Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

I iHUD kan du väl bestämma hur transparent allt ska vara, inkl siktet.

Edit: iHUD menyn -> Transparancies -> Crosshair

Ok, det var en MOD alltså, av Gopher själv till och med

Edit:
Ska testa en ny mod som jag såg Brodual testade. Immersive NPCs in the Dark heter den http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/52239/?

Har uppgraderat WATER till 2.0 och laddat ner iHUD. Nu har jag 50% transparent sikte vilket underlättar en del

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, det var en MOD alltså, av Gopher själv till och med

Edit:
Ska testa en ny mod som jag såg Brodual testade. Immersive NPCs in the Dark heter den http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/52239/?

Har uppgraderat WATER till 2.0 och laddat ner iHUD. Nu har har 50% transparent sikte vilket underlättar en del

Skriv gärna vad du tyckte om den sen, jag såg nämligen den tidigare på Nexus, jag kan ju dock knappt ladda ner något atm.

Såg att Nexus har uppdaterat sin NMM och man behövde tydligen NMM om man skulle kunna ladda ner mods från Nexus genom MO om jag inte missat något (avinstallerade NMM tidiagre idag), Zzz.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Skriv gärna vad du tyckte om den sen, jag såg nämligen den tidigare på Nexus, jag kan ju dock knappt ladda ner något atm.

Såg att Nexus har uppdaterat sin NMM och man behövde tydligen NMM om man skulle kunna ladda ner mods från Nexus genom MO om jag inte missat något (avinstallerade NMM tidiagre idag), Zzz.

Jaså? vad jag vet så har det gått förut att ladda ner genom MO. Det är ju snart månadsskifte och då kan du ladda ner snart igen :D. Jag tycker att 30GB månad låter ganska mycket och tror inte du tankar få mycket. Man kan undra hur dom räknar faktiskt då det försvinner så fort

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Finns det någon modd som slänger in lite sjyssta ENB och allmänt grafiska uppgraderingar. Allt i ett svep. Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Jag har tyvärr inte tid att prova mig fram och vill bara utnyttja mina dubbla R9 290x till fullo och lira lite skyrim igen.

Edit: jag modda väldigt mycket förut och vet att det är tidskrävande. Vill gärna slippa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jaså? vad jag vet så har det gått förut att ladda ner genom MO. Det är ju snart månadsskifte och då kan du ladda ner snart igen :D. Jag tycker att 30GB månad låter ganska mycket och tror inte du tankar få mycket. Man kan undra hur dom räknar faktiskt då det försvinner så fort

Det går, det gick innan iaf men jag vet inte om det var för att jag kastade NMM som det slutade fungera...

Ja man kan ju undra, enligt min download map så har jag tankat typ 3gb mods, uppdaterat Diablo 3 (av misstag) vilket drog ~5gb men det är trots allt inte ens halva bandbredden... Visst jag surfar mycket men att det ska dra ~15gb känns ganska orimligt?

Skrivet av Beltet:

Finns det någon modd som slänger in lite sjyssta ENB och allmänt grafiska uppgraderingar. Allt i ett svep. Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Jag har tyvärr inte tid att prova mig fram och vill bara utnyttja mina dubbla R9 290x till fullo och lira lite skyrim igen.

Edit: jag modda väldigt mycket förut och vet att det är tidskrävande. Vill gärna slippa det.

Nja, det finns ju texturpack, t.ex Skyrim HD - 2k, Static Mesh Improvement Mod och Ruins Clutter Improved för att ta några bra pack som täcker en hel del utav spelet.

ENB går snabbt att dra ner, installera och testa, det som kanske tar tid är att fixa .ini filen (en gång).

Dra också ner ENB FXAA SweetFX Manager så går det ännu snabbare ifall di behöver avinstallera en ENB.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Det går, det gick innan iaf men jag vet inte om det var för att jag kastade NMM som det slutade fungera...

Ja man kan ju undra, enligt min download map så har jag tankat typ 3gb mods, uppdaterat Diablo 3 (av misstag) vilket drog ~5gb men det är trots allt inte ens halva bandbredden... Visst jag surfar mycket men att det ska dra ~15gb känns ganska orimligt?

