Permalänk

Damma av ps4 värt?

Tjena

Är det nån ide att ta isär en ps4 1 gång per år typ och damma av fläkt osv? Behövs det verkligen? Hört att tryckluft inte är det bästa att ha

Permalänk
Medlem

Om din inhet inte varnar för överhettning så behöver du nog inte bry dig om detta, snarare dålig ide att göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Om din inhet inte varnar för överhettning så behöver du nog inte bry dig om detta, snarare dålig ide att göra.

Okej tackar för svar

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Om din inhet inte varnar för överhettning så behöver du nog inte bry dig om detta, snarare dålig ide att göra.

Jag har hört att de använder sig av rätt dålig thermal paste?

Dock tycker jag min låter rätt högt ibland, den är lite fram och tillbaka med ljudet,

Dock låter den sjukt högt när man ska starta ett spel haha, men kan tänka mig att alla är så?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Du bryter väl garantin om du tar isär konsolen?... inte bra!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Matte3333:

Jag har hört att de använder sig av rätt dålig thermal paste?

Dock tycker jag min låter rätt högt ibland, den är lite fram och tillbaka med ljudet,

Dock låter den sjukt högt när man ska starta ett spel haha, men kan tänka mig att alla är så?

Det kan vara läsaren som låter rätt mycket! Att blåsa ur den med tryckluft vart annat år är nog klokt

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Du bryter väl garantin om du tar isär konsolen?... inte bra!

Jo de e ju sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte3333:

Dock låter den sjukt högt när man ska starta ett spel haha, men kan tänka mig att alla är så?

Det har väl mer med, som ovan sagt, att en BD-skiva ska snurra väldigt fort för att spelet ska läsas in.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Avstängd

Om några år när garantin är slut osv så kan du ju prova. Jag hittade dock inte så mycket damm i min gamla Xbox 360.

Permalänk
Entusiast

Endast på grund av garantin skulle jag inte göra det, PS4 kan ju ha en massa barnsjukdomar just nu och eftersom det är unik hårdvara som används så kan man ju inte byta ut någonting som går sönder som i en dator.

När mitt gamla Xbox 360 överhettades gång på gång så gjorde jag det dock när garantin hade gått ut och det "räddade" konsolen så gör det endast när garantin har löpt ut och när det är nödvändigt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Plockade isär min 7 år gamla ps3:a nyligen för att byta kylpasta och damma ur den, men döm om min förvåning när det knappt var ett dammkorn i? Dom verkar veta vad dom håller på med Sony, troligen är ps4:an minst lika genomtänkt när det gäller kylningen.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.