Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Snart kommer ny uppdatering till skillsystemet Vilket jag har velat ha jätte länge nu https://www.guildwars2.com/en/news/announcing-the-april-2014-...
Hoppas dom kommer fixa weapons skills också som man kan börja välja mellan flera olika

Kanske dags att börja med GW igen närmare April alltså. Verkar komma mycket nytt. Hoppas också verkligen att Anet lägger till nya weaponskills för mer variation

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Kanske dags att börja med GW igen närmare April alltså. Verkar komma mycket nytt. Hoppas också verkligen att Anet lägger till nya weaponskills för mer variation

Jag hörde många klagomål om att liret var inriktat mot ~10-15 åringar. Ändras det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag hörde många klagomål om att liret var inriktat mot ~10-15 åringar. Ändras det?

Finns säkert andra som kan svara bättre på det än mig. GW är lite mer casual än övriga mmo som tex Swtor enligt mig. Så därav klagomålen?

Saknar skillupplägget som fanns det ursprungliga GW, där det fanns ändlösa kombinationer av skills. I GW2 så är attackskillsen samma beroende på vilket vapen man använder. Det man ändrar är alla secondary, passiva skills (traits) och vapen förstås, det vart lite enformigt i längden för mig.
Men som sagt, det verkar komma mycket nytt i April. Hoppas på lite nya weaponskills, men jag antar att det är att hoppas på för mycket

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Jag hörde många klagomål om att liret var inriktat mot ~10-15 åringar. Ändras det?

Bisarrt klagomål.

Vad är då WoW och andra likartade MