Podcast 32: "Hells System"

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Yes! Äntligen en ny podcast, Tänkte jag.

Tyvärr den tråkigaste podcasten ni någonsin gjort, Tycker att 99% av era podcasts är riktigt intressanta och överlag väldigt bra, Men detta var något helt annat.

Tråkig för att det inte passade dig?
Att du har hört hela poden förstår (hoppas jag) jag, men har har du verkligen lyssnat vad som sägs?

Många sköna garv finns det, om man lyssnar och tar åt sig.
Själv hade jag en väldigt skön stund.

Och det känns lite som att man lär känna Jonas, Emil & Jacob på ett liten annan nivå, än vad jag är van vid.

Och det är väldigt roligt att se/höra "personen innan för masken" om ni/du fattar vad jag menar.
Fattar man inte poängen med det hela med shit shat skall man nog inte lyssna alls.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Härligt med Podcast, men vill ha fler frågelådor! Kanske skriva en artikel och samla in frågor att ta upp inför kommande Podcast?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Önskemål: Snälla gör er podcast tillgänglig på Spotify med! Alla andra podcasts jag lyssnar på finns där och det hade varit trevligt om ni också hade funnits där.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av skog1s:

Tråkig för att det inte passade dig?
Att du har hört hela poden förstår (hoppas jag) jag, men har har du verkligen lyssnat vad som sägs?

Många sköna garv finns det, om man lyssnar och tar åt sig.
Själv hade jag en väldigt skön stund.

Och det känns lite som att man lär känna Jonas, Emil & Jacob på ett liten annan nivå, än vad jag är van vid.

Och det är väldigt roligt att se/höra "personen innan för masken" om ni/du fattar vad jag menar.
Fattar man inte poängen med det hela med shit shat skall man nog inte lyssna alls.

Finns ingen anledning att vara otrevlig, alla har rätt att komma med välformulerade åsikter. Som jag skrev tidigare tar vi gärna emot relevant kritik och förslag.

Skrivet av flukke:

Härligt med Podcast, men vill ha fler frågelådor! Kanske skriva en artikel och samla in frågor att ta upp inför kommande Podcast?

Vi ska absolut försöka göra fler frågelådor, men det är lite klurigare än man kan tro. Ofta är det mycket att läsa på, speciellt inom ämnen där vi inte är insatta, och har vi miiiiiinsta lilla fel blir det ett jävla liv.

Skrivet av Miindz:

Önskemål: Snälla gör er podcast tillgänglig på Spotify med! Alla andra podcasts jag lyssnar på finns där och det hade varit trevligt om ni också hade funnits där.

Spotify har inget egentligt stöd för podcasts, de som kör sina där har olika typer av specialavtal. I dagsläget koncentrerar vi oss på de kanalerna som finns, det vill säga i grunden RSS och nedladdning av mp3-filer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Tråkig för att det inte passade dig?
Att du har hört hela poden förstår (hoppas jag) jag, men har har du verkligen lyssnat vad som sägs?

Många sköna garv finns det, om man lyssnar och tar åt sig.
Själv hade jag en väldigt skön stund.

Och det känns lite som att man lär känna Jonas, Emil & Jacob på ett liten annan nivå, än vad jag är van vid.

Och det är väldigt roligt att se/höra "personen innan för masken" om ni/du fattar vad jag menar.
Fattar man inte poängen med det hela med shit shat skall man nog inte lyssna alls.

Ja jag har verkligen lyssnat, Hade det i lurarna medans jag tog en promenad. Har för övrigt lyssnat på alla podcasts och sett alla avsnitt av fredagspanelen, Jag tyckte bara inte att denna var speciellt intressant jämfört med dom andra, Mindre dator, spel och hårdvarusnack än vanligt.

Roligt att du är den andra personen i den här tråden som uppmanat mig till att sluta lyssna på deras podcasts för att jag inte tyckte att denna var lika bra som alla andra, Förstår inte hur du resonerar.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Tack tack tack! Jag tycker att podcasten var riktigt bra och tycker det är roligt att höra om era "vardagliga" händelser.
Denna podcast ska man lyssna på i hörlurar utomhus, då blir det liksom bättre. Sen kan jag hålla med om att Viaplay är bra när det gäller sporten men om man förväntar sig bra filmer och serier så är det ett bottennapp.

Permalänk
Medlem

Sämsta med HBO imo är att appen inte fungerar på rootade enheter.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Sämsta med HBO imo är att appen inte fungerar på rootade enheter.

Hur kommer det sig? Har inte hört talas om nån sån app tidigare. Är det ett medvetet val av HBO att spärra på det sättet tro?

Permalänk
Medlem

En ide skulle kanske vara att låta spel ta en större plats i podcasten, i fredagspanlen får de ju bara en snabbis (vilket är bra) så då kanske man kan snacka vidare i podcasten om detta. Kanske speciellt nu med spelsatsningen som har gjorts, ha med någon som är delaktig i spelclockers och snacka lite om hur de senaste rundorna har gått och vad framtidsplanerna är. Iaf för ett avsnitt kanske.

