Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Meh ingen som har sett 300: Rise of an Empire ?
ska se den imorgon.

Permalänk

black dynamite....
3/10 helt värdelös film, rolig ibland men inget att ha.

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeek_the_bull:

black dynamite....
3/10 helt värdelös film, rolig ibland men inget att ha.

Men skojar du ? Black Dynomite är ju bäst.. "I threw that shit before i walked in the room"

Själv såg man last Days on mars här om dagen, 7/10, story mässigt var den något svag tycker jag. Men jag gillar genren så gillar du mission to mars så gillar du nog denna med

Permalänk
Entusiast

Exit Through the Gift Shop

Trodde det var en dokumentär om Banksy men visade sig att det var en dokumentär av Banksy om Bansky men samtidigt om Mr. Brainwash som kanske är påhittad. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro längre. Var det en dokumentär eller var det någon sorts avancerat metakonstprojekt som kritiserade kommersialiseringen av Street Art? Vad har jag sett?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

The Wolf of Wall Street - 9/10
Gillade den skarpt, underhållande från början till slut.
Lite för lång men vet inte vad man skulle kunna ta bort.

Permalänk
Medlem

Kollade precis American Hustle. Kändes som en 3/5. Den är fylld med bra skådespelare. Men det kändes som en film som försökte att klara sig på vilka som är med på cast listen och inte på storyn eller manuset. En OK film med en hel del kul dialog men som jag tror hade varit ganska medioker om det inte var för den välfyllda cast listen, för det var bara dem som höll upp filmen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

The Book thief. Bra karaktärer, gör ett mycket bra jobb för sin ålder. Intressant att se Tyskland och mentaliteten under -30 talet. 8/10

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)
Bättre än första Hobbit filmen tycker jag även om det var länge sen jag såg den. Inte samma klass som LOTR dessvärre, dom datorgenererade miljöerna/gubbarna och effekterna känns ojämna i kvalitet. Närbilderna ser väldigt realistiska ut men sen vissa scener ser inte allt välgjorda ut och det ser verkligen datorgjort ut. Sen tänjs det lite väl mycket på fysikens lagar ibland även om det är fantasy.
Men det är fortfarande underhållning på hög nivå och ser fram emot nästa del. Betyg 7/10.

Permalänk
Medlem

Napoleon Dynamite
En trevlig film om en snubbe som heter Napoleon. Jag har svårt att beskriva filmen, men den får 7/10 av mig.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Frozen. 9/10.

Väldigt bra och ganska originell för att vara en Disney-film.

Sen har jag inte varit småkär i en tecknad figur på samma sätt sedan jag var ett barn.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

The hobbit - the desolation of Smaug - Rätt okej äventyrsfilm. Börjar dock tröttna på alla karusellmoment som de jämt ska ha med, folk springer och snurrar och hoppar och flyger så man blir helt snurrig. Coolt med sauron, ringvålnadernas gravar och draken dock. 8/10

47 Ronin - Action med stenansiktet Neo i huvudrollen som ....nånting. Bra effekter och miljöer. Handlingen ganska ordinär och förutsägbar och skådespeleriet sisådär. Gillar man samurajer så kan den väl vara sevärd men en del saker var rätt irriterande. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Anchorman 2
Amerikansk verklighetsbaserat dram om TV nyhetskanaler i början av 80 talet. Mycket sevärd och välspelad med Oscars nominerade Will Ferrell i huvudrollen.

Permalänk
Medlem

Inte film men vill ändå rekommendera denna serie.
Girls (Tv series 2012-2014)

Brukar inte gilla "relationsserier" men denna känns väldigt originell jämfört med mycket av det skräp som sänds.
Man vet iof att det är kvalite när det är HBO. Tycker serien riktigt kom till rätta i säsong 3, inte lika mycket naket men den blev mer intressant på andra sätt. Dom flesta i serien har väldigt starka och unika personligheter och det blir aldrig tråkigt.
Måste kolla när nästa säsong kommer för det kan jue inte vara slut nu !
Sätter betyg 8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Anchorman 2
Amerikansk verklighetsbaserat dram om TV nyhetskanaler i början av 80 talet. Mycket sevärd och välspelad med Oscars nominerade Will Ferrell i huvudrollen.

Verklighetsbaserat ?
Det skulle väl vara det faktum att det existerar nyhetskanaler och att många kanaler sänder ytligt skräp bara för att de tror att det attraherar tittare isåfall..
Men håller med om att den är kul och sevärd. Totalt crazy och humor som kan upplevas som stötande för känsliga personer

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Anchorman 2 - 1/10
Log några gånger men annars så var den helt värdelös, nog den sämsta komedin jag någonsin sett.

