Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Fick denna igår, funkar hyffsat med Frozen Orb build

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Skrivet av Dblood:

Fick denna igår, funkar hyffsat med Frozen Orb build

http://i.imgur.com/syYOyqt.jpg

Hittade den också, fast utan socket :/ har sjukt oflyt med att hitta sockade vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Då är ju såklart den största frågan: Hur mycket har du spelat? Jag lirar några timmar varje kväll, och jag får alltid mycket legendarydrops plus att jag har bytt att mitt gear till 60%. Så jag tror helt klart att du har spelat för lite.

Jag lirar i genomsnitt (har blivit lite mer nu) 1-2 timmar per kväll. Har jag TUR så finner jag kanske en leg under den tiden.
Men just nu bry jag mej inte. Har jag lika stor otur när jag är på gång och få level 70 items ,,, då jävlar blir jag sur

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Avstängd

Inte direkt den bästa droppen men en i klanen fick sin Thunderfury, på lvl 59 600dps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Hittade den också, fast utan socket :/ har sjukt oflyt med att hitta sockade vapen.

Fast just det vapnet rollar med 400ish mainstat istället för socket så helt kasst e det inte. Synd att den (mig veterligen) inte kan rolla både mainstat + socket.

Permalänk
Medlem

Fick mig en fin lvlings ring inför Tisdag

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Fast just det vapnet rollar med 400ish mainstat istället för socket så helt kasst e det inte. Synd att den (mig veterligen) inte kan rolla både mainstat + socket.

Håller med! Hade varit grymt

En annan sak jag har undrat över: När rollas statsen till en Legendary? När den droppar eller när man identfierar den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Håller med! Hade varit grymt

En annan sak jag har undrat över: När rollas statsen till en Legendary? När den droppar eller när man identfierar den?

när den droppar ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

när den droppar ...

Är vi säkra på det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Är vi säkra på det här?

Ja, det finns en massa blå poster om detta på officiella forum.
Många ville veta detta nu när 2-hand vapen rollar 1-hand damage. Teorin var att man skulle vänta med att identifiera dessa tills RoS släppts och buggen var fixad. Tror det var Vaneras då som skrev att rollen är klar när saken droppar, själva identifieringen är som en skraplott, resultatet är redan bestämt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Ja, det finns en massa blå poster om detta på officiella forum.
Många ville veta detta nu när 2-hand vapen rollar 1-hand damage. Teorin var att man skulle vänta med att identifiera dessa tills RoS släppts och buggen var fixad. Tror det var Vaneras då som skrev att rollen är klar när saken droppar, själva identifieringen är som en skraplott, resultatet är redan bestämt.

Fifan tack för svar!

Permalänk
Medlem

Själva mainstatsen ändras iaf, brukar byta gubbe och identifiera med då ändras mainstat till gubbens int/dex/str.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Är vi säkra på det här?

Yes, kollade upp det då flera okunniga hävdade att man kunde ID'a items på den gubben man ville ha gear till då mainstat osv ändrades men det stämmer inte.

Skrivet av Dennisen:

Själva mainstatsen ändras iaf, brukar byta gubbe och identifiera med då ändras mainstat till gubbens int/dex/str.

Nope.

Permalänk
Medlem

Jag har själv gjort det på till min mage så såfall varit en engångs grej, ska prova fler gånger då.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Jag har själv gjort det på till min mage så såfall varit en engångs grej, ska prova fler gånger då.

Allt som droppar är inte en "smart drop", vilket kan förklara att ett item har "fel" mainstat ... det är inte ofta det händer men det händer

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Själva mainstatsen ändras iaf, brukar byta gubbe och identifiera med då ändras mainstat till gubbens int/dex/str.

Provade detta med 5 legs idag, alla droppade med olika klasser, identifierade dessa sedan på 1 char och alla fick stats för de klasser som de droppade från och inte för den som jag identifierade med.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Skor

Hitta dessa nyss

Får testa mig fram om dom blev bättre än min gamla.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Statsen blir satta när de droppas. Finns inofficiella tools att se vilka typer av stats som är på dom innan man identifierar.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

hittade dessa fräsiga handskar förut, ingen dps skilldnad men bra toughtness

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Har fan inte haft tur med dropsen. Hittat denna som var bra men annars inget alls. Hoppas det blir bättre på tisdag.

Min barb i övrigt:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Pusherstyle-2131/hero/3699...

Edit:

Skumt. Mina gloves i länken speglar inte samma som i ingame?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Ökade damage med 16%

Permalänk
Medlem

Hittade dessa väldigt bra gloves på min Demon Hunter, perfekt för min Wizard

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

http://i.imgur.com/MEUX7H9.png

hittade dessa fräsiga handskar förut, ingen dps skilldnad men bra toughtness

Om du kör med HOTA -Smash så lär det göra en del på damagen..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Om du kör med HOTA -Smash så lär det göra en del på damagen..

både hota och overpower båda med firerune, sen ibland siesmic slam med fire rune där med

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Hoppas på lite mer action i tråden nu efter patchen, har lyckats hitta 3 rätt nice dropps om inget annat

Hade hoppats det skulle sluta droppa vanliga health pots när jag har min specialare equipad men icke...

Permalänk
Medlem

Räknas det om man rerollat stats?

För att vara dag1 är jag nöjd.
Gått från 700k toughness till 7miljoner och sheetdps har ökat med 100%.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Fått en del bra saker men kör fortf med Zuni boots, WH, Tal rash amulett o Chantodo's OH för DPS

Permalänk
Medlem

En thunderfury, var helt klart mitt bästa drop
Fick även drop på blacksmith plan för Cain set, ingen koll på vad det är riktigt... Bara välter mobs och levlar och inte läst på så mkt.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Nya 70 Chantodo´s Will

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Nice som fan. Bara att rerolla fram en sock så rockar den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q