buggar, lite knasiga animationer och fan även lag i AvA, dom har iaf lite tid att fixa det efter release även om det är 75% spelbart.

Men... Det är typ 10 arbetsdagar kvar till early access och hela quest/scripting system är paj. Det funkar inte. Main story är helt trasig (och det bara ett par quests in i den!), NPCer spawnar fortfarande inte som dom ska vilket kan blocka i princip allting. Jag tänkte levla en templar jag hade de sista timmarna, en level 5 som bara skulle ta ett par quests för att hoppa till Auridon. När man kommer dit... "To Auridon" questen har ingen NPC (trots 10+ relogs). Det var bara att ge upp. Servrarna kan uppenbarligen inte ens hålla igång spelet i 2 dagar före total kollaps. 2 dagar!

Om det är så här spelet kommer se ut vid launch så kommer det vara ett av dom mest katastrofala releaser jag varit med om - det kommer inte ens gå att levla upp karaktärer när kritiska questar plötsligt inte fungerar. Ska dom starta om sina hobbyhaxade "megaservrar" var 6:e timme eller?

Jag vill att spelet ska vara bra för att jag gillar det enormt när det fungerar och det finns så vansinnigt mycket potential... Men som det ser ut nu lär det bli att köra en månad och sen vänta minst ett halvår på att det ska komma ut ur beta. Tråkigt. Tvivlar på att dom kommer med lockande erbjudande på subscriptions, det är typ det enda som kanske får mig att köra det även om det är trasigt.

Permalänk
Medlem

Denna senaste betatestning gav mig bra info, eso är inget för mig. Det är på tok för dåligt i dess nuvarande form.

PvP är en blandning av zergande och rts. Skitkul att hålla på med warmachines eller springa i en zerg? Och även om du skulle köra guild, så ja, warmachine.. man fick smyga runt och gömma sig om man skulle leta upp riktig pvp.

RvR, obefintligt. Inga strider mellan grupper, antingen flyr den ena eller så wipar den andra på några minuter och så börjas det igen med warmachines. Också jävligt kul att stå och titta ut från en osynlig mur för andra har smällt upp war machines och din pilbåge eller spells når bara 36 jävla meter.
Därefter så kunde ledarna i grupper inte ge ut orders, ingen bonus för att du hjälper gruppen och gör det ledaren säger. Fine funkar om man kör guild ändå men jag tycker det är dåligt med en så stor pvp zoon och så finns det inga rvr element för att styra attacker eller koordinera.

PvP / RvR är det jag framförallt vill köra. Jag är lite trött på svärd och pilbåge egentligen men om det är bra så är det bra men den uppfattningen fick inte jag. Det saknades känsla. Exempelvis, du fick ingen egentlig feedback på om din attack träffade, om den var stark eller inte. Är man i 1vs1 så var det ok ändå men när det är 50vs50 eller mer så kändes det helt känslolöst.

PvE känslan tyckte jag i grund och botten var bra. Men jag förlorade all form av pve känsla när de jag skulle rädda från den brinnande byn i Nords start inte visades i grottan. Så jag står där i grottan och väntar på några som inte syns och sen så när de onsynliga jävlarna dyker upp, man fick stå där och vänta bara, då kunde man öppna nästa dörr i grottan osv. Sen när jag kommer ut, ja då syns det några st. Tydligen räddade man typ 20 pers från den där byn, så få att man lika gärna kunde låtit de brinna nästan.. och de var ju ändå osynliga så wtf behövde de mig till? /ironi/

Att man bara har 5-6 st färdigheter kunde vara ok om det inte hade varit för att du inte kan förgruppera några olika. Tex en för pve dps, en för pve crowd control en för pvp assassin, en för pvp ranged.. nej det var kasst.

