WD Red som lagringsdisk?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut om du inspekterar diskarna med Gparted Live?
http://gparted.org/livecd.php

Kanske bara är BIOS som rapporterar fel men att de ändå kan användas fullt ut i operativsystemet? Alltså testa formatera dem i full kapacitet (kör med GPT istället för MBR) och sedan kolla vilket utymme det blir. Har för mig det krävs GPT partitionstabell för att kunna göra partitioner större än 2 TB.

Jag har själv ett GA-EP35-DS4 (sästan samma moderkort) som jag inte längre använder men funderar på att kanske sätta i några diskar och köra NAS på det. Men har tyvärr ännu inga 3TB-diskar så det är intressant att veta hur det funkar för dig. En annan sak är förstås att kolla så man har senaste BIOS, för sådana där buggar rättas till emellanåt.

Permalänk
Medlem

Börjar tvivla lite på WD Red. köpte 4 st var bara EN är synlig i min NAS Har skapat ärenden hos både Synology och WD men inget matnyttigt än....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur ser det ut om du inspekterar diskarna med Gparted Live?
http://gparted.org/livecd.php

Kanske bara är BIOS som rapporterar fel men att de ändå kan användas fullt ut i operativsystemet? Alltså testa formatera dem i full kapacitet (kör med GPT istället för MBR) och sedan kolla vilket utymme det blir. Har för mig det krävs GPT partitionstabell för att kunna göra partitioner större än 2 TB.

Jag har själv ett GA-EP35-DS4 (sästan samma moderkort) som jag inte längre använder men funderar på att kanske sätta i några diskar och köra NAS på det. Men har tyvärr ännu inga 3TB-diskar så det är intressant att veta hur det funkar för dig. En annan sak är förstås att kolla så man har senaste BIOS, för sådana där buggar rättas till emellanåt.

Får testa köra gparted, å se.
Som det är just nu så rapporterar FreeNAS samma sak som bios, dvs vissa diskar som 2000GB och vissa som 3000GB, så kan inte därifrån direkt skapa en volym som använder alla diskar fullt ut, men kanske kan skapa volymer i gparted först och se om det hjälper.

När det gäller bios så har jag hittat en spännande sida http://forums.tweaktown.com/gigabyte/48085-gigabyte-modified-..., med modifierade bios som tar vid där gigabyte slutade komma med uppdateringar.
Den del av BIOS som heter Intel OROM behöver minst vara version 10.5 för att 3TB ska funka enligt vad jag läst mig till, men har hittils inte märkt någon skillnad när jag kört ett moddat BIOS med den versionen av OROM.

Permalänk
Medlem

Jag trodde RED hade TLER, men tji där fick jag. Jag tänkte köpa red att ha i min stationära, men även om det inte är en RE disk med TLER så är de ändå gjorda för RAID alltså? Har RED överhuvudtaget något RAID-specifikt med sina funktioner som skiljer dem från green? Det är vad jag skulle vilja veta.

Bygger man en NAS eller filserver, fet mediaserver etc borde väl både RE och RED vara attraktiva på olika sätt. Green i min stationära är inte 100% precis så det vore klokt att bygga en server istället.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag trodde RED hade TLER, men tji där fick jag. Jag tänkte köpa red att ha i min stationära, men även om det inte är en RE disk med TLER så är de ändå gjorda för RAID alltså? Har RED överhuvudtaget något RAID-specifikt med sina funktioner som skiljer dem från green? Det är vad jag skulle vilja veta.

Bygger man en NAS eller filserver, fet mediaserver etc borde väl både RE och RED vara attraktiva på olika sätt. Green i min stationära är inte 100% precis så det vore klokt att bygga en server istället.

Eftersom det blir allt vanligare med fake/mjukvaru-raid (som i konsument NAS och troligen din stationära) så blir TLER alltmer överflödigt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminous:

Jag trodde RED hade TLER, men tji där fick jag. Jag tänkte köpa red att ha i min stationära, men även om det inte är en RE disk med TLER så är de ändå gjorda för RAID alltså? Har RED överhuvudtaget något RAID-specifikt med sina funktioner som skiljer dem från green? Det är vad jag skulle vilja veta.

Bygger man en NAS eller filserver, fet mediaserver etc borde väl både RE och RED vara attraktiva på olika sätt. Green i min stationära är inte 100% precis så det vore klokt att bygga en server istället.

man slå igång det på WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur ser det ut om du inspekterar diskarna med Gparted Live?
http://gparted.org/livecd.php

Kanske bara är BIOS som rapporterar fel men att de ändå kan användas fullt ut i operativsystemet? Alltså testa formatera dem i full kapacitet (kör med GPT istället för MBR) och sedan kolla vilket utymme det blir. Har för mig det krävs GPT partitionstabell för att kunna göra partitioner större än 2 TB.