Ja verkligen. Måste vara väldigt stora cookies

Skrivet av Beltet:

Finns det någon modd som slänger in lite sjyssta ENB och allmänt grafiska uppgraderingar. Allt i ett svep. Jag vill ha det så enkelt som möjligt. Jag har tyvärr inte tid att prova mig fram och vill bara utnyttja mina dubbla R9 290x till fullo och lira lite skyrim igen.

Edit: jag modda väldigt mycket förut och vet att det är tidskrävande. Vill gärna slippa det.

Det enda är väl om du gör backup av hela Skyrim mappen och tillbehören i Dina Dokument när du moddat färdigt, men det kräver ju mycket utrymme. Min mapp är 27,3 GB stor

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Någon som testat http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/24402/? , funderar på att försöka hitta mig en ny ENB, verkar som att detta kan vara ett bra program, om inget annat så kan man alltid ha en riktigt krävande ENB vid sidan om för scrnshots.

EDIT: Eller om någon kanske vet något litet smidigt program för att göra en egen ENB så man har något att pilla med.

EDIT 2: Seriöst, Nexus är den slöaste sidan jag känner till! Den är iaf för tillfället den sidan som fungerar sämst utav de sidor som jag hänger på.

Cred till Sweclockers som faktiskt är den sidan som fungerar bäst!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Någon som testat http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/24402/? , funderar på att försöka hitta mig en ny ENB, verkar som att detta kan vara ett bra program, om inget annat så kan man alltid ha en riktigt krävande ENB vid sidan om för scrnshots.

EDIT: Eller om någon kanske vet något litet smidigt program för att göra en egen ENB så man har något att pilla med.

Nej, jag har inte testat den. Var inne på Hodiltons youtubesida där han testade en ny ENB som heter Quietcool ENB 5.5 PR-COT. Ser bra ut och har snabbt fått många endorsements på nexus http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16998/?

Man ska tydligen använda Project Reality - Climates Of Tamriel v3

Han skriver så här också

Citat:

Project Reality - Climates of Tamriel 3.1 and the second version of ENB v0.246 required (d3d9.dll). Looks best with the COT Weather Patch mod, Further Dark Dungeons (included) and Enhanced Lights & FX. Do not use any PR-COT interior option for best results. *Important* Please use this version of ENB 0.246 until Boris stops updating it or I can catch up on the updates. -Click here for older ENB 246-

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Nej, jag har inte testat den. Var inne på Hodiltons youtubesida där han testade en ny ENB som heter Quietcool ENB 5.5 PR-COT. Ser bra ut och har snabbt fått många endorsements på nexus http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16998/?

Man ska tydligen använda Project Reality - Climates Of Tamriel v3

Han skriver så här också

Ska försöka kolla den, jag har dock slutat använda CoT, något jag lagt märke till som försvann med CoT var vanillas dimmiga väder vilket jag gillar och det dimmiga ENB vädret som finns att välja i CoT patches är inte alls detsamma som vanillas, tröttnade även på att natthimlen ser ut som om man vore i rymden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ska försöka kolla den, jag har dock slutat använda CoT, något jag lagt märke till som försvann med CoT var vanillas dimmiga väder vilket jag gillar och det dimmiga ENB vädret som finns att välja i CoT patches är inte alls detsamma som vanillas, tröttnade även på att natthimlen ser ut som om man vore i rymden.

Ah du menar norrskens liknande ljuset? Gillar inte det jag heller. Vill ha en naturlig himmel på natten

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ah du menar norrskens liknande ljuset? Gillar inte det jag heller. Vill ha en naturlig himmel på natten

Ja bland annat, väldigt sällan man ser en normal natthimmel med CoT installerat, jag tycker dessa skulle vara optionals istället.
Iofs när jag tänker efter så kanske man kan öppna upp CoT i TES5Edit och radera dom manuellt? (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Ja bland annat, väldigt sällan man ser en normal natthimmel med CoT installerat, jag tycker dessa skulle vara optionals istället.
Iofs när jag tänker efter så kanske man kan öppna upp CoT i TES5Edit och radera dom manuellt? (:

Jaså går det? är det inte risk att det blir instabilt om man mixtrar med filerna

Var det inte COT som gav outlined träd (vit linje runt träden) på natten, det var en sak som gjorde att jag slutade använda COT

Tycker du att Nexus är slött? just nu funkar det riktigt bra för mig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vilken custom race kör ni med? Jag har testat Ningheim (gillade den), YgNord (tröttnat på manga stuket), Elin (samma som för Ygnord) och Temptress (kan dock inte bli vampyr/werewolfs som jag har förstått det).