Abilities... här tycker jag många andra lir som tex warhammer online, AoC, Rift, swtor är bättre. Dina attacker syns och är läckra. Här var det rätt få attacker som var läckra. Det tillsammans med dålig feedback på dina färdigheter gav inte mig någon skön känsla i magen. Klart det inte behöver vara flashigt som fan allting, det blir nästan bara drygt om det är för mycket åt manga hållet i stället men lite lagom kunde det ha varit.

Allt som allt så fick jag inte det helhetsintryck jag ville få. Visst det finns massor av potential i spelet. Att de klarar av så många spelare i samma område är bra. Men ibland så laggade det fan och det blev 20s eller mer tids fördröjning på färdiheter.

Ett lir som kommer om nästan en vecka ska vara putsat och fint. Här känns det som att de behöver 3-6 månader minst för att slipa till det och tänka om gällande war machines så inte 70% av pvp består av det..

Nej, förköpa ett lir som inte är klart kommer jag inte göra. Riskerna här är stora att det blir gratis om några månader eller så.

Edit: lite grafik
Osynliga murar man inte kan gå igenom men man kan stå på dem ^^
Det inträffade för polare också som kör amd, jag kör nvidia.

https://www.dropbox.com/s/w383vxy9xaqy995/eso_Screenshot_20140315_190554.BMP

https://www.dropbox.com/s/irwifqnhcv2eo09/eso_Screenshot_20140315_192047.BMP

Skrivet av murklor:

Så, andra beta weekend jag varit med på, för trött för att köra nåt inatt...

Jag har bara en slutsats: ESO är i grunden trasigt

Man kan leva med UI buggar, lite knasiga animationer och fan även lag i AvA, dom har iaf lite tid att fixa det efter release även om det är 75% spelbart.

Men... Det är typ 10 arbetsdagar kvar till early access och hela quest/scripting system är paj. Det funkar inte. Main story är helt trasig (och det bara ett par quests in i den!), NPCer spawnar fortfarande inte som dom ska vilket kan blocka i princip allting. Jag tänkte levla en templar jag hade de sista timmarna, en level 5 som bara skulle ta ett par quests för att hoppa till Auridon. När man kommer dit... "To Auridon" questen har ingen NPC (trots 10+ relogs). Det var bara att ge upp. Servrarna kan uppenbarligen inte ens hålla igång spelet i 2 dagar före total kollaps. 2 dagar!

Om det är så här spelet kommer se ut vid launch så kommer det vara ett av dom mest katastrofala releaser jag varit med om - det kommer inte ens gå att levla upp karaktärer när kritiska questar plötsligt inte fungerar. Ska dom starta om sina hobbyhaxade "megaservrar" var 6:e timme eller?

Jag vill att spelet ska vara bra för att jag gillar det enormt när det fungerar och det finns så vansinnigt mycket potential... Men som det ser ut nu lär det bli att köra en månad och sen vänta minst ett halvår på att det ska komma ut ur beta. Tråkigt. Tvivlar på att dom kommer med lockande erbjudande på subscriptions, det är typ det enda som kanske får mig att köra det även om det är trasigt.

Jag håller tyvärr med.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Spelet är och har vart buggigt på dom tre tester jag spelat, questblockerande npc:er som vägrar dyka upp, Min käraktär har glidit genom väggar, polare har blivit osynliga, trade mellan spelare har slutat fungera osv.

Jag köper allt detta när det är beta, men är det inte fixat inom en vecka efter release då kommer jag inte dra på smilbanden direkt.

Däremot gillar jag verkligen spelvärlden och Aldmeri dominions mainstory (som jag spelat mest) så här långt, så jäkla mycket nostalgi när man känner igen monster, karaktärer och platser från tidigare spel. Att äntligen få se mytiska raser som Maormer som man tidigare bara läst om i böcker är guld värt, nu vill jag träffa en Sload härnäst.

Lätt värt pengarna dom begär (Förutsatt att dom fixar buggarna.).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur stor skillnad det är emot PTSen nu, men jag vet att denna betan inte var sista builden som de har på PTSen, om nu den informationen jag läst stämmer.
Det betyder att de spelare som härjat och kör sina 50+ chars borde ha rapporterat mycket buggar redan och det mesta borde vara fixat.