Permalänk
Medlem

Hej, kul att ni släpper en ny podcast. Jag har följt samtliga utav era pods men har inte riktigt fastnat för fredagspanelerna. Anledningen är att jag inte riktigt har behov av videon. Skulle det inte gå att släppa FP även som en mp3a så man kan ladda hem och lyssna på när man t ex är ute på promenad? 90% av innehållet i FP så som jag minns dem utnyttjar ändå inte video genom visa bilder eller filmsnuttar.
Angående den här casten så saknade jag lite teknikfrågor som jag vet ni avhandlar i FP. Tack ändå för ett helt ok podcastavsnitt!

Förslag på framtida gäster skulle kunna vara representanter från lite mer nördiga podcaster som t ex kodsnack som ni kan intervjua.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Höhö! Solsystemet med Gordon Ramsey... "Blir sjukt arg för att Pluto inte är en planet längre!"

Satt och flinade som en idiot på spårvagnen! Hysteriskt!

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Yes! Äntligen en ny podcast, Tänkte jag.

Tyvärr den tråkigaste podcasten ni någonsin gjort, Tycker att 99% av era podcasts är riktigt intressanta och överlag väldigt bra, Men detta var något helt annat.

Håller med om detta till 75%. Men tänkte försöka ge lite mer konstruktiv kritik. Jag gillar också era podcasts i normala fall men första 30 minutrarna denna gång så var det bara massa svammel. Till slut så spolade jag till jag hörde att ni pratade teknik/spel. Jag gillar humorn och den sköna stämningen men det var lite väl utsvävande denna gång. Förstår att tom Emil sitter å gäspar. Slutet av podcasten var intressant och bra genomfört tycker jag.

Iden med frågelåda är klockrent (även om jag inte hörde att ni hade några frågor med) och var inte rädda att göra som Neil Degrasse Tyson, "dumb it down". Men också åt andra hållet, gå all out och nörda ner er fullständigt i tex. mSata pinne 49 kan korskopplas med pinne 47 och då kan man använda slotten som resetknapp. Vad vet jag. Skulle gärna se att ni diskuterar frågor och svar som finns på forumet.
Ett alternativt istället för gäst, ha teman. "Idag pratar vi moderkort, vad är en nordbrygga och varför behövs den?!" Prata om trender, "om 2 år så kommer vi alla sitta med bara en mobil och ett tangentbord". Finns mycket intressant som man kan ha med som inte påverkar fredagspanelen.

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Medlem

Varför inte bjuda in Markus "Notch" Persson, finns mkt man skulle kunna diskutera med honom.

Permalänk
Skrivet av ortopeden:

Håller med om detta till 75%. Men tänkte försöka ge lite mer konstruktiv kritik. Jag gillar också era podcasts i normala fall men första 30 minutrarna denna gång så var det bara massa svammel. Till slut så spolade jag till jag hörde att ni pratade teknik/spel. Jag gillar humorn och den sköna stämningen men det var lite väl utsvävande denna gång. Förstår att tom Emil sitter å gäspar. Slutet av podcasten var intressant och bra genomfört tycker jag.

Iden med frågelåda är klockrent (även om jag inte hörde att ni hade några frågor med) och var inte rädda att göra som Neil Degrasse Tyson, "dumb it down". Men också åt andra hållet, gå all out och nörda ner er fullständigt i tex. mSata pinne 49 kan korskopplas med pinne 47 och då kan man använda slotten som resetknapp. Vad vet jag. Skulle gärna se att ni diskuterar frågor och svar som finns på forumet.
Ett alternativt istället för gäst, ha teman. "Idag pratar vi moderkort, vad är en nordbrygga och varför behövs den?!" Prata om trender, "om 2 år så kommer vi alla sitta med bara en mobil och ett tangentbord". Finns mycket intressant som man kan ha med som inte påverkar fredagspanelen.

Håller med dig till 100%

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Knarra:

Hej, kul att ni släpper en ny podcast. Jag har följt samtliga utav era pods men har inte riktigt fastnat för fredagspanelerna. Anledningen är att jag inte riktigt har behov av videon. Skulle det inte gå att släppa FP även som en mp3a så man kan ladda hem och lyssna på när man t ex är ute på promenad? 90% av innehållet i FP så som jag minns dem utnyttjar ändå inte video genom visa bilder eller filmsnuttar.
Angående den här casten så saknade jag lite teknikfrågor som jag vet ni avhandlar i FP. Tack ändå för ett helt ok podcastavsnitt!

Förslag på framtida gäster skulle kunna vara representanter från lite mer nördiga podcaster som t ex kodsnack som ni kan intervjua.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med här, har en tendens att lyckas somna till fredagspanelerna Men podden kan man lyssna på när man utför tråkiga sysslor.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk

Haha, underbar podcast, skrattade faktiskt högt en hel del!

Permalänk
Inaktiv

Bra avsnitt, riktigt skön stämning. Uppskattar att ni dragit igång Podcasten igen!

Något ni kan prata en del om är väl teknik i samhället generellt, finns ju så oerhört mycket att prata om. Lite hur tekniken påverkar er vardag, och typ sånt.

Mvh, B.

Skickades från m.sweclockers.com