Jag vill ha en simpel ras utan en massa annat som companions och liknande.

Funderar på att testa Ashen race men det skulle ju dock ta några timmar att ladda ner men vad tycker ni som har testat den?

Vill ha en custom race enbart för att kunna använda PCEA.

Skrivet av AMD-FX:

Jaså går det? är det inte risk att det blir instabilt om man mixtrar med filerna

Var det inte COT som gav outlined träd (vit linje runt träden) på natten, det var en sak som gjorde att jag slutade använda COT

Tycker du att Nexus är slött? just nu funkar det riktigt bra för mig

Ja det går, jag gjorde det iaf med en hårmod (ApachiiSkyHair) och plockade bort de frisyrer som jag inte ville ha genom tes5edit för att inte ha hundratals frisyrer i listan som jag inte använder ändå, mycket simpelt var det dessutom. (:

Nja mina träd såg iaf normala ut.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Vilken custom race kör ni med? Jag har testat Ningheim (gillade den), YgNord (tröttnat på manga stuket), Elin (samma som för Ygnord) och Temptress (kan dock inte bli vampyr/werewolfs som jag har förstått det).

Funderar på att testa Ashen race men det skulle ju dock ta några timmar att ladda ner. :/

Ja det går, jag gjorde det iaf med en hårmod (ApachiiSkyHair) och plockade bort de frisyrer som jag inte ville ha genom tes5edit för att inte ha 100 tals frisyrer i listan som jag inte använder ändå, mycket simpelt var det dessutom. (:

Nja mina träd såg iaf normala ut.

Jag kör enbart med Vanilla raserna, tyckte YgNord var för plastig (såg ut som en barnrumpa i ansiktet) och att det krävde lite av datorn samt för mycket inställningar för min smak. Man kunde göra så att man var combat anger eller vad det heter, men då står man och gapar som en annan fågelholk hela tiden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag kör enbart med Vanilla raserna, tyckte YgNord var för plastig (såg ut som en barnrumpa i ansiktet) och att det krävde lite av datorn samt för mycket inställningar för min smak

Hehe det blir vad man gör det till, det plastiga går iofs att lösa med texturer, t.ex SG Textures Renewal, kroppen kan man ju även byta ut till Better males, CBBE, UNP/UNPB eller vad man nu vill ha.

Jag funderar dock också på att byta tillbaka till Racemenu istället för ECE eller kanske köra båda, vet inte riktigt ännu men hur jag än gör så verkar jag bara få fram något som verkar taget direkt från en manga när jag kör genom ECE...

Custom races har för många fördelar, vill man t.ex göra en custom tatto så är det nästan ett måste att ha en custom race annars så får även npc's dessa tatueringar, samma med animationer och annat som t.ex muskelmassa...

Kör du dock med custom race så kan du ändra det du vill på din karaktär samtidigt som du kan ändra npc's på samma vis.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Var det inte COT som gav outlined träd (vit linje runt träden)

Nope du tänker på Real Clouds tror jag.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Nope du tänker på Real Clouds tror jag.

Ja, det var det nog

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag såg att några frågade om LOOT och BOSS för några sidor sedan. Jag skulle föreslå att man använder BOSS om man prompt vill använda en Load order optimizer.
LOOT fungerar som så att den kontrollerar innehållet i alla .esp's och esm's och försöker skapa en fungerande load order beroende på vad de ändrar. Tyvärr är inte reglerna välgjorda än eftersom den sorterar vissa moddar efter patcherna till nämnda moddar samt sätter vissa moddar innan de officiella expansionerna.
BOSS använder sig bara av sin masterlist och fungerar fortfarande som förut, dock får man sortera vissa moddar, som den inte känner igen, själv.

Har nyligen(2-3 veckor) tagit mig tillbaka till att spela Skyrim, eller man skall kanske snarare säga modda skyrim. Blir alltid mer tid på nexus, nmm och andra diverse modverktyg.

