Permalänk
Medlem
Skrivet av Subbs:

utan 5" platser hur har dom tänkt folk ska kunna använda bay resorvarer då? kapa sj o modda fast o andra sidan deta chassi va snyggt absolut men inte nått ja skulle köpa som bas för ett vatten projekt. Min åsikt

Cylinder-reservoar?

Visa signatur
Permalänk

Kanske en dum fråga, men kan man ansluta flera Y-kablar som man får med på Noctua NF-F12 PWM med varandra?

Jag vill gärna ha PWM direkt till moderkortet då det inte verkar finnas 4-pin fläkthubb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Vill inte var dryg på något sätt men vad använder ni era 5.25" - platser till?
Jag har själv inte haft någon dvd-spelare i datorn sedan 2007 ( och inte någon 5.25 floppy sedan 91 eller något i den stilen )

Om man vill köra vattenkylning där fläktar med mera är kopplade till en Aquaero, hur gör man då hade du tänkt?

Visa signatur

| Laptop1| Asus ROG G701vi | i7 6700HQ | 16gb 2400Mhz | 512GB M.2 SSD | Geforce GTX 1080| | 1920x1080p 120Hz|
| Laptop2| Asus K73 | i7 2670QM | 8gb 1333Mhz | Samsung 830 128GB+Seagate 500GB 7200rpm | GT540m @ 770/1540/1000|

Permalänk
Skrivet av mokifly:

Om man vill köra vattenkylning där fläktar med mera är kopplade till en Aquaero, hur gör man då hade du tänkt?

Ja, då köper man inte detta chassit helt enkelt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skulle vilja sett ett i ITX format.
Samma bredd, men 4-5 kortplatser lägre och skippa den där hårddiskhållaren i fronten för att minska djupet.

Typ:
http://www.forumbilder.com/images/2014/03/13/itxNZXTH440.jpg

Hade det funnits något liknande så hade det blivit ett givet köp

Wow, det där såg jävligt fränt ut faktiskt ^^
Sketchup nästa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Skulle vilja sett ett i ITX format.
Samma bredd, men 4-5 kortplatser lägre och skippa den där hårddiskhållaren i fronten för att minska djupet.

Typ:
http://www.forumbilder.com/images/2014/03/13/itxNZXTH440.jpg

Hade det funnits något liknande så hade det blivit ett givet köp

Detta var riktigt snyggt, hög "vill ha-faktor" på det

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Den vita modellen fanns för internetbeställning hos NetOnNet under en kort tid här vid Lunchtid, Sedan försvann den och statusen ändrades till förhandsbokning. Hann lägga en beställning innan och har fått bekräftat att den skall ta 3-5 dagar för mig att få den. Återstår att se hur mycket sanning det ligger i det hela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Den vita modellen fanns för internetbeställning hos NetOnNet under en kort tid här fram till Lunchtid, Sedan försvann den och statusen ändrades till förhandsbokning. Hann lägga en beställning innan och har fått bekräftat att den skall ta 3-5 dagar för mig att få den. Återstår att se hur mycket sanning det ligger i det hela...

Orderbekräftelse är väl bindande

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Orderbekräftelse är väl bindande

Ja, det bör det ju självfallet vara. Måste tydligen ha fått den sista i så fall, för lagerstatus ändrade sig direkt efter att jag hade lagt min order.

Permalänk
Medlem

Är mäktig imponerad av den! Tog och beställde mitt idag, hoppas den kommer imorgon annars är det måndag som gäller!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

hämtade just ut mitt förbokade, vita exemplar som Inet skickade igår. oj oj oj vilken kvalitetskänsla! ska bli riktigt kul att flytta över prylarna från gamla CM Elite 310

Sådär, nu har även jag byggt i ett NZXT H440. Riktigt trevligt chassi, hade ganska svårt att komma åt att stoppa i kablarna i nätagget. Ville inte ta ur 24- & 6pin kontakterna (ni med Corsair RM förstår vad jag menar) så jag var tvungen att stoppa i kontakterna i nätagget sist, blev mycket kablar där nere och strömkablarna räckte inte ut på baksidan. Jag ger chassit 9/10, supernöjd.

Visa signatur

NZXT H440 - Corsair RM 650 - G. Skill Ares 8gb - MSI Z87 G45 - Intel i5 4670k 4.3Ghz @ 1.28v (pungprolle) - Hyper 212 Evo PushPull 68c @ 100% - EVGA GTX 770 SuperClocked ACX - Samsung Evo 840 120 GB - WD 1TB - Asus Xonar DGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilK:

hämtade just ut mitt förbokade, vita exemplar som Inet skickade igår. oj oj oj vilken kvalitetskänsla! ska bli riktigt kul att flytta över prylarna från gamla CM Elite 310

Sådär, nu har även jag byggt i ett NZXT H440. Riktigt trevligt chassi, hade ganska svårt att komma åt att stoppa i kablarna i nätagget. Ville inte ta ur 24- & 6pin kontakterna (ni med Corsair RM förstår vad jag menar) så jag var tvungen att stoppa i kontakterna i nätagget sist, blev mycket kablar där nere och strömkablarna räckte inte ut på baksidan. Jag ger chassit 9/10, supernöjd.

