Addon som visar HP värdet i WoW på skärmen

Permalänk
Medlem

Addon som visar HP värdet i WoW på skärmen

Tjo, jag undra hur man gör ett addon som visar hp(hitpoints/health) värdet på den figur man är inloggad på i World of Warcraft. Addonet måste typ visa en pixel uppe i hörnet som ändrar färg desto lägre hp man får. Jag håller på med en bot i java som behöver veta hpet på min figur så den vet när den ska börja heala. Jag har inte gjort WoW addons förut så är nt säker på vad jag ska göra.

Permalänk
Medlem

Så som jag förstår det så ska du då alltså ha ett addon som visar vad någons annas hp har, men du vill inte ha siffran utan du vill bara att wow ska veta själv när den ska heala av sig själv?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk

borde inte detta fungera??

vet inte hur du tänkt dig att bygga botten men kan den läsa av en specifik avdelning av skärmen för en specifik färg så är väll detta intressant??

*BORT*

du kan skapa healthbars där du vill som ändrar färg efter din hälsa, så slipper du bygga ett addon för det.

påminner att wows användaravtal inte tillåter bots på något sätt, så du kommer bli bannad om de upptäcker det, så, då var det sagt.

modererad
Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Men däremot kan man göra en stor bild mitt i ansiktet som sen du bara trycker du på en knapp så healar den med minst HP.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Så som jag förstår det så ska du då alltså ha ett addon som visar vad någons annas hp har, men du vill inte ha siffran utan du vill bara att wow ska veta själv när den ska heala av sig själv?

Nah, asså jag har en bot som använder mina spells för att få max dps och nu vill jag att den ska heala mig åxå så då behöver jag ett sätt att få boten att veta hur mkt hp min wow gubbe har, och då tänkte jag att lättaste sättet borde vara att göra ett addon som visar en röd pixel t.ex på pos 0,0 och så ändrar den det röda värdet i pixeln varje gång min wow gubbes hp ändras, så om jag får lägre hp så går det röda värdet ner(så blir pixeln svart tillslut) och om jag får mer hp så går det röda värdet upp(så blir pixeln röd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Nah, asså jag har en bot som använder mina spells för att få max dps och nu vill jag att den ska heala mig åxå så då behöver jag ett sätt att få boten att veta hur mkt hp min wow gubbe har, och då tänkte jag att lättaste sättet borde vara att göra ett addon som visar en röd pixel t.ex på pos 0,0 och så ändrar den det röda värdet i pixeln varje gång min wow gubbes hp ändras, så om jag får lägre hp så går det röda värdet ner(så blir pixeln svart tillslut) och om jag får mer hp så går det röda värdet upp(så blir pixeln röd).

Min bot kmr sedan att ta en bild av skärmen och kolla vad det är för färg på den position pixeln är på och så kmr den ta reda på hur mkt hp jag har.

Permalänk
Medlem

Du vet att detta bryter mot eula/tos?

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 2x Samsung 128GB | GeForce GTX 1080TI | Gigabyte P850-GM | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

borde inte detta fungera??

vet inte hur du tänkt dig att bygga botten men kan den läsa av en specifik avdelning av skärmen för en specifik färg så är väll detta intressant??

*BORT*

du kan skapa healthbars där du vill som ändrar färg efter din hälsa, så slipper du bygga ett addon för det.

påminner att wows användaravtal inte tillåter bots på något sätt, så du kommer bli bannad om de upptäcker det, så, då var det sagt.

Ska kolla in addonet.

Vet att bots nt tillåts av blizzard men tror nt det kmr vara så lätt för dem att märka om det är min bot som använder mina spells elr jag för boten trycker på tangenterna precis som en människa skulle, så inte den bästa boten men lite mer säker allefall

Modererad
Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att kolla antal % kvar av livet, och låta botten hela dig om den kommer till t.ex 20%?
Om något är det väl enklare att läsa av siffror, än att konvertera siffror till färg, för att sedan analysera färg för att se om man behöver liv.

EDIT: nu i efterhand inser jag att det kanske inte är så lätt, eftersom botten läser av skärmen, och inte värden i spelet, eller?

Kolla vad man kan hitta på google!
*BORT*

modererad
Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd

Vad fan är det för vits med att spela ett spel, om man inte spelar spelet själv?
Att folk farmar herbs/ores osv med bottar kan jag förstå motivet bakom, men att botta combat för maximal dps?

Det finns då folk till allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Är det inte enklare att kolla antal % kvar av livet, och låta botten hela dig om den kommer till t.ex 20%?
Om något är det väl enklare att läsa av siffror, än att konvertera siffror till färg, för att sedan analysera färg för att se om man behöver liv.

