Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av The Slayer:

Usch Markiplier är ju inte mycket bättre än Pewdiepie när det gäller barnslighet.
Hade en kort period där jag kollade på lite Markiplier videos när han spelade Rust. I början var det lite underhållande för han o hans kompis är ju sånna retards o klurar inte ut sånt som en annan kommer på efter cirka 2 minuter men sedan spårade det ur totalt o han håller på en som sönderdampad 14 åring o skriker o gör sig till. Folk över 25 orkar ju inte kolla på sånt

Den enda youtubare som jag överhuvudtaget uppskattar fortfarande är Frankie. Visst det är lite låg nivå där med ibland men han har en stil som funkar o det blir inte alltför jäkla överdrivet. Fast jag fattar inte varför han bara lägger upp 2 videos i veckan knappt. Han får ju sjukt många views och borde kunna leva på youtube om han bara gjorde fler videos? Nu vette fasen vad han grejar med. Antar att han har nåt bra jobb som han gillar eftersom det bara kommer upp ett eller två klipp varje helg.

För många videos och tittarna orkar inte kolla på alla dessa. Känner detta hos mig själv när en kanal lägger upp många fler än 2-3st per vecka, man slutar längta liksom.

Jag tycker personligen att Markiplier är en av de bättre "spel-kanalerna" om man kollar på pewdiepie som den stora. Har verkligen svårt för pewdiepie pga uttal, limiterat vokabulär och framförallt hans röst. Inte behagligt. Kan dock hålla med om att humorn är ungefär den samma i markiplier med vissa inslag av lite, i mina ögon, vettigare dialoger.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

https://userscripts.org/scripts/show/156278

Har börjat använda det själv nu, funkar perfekt!! Ingen PewDiePie eller bullshit let's player syns på Youtube ALLS! Blockerat alla jobbiga kanaler, de finns INGENSTANS!!!

Google is your friend

Permalänk
Medlem

Som sagt, bokmärk www.youtube.com/feed/subscriptions.

Och kommer det inte bara upp videos på rekommenderat som är relaterat till de videos man tittat på?

Jag ser inga pewdiepie videos på mina rekommendationer.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Förstår inte hatet mot PewDiePie? Om ni inte gillar det han gör, titta inte på hans videos då? Lite som folk går in och kommenterar hur otroligt dålig journalistik det bedrivs på Aftonbladet. Jaha? Sluta besök sidan då?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Förstår inte hatet mot PewDiePie? Om ni inte gillar det han gör, titta inte på hans videos då? Lite som folk går in och kommenterar hur otroligt dålig journalistik det bedrivs på Aftonbladet. Jaha? Sluta besök sidan då?

Men det är lite jobbigt att det kommer upp rekommendationer på en kanal man inte gillar, det handlar inte specifikt om pewdiepie. Man vill ha rediga rekommendationer på saker man tycker om, men om man bara gick in och kollade på den där spelkanalen så kommer ALLTID en massa kanaler man inte vill se på i rekommendationsrutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

blabla
Bara lev med det! Och sluta vara så avundsjuk på dem som är populära ni som är det. Gör som mig sluta bry er bara.

Är ju en stor skillnad på att vara avundsjuk på någon gentemot faktiskt irritera sig på någon som beter sig som ett retardat mongo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Är ju en stor skillnad på att vara avundsjuk på någon gentemot faktiskt irritera sig på någon som beter sig som ett retardat mongo.

Ja men tittat inte på hans klipp då för helvete!
Nu blir jag sur kan inte folk bara ge sig och inse att han är populär för det han gör men man måste inte bry sig om honom det minsta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Drömmer om samma funktion! Pewdiepie kan jag verkligen inte säga att jag bryr mig om, varken för eller mot, men andra kanaler som =3 eller GoodMythicalMorning ger mig verkligen panikartad hipsterfobi. Hittade en inställning efter litet googlande för länge sedan som visst skulle kunna blockera en kanal från min "feed", men det gjorde verkligen ingenting. Av någon anledning försöker youtube hela tiden föreslå skitkanaler till mig, till synnerhet sådana jag aktivt undviker. Till och med den enklaste alogritmer förstår att jag verkligen inte är intresserad av vissa kanaler. Hoppas att skripten funkar, ska testa den där https://userscripts.org/scripts/show/156278

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Avstängd

Haha, efter denna tråden måste jag kolla upp vem den här Pewdiepie är.

EDIT:
*Subscribed*

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

För att svara på TS fråga då det hela verkar spårat ut lite.

Har du adblock så välj "Blockera tillägg på denna sida" och markera "Rekommenderade för dig" > Dra på linjen som kommer upp till du inte ser dem > klicka "Blockera" > Klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Ja men tittat inte på hans klipp då för helvete!
Nu blir jag sur kan inte folk bara ge sig och inse att han är populär för det han gör men man måste inte bry sig om honom det minsta.

Läser du ens TS inlägg? Han vill inte titta och han tittar inte. Han vill inte heller ha förslag på pajasen på sin YT. Låt han då fråga om tips för att slippa skiten.
Är ju du som ska hålla snattran och låta han få den informationen han behöver för att lösa sitt lilla problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Läser du ens TS inlägg? Han vill inte titta och han tittar inte. Han vill inte heller ha förslag på pajasen på sin YT. Låt han då fråga om tips för att slippa skiten.
Är ju du som ska hålla snattran och låta han få den informationen han behöver för att lösa sitt lilla problem.

Innan ditt förra inlägg så slutade jag bry mig om tråden.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Alltså, jag tror ni överkomplicerar detta. Rekommendationerna ni får är helt enkelt på att Google är totalt värdelöst på att visa relevanta resultat.

Antagligen plockar dom grejer från de populäraste klippen som är kategoriserade som Gaming och visar, just på grund av att det är där majoriteten av era tittade klipp kommer ifrån.

Vilket är anledningen till att jag har bokmärkt länkarna till mina favoriter eller min Subscribe-lista. Ni får skylla er lite själva för att gå in på Youtubes förstasida, klart dom föreslår massa skräp.

Hatet mot Pewdiepie är barnsligare än hans beteende, bara ignorera skiten istället för att bete er som barnrumpor.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

För många videos och tittarna orkar inte kolla på alla dessa. Känner detta hos mig själv när en kanal lägger upp många fler än 2-3st per vecka, man slutar längta liksom.

Håller absolut med. Vissa lägger upp alldeles för regelbundet vilket resulterar i att materialet blir lidande.

Citat:

Jag tycker personligen att Markiplier är en av de bättre "spel-kanalerna" om man kollar på pewdiepie som den stora. Har verkligen svårt för pewdiepie pga uttal, limiterat vokabulär och framförallt hans röst. Inte behagligt. Kan dock hålla med om att humorn är ungefär den samma i markiplier med vissa inslag av lite, i mina ögon, vettigare dialoger.

Känner samma fast för Tobygames (Tobuscus). Är fullt medveten om att humorn är i princip samma som Pewdie's men utförandet är så mycket proffsigare. Sen så får jag panik när jag hör en grov svensk-engelsk brytning vilket inte hjälper. Dock stör det ju inte folk utanför Sverige så jag förstår samtidigt att han kan vara populär.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

https://userscripts.org/scripts/show/156278

Har börjat använda det själv nu, funkar perfekt!! Ingen PewDiePie eller bullshit let's player syns på Youtube ALLS! Blockerat alla jobbiga kanaler, de finns INGENSTANS!!!

Google is your friend

Tackar, ska prova!

EDIT: Har iofs provat den innan, men missade biten med att man måste installera Tampermonkey också. Och trodde det skulle räcka med att man bara sparade scriptet och droppade in i extensions. Men tycks funka nu och la till några irriterande kanaler som dök upp konstant i what to watch listan. Och de försvann nu.. thank fuck for that.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

För många videos och tittarna orkar inte kolla på alla dessa. Känner detta hos mig själv när en kanal lägger upp många fler än 2-3st per vecka, man slutar längta liksom.