Bra att många insett att detta spelet inte är för dem redan nu, då slipper vi andra allt gnäll i worldchatten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Denna senaste betatestning gav mig bra info, eso är inget för mig. Det är på tok för dåligt i dess nuvarande form.

PvP är en blandning av zergande och rts. Skitkul att hålla på med warmachines eller springa i en zerg? Och även om du skulle köra guild, så ja, warmachine.. man fick smyga runt och gömma sig om man skulle leta upp riktig pvp.

Jag håller med om att det är illa med alla quester som inte fungerar, det är rätt drygt. När det gäller RvR håller jag dock inte med alls. Man kunde ju påverka slaget väldigt mycket oberoende av hur många man var. För att ta resource-camps behövde man ju bara en 6 pers eller så och det var ju jätteviktigt för att kunna ta keepet.

Sen kunde man ju smyga runt och döda folk som var på väg tillbaka till keepet - Om resourcecampsen var utslagna var ju fienderna tvungna att springa hemskandes långt, och i den mörka skogen kan ingen höra dig dö i en blodpöl.

Här har du en video när vi springer med gillet, ca 15 pers och slåss mot en fantasiljon alver som har maxat mängden siege man får sätta ner (det finns ett max).

http://www.youtube.com/watch?v=jnbHLC5eKIk

Nu ska jag inte försöka övertala dig om att "du har fel" eller något annat fjantigt, jag säger bara att jag inte har upplevt RvR alls på samma sätt som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Jag håller med om att det är illa med alla quester som inte fungerar, det är rätt drygt. När det gäller RvR håller jag dock inte med alls. Man kunde ju påverka slaget väldigt mycket oberoende av hur många man var. För att ta resource-camps behövde man ju bara en 6 pers eller så och det var ju jätteviktigt för att kunna ta keepet.

Sen kunde man ju smyga runt och döda folk som var på väg tillbaka till keepet - Om resourcecampsen var utslagna var ju fienderna tvungna att springa hemskandes långt, och i den mörka skogen kan ingen höra dig dö i en blodpöl.

Här har du en video när vi springer med gillet, ca 15 pers och slåss mot en fantasiljon alver som har maxat mängden siege man får sätta ner (det finns ett max).

http://www.youtube.com/watch?v=jnbHLC5eKIk

Nu ska jag inte försöka övertala dig om att "du har fel" eller något annat fjantigt, jag säger bara att jag inte har upplevt RvR alls på samma sätt som dig.

Kör du en kontrollerad grupp så förstår jag att ni hade mycket roligare. Jag letade inte upp det utan körde med en polare och sen hoppade med random grupper. Det var totalt värdelöst. Mitt helhetsintryck av liret är att de behöver flera månader till på sig så, jag vill gilla det, men det går rakt emot mina principer att betala för detta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag vet inte hur stor skillnad det är emot PTSen nu, men jag vet att denna betan inte var sista builden som de har på PTSen, om nu den informationen jag läst stämmer.
Det betyder att de spelare som härjat och kör sina 50+ chars borde ha rapporterat mycket buggar redan och det mesta borde vara fixat.

Bra att många insett att detta spelet inte är för dem redan nu, då slipper vi andra allt gnäll i worldchatten.

De valde att låta oss testa denna version. Varför? Det finns eftertanke där. Det måste ha varit deras stabilaste version. Allt annat vore bara dumheter. Kanske har deras senare versioner andra problem och behöver testas och korrigeras mer..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jag vet inte hur stor skillnad det är emot PTSen nu, men jag vet att denna betan inte var sista builden som de har på PTSen, om nu den informationen jag läst stämmer.

Det stämmer inte.

I det senaste stresstestet fick vi prova på den absolut nyaste patch versionen 0.892, vilken är nyare än PTS versionen som är 0.831.