Jag har själv ett GA-EP35-DS4 (sästan samma moderkort) som jag inte längre använder men funderar på att kanske sätta i några diskar och köra NAS på det. Men har tyvärr ännu inga 3TB-diskar så det är intressant att veta hur det funkar för dig. En annan sak är förstås att kolla så man har senaste BIOS, för sådana där buggar rättas till emellanåt.

Har nu testat gparted som rapporterar samma sak som BIOS.

Det intressanta är att jag nu satte i min gamla windows disk och kör således windows 7 på denna maskinen med för tillfället 3st av de diskar som rapporterar korrekt i BIOS, bara för att testa, och har inga problem alls.. De är alla GPT och jag kan nyttja dem fullt ut enligt disk management, 2794.52GB (har inte skapat partitioner men det känns mer som en formalitet vid det här laget).
Det betyder ju att moderkortet iaf har nån form av stöd för 3TB diskar, annars skulle väl inte de fungera alls?

Det man kan konstatera är iaf att om BIOS har rapporterat en storlek på disken, oavsett rätt eller fel, så har alla operativ jag kastat på den rapporterat samma.

Antingen så är det verkligen fel på alla dessa diskar jag provat, eller så har jag ett elakt moderkort som sabbar en random disk varje gång jag kopplar in fler än 5st. Vet inte vad jag ska tro vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Är det exakt samma diskar? dvs samma firmware och samma modellnamn.
Kan ju vara att ett par har äldre/nyare FW och/eller att det är en äldre/nyare disk.

I övrigt så vet i fan förutom att prova dom på annat moderkort (o då helst ett nyare).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Är det exakt samma diskar? dvs samma firmware och samma modellnamn.
Kan ju vara att ett par har äldre/nyare FW och/eller att det är en äldre/nyare disk.

I övrigt så vet i fan förutom att prova dom på annat moderkort (o då helst ett nyare).

Det är samma firmware på den som rapporterar fel som de som rapporterar rätt (har bara kikat på en som rapporterat rätt).
Har testat diskarna på två andra moderkort, (inget med UEFI), samma resultat, samma disk identifieras som 2000GB och minst en annan funkar (inte testat varenda en). Den ena datorn hade dessutom redan en 3TB disk sedan tidigare och den har stått och snurrat utan problem med den.

Tror jag glömt säga att jag varit på webhallen också, första gången fick jag byta till en ny rakt av, samma fel..
Gick tillbaks, nu ville de testa den (förståeligt), killen bakom disken säger att de ser samma fel, så får en ny igen. Hem, testar....samma fel, tillbaks till affären.
Dom testar även denna som visar samma för dem.. nu erbjuder de sig att testa en ny i affären innan han ger den till mig, visst tyckte jag, jättebra.

Han kommer tillbaks och säger att han får samma fel på en disk han tagit direkt från lagret? Nu börjar vi båda tro att hela deras batch är paj.
Det slutar med att jag får pengarna tillbaks.
Går sedan till webhallen i stan, köper en disk där, denna har ett annat datum, 15'e oktober.
Stoppar i disken solo och den identifieras som 3000GB "JAAAA" tänkte jag högt och kopplar snabbt i resterande diskar, bara för att mötas med samma grej när jag kommer in i BIOS igen, fast nu är det inte den nya disken som är 2000GB utan en av de som tidigare rapporterat korrekt storlek, och det är denna disken jag nu testat i två andra datorer med samma resultat.

aa, där e jag nu, öppat support case hos både WD och Gigabyte för att se va de har att tillägga.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att felet var hårddiskarna, efter att ha fått byta 5ggr har jag nu 6st som fungerar (hittils) utan problem.
Måste varit en dålig batch.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bagg3:

Det är samma firmware på den som rapporterar fel som de som rapporterar rätt (har bara kikat på en som rapporterat rätt).
Har testat diskarna på två andra moderkort, (inget med UEFI), samma resultat, samma disk identifieras som 2000GB och minst en annan funkar (inte testat varenda en). Den ena datorn hade dessutom redan en 3TB disk sedan tidigare och den har stått och snurrat utan problem med den.

Tror jag glömt säga att jag varit på webhallen också, första gången fick jag byta till en ny rakt av, samma fel..
Gick tillbaks, nu ville de testa den (förståeligt), killen bakom disken säger att de ser samma fel, så får en ny igen. Hem, testar....samma fel, tillbaks till affären.
Dom testar även denna som visar samma för dem.. nu erbjuder de sig att testa en ny i affären innan han ger den till mig, visst tyckte jag, jättebra.