Hur mycket låter fläktarna? eftersom dem inte går att justera tänkte jag på.

Permalänk

Fick mitt i fredags, skyndade hem från jobbet och började bygga!

Riktigt fint chassi, var lätt att bygga ihop, dock som nämnt i vissa recensioner är det svårt och ibland näst intill omöjligt att få sladdarna till SSD-mounten ovanför nätagget att passa. Fick böja mina sata-strömkablar så hårt att de bände upp hela racket, slutade med att jag monterade min ssd i en vanlig diskbur. Har ett modulärt nätagg (Corsair RM) så funderar på att skaffa andra strömkablar men det är ingen hög prioritet.

Mitt grafikkort fick precis plats (gigabyte gtx 770 windforce) vilket var skönt då jag var lite orolig.

Konstigt nog lyser bara NZXT-loggan i fönstret när man tänt IO-panelen, hur tänkte de där?

Här är lite halvtaskiga bilder på bygget:
http://imgur.com/a/OtFob

Permalänk
Skrivet av Caelum:

Hur mycket låter fläktarna? eftersom dem inte går att justera tänkte jag på.

De låter faktiskt lite mer än jag hade hoppats på. Bytte ut dem mot 2x140 mm Noctua NF pwm vilket förändrade ljudnivån markant!

Permalänk
Medlem

Verkar knorras en del på Overclockers.UK ifrån nyblivna ägare som är allt annat än nöjda med temperaturerna. Jag annullerade min order och avvaktar vidare feedback från ägare som inte kör vattenkylning innan det eventuellt blir ett köp.

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18588794

Permalänk

Nu har jag en fråga, pallade helt enkelt inte o läsa igenom alla 160kommentärer så ni få ursäkta om detta har tagits upp innan.

Men När fläktarna går på full varv är det väldigt högljud?
Nån som kan rekommendera en fläkt kontrol som passar denna chassi?

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av King_Carlos:

Nu har jag en fråga, pallade helt enkelt inte o läsa igenom alla 160kommentärer så ni få ursäkta om detta har tagits upp innan.

Men När fläktarna går på full varv är det väldigt högljud?
Nån som kan rekommendera en fläkt kontrol som passar denna chassi?

Byggde ihop mitt i helgen och jag tycker datorn är otroligt tyst i standardutförandet. Då kör jag även luftkylning hela vägen!

Är faktiskt helnöjd med mitt exemplar då det är relativt stort, väldigt lätt att dra kablaget snyggt och känns som ett chassi man kan ha i flera år framöver!

Permalänk
Medlem

Hämtade ut den idag och byggt den färdigt, är supernöjd över den! Gillar skarpt över nätaggregat kammaren. Hade inga problem att ha mina två SSD ovanför kammaren. Alla mina fläktar går via fläkthubben, de är väl inte världens tystaste men inte heller mest högljudd. Funderar ändå om jag inte ska koppla om dem till moderkort istället så man kan styra dem själva.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Taft:

Hämtade ut den idag och byggt den färdigt, är supernöjd över den! Gillar skarpt över nätaggregat kammaren. Hade inga problem att ha mina två SSD ovanför kammaren. Alla mina fläktar går via fläkthubben, de är väl inte världens tystaste men inte heller mest högljudd. Funderar ändå om jag inte ska koppla om dem till moderkort istället så man kan styra dem själva.

Skulle du kunna skicka en bild på SSD? Tänkte på hur din strömkabel ser ut för att passa det där tighta utrymmet

Permalänk
Medlem
Skrivet av phpTANKER:

Skulle du kunna skicka en bild på SSD? Tänkte på hur din strömkabel ser ut för att passa det där tighta utrymmet

Här har du bild på hur mina SSD sitter.
https://www.dropbox.com/s/n7z7jxzlceon8yu/DSC_0898.JPG

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Taft:

Ah, får kolla på några andra strömkablar för att kunna få till det där, tur att man har modulärt nätagg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phpTANKER:

Fick mitt i fredags, skyndade hem från jobbet och började bygga!

Riktigt fint chassi, var lätt att bygga ihop, dock som nämnt i vissa recensioner är det svårt och ibland näst intill omöjligt att få sladdarna till SSD-mounten ovanför nätagget att passa. Fick böja mina sata-strömkablar så hårt att de bände upp hela racket, slutade med att jag monterade min ssd i en vanlig diskbur. Har ett modulärt nätagg (Corsair RM) så funderar på att skaffa andra strömkablar men det är ingen hög prioritet.

