Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Angående Swec reportage om eran verksamhet (gillar reportaget!), dock finns det en del synpunkter på eran (icke) ESD miljö när ni bygger datorer: #14398923

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Hej! Beställde och fick nyligen hem nytt moderkort, grafikkort, processor och ram. Råkade dock beställa fel processor med socket 1155 istället för 1150. När jag upptäckte detta hade jag redan öppnat förpackningen Processorn är dock oanvänd och jag undrar om det finns möjlighet att returnera den och istället beställa rätt modell?

mvh

Permalänk
Medlem

Precis som Tozzi och många andra är jag lite fundersam kring hur ni ser på och förebygger ESD-skador på datorerna ni bygger

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har vi några rabattkoder på G? Tänkte köpa en tv om jag får tag på 10-20%.

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om ni kommer köra Superweekend nästa helg när lönen kommit.

I sådana fall önskar jag ett återkommande pris på Corsair air series SP 120 mm för 49 kr som kördes 2 helger i November. Ni körde high performance också då. Men för högt varvtal för min smak.

Önskat många helger också Corsair Obsidian 750D dator chassi.

Vet fler som önskat detta. Kör ni även repris på 20% på en 144 Hz som Asus skärmen ni körde sist eller ersättaren till Benq 2411 som kom nyss kommer detta bli den grymmaste rean ever.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 997GTS:

Har vi några rabattkoder på G? Tänkte köpa en tv om jag får tag på 10-20%.

Det har vi aldrig hos komplett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Preliminär leveranstid

Varför använder ni er av preliminär leveranstid när ni inte har fått något datum av leverantören? Har väntat sedan den 26 januari på att få min https://www.komplett.se/intel-nuc-dn2820fykh/807842 levererad och får nu se att ni satt preliminärt datum till den 26! mars. Ni har ändrat detta datum flera gånger utan att ha någon aning? Jag tycker det är vilseledande att skjuta fram leveransdatumet med någon vecka åt gången och det känns som om ni gör så för att man inte ska avbeställla produkten och beställa av något annat företag. Nu har jag RAM och SSD som ligger och förlorar värde för varje månad som går...

Dundermiss och/eller dåliga rutiner enligt mig.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DeepBlue:

Undrar om Komplett har någon info om huruvida det preliminära datumet på 19/2 som är satt för NZXT H440 vit, fortfarande gäller?

Skrivet av ikNo:

NZXT G10 Kraken, hur går det?

Någon annan info än att # antal är påtåg in idag den 19/2?

Tack på förhand.

Vi har inte fått något bekräftat leveransdatum på dessa ännu tyvärr. Preliminärt leveransdatum är i slutet av nästa vecka. Så fort vi fått mer information från leverantören så uppdateras leveransdatumet.

Skrivet av Erik:

Först och främst, jag är normalt sett väldigt nöjd med priser, leveranstid och service hos Komplett men nu har jag råkat ut för ett ärende som jag är långt från nöjd med.

Jag har gjort en felanmälan på en produkt, ett Corsair TX750. Kort efter att jag köpte det gick det sönder, felanmälan upprättades. Returen nekades pga att Komplett inte kunde hitta en ersättningsprodukt och ett belopp skulle återbetalas till mig som inte täcker kostnaden för ett nytt motsvarande nätaggregat.

Detta ifrågasatte jag då det finns väldigt många nätaggregat på marknaden. Jag har inga krav på att det ska ersättas med nätaggregat av samma modell, samma tillverkare eller exakt samma wattantal, men jag vill ju självfallet ha ett likvärdigt aggregat.

Efter lite dividerande fram och tillbaka blir jag får jag ett erbjudande om att byta nätaggregatet mot ett Corsair CX600 + att jag ska lägga en mellanskillnad på ca 100 kr.

Hmmm.... jag får ett sämre nätaggregat än det som fallerade och jag måste betala en mellanskillnad för att få det?

För min del handlar det till 0% om kr och ören. Dessa kan jag både ha och vara utan - det handlar om principen att återförsäljaren ska stå för den garanti de utlovar.

Jag har tröttnat på att dividera med kundtjänst. Alternativet är väl att vända mig direkt till Corsair för att få nätaggregatet utbytt med allt vad det innebär.