Använder Requiem och älskar det. Du är inte längre universums centrum och möter faktiskt motstånd. Det är just det jag gillar med Requiem, den "de-leved" spelvärlden ökar verkligen svårighetsgraden och att behöva silvervapen för att göra mer skada till undead, vampyrer och varulvar samt de andra små finesserna gör att andra Overhauls har svårt att slå Requiem för mig.
Har även installerat Alternate Start - Live Another Life, inte använt det dock eftersom jag inte påbörjat en ny karaktär sedan dess.

Hunterborn är också en bra mod om man vill rollspela som en jägare. Har testat det i några dagar och kan inte riktigt säga om jag gillar det. Det lägger ju till ett extra djup med jakt, men det är något som inte riktigt tilltalar mig för att vara ärlig. Blir nog att avinstallera den.

Annars har jag tagit ner Falskaar, Wyrmstooth och Moonpath to Elsweyr (Typo Patch) samt motsvarande Requiem patcher av Azirok.

Skulle kunna skriva om alla moddar jag har installerat och provat men det skulle nog ta alldeles för lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

Jag såg att några frågade om LOOT och BOSS för några sidor sedan. Jag skulle föreslå att man använder BOSS om man prompt vill använda en Load order optimizer.
LOOT fungerar som så att den kontrollerar innehållet i alla .esp's och esm's och försöker skapa en fungerande load order beroende på vad de ändrar. Tyvärr är inte reglerna välgjorda än eftersom den sorterar vissa moddar efter patcherna till nämnda moddar samt sätter vissa moddar innan de officiella expansionerna.
BOSS använder sig bara av sin masterlist och fungerar fortfarande som förut, dock får man sortera vissa moddar, som den inte känner igen, själv.

Har nyligen(2-3 veckor) tagit mig tillbaka till att spela Skyrim, eller man skall kanske snarare säga modda skyrim. Blir alltid mer tid på nexus, nmm och andra diverse modverktyg.

Använder Requiem och älskar det. Du är inte längre universums centrum och möter faktiskt motstånd. Det är just det jag gillar med Requiem, den "de-leved" spelvärlden ökar verkligen svårighetsgraden och att behöva silvervapen för att göra mer skada till undead, vampyrer och varulvar samt de andra små finesserna gör att andra Overhauls har svårt att slå Requiem för mig.
Har även installerat Alternate Start - Live Another Life, inte använt det dock eftersom jag inte påbörjat en ny karaktär sedan dess.

Hunterborn är också en bra mod om man vill rollspela som en jägare. Har testat det i några dagar och kan inte riktigt säga om jag gillar det. Det lägger ju till ett extra djup med jakt, men det är något som inte riktigt tilltalar mig för att vara ärlig. Blir nog att avinstallera den.

Annars har jag tagit ner Falskaar, Wyrmstooth och Moonpath to Elsweyr (Typo Patch) samt motsvarande Requiem patcher av Azirok.

Skulle kunna skriva om alla moddar jag har installerat och provat men det skulle nog ta alldeles för lång tid.

Tyvärr blir det mer och mer moddar som är nya som BOSS inte känner igen och det verkar som den inte uppdaterar masterlist längre eller har jag fel? Jag märkte att inte att den uppdaterade masterlist i slutet. Då blir det problem för mig som inte är så bra på att sortera manuellt

Edit:
Vem är Shady Sam som springer runt Riverwood? Tror han följer med Alternative Start modden. Man får inget vettigt svar av honom om man frågar honom nåt. Jag tror jag läste på nätet nånstans att han är en necro

Övrigt:
Jag valde Imperial denna gång då man ska hitta mer pengar än de andra karaktärerna om man ska tro texten om Imperial är sant. Kan vara bra att ha lite extra pengar så att man kan träna upp sig snabbare. Är en Mage Imperial, men med vanlig armor och inte robe

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tyvärr blir det mer och mer moddar som är nya som BOSS inte känner igen och det verkar som den inte uppdaterar masterlist längre eller har jag fel? Jag märkte att inte att den uppdaterade masterlist i slutet. Då blir det problem för mig som inte är så bra på att sortera manuellt

Edit:
Vem är Shady Sam som springer runt Riverwood? Tror han följer med Alternative Start modden. Man får inget vettigt svar av honom om man frågar honom nåt. Jag tror jag läste på nätet nånstans att han är en necro

Övrigt:
Jag valde Imperial denna gång då man ska hitta mer pengar än de andra karaktärerna om man ska tro texten om Imperial är sant. Kan vara bra att ha lite extra pengar så att man kan träna upp sig snabbare. Är en Mage Imperial, men med vanlig armor och inte robe

BOSS uppdaterar masterlist fortfarande och kommer fortsätta med det eftersom LOOT och BOSS har blivit två olika program nu. Dock inte lika ofta just nu eftersom utvecklarna arbetar med en hel del andra projekt vid sidan om.

