Gammalt spel som genre som StarCraft med robotar och bygg stuket

Permalänk
Medlem

Gammalt spel som genre som StarCraft med robotar och bygg stuket

Tjena! Jag letar efter ett gammalt spel som jag spelade för drygt 10/12 år sedan. Det är samma typ av spel som Starcraft/Wc3 med själva bygg tänket och man ska bygga en arme för att sedan döda sina motståndare. Tror det bara går att spela offline men är inte 100% säker. Det är "mer" åt starcraft stuket på själva gubbarna som man spelar/bygger... Jag vill så gärna lira det här gamla spelet med kass grafik men kommer fan inte på vad det heter hahah! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Earth 2150 kanske?

Permalänk
Medlem

Gå igenom denna listan och se om du kan hitta det du söker?
http://en.wikipedia.org/wiki/Chronology_of_real-time_strategy...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Något Dune?

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte "Earth 2150" :/ @Konabu
Haha tack så mycket! Ska leta nu! @Ferrat

Permalänk
Medlem

KKND2 Krossfire ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miklan:

KKND2 Krossfire ?

Var min första tanke också

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte KKND2 Krossfire heller... Va mer alien/sc-fi liknande spel :/

Permalänk
Medlem

Några idéer:
Total Annihilation?
Dark Reign?
Z?

Permalänk
Medlem

Måste va Total Annihilation

Permalänk
Medlem

Det är bättre grafik på det spelet jag tänker. Det va mer som "zerg" på Starcraft, och har för mig att man inte kunde lira "humans" alls på spelet. Utan bara en massa olika alien klasser :/

Permalänk
Skrivet av iFozz:

Måste va Total Annihilation

Tänkte på samma jag med.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Olwdruid:

Det är bättre grafik på det spelet jag tänker. Det va mer som "zerg" på Starcraft, och har för mig att man inte kunde lira "humans" alls på spelet. Utan bara en massa olika alien klasser :/

KKND är det enda jag kan komma på. Riktigt fint och kaotiskt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Lirade KKND också som liten men är tyvärr inte det :/ Jag lirade det här spelet på PC, tror inte det fanns till någon annan konsoll :/ Det är omöjligt att hitta det... KAN ha varit 3 brun färgade "aliens" på framsidan av fodralet... Men bara Kanske :/

Permalänk
Medlem

dune 2000?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Äh det är hopplöst... Inte dune 2000 heller... :/

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Olwdruid:

Lirade KKND också som liten men är tyvärr inte det :/ Jag lirade det här spelet på PC, tror inte det fanns till någon annan konsoll :/ Det är omöjligt att hitta det... KAN ha varit 3 brun färgade "aliens" på framsidan av fodralet... Men bara Kanske :/

Då blir det svårt! Har kollat igenom listan och jag kommer inte på något.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Jubileumsmästare

Supreme Commander? Kom visserligen ut 2007 men ändå.

Permalänk
Medlem

Arghh kom ihåg att jag spelade ett strategi spel i skolan när jag gick på högstadiet. Låter onekligen som detta men kan inte komma på vad det heter.

EDIT: Har för mig att det började på S. Det borde vara nån gång runt 1998-99

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tyvärr. Tightare omgivning. Har ingen aning när det kom ut men äh det är väl skit samma.. Tack ändå alla!

Permalänk
Medlem

Star Wars Galactic Battleground ? i princip samma som AOE II fast med starwarsgubbar

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Dark Colony?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

LOOOOOOL Det är ju WARBREEDS Tackar!!!! <3 <3 @Wulf92

Permalänk
Medlem

varsågod.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fan nu blev jag själv sugen på att spela Warbreeds.. måste hitta skivan..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)