/Erik

Vi beklagar att du är missnöjd med hur vi skött ditt ärende. Kontakta oss gärna på kundombud@komplett.se så undersöker vi detta i detalj.

Skrivet av toaletten:

den 2014-02-06 23:03 beställde jag lite dator prylar för 13394 kr med order 23393671 och har inte fått några av dessa än.

upptäcker att ja råkat få pick up point istället för hemskickning så ringer kundtjänstden den 10/2, de säger då att jag skall betala fakturan så skickar de beställningen vidare så fort pengarna kommer in. sagt och gjort ringer igen den 12/2 för att höra om de fått in pengarna och de har de fått, så de ska bara skicka iväg paketet å jag får det torsdag eller fredag, men absolut senast måndag men ingen prylar kommer.

ringer kundtjänst igen den 18/2 och pratar med de och de skall se vad som hänt samt skaffa fram ett koli id... väntar hela dagen tröttnar, ringer igen på kvällen de ber om ursäkt och skall åter komma på mail om koli id. har inte hört nå mer än. verkar som de inte vet vart min dator är.

kan köpa att de tar lite tid när jag fick pick up point istället för direkt hem men fan så här mkt krångel? riktigt jävla segt att inte vet när man får prylar. kan man få pengarna återbetalda och köpa från nåt annat ställe kanske ? eller nå leverans besked ?

men personalen på kundtjänst är ju trevlig iallfall

Det var olyckligt med valet av leveranssätt på din order. Vi beklagar att ärendet dragit ut på tiden eftersom det blev manuell hantering för att få iväg din order till rätt adress.

Skrivet av Tozzi:

Angående Swec reportage om eran verksamhet (gillar reportaget!), dock finns det en del synpunkter på eran (icke) ESD miljö när ni bygger datorer: #14398923

Skrivet av KKay:

Precis som Tozzi och många andra är jag lite fundersam kring hur ni ser på och förebygger ESD-skador på datorerna ni bygger

Som ni säkert sett finns det nu ett svar i nyhetstråden: #14413586

Skrivet av Ragnar_Vanheden:

Hej! Beställde och fick nyligen hem nytt moderkort, grafikkort, processor och ram. Råkade dock beställa fel processor med socket 1155 istället för 1150. När jag upptäckte detta hade jag redan öppnat förpackningen Processorn är dock oanvänd och jag undrar om det finns möjlighet att returnera den och istället beställa rätt modell?

mvh

Det bör inte vara några problem. Information om hur du gör en retur finns här: https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=faqret...
Tveka inte att kontakta oss om det är något du funderar över.

Skrivet av 997GTS:

Har vi några rabattkoder på G? Tänkte köpa en tv om jag får tag på 10-20%.

Vi har inga särskilda rabattkoder på TV just nu dessvärre. Men vi kör nya kampanjer löpande - håll utkik!

Skrivet av Jonas79:

Tänkte höra om ni kommer köra Superweekend nästa helg när lönen kommit.

I sådana fall önskar jag ett återkommande pris på Corsair air series SP 120 mm för 49 kr som kördes 2 helger i November. Ni körde high performance också då. Men för högt varvtal för min smak.

Önskat många helger också Corsair Obsidian 750D dator chassi.

Vet fler som önskat detta. Kör ni även repris på 20% på en 144 Hz som Asus skärmen ni körde sist eller ersättaren till Benq 2411 som kom nyss kommer detta bli den grymmaste rean ever.

Jag skickar dina önskemål vidare. Håll tummarna!

Skrivet av ReDyEy:

Varför använder ni er av preliminär leveranstid när ni inte har fått något datum av leverantören? Har väntat sedan den 26 januari på att få min https://www.komplett.se/intel-nuc-dn2820fykh/807842 levererad och får nu se att ni satt preliminärt datum till den 26! mars. Ni har ändrat detta datum flera gånger utan att ha någon aning? Jag tycker det är vilseledande att skjuta fram leveransdatumet med någon vecka åt gången och det känns som om ni gör så för att man inte ska avbeställla produkten och beställa av något annat företag. Nu har jag RAM och SSD som ligger och förlorar värde för varje månad som går...

Dundermiss och/eller dåliga rutiner enligt mig.