Skrivet av Wrinkyninja:

LOOT is the "spiritual successor" to BOSS, and was originally planned for release as BOSS v3. However, because it operates in a very different way to BOSS, it was decided to instead release it as a separate utility.

Du kan läsa mer om det i den officiella utvecklingstråden [WIP] BOSS/LOOT Development Thread #5.

Shady Sam följer med Alternative Start. Han är en reinkarnation av en Oblivion NPC som säljer lockpicks, potions och olika gifter. I Alternative start verkar han resa runt lite som han vill. Mött honom i Whiterun, Markarth och tillsammans med de kringresande khajiitförsäljarna. Jag är inte säker på vad hans roll är i alternative start, möjligtvis är han bunden till en alternative start-konfiguration när du startar som en tjuv, om det nu finns ett sådant alternativ.

Permalänk
Medlem

Hej, finns den någon bra mod för att minimera magin som används både från mig och mot mig i spelet? Jag gillar kusliga spöken, monster som driver storyn framåt. Alkemi eller gifter är ok också, men inte det där överdrivna som att skjuta eldklot, bli träffad av blixtar eller jonglera med något ljusfenomen för att läka mig själv.

Jag är inte intresserad av någon obskyr mod som ingen prövat. Finns det någon populär mod för oss som vill lite mer realism ur det där hänseendet?

tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Hej, finns den någon bra mod för att minimera magin som används både från mig och mot mig i spelet? Jag gillar kusliga spöken, monster som driver storyn framåt. Alkemi eller gifter är ok också, men inte det där överdrivna som att skjuta eldklot, bli träffad av blixtar eller jonglera med något ljusfenomen för att läka mig själv.

Jag är inte intresserad av någon obskyr mod som ingen prövat. Finns det någon populär mod för oss som vill lite mer realism ur det där hänseendet?

tack på förhand.

Tittade runt lite och kom fram till att en mod som du letar efter inte existerar. Det blir riktigt mycket jobb att ta bort magi från spelet, speciellt eftersom en hel del quests använder sig av magi för att ta sig framåt. Minska antalet magi-användare är lite enklare, men inte ens där verkar det finnas några moddar.
Din önskan är inte allt för vanlig och det är väl därför.

Det närmaste tipset jag hittade var att installera Balance Your Own Game och sänka skadan på alla spells, men det känns inte som att det är det du frågar efter.

Skrivet av AMD-FX:

Jag ska testa BOSS och se om det är många moddar som BOSS inte vet vad det är. Du menar inte BOSS 3.0 nu va? för den är ju samma som LOOT

Nej, jag menar https://github.com/boss-developers/boss/releases/tag/v2.2.0
BOSS 3.0 existerar inte längre.

Jag använder BOSS v2.2.0. De mods i min lista den inte känner igen är mest patcher och dessa är rätt lätta att placera på rätt ställe själv. Med lite insikt i vad ens moddar påverkar kan man också lätt placera alla andra moddar på godtagbara placeringar.

Det jag menar är att det finns ingen load order optimizer som fungerar till 100%. Även när BOSS uppdaterades oftare brukade jag få ändra placeringar på vissa moddar eftersom de enligt mig låg helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FERGUS:

BOSS uppdaterar masterlist fortfarande och kommer fortsätta med det eftersom LOOT och BOSS har blivit två olika program nu. Dock inte lika ofta just nu eftersom utvecklarna arbetar med en hel del andra projekt vid sidan om.

Du kan läsa mer om det i den officiella utvecklingstråden [WIP] BOSS/LOOT Development Thread #5.

Shady Sam följer med Alternative Start. Han är en reinkarnation av en Oblivion NPC som säljer lockpicks, potions och olika gifter. I Alternative start verkar han resa runt lite som han vill. Mött honom i Whiterun, Markarth och tillsammans med de kringresande khajiitförsäljarna. Jag är inte säker på vad hans roll är i alternative start, möjligtvis är han bunden till en alternative start-konfiguration när du startar som en tjuv, om det nu finns ett sådant alternativ.