EDIT: nu i efterhand inser jag att det kanske inte är så lätt, eftersom botten läser av skärmen, och inte värden i spelet, eller?

Kolla vad man kan hitta på google!
*BORT*

Mm, botten har ingen koppling till spelet så den läser av skärmen. Jag skulle kunna försöka hitta nåt som läser av text på skärmen typ men det kmr nt bli lika exakt då eftersom det finns nt så många riktigt bra java libs som hjälper till att få ut texten från en bild(skärmen) men ska nog googla lite på det sen. Sen är det ju rätt så lätt att göra ett sånt här addon tror jag, det e bara att det e lite tråkigt att sitta o lära sig det som behövs för att kunna skapa addons när jag redan suttit nu i några timmar och programmerat botten. Menmen det tar ju bara nån timme elr två att lära sig så :).

modererad
Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad fan är det för vits med att spela ett spel, om man inte spelar spelet själv?
Att folk farmar herbs/ores osv med bottar kan jag förstå motivet bakom, men att botta combat för maximal dps?

Det finns då folk till allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gjorde denna bot både så jag o mina vänner ska ha det lättare att spela våra nya classer vi boostade till 90. Sen tycker jag man lär sig ganska snabbt hur klassen fungerar om man använder en rotation bot när man ser hur botten använder alla spells i strid.

Permalänk
Medlem

Hitta minnesaddressen för ditt hp me typ cheatengine, fixa en pekare och läs av det direkt. Kmr va MYCKET effektivare än att läsa pixlar å skit.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag har användt Pitbull / AGUnitFrames för precis samma sak. Det går ju att customize'a HP bars och unit frames till precis hur du vill i dom addonsen. Så där är bara att dra upp player HP baren i hörnet och sen ställa in det så att färgen ändras med HP på det sättet du vill.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad fan är det för vits med att spela ett spel, om man inte spelar spelet själv?
Att folk farmar herbs/ores osv med bottar kan jag förstå motivet bakom, men att botta combat för maximal dps?

Det finns då folk till allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag som är en programmerare och utvecklare tycker ofta det är roligare att hålla på med det än att spela spel. Genom att koda en bot så får man lite av båda världar, så win-win. Det är både kul att göra, och man får nytta / kul av att använda den. Ett av mina roligaste projekt jag gjort är en healing-bot för vanilla-wow som automatiskt healar hela raiden, buffar den, dricker, ressar etc etc. Så den spelar helt enkelt en healer nästintill perfekt i en raid. Detta gjorde jag helt och hållet i Lua som ett WoW-addon, dvs. inget som inte är tillåtet ens. Det var väldigt kul att multibox'a 12st healers och se alla 12 hålla hela raiden vid liv på ett väldigt mana-effektivt sätt Tyvärr limiterade ju blizzard dock vad man kan göra i Lua vid senare patchar

Så i detta fallet spelar man inte direkt spelet för spelandets skull, utan mer som ett sätt att testa / verifera / benchmarka sin bot

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem

Alltså jesus maria.. Du ska alltså göra en bot för att spela spelet åt dig? haha... ha! Okej.

Om du skulle anställa folk att måla ditt hus kommer du att kolla på när de målar, kanske även stanna för att se hur färgen torkar, för att tillslut få det i fin epix-lila färg?

Ser inte poängen.

Permalänk
Medlem

Det här är precis den typ av skit som inte borde tillåtas.

Hoppas Warden tar dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrLamp:

Mm, botten har ingen koppling till spelet så den läser av skärmen. Jag skulle kunna försöka hitta nåt som läser av text på skärmen typ men det kmr nt bli lika exakt då eftersom det finns nt så många riktigt bra java libs som hjälper till att få ut texten från en bild(skärmen) men ska nog googla lite på det sen. Sen är det ju rätt så lätt att göra ett sånt här addon tror jag, det e bara att det e lite tråkigt att sitta o lära sig det som behövs för att kunna skapa addons när jag redan suttit nu i några timmar och programmerat botten. Menmen det tar ju bara nån timme elr två att lära sig så :).

Hoppas du blir bannad. Och det heter förresten "Inte", "Kommer", "Är", "Eller" och "Och".

Denna tråden borde bli låst då det bryter mot Blizzards EULA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Vad fan är det för vits med att spela ett spel, om man inte spelar spelet själv?
Att folk farmar herbs/ores osv med bottar kan jag förstå motivet bakom, men att botta combat för maximal dps?

Det finns då folk till allt...