Vår målsättning är sätta ett så precist leveransdatum som möjligt på produkter som är på väg in. Vad som får oss att sätta ett specifikt förväntat leveransdatum kan bero på flera olika saker; tidigare erfarenhet av leveranstid från aktuell leverantör eller indikationer från leverantören angående leveranstid. Så fort vi fått besked om ett bekräftat leveransdatum eller får indikationer på att det förväntade leveransdatumet bör flyttas så uppdaterar vi informationen.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!

Jag är i tagen att beställa

Mionix Naos 7000
Corsair Vengeance K70
Qpad musmatta eller Mionix musmatta

Och undrar om ni inte kan sänka priset på https://www.komplett.se/corsair-vengeance-k70-black/779103

till samma pris som ni har samma modell (fast i silver)??

Kan ni ge rabattkod för detta ändamål så skicka den gärna som PM.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Som ni säkert sett finns det nu ett svar i nyhetstråden: #14413586

Vänligen

/Mikael

Hejsan Mikael,

jodå, svarade på det ganska snabbt. Det var moderator från Swec som tyckte jag skulle ställa frågan i eran forumdel. Ni får jättegärna svara vidare.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Hur funkar det med att returnera en vara ? Köpte ett grafikkort 2013-11-29 och har sen några veckor sedan börjat få blåskärm, har installerat om alla drivrutiner, rensat drivrutiner, installerat om etc men felet verkar kvarstå.

Hur länge tar det innan man får ut ett nytt kort och hur fungerar det med att skicka tillbaka grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hej Komplett!

Jag är i tagen att beställa

Mionix Naos 7000
Corsair Vengeance K70
Qpad musmatta eller Mionix musmatta

Och undrar om ni inte kan sänka priset på https://www.komplett.se/corsair-vengeance-k70-black/779103

till samma pris som ni har samma modell (fast i silver)??

Kan ni ge rabattkod för detta ändamål så skicka den gärna som PM.

Undrar om det är svårt för komplett att svara?!?!?! herregud så otroligt kasst att det tar flera dagar innan svar.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk

Kan man köpa en vara på Komplett och få den levererad till nån annans adress än den man bor på?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Ni gör reklam här på Swec för denna skärmen:
https://www.komplett.se/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

Priset på er hemsida stämmer inte överens med priset som står här på Swec...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Ralle_81:

Hej Komplett!

Jag är i tagen att beställa

Mionix Naos 7000
Corsair Vengeance K70
Qpad musmatta eller Mionix musmatta

Och undrar om ni inte kan sänka priset på https://www.komplett.se/corsair-vengeance-k70-black/779103

till samma pris som ni har samma modell (fast i silver)??

Kan ni ge rabattkod för detta ändamål så skicka den gärna som PM.

Hej,
Jag har skickat din förfrågan vidare till ansvarig för tangentbord. Återkommer när jag fått svar.

Skrivet av muzzi:

Hur funkar det med att returnera en vara ? Köpte ett grafikkort 2013-11-29 och har sen några veckor sedan börjat få blåskärm, har installerat om alla drivrutiner, rensat drivrutiner, installerat om etc men felet verkar kvarstå.

Hur länge tar det innan man får ut ett nytt kort och hur fungerar det med att skicka tillbaka grafikkortet?

Tråkigt att du fått problem med ditt grafikkort. Hur lång tid det tar innan du får en fungerande produkt varierar lite grand med normalt tar det 2-4 arbetsdagar från att vi fått produkten innan du har en ny.

Skrivet av Twister86:

Kan man köpa en vara på Komplett och få den levererad till nån annans adress än den man bor på?

Ja det går att ändra leveransadressen i kassan innan du beställer.

Skrivet av Falcon:

Ni gör reklam här på Swec för denna skärmen:
https://www.komplett.se/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

Priset på er hemsida stämmer inte överens med priset som står här på Swec...

Skärmarna som är på väg in sålde slut i helgen så vi hade tyvärr inte möjlighet att få bort annonsen förrän i dag på morgonen. Nu ska den vara borta.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett.

Har ett ärende som jag skulle vilja att ni kikar på, jag la detta i "fel" tråd/avdelning här på forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1282853-gar...

har ni tid att kika på detta och återkomma till mig?