Permalänk
Skrivet av Daquis:

Nu har jag inte läst allting i tråden här men vart fasiken har du hittat det för 300 spänn?

http://www.kinguin.net/product/25196/the-elder-scrolls-online...

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

De valde att låta oss testa denna version. Varför? Det finns eftertanke där. Det måste ha varit deras stabilaste version. Allt annat vore bara dumheter. Kanske har deras senare versioner andra problem och behöver testas och korrigeras mer..

... om detta var deras stabilaste version är det ju kört med en fixad release.

Som sagt, man har ju fortfarande visst hopp om en magisk version som löser alla problem, får se i slutet på månaden. Har 3 dagars early access så ska bli roligt att lurka på forumen i 2 dar och se vilka trådar som dyker upp, lol. Jag hoppas så jädra mycket att dom ska komma med nåt ruskigt bra subscription erbjudande vid release, typ $100-120 om du väljer ett år. Det är enda sättet jag ser att p2p ESO kommer överleva första året, annars lär det vara f2p som gäller vilket kommer förstöra vad det kunde blivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

... om detta var deras stabilaste version är det ju kört med en fixad release.

Som sagt, man har ju fortfarande visst hopp om en magisk version som löser alla problem, får se i slutet på månaden. Har 3 dagars early access så ska bli roligt att lurka på forumen i 2 dar och se vilka trådar som dyker upp, lol. Jag hoppas så jädra mycket att dom ska komma med nåt ruskigt bra subscription erbjudande vid release, typ $100-120 om du väljer ett år. Det är enda sättet jag ser att p2p ESO kommer överleva första året, annars lär det vara f2p som gäller vilket kommer förstöra vad det kunde blivit.

Jag tror att de kommer tokjobba med de viktigaste delarna. Men mycket konstigt att det så här sent tex är problem med "main quest lines" för fraktionerna. Att det inte funkar, samt alla andra problem är oroande. Om jag inte på något konstigt sätt skulle mot förmodan bli övertygad att köpa liret så hoppas jag för er andras skull att det ändå går att lira och att main quests är åtgärdade.
Det känns dock som att det är AoC känsla över denna release, dvs inte alls klart, många delar att förfina. Men för dem att lyckas göra det tror jag tar några månader för att mer kräsna personer som tex mig skall ge liret tummet upp. Det går rakt emot mina principer att köpa ett lir i förväg som jag vet inte är klart som företaget ändå trycker ut för att tjäna pengar och hoppas fixa problemen snabbt ändå.. helt galet känns det.
Jag hoppas det inte går free to play, men just nu känns det så.

Vill de lugna folk eller locka folk så kör de en till beta och visar att liret är bra nu. Men det borde helgen som gick ha varit...

Edit: Jag är riktigt trött på företag som släpper lir före de är klara och har bestämt mig att det är något jag är helt emot och inte vill stödja. Jag vet att fler börjar eller redan känner lika dant. Inser fler företag detta, typ blizzard (som gör bra, men enligt mig tråkiga lir), så kommer företagen tvingas mogna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

De som spelat på PTS har en helt annan upplevelse av senaste versionen jämfört med oss i helgens stresstest. Av dem jag pratat med, är den rådande meningen att quest problematiken uppstått p.g.a spelets phasing teknik som spårat ut när servrarna blev överbelastade.

Det skulle förklara varför problemen inte upplevdes av dem på lite högre level, där det inte alls fanns lika mycket folk. Om detta stämmer, får vi hoppas att stresstestet gett Zenimax all den info de behöver för att ge oss en bra spelupplevelse till release.

Permalänk
Medlem

Har suttit och harvat igenom forum och som det ser ut verkar PTSen inte alls ha samma problem som helgens beta. Det var det jag baserade min tanke på att Betan inte hade nyaste versionen. Som Trudgelmer skrev verkar det vara överbelastningen på betaservern som strulat till questerna en del.

