SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk

Hej, skulle behöva en ny klocka och eftersom jag kollat länken ovanför så undrar jag om ni har tips på bra importsidor?
Hittade inte någon jag gillade på den sidan.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Hej, skulle behöva en ny klocka och eftersom jag kollat länken ovanför så undrar jag om ni har tips på bra importsidor?
Hittade inte någon jag gillade på den sidan.

Kolla Tradera, finns en eller flera säljare från Hong kong eller vad det är som säljer Seiko billigt. Köpte min skx007 där. Fick ge 1200kr inkl frakt, var nått år sedan nu så priset har gått upp nån hundring tror jag. Kolla klocksnack.se för beg klockor också.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Amazon.co.uk har ganska mycket till rimliga priser. Köpte min SNK009 K2 där för ca 500.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Får man fråga var denna inhandlades? Mycket stilig!

Permalänk
Skrivet av Lövträd:

Får man fråga var denna inhandlades? Mycket stilig!

Den köptes på ebay faktiskt http://stores.ebay.com/wangxiaohong522/

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Vart precis kär i Omega Seamaster Aqua Terran...."bara" 35lök...hoppas jag vinner på lotto

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Vart precis kär i Omega Seamaster Aqua Terran...."bara" 35lök...hoppas jag vinner på lotto

Var o kolla på en sån i Stockholm var väldigt nära att köpa den! Men blir nog en Breitling istället.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Denna sitter på min arm! Låter som lite i underkant i prisklassen om man läser de senaste inläggen här!

http://www.danielwellington.com/us/classic-oxford

Permalänk
Medlem

Mina två 'beaters':

En Luminox 8801, används flitigt ute i fält därav lite battlescars på den.

Seiko SKX007, använder den inte så ofta när jag är ute i fält och grisar,men det händer, dock mer av en kasernklocka.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg.

köpte ny klocka för någon månad sedan, vi råkade vandra in i en urbutik och fastnade för denna(dessa, vi köpte matchande dam och herr ur)

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Det här blev inte bra fotograferat, men men...

Till vänster syns i vart fall en Marshal som jag fick för mycket länge sedan. Kommer faktiskt inte ihåg när men det var en present. Används dagligen och har fått utstå både det ena och det andra.

Till höger finns "fin klockan", en import från Kina eller likande. Köpte den genom en kompis som brukar handla från Asien. Att den bara är värd runt 200:- syns inte på lite håll. Jag skulle verkligen vilja ha en "riktig" steampunk klocka men vet inte var man kan köpa dem i herr modell. De lär ju kosta en del också.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Fick hem min nya (begagnade) klocka igår, mycket nöjd! Rolex 16710 från 1996 i jäkligt bra skick.

Permalänk
Medlem

Certina DS Caimano om någon undrar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tissot Tradition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SteFFoo:

Nuvarande klocka (noname), sekundvisaren har trillat bort
Börjar bli dags för ny.

http://i.imgur.com/t2AwAAy.jpg

Det är en noname kopia på panerai

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Longines Hydroconquest 41mm till vänster och en Seiko SKX009 till höger!

Jag använder bara en åt gången!

Permalänk
Medlem

Inget speciellt precis.
En klocka köpt på ebay, som kostade mig hutlösa 90 kr! Funkar dock perfekt fortfarande efter snart 1 år.
Vill inte riktigt ha dyrare klocka pga att jag har lyckats ta sönder några stycken genom åren på jobbet.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Min nya bruksklocka, en Seiko Premier automat, håller dock tiden sparad även fast den inte används och ställer in rätt tid när den börjar användas. Snygg och praktisk

En enkel och billig sommarklocka, är en enkel kopia på Daniel Wellingtons klockor, men skönt med en billig slit och släng klocka.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Desk Master

Certina ds podium automatic

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inget exklusivt på något sätt, men ändå enligt mig schyssta klockor.
Hugon köpte jag ny i kartong med kvitto för 300:- häromdagen, var ren impuls men tyckte det var värt det.

Från vänster då:
Hugo Boss Orange 1512986
Daniel Wellington Classic Canterbury
Gant W10842

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Omega Seamaster Planet Ocean XL när de lanserades för ett par år sedan, är riktigt nöjd.

Innan dess använde jag en Ocean 7 LM-1. Företagets första klocka, så det är en numrerad förserie, förhoppningsvis blir det värd något i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Det är en noname kopia på panerai

Hehe ja lite därför jag köpte den
Nuvarande klocka:

Permalänk

En Tissot PRS 200.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Ingen klockfetischist, så har "bara" en som jag använder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SteFFoo:

Hehe ja lite därför jag köpte den
Nuvarande klocka:

http://i.imgur.com/FsQCpC0.jpg

Fin, vilken modell är det? Har den lume?

Här är min nuvarande

Bell&Ross 02-92

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Fin, vilken modell är det? Har den lume?

Här är min nuvarande

http://i.imgur.com/QyPal2c.jpg

Bell&Ross 02-92

Spirit Military Quartz SBCA001
Japp!

Permalänk

jag har haft en seiko sportura med svart stål armband men har tröttnat på det. Så köpte ett nytt original armband i läder.
Före:

Efter:

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag har en Omega speedmaster professional, med safirglas. Jag hade funderat lite på en ny klocka senaste året och sen såg jag att jag hade alldeles för mycket pengar, så då slog jag till. Det är inte den dyraste kronon i världen eller den lyxigaste, eller den bästa. Men den är extremt långlivad och en extremt beprövad konstuktion (sett likadan ut sen 1968 liksom), den är lättmekad för urmakarna, reservdelarna är lättillgängliga, okomplicerad internt, och allt det betyder att den kommer fungera länge till en relativt låg servicekostnad. Den är även certifierad av nasa för rymdfärd med allt vad det innebär så den är väldigt robust byggd. och det tycker jag om.

den ser ut exakt så här

Visa signatur

ett gäng p4:or, nån gammal amd duo, c2duo, core2, gammelquad, i5 bärbar, 4770k, 4820k, rog, tuf, massa fläktlösa gpuer, ett gäng seasonic fläktlösa platinum/gold, ram i alla varianter och storlekar, noctuor som kylare, uteslutande nexusfläktar, ett gäng crapskärmar jag fått gratis, esi julia pci/pci-e, ni ak1, wd black så långt det går. jettegrym steerio med jettemycket bas och jettegrymma hörlurar. har även en eizo crt från framtiden

Permalänk
Medlem

Seiko, kommer dock inte ihåg vilken modell det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Seiko, kommer dock inte ihåg vilken modell det är.
http://i61.tinypic.com/30nazh1.jpg

Ser ut som en brygga, eller? Vilket fartyg?