Han kommer tillbaks och säger att han får samma fel på en disk han tagit direkt från lagret? Nu börjar vi båda tro att hela deras batch är paj.
Det slutar med att jag får pengarna tillbaks.
Går sedan till webhallen i stan, köper en disk där, denna har ett annat datum, 15'e oktober.
Stoppar i disken solo och den identifieras som 3000GB "JAAAA" tänkte jag högt och kopplar snabbt i resterande diskar, bara för att mötas med samma grej när jag kommer in i BIOS igen, fast nu är det inte den nya disken som är 2000GB utan en av de som tidigare rapporterat korrekt storlek, och det är denna disken jag nu testat i två andra datorer med samma resultat.

aa, där e jag nu, öppat support case hos både WD och Gigabyte för att se va de har att tillägga.

Jag tycker du borde gör ett inlägg på Western Digital Community forumet och fråga där. Jag tror säkert någon WD inställd kan hjälpa dig.

Permalänk

hej. undrar lite om WD Red WD40EFRX 64MB 4TB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793
funderar på en Synology DiskStation DS2413+ och all information jag laser om WD Red WD40EFRX 64MB 4TB så står det att dom är bra I nas I 1 till 5 bay men inget om om dom är bra I en 12 disks nas? någon som vet mer om vad man kan slänga in för diskar I en Synology DiskStation DS2413+. har kollat deras sida och kompatibel lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

hej. undrar lite om WD Red WD40EFRX 64MB 4TB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793
funderar på en Synology DiskStation DS2413+ och all information jag laser om WD Red WD40EFRX 64MB 4TB så står det att dom är bra I nas I 1 till 5 bay men inget om om dom är bra I en 12 disks nas? någon som vet mer om vad man kan slänga in för diskar I en Synology DiskStation DS2413+. har kollat deras sida och kompatibel lista.

De vill att man köper sina dyrare diskar då en NAS med mer än 5 diskar räknas nog mer som företag än hemmabruk. Det betyder ju dock inte att de inte går att använda RED diskarna, tvärtom! Så länge nasen klarar av 4TB diskar, vilket en nyare NAS borde göra, så kan du ha i stort sett vilka diskar som helst. Jag gissar på att NASen tar SATA/SAS diskar, så så länge diskarna är av typen SAS eller SATA (RED är sata) så ska det funka fint.

Jag personligen skulle nog köpt RED diskarna, jag har själv två stycken och min bror har två han också, de funkar fint!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv

JAg orkar inte läsa igenom tråden men kan man köra RED som en singeldisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

JAg orkar inte läsa igenom tråden men kan man köra RED som en singeldisk?

Ja det går bra.

Permalänk
Medlem

Jag funderade på att köpa en WD Green eller Red som lagringsdisk/torrent och speldisk för MMOs som inte får plats på min vanliga spel SSD. Kommer bara köra dessa MMOs sporadiskt eftersom jag lägger de jag spelar mest (just nu GW2 och WoW) på min spelSSD. Det skiljer ändå några hundringar mellan Red och Green så vilken ska jag ta?

Just nu ligger alla fem MMOs på en extern HDD men det fungerar inte alltid att köra spelen därifrån. T ex launchers som inte startar osv.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Jag funderade på att köpa en WD Green eller Red som lagringsdisk/torrent och speldisk för MMOs som inte får plats på min vanliga spel SSD. Kommer bara köra dessa MMOs sporadiskt eftersom jag lägger de jag spelar mest (just nu GW2 och WoW) på min spelSSD. Det skiljer ändå några hundringar mellan Red och Green så vilken ska jag ta?

Just nu ligger alla fem MMOs på en extern HDD men det fungerar inte alltid att köra spelen därifrån. T ex launchers som inte startar osv.

Ingen av diskarna är lämplig som speldisk. Båda är i grunden 5400rpm-diskar optimerade för låg strömförbrukning. Sekventiell överföring är oftast mycket bra men random access helt kass, något som är viktigt vid spel. Kör själv en del Steam-spel på en Green, helt odugligt om något behöver läsas från disken i spelet. Black eller blue är det som gäller för spel. Torrent är också extremt krävande och värre än ett normalt spel, med massor av slumpmässigt läsande från olika delar av disken - en mardröm för lågenergidiskar som red/green.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ingen av diskarna är lämplig som speldisk. Båda är i grunden 5400rpm-diskar optimerade för låg strömförbrukning. Sekventiell överföring är oftast mycket bra men random access helt kass, något som är viktigt vid spel. Kör själv en del Steam-spel på en Green, helt odugligt om något behöver läsas från disken i spelet. Black eller blue är det som gäller för spel. Torrent är också extremt krävande och värre än ett normalt spel, med massor av slumpmässigt läsande från olika delar av disken - en mardröm för lågenergidiskar som red/green.