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82a:

Hej Komplett.

Har ett ärende som jag skulle vilja att ni kikar på, jag la detta i "fel" tråd/avdelning här på forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1282853-gar...

har ni tid att kika på detta och återkomma till mig?

Ärendet löst!

Visa signatur

Moderkort: GA-X58-UD3R | CPU: I7 930 | Kylsystem:EK Block 6X120mm radiatoryta, D5 , EK-Res X3 150, 4 x Corsair SP 120 fläktar | Chassi: Thermaltake Level 10 Gt Snow Edition | GPU: XFX 7990 | RAM: Corsair 12GB | PSU: Corsair HX850w | Lagring: Corsair force 3 SSD120 & 1TB 7200rpm | Skärm: Eyeinfinity 3X22 Benq GL 2250 | Eget tillverkat stativ i 20X40 profil.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av 82a:

Ärendet löst!

Bra att det löste sig. Vi beklagar ödmjukast strulet med ditt ärende.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

När kommer produkter från Func in på lager :)?

Permalänk
Medlem

Komplett.se har PM, självklart kan jag posta här men det vill ni inte.. däremot uppskattas en vettig lösning. ASAP

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara rosa komplett.se för deras extremt bra kundservice:
Jag köpte i måndags en 50" plasma från LG som under helgen hade det mycket förmånliga priset 3999 kr. På bekräftelsen såg jag dock att priset hade gått upp till 4444 kr igen. Jag orkade inte ta tag i det just då eftersom det fortfarande var ett bra pris.
Dock såg jag idag att erbjudandet var uppe igen, tre dagar efter att jag hade beställt. Lite småsnopen hörde jag av mig till kompletts service och undrade om man kunde få någon form av kompensation. Trots att de inte hade gjort något fel, utan det var jag som var lite klumpig och hade dålig timing svarade de direkt att de satte in mellanskillnaden på mitt användarkonto på hemsidan så att jag kunde nyttja det vid nästa köp!
De har även löst garantiärenden med ett par datorkomponenter snabbt och smidigt ingenting att klaga på över huvud taget.
Det ska mycket till innan jag ska handla från någon annan kedja nästa gång, bättre kundservice får man leta efter!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Tänkte bara rosa komplett.se för deras extremt bra kundservice:
Jag köpte i måndags en 50" plasma från LG som under helgen hade det mycket förmånliga priset 3999 kr. På bekräftelsen såg jag dock att priset hade gått upp till 4444 kr igen. Jag orkade inte ta tag i det just då eftersom det fortfarande var ett bra pris.
Dock såg jag idag att erbjudandet var uppe igen, tre dagar efter att jag hade beställt. Lite småsnopen hörde jag av mig till kompletts service och undrade om man kunde få någon form av kompensation. Trots att de inte hade gjort något fel, utan det var jag som var lite klumpig och hade dålig timing svarade de direkt att de satte in mellanskillnaden på mitt användarkonto på hemsidan så att jag kunde nyttja det vid nästa köp!
De har även löst garantiärenden med ett par datorkomponenter snabbt och smidigt ingenting att klaga på över huvud taget.
Det ska mycket till innan jag ska handla från någon annan kedja nästa gång, bättre kundservice får man leta efter!

vissa har tur,

själv väntar jag på kundombud@komplett.se ska svara sedan veckor.. samtidigt har de mage att ge värdelösa förslag på kompensation och vägrar ta i ärendet pga att de inte har samarbete med den leverantören längre..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vår målsättning är sätta ett så precist leveransdatum som möjligt på produkter som är på väg in. Vad som får oss att sätta ett specifikt förväntat leveransdatum kan bero på flera olika saker; tidigare erfarenhet av leveranstid från aktuell leverantör eller indikationer från leverantören angående leveranstid. Så fort vi fått besked om ett bekräftat leveransdatum eller får indikationer på att det förväntade leveransdatumet bör flyttas så uppdaterar vi informationen.

Även era "bekräftade" datum verkar det vara lite sisådär med....

https://www.komplett.se/msi-radeon-r9-290x-lightning-4gb-gddr5/809971?cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av omen:

När kommer produkter från Func in på lager :)?

Dessvärre har vi inga leveransdatum att tillgå ännu men vi jobbar för att få in sortimentet så fort som möjligt.