Permalänk

Såg om Hard Candy .. 10/10, hur kan man inte älska Ellen Page efter den filmen?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Såg om Hard Candy .. 10/10, hur kan man inte älska Ellen Page efter den filmen?

Du har inspirerat mig att se om den (för tionde gången säkert), den är så underbar.

Permalänk
Medlem

In a World 7/10 --
Inga större fel på filmen, kändes bara som något fattades.

Last Vegas 4/10 --
Fyra stora skådespelare i huvudrollerna, men allt kändes så plastigt och fake.

Permalänk
Skrivet av Konabu:

Du har inspirerat mig att se om den (för tionde gången säkert), den är så underbar.

Rejält underbar! Fun facts - Den spelades in på 18 dagar

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

The Book thief. Bra karaktärer, gör ett mycket bra jobb för sin ålder. Intressant att se Tyskland och mentaliteten under -30 talet. 8/10

Håller med på alla punkter. Sån kontrast mot dagens samhälle. Ger den också 8/10.
Nu gäller det bara att hitta fler bra nya filmer. Inte lätt att hitta alla guldkorn som denna.

Permalänk
Medlem

Getaway - Rymmarna (1994)
Härlig 90-tals action. Alltid kul att se gamla godingar i HD (HD-DVD). Konstigt nog inte släppt på BD ?

Ger filmen 7/10
Blir nog fler 90-tals action i fortsättnignen, finns många bra !

Permalänk

Dark City från 1998
Mystisk Sci-fi film med bla. Keifer Sutherland som psykiatrisk doktorerar med folks minne styrd av ett gäng ej mänskliga flintskalliga gubbar med svarta hattar som bara vill studera oss människor i någon slags "Matrix" stad där solen aldrig går upp och tiden står ibland still. Sleep.

Betyg 7 av 10

Permalänk
Medlem

100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann
Är själv inte så där jätte stor fan utav svenska filmer lär jag väl kunna erkänna. Men det här måste man bara ge Felix Herngren en stor stark klapp på axeln för att han gav sin in på och gjorde. En helt underbar film. Var längesen som jag gick ifrån en biosalong med ett sånt stort leande på läpparna.

10/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen Lindström:

100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann
Är själv inte så där jätte stor fan utav svenska filmer lär jag väl kunna erkänna. Men det här måste man bara ge Felix Herngren en stor stark klapp på axeln för att han gav sin in på och gjorde. En helt underbar film. Var längesen som jag gick ifrån en biosalong med ett sånt stort leande på läpparna.

10/10

Tyckte om filmen, hatade skådespeleriet som var helt otroligt dåligt...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Notorious - Bra film som rekommenderas. 8/10

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Mig äger ingen - Svenskt drama med Beorn som alkoholiserad kommunist. Vädigt dystert och sorgligt men välgjort och känsligt. De har lyckats få till 70-tals känslan i filmen väldigt bra. Detta är dock ingen film för ADHD-barn då det är noll action och handlingen är ganska seg. Men jag tyckte att den var bra. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

The Purge. 1/10 fy satan vilken dynga, så icke trovärdig på så många sätt att det bara blir fånigt.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Mud - Drama om några pojkar som träffar på en kille på en ö som de hjälper med diverse saker. Filmen handlar mest om pojkarnas vänskap till denne och folk i omgivningen. Låter spännande va? Den är väldigt välfilmad och Matthew mchonaughey gör en bra roll som mannen på ön. Den vara bra men lite händelselös. Lite för mycket åkande fram och tillbaka till öjäveln med endast lite action på slutet. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hancook på Netflix.

Har sett den tidigare, men helt glömt bort den. En ok rulle med Will Smith.

edit: en liten förklaring vore väl på sin plats... Den handlar om superhjälten Hancook, spelad av Will Smith, som har "Stålmannen-egenskaper", han kan flyga, osårbar och säkert fler egenskaper som inte visas i filmen. Hancook är också alkolist(?), han är i början av filmen rätt full och försöker rädda folk men är väl minst sagt lite klumipg i vissa situationer... Han träffar av en händelse en PR-konsult som försöker hjälpa honom på traven.

Permalänk
Medlem

Nya Spiderman i 3D
Helt ok film. Sköna skämt, mycket specialeffekter. 3/5

Tycker de 3 föregående med Toby har bättre handling