Tack för svaret. Som sagt, detta skulle var en sekundär disk och inget annat men visst är det viktigt att det inte är sämre än mina externa fiskar. Prismässigt sett ser jag ett alternativ och det är: http://webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/146934-seagate_in...

Vad tror du med tanke på Blackblaze och allt snack om Seagates dåliga kvalitet?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag trodde RED hade TLER, men tji där fick jag. Jag tänkte köpa red att ha i min stationära, men även om det inte är en RE disk med TLER så är de ändå gjorda för RAID alltså? Har RED överhuvudtaget något RAID-specifikt med sina funktioner som skiljer dem från green? Det är vad jag skulle vilja veta.

Bygger man en NAS eller filserver, fet mediaserver etc borde väl både RE och RED vara attraktiva på olika sätt. Green i min stationära är inte 100% precis så det vore klokt att bygga en server istället.

Kör 8st i hw raid utan problem och jag valde dom just pga att det var officiellt stöd för dom av Highpoint.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Ingen av diskarna är lämplig som speldisk. Båda är i grunden 5400rpm-diskar optimerade för låg strömförbrukning. Sekventiell överföring är oftast mycket bra men random access helt kass, något som är viktigt vid spel. Kör själv en del Steam-spel på en Green, helt odugligt om något behöver läsas från disken i spelet. Black eller blue är det som gäller för spel. Torrent är också extremt krävande och värre än ett normalt spel, med massor av slumpmässigt läsande från olika delar av disken - en mardröm för lågenergidiskar som red/green.

Du glömde lägga till att det beror också vad man har för nedladdningshastighet. Tankar man ner i 1mbyte/s belastar inte lika hårt som när man tankar ner i 50mbyte/s.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om skillnaden av denna mot Seagate SV35.6? NW test visar att Seagaten är mycket snabbare, men... jag vet ändå inte...

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Vad tror ni om skillnaden av denna mot Seagate SV35.6? NW test visar att Seagaten är mycket snabbare, men... jag vet ändå inte...

Seagate generellt fick ju värst betyg på hållbara diskar, de gick sönder snabbare än alla andra tillverkare.. Så jag skulle hålla mig långt ifrån Seagate! Om jag minns rätt fick WD bäst resultat. ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

jag prata mer prestanda ... Ja, WD har bra på det, Seagate såg inte bra ut, men den ser snabb ut...

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

jag prata mer prestanda ... Ja, WD har bra på det, Seagate såg inte bra ut, men den ser snabb ut...

Man måste tänka på både hållbarhet och prestandan. Jag hade tagit WD varje dag i veckan. Har 1 och den har inga problem. Har dock flera Seagate som inte mår så bra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nja. Jag kommer antagligen köra dom i Raid10 och en disk som går sönder blir RMA'd.
Jag har/haft WD's som gått dåligt samtidigt som jag nu har några Seagate som mår bra
DOCK kan jag ju såklart lita lite på dom större listorna. Meeeeen jag är ju sugen på prestandabumpen. Red's ser ganska sega ut.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Seagate generellt fick ju värst betyg på hållbara diskar, de gick sönder snabbare än alla andra tillverkare.. Så jag skulle hålla mig långt ifrån Seagate! Om jag minns rätt fick WD bäst resultat. ^^

Stämmer bara på 1TB diskar

4TB Seagate har lika bra värden som alla andra. Själv köper jag bara seagate 3TB och 4TB och alla mina har fungerat utan minsta problem.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Nja. Jag kommer antagligen köra dom i Raid10 och en disk som går sönder blir RMA'd.
Jag har/haft WD's som gått dåligt samtidigt som jag nu har några Seagate som mår bra
DOCK kan jag ju såklart lita lite på dom större listorna. Meeeeen jag är ju sugen på prestandabumpen. Red's ser ganska sega ut.

Min WD som jag har har alltid varit snabbaste HDD när det gäller överföringshastighet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vilka diskar jämför du då?

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Stämmer bara på 1TB diskar

4TB Seagate har lika bra värden som alla andra. Själv köper jag bara seagate 3TB och 4TB och alla mina har fungerat utan minsta problem.

Är du helt säker? Ska se om jag kan hitta testet, tror de finns här på Swec.
Men även från andra håll har ju Seagate vart sisådär med sin hållbarhet över längre tid. Har själv några från dem som börja mått dåligt där andra fortf lever utan problem.

Skrivet av moron:

Vilka diskar jämför du då?

Citera!! Vet ju inte vem du pratar med!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Citera!! Vet ju inte vem du pratar med!

Skrivet av jnsson:

Min WD som jag har har alltid varit snabbaste HDD när det gäller överföringshastighet

Vilka diskar jämför du då?

Visa signatur

En server här, några servrar där.