När jag spelade hade jag inga problem överhuvudtaget. Alla questerna funkade, iaf de jag testade. Jag spelade iof bara upp till lvl 8 med 4 chars denna helgen så det kanske buggar över det.

Hur som helst verkar utvecklarna lyssna på betatestarna. Massor har åtgärdats sen första stresstesten.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Questspawns och liknande har med all säkerhet att göra med serverbelastning och phasingproblem som en följd av det. Att det gick att relogga och med tur hitta en spawn talar för det och jag skulle bli förvånad om det problemet finns kvar i live när dom kör fullt ut på datacentren. Jag undrar däremot om vi i Europa riskerar en nackdel i form av lite mer lag och delay till en början innan det Europeiska datacentret fasas in.

Sen till dom som tycker att spelet är för dyrt och inte har nog värde, jag gav 310 inkl gratismånaden och även om det visar sig vara ett swtor där man efter att ha levlat upp inte har så mycket att göra så kommer jag nog få lätt ut en 2-300 timmars nöje lågt räknat (drygt 150 timmar att nå maxlvl + skyshards, pvp och crafting), inte många kr per timme det. Jämför med kommande Watch Dogs tex:

Citat:

sunil kumar @vytla102
@Design_Cave plzz tell me how big is the WD game in story wise..? like how many hours it will take to complete story mode..? plzz reply
Jonathan Morin @Design_Cave
@vytla102 I would say the average player which does free roam a bit tend to reach the end within 35-40h. But doing everything is close 100h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

De som spelat på PTS har en helt annan upplevelse av senaste versionen jämfört med oss i helgens stresstest. Av dem jag pratat med, är den rådande meningen att quest problematiken uppstått p.g.a spelets phasing teknik som spårat ut när servrarna blev överbelastade.

Det skulle förklara varför problemen inte upplevdes av dem på lite högre level, där det inte alls fanns lika mycket folk. Om detta stämmer, får vi hoppas att stresstestet gett Zenimax all den info de behöver för att ge oss en bra spelupplevelse till release.

Det är bra info. Det är ju en viktig del av alla bitar i spelet.

Men det kanske inte spelar någon roll?

Däremot, under release, jag tror trots lirets brister att många kommer köpa och lira det, så problemet kanske eller kanske inte är löst tills dess.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Zenimax så kallade ”mega server” är ett server kluster med dynamisk lastbalansering. Det existerar inte en enda statisk värld, utan världen är indelad i olika instanser och dessa i sin tur i x-antal lager efter behov.

Om jag vore i Zenimax kläder hade jag använt stresstesten för att verkligen pressa och mäta klustrets tröskelvärden för spelets instanser och lager. För att sedan vid release ligga långt under de nivåer som skapar problem.

Skulle det visa sig att detta inte var orsaken, utan att spelet de facto har mycket buggar kvar vid release, lär tESO tyvärr förlora många spelare.

Det är ganska intressant att reflektera över hur våra förväntningar, krav och tålamod förändrats de senaste tio åren. Hur många hade idag accepterat:

Inte kunna spela första helgen efter release p.g.a att dina karaktärer finns på en av de 20/88 servers som är helt nedstängda fredag till söndag. Om du valt en PvP server, sitta flera timmar i kö innan du kan logga in och spela. Om du valt en låg befolkad PvE server, vänta i upp till en timme i kö innan du kan logga in och spela. När du väl lyckats logga in och spela kraschar hela servern och det är bara att ställa sig i kö igen.

För att inte nämna bisarr latency som bortsett från irritation och dålig spelkänsla, skapar loot buggar där din karaktär fryser i knästående position under 20-30 minuter. Det och mycket annat fick man uppleva de 4-5 första veckorna efter World of Warcrafts release.

Inte så att denna historik ursäktar en eventuellt dålig release av tESO, men det ger åtminstone mig lite perspektiv att ha med i åtanke vid nya spel releaser.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som var med när Anarchy Online hade release?
Jag är inte så orolig faktiskt.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)