Skickades från m.sweclockers.com

Var ju 500000~ som åkte fast för en bot som maxar dps för ett tag sen, killen är inte ensammen

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Får man be och se resultatet när du är klar? Spelar inte wow längre men försökte mig på att göra en bot för några år sedan. Det visade sig att jag var för ovis.

Skrivet av JoeliusCeasar:

Alltså jesus maria.. Du ska alltså göra en bot för att spela spelet åt dig? haha... ha! Okej.

Om du skulle anställa folk att måla ditt hus kommer du att kolla på när de målar, kanske även stanna för att se hur färgen torkar, för att tillslut få det i fin epix-lila färg?

Ser inte poängen.

Då är det ju ett ypperligt tillfälle att helt enkelt inte lägga sig i.. Tänk att även det lättaste kan vara så svårt för vissa.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Får man be och se resultatet när du är klar? Spelar inte wow längre men försökte mig på att göra en bot för några år sedan. Det visade sig att jag var för ovis.

Då är det ju ett ypperligt tillfälle att helt enkelt inte lägga sig i.. Tänk att även det lättaste kan vara så svårt för vissa.

Said The pot and called the kettle black

http://en.wikipedia.org/wiki/The_pot_calling_the_kettle_black

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Hoppas du blir bannad. Och det heter förresten "Inte", "Kommer", "Är", "Eller" och "Och".

Denna tråden borde bli låst då det bryter mot Blizzards EULA.

Jag håller med dig, men inte att tråden borde låsas pga "brott" mot deras EULA, ToS eller whatnot. Att bryta mot en EULA eller ToS är inte ett brott mot svensk lag (e jag ganska säker på iaf). Däremot borde tråden låsas då TS siktar på att göra en bot, vilket antagligen klassas som fusk i multiplayerspel, vilket är förbjudet att diskutera i forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Om jag tycker det e skoj att programmera bottar och köra dem så får väl jag göra det, om ni nt har något vettigt att tillägga i tråden så håll käft då o skriv inget.

Men, att skriva om bottar och shizzle är INTE tillåtet här.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag håller med dig, men inte att tråden borde låsas pga "brott" mot deras EULA, ToS eller whatnot. Att bryta mot en EULA eller ToS är inte ett brott mot svensk lag (e jag ganska säker på iaf). Däremot borde tråden låsas då TS siktar på att göra en bot, vilket antagligen klassas som fusk i multiplayerspel, vilket är förbjudet att diskutera i forumet.

Det står inget i detta forum om att man inte får fråga om hur man fixar saker till en bot. Det står i spelforumet att det nt är tillåtet att diskutera fusk i multiplayerspel men nu frågar jag om hur man får hp värdet utskrivet på olika sätt på skärmen o det är nt fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Om jag tycker det e skoj att programmera bottar och köra dem så får väl jag göra det, om ni nt har något vettigt att tillägga i tråden så håll käft då o skriv inget.

Du får göra vad du vill i din källare men på SweC hör inte det här hemma.

(Och som flera ovan har påpekat så får du faktiskt inte köra bots, så nej du får inte "väl göra det".)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrLamp:

Det står inget i detta forum om att man inte får fråga om hur man fixar saker till en bot. Det står i spelforumet att det nt är tillåtet att diskutera fusk i multiplayerspel men nu frågar jag om hur man får hp värdet utskrivet på olika sätt på skärmen o det är nt fusk.

Du hade kunnat fråga hur man gjorde det du vill ha hjälp med utan att berätta varför. Då hade jag inte sett problemet med det. Men nu när du sitter och säger rakt ut att du vill fuska i WoW så reagerar jag, för jag gillar inte fuskare. Och det gör nog inte så många andra heller.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aja, fick några bra svar på hur jag kan få olika WoW värden utskrivet på skärmen men många helt onödiga inlägg. Ska ta reda på lite mer själv nu när jag ser att många av er får damp för att jag vill programmera, min fråga var nt "hur gör jag en bot" elr "är bottar olagliga" utan hur man skriver ut hp värdet på skärmen.

Permalänk
Medlem

Fast, TS fokuserar inte på själva fusket, utan på hur hen ska skapa en addon till WoW.
Addons är väl i allra högsta grad tillåtna?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Alltså? Det räcker inte med vad blizzard redan gjort? Ger alla en gratis epicutrustad lvl 90 gubbe? Utan trådskaparen ska dessutom fuska sig igenom det lilla som finns kvar att göra själv i spelet, trycka på tangenterna...
Jag är verkligen chockad av latheten av dagens ungdom.
Hoppas de upptäcker dig så du blir bannad!