Jag ska testa BOSS och se om det är många moddar som BOSS inte vet vad det är. Du menar inte BOSS 3.0 nu va? för den är ju samma som LOOT

Övrigt:
Har testat Immersive NPCs in the Dark och man kan hitta en lantern (kallas travel lantern) som man hänger vid midian. Bra då slipper man facklor och får båda händerna fria vilket är bra, speciellt om man är bågskytt eller om man använder spells med båda händerna samtidigt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Off-topic för den här tråden egentligen men tror att säkert minst ett par här även spelar/spelat Fallout New Vegas Finns det en "officiell" tråd för det här som är aktiv? SweC-söken är helt värdelös ibland, tycker att jag har letat men hittar ingen som kan vara rätt. Hittade någon riktigt gammal men den var död sedan länge. Tänkte om någon har en bra FNV-tråd bland sina bevakningar?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Off-topic för den här tråden egentligen men tror att säkert minst ett par här även spelar/spelat Fallout New Vegas Finns det en "officiell" tråd för det här som är aktiv? SweC-söken är helt värdelös ibland, tycker att jag har letat men hittar ingen som kan vara rätt. Hittade någon riktigt gammal men den var död sedan länge. Tänkte om någon har en bra FNV-tråd bland sina bevakningar?

Hittade några trådar men inte aktiv direkt och vet inte om man kan kalla den officiell heller. Väldigt få poster var det också

Edit:
Vet nån varför det händer så här ibland? inte speciellt ofta dock. Texturerna försvinner och ofta är det vatten som det händer på. Vattnet finns där men ytan är borta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Hittade några trådar men inte aktiv direkt och vet inte om man kan kalla den officiell heller. Väldigt få poster var det också

Mjo samma för mig. Tråkigt, hade tänkt börja med det. Får väl nöja mig med Gophers rekommendationer och scouta Nexus själv.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Mjo samma för mig. Tråkigt, hade tänkt börja med det. Får väl nöja mig med Gophers rekommendationer och scouta Nexus själv.

Du kan ju starta en Fallout officiell tråd. Nån måste ju ta första steget

Edit:
Ska ladda ner dessa moddar
Unique Border Gates http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/52296/?
Hold Border Banners http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/43493/?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Du kan ju starta en Fallout officiell tråd. Nån måste ju ta första steget

Jo visst, men intresset verkar ju ganska svalt tråkigt nog så frågan är om det kommer bli nån aktivitet för det. Finns ju en på 10+ sidor som startades innan det släpptes men den är död sen två år eller så. Kanske får försöka väcka den xD

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jo visst, men intresset verkar ju ganska svalt tråkigt nog så frågan är om det kommer bli nån aktivitet för det. Finns ju en på 10+ sidor som startades innan det släpptes men den är död sen två år eller så. Kanske får försöka väcka den xD

Jag personligen har aldrig fallit riktigt för Fallout. Testade ett strategispel Fallout Tactics som var ganska bra, men fps spelen har jag inte ens funderat på att köpa även om det är samma typ av spel som Oblivion/Skyrim fast med skjutvapen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Hade precis 90 minuter av episkt Skyrim:

Kom gåendes norrut från Whiterun när jag springer in i en mindre armé av Imperials, säkerligen ett 40 tal, som alla är på väg åt ett och samma håll. Hänger med dem någon minut när en Commander plötsligt svänger höger uppför en backe och springer rakt fram med draget vapen mot 40 Stormcloaks. Sedan är striden igång! Medan jag håller mig i utkanten och cirklar runt och skjuter pilar in så råkar jag ramla över en gammal ruin - där inne pågår ytterligare en strid men i något mindre skala, ca 20 Stormcloaks vs 20 Thalmors. Finns det något jag avskyr mer än Stormcloaks så är det Thalmors....Så totalt är det kanske ett hundratal som bankar livet ur varandra, jag drar loss min starkaste Storm Call och snart är alla döda Några Imperials död för ett greater good helt enkelt.

Har aldrig sett arméer i denna storlek förut, visst har det funnits patruller men på sin höjd tio st eller så. Med min loot- mod så var looten trevlig också.