Är iofs en av anledningarna jag inte subbar till vissa kanaler. För de releaser för frekvent med material som fyller upp min subscription lista med för mycket skit man inte orkar kolla på.

Så brukar ibland checka rekommendationer på "what to watch" när man är uttråkad och vill bara kolla på nått random som man kanske gillar.. Men blir tröttsamt när man hela tiden ser länkar på samma "populära" kanaler man inte vill kolla på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Är iofs en av anledningarna jag inte subbar till vissa kanaler. För de releaser för frekvent med material som fyller upp min subscription lista med för mycket skit man inte orkar kolla på.

Så brukar ibland checka rekommendationer på "what to watch" när man är uttråkad och vill bara kolla på nått random som man kanske gillar.. Men blir tröttsamt när man hela tiden ser länkar på samma "populära" kanaler man inte vill kolla på.

De borde ha något personligt rating-system i stil med det Netflix har (men som bara påverkar för dig så det inte missbrukas) där du kan berätta för YT om kanalen är intressant för dig eller inte.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Tycker han beter sig som en retarderad 5 åring..

Visste inte att 5-åringar gjorde sex-skämt och svor, det var då nytt.
I alla fall så är han knappast efterbliven, skön kille, sen att man inte gillar den formen av humor är en annan sak.
Är väl en lite "fjantig" humor som tydligen ganska många miljoner gillar men det gör inte honom till
efterbliven eller omogen.
Förresten var det väl inte Pewdiepie tråden handlade om utan hur man blockar kanaler från startsidan eller hur?
Precis som allt annat, så fort någon känd person eller företag bara nämns väller hatkommentarerna fram

Skrivet av Teh Daniel:

Haha, efter denna tråden måste jag kolla upp vem den här Pewdiepie är.

EDIT:
*Subscribed*

Du visste inte? Det där var ett skämt va?

Permalänk
Medlem

Jävla gnäll om Pewdie, jag hade också betett mig sådär för ett par mille i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Jävla gnäll om Pewdie, jag hade också betett mig sådär för ett par mille i månaden.

Jo, tråden spårade ur en aning. Och är själv skyldig till att ha slängt ved på elden. Men hitta till slut en fungerande lösning, så uppmanar alla till att hålla diskussionerna till själva blockern.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ja fy fan för pewdiepie. Blir galen varje gång jag ser hans nylle.

Sen jag läste att han drar in ca 50 mille om året ändrade jag inställning lite till hans videos

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Skiter ofta i vad "Rekommenderat" visar, eftersom det bara är det som YouTube vill att jag ska se. D.v.s det som de tjänar mest pengar på.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Förstår inte hatet mot PewDiePie?

Irriterande sensations-vloggare riktad åt barn, det absoluta bottenslammet på internet, som Youtube trycker upp i ansiktet överallt den kan. Hmm, undrar vad folk finner irriterande.

Skrivet av trickysaer:

Om ni inte gillar det han gör, titta inte på hans videos då? Lite som folk går in och kommenterar hur otroligt dålig journalistik det bedrivs på Aftonbladet. Jaha? Sluta besök sidan då?

Kommer Aftonbladets rubriker och skribenters ansikten upp efter att du läst en nyhet på SVT.se? Nej, just det.

Skrivet av GreenSoap:

https://userscripts.org/scripts/show/156278

Har börjat använda det själv nu, funkar perfekt!! Ingen PewDiePie eller bullshit let's player syns på Youtube ALLS! Blockerat alla jobbiga kanaler, de finns INGENSTANS!!!

Google is your friend

Fungerade utmärkt, tackar. Även fast jag knappt stör mig på det, man är ju van efter att Youtube tryckt upp skit i ansiktet på en i åratal, så är det riktigt roligt att möjligheten finns att rensa ut de flesta små irritationsmoment ur Youtube.