Mitt grafikkort fick precis plats (gigabyte gtx 770 windforce) vilket var skönt då jag var lite orolig.

Konstigt nog lyser bara NZXT-loggan i fönstret när man tänt IO-panelen, hur tänkte de där?

Här är lite halvtaskiga bilder på bygget:
http://imgur.com/a/OtFob

jag upplevde inga som helst problem med varken ström- eller satakabel till min ssd, har också RM. ta bort lilla sätet den sitter i, stoppa i kablarna, skjut tillbaka ssd'racket' och skruva fast, helt problemfritt.

Svårt att säga exakt hur mycket orginalfläktarna låter då mtt tillfälliga sapphire HD6770 överröstar det mesta men som någon sa så är det varken det tystaste eller mest högljudda chassit.

Visa signatur

NZXT H440 - Corsair RM 650 - G. Skill Ares 8gb - MSI Z87 G45 - Intel i5 4670k 4.3Ghz @ 1.28v (pungprolle) - Hyper 212 Evo PushPull 68c @ 100% - EVGA GTX 770 SuperClocked ACX - Samsung Evo 840 120 GB - WD 1TB - Asus Xonar DGX

Permalänk
Medlem

Ena SSD vaggan böjdes uppåt då mina strömkablar va grovt sleevade. Detta ledde till att jag köpte vanliga sata och power förlängare så det blir tight och snyggt

Orsaken till detta var att jag inte hade tillgång till två separata strömkablar för SSD diskarna. Om man har det är det inga problem.

Just nu ser man att den högra disk kasetten sticker uppåt, detta ledde även till att sata "böjjen" sprack i SSD´n. Så va försiktiga när ni skruvar ned dom, och böj kablarna ordentligt innan ni skruvar fast disken.

Innan:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/03/23/7.jpg?t=o...
Efter:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/04/01/2.jpg?t=o...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det är möjligt att ge fläktkontrollern 7v istället för 12v och därmed få en tystare rigg? Funderar på att byta bort mitt antec solo men vill inte gå upp för mkt i fläktvarv!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Nån som vet om det är möjligt att ge fläktkontrollern 7v istället för 12v och därmed få en tystare rigg? Funderar på att byta bort mitt antec solo men vill inte gå upp för mkt i fläktvarv!

Det bör vara möjligt att sätta dit en adapter innan fläkthubben.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/412anomx%2BqL.jpg

Se kabeln längst ned.
http://www.sweclockers.com/image/red/2014/02/25/IMG_9034.jpg?...

Jag satte endast på adaptrar på processorkylaren, de andra fläktarna går tyst i alla fall

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk
Medlem

Litet tips till de som har detta chassi. Jag noterade att ju längre ner man monterar hårddiskarna, desto mer risk för vibrationsoljud. Såldes bör man montera hårddiskar som för mycket oväsen längst upp. Jag tog också och satte lite dämpande material längst fram i hårddiskshållaren vilket dämpade vibrationerna ytterligare.

Något märkligt att lådan inte kommer med mer dämpmaterial mot diskarna, det finns gott om plats för det.

Permalänk

MAXIMUS V FORMULA

Vet någon om jag får plats med ett Maximus V Formula moderkort i detta chassit? Eftersom moderkortet är iprinsip lika stort som ett ATX men det är lite längre i botten.

Permalänk
Skrivet av Thecakeguy:

Vet någon om jag får plats med ett Maximus V Formula moderkort i detta chassit? Eftersom moderkortet är iprinsip lika stort som ett ATX men det är lite längre i botten.

Nej.

Permalänk
Skrivet av Thecakeguy:

Vet någon om jag får plats med ett Maximus V Formula moderkort i detta chassit? Eftersom moderkortet är iprinsip lika stort som ett ATX men det är lite längre i botten.

Skrivet av xGreenRed:

Vänta, vänta, sakta i backarna; Maximus V Formula är ett E-ATX moderkort. Detta innebär att det är längre på bredden inte längden! Maximus V Formula är 30.5 cm x 25.7 cm, dvs. enbart 1,3 cm bredare än ATX-standarden som går vid 24,4 cm. Jag har svårt att se hur dessa 13mm kan innebära stora problem. Det värsta som kan hända är att kortet sticker ut något över kabeldragningshålen.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Skrivet av SweLingonBerry:

Vänta, vänta, sakta i backarna; Maximus V Formula är ett E-ATX moderkort. Detta innebär att det är längre på bredden inte längden! Maximus V Formula är 30.5 cm x 25.7 cm, dvs. enbart 1,3 cm bredare än ATX-standarden som går vid 24,4 cm. Jag har svårt att se hur dessa 13mm kan innebära stora problem. Det värsta som kan hända är att kortet sticker ut något över kabeldragningshålen.

Det går kanske ändå, ser på mitt chassi just nu. Blir väldigt tajt dock, då det är en vinkling efter ATX bredden. Men det värsta som kan hända är lite enkel moddning