Skrivet av JoeBlack:

Tänkte bara rosa komplett.se för deras extremt bra kundservice:
Jag köpte i måndags en 50" plasma från LG som under helgen hade det mycket förmånliga priset 3999 kr. På bekräftelsen såg jag dock att priset hade gått upp till 4444 kr igen. Jag orkade inte ta tag i det just då eftersom det fortfarande var ett bra pris.
Dock såg jag idag att erbjudandet var uppe igen, tre dagar efter att jag hade beställt. Lite småsnopen hörde jag av mig till kompletts service och undrade om man kunde få någon form av kompensation. Trots att de inte hade gjort något fel, utan det var jag som var lite klumpig och hade dålig timing svarade de direkt att de satte in mellanskillnaden på mitt användarkonto på hemsidan så att jag kunde nyttja det vid nästa köp!
De har även löst garantiärenden med ett par datorkomponenter snabbt och smidigt ingenting att klaga på över huvud taget.
Det ska mycket till innan jag ska handla från någon annan kedja nästa gång, bättre kundservice får man leta efter!

Skönt att det löste sig.

Skrivet av DeepBlue:

Något verkar ha slirat med leveransen här. Jag skickar en förfrågan om leverans vidare till vår inköpare av grafikkort.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Dessvärre har vi inga leveransdatum att tillgå ännu men vi jobbar för att få in sortimentet så fort som möjligt.

Skönt att det löste sig.

Något verkar ha slirat med leveransen här. Jag skickar en förfrågan om leverans vidare till vår inköpare av grafikkort.

Vänligen

/Mikael

Även ert pris har ju "slirat" iväg lite emot det rekommenderade introduktionspriset på 5549kr, kanske ännu en förfrågan är på plats
Ser att nytt datum är satt till den 15/3, får ni leveranser på lördagar?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ett 580 ligger i fyndvaror och går för 3000kr?
https://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-580-1536mb-demo/...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DeepBlue:

Även ert pris har ju "slirat" iväg lite emot det rekommenderade introduktionspriset på 5549kr, kanske ännu en förfrågan är på plats
Ser att nytt datum är satt till den 15/3, får ni leveranser på lördagar?

Ibland får vi leveranser under helgerna, så det kan nog stämma. Jag ska peta på vår produktansvarig och se om priset bör justeras. Tack för att du påpekade det.

Skrivet av kevve1:

Hur kommer det sig att ett 580 ligger i fyndvaror och går för 3000kr?
https://www.komplett.se/gigabyte-geforce-gtx-580-1536mb-demo/...

Antingen är det förgyllt och beklätt med diamanter eller så har vår prissättningsrutin brustit. Jag gissar på det senare. Demopriset beräknas utefter en mall som b.la. bygger på % av ursprungspriset. Något som inte alltid funkar när det gäller ex: grafikkort. Vi ska genast rätta till det. tack för att du såg det.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

NUC försenad igen från 28 mars till 9 april, någon anledning varför? Har ni någon uppdatering från leverantör om varför det dröjer 3, 4 månader innan ni får er leverans? Känns som ni fortfarande godtyckligt förlänger förväntat datum utan att egentligen veta när leveransen kommer?

Produken det gäller: https://www.komplett.se/intel-nuc-dn2820fykh/807842?cks=ASS&a...

Permalänk
Avstängd

Hej komplett! Jag talade idag med eran kundservice angående mitt msi gtx 780 lightning som gått sönder efter 1 vecka användande. Han jag pratade med sa att ni bara kollar så att det inte funkar och sedan skickar ni ett nytt. Produkten jag köpte var en demovara, hur blir set då? Får jag ett nytt exakt likadant kort?

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra med hur det funkar när man hämtar något man beställde

Valde att sända varorna i två separata försändelser eftersom den ena inte fanns inne ännu har aldrig gjort det förut och tänkte bara höra hur det funkar när jag hämtar ut det paketet som kommer först: (valde Betalning vid mottagande)

Betalar jag hela summan för båda varorna när jag hämtar ut den första varan och hämtar ut den varan som kommer senare utan att betala? Eller betalar jag typ hälften när jag hämtar ut den första och andra hälften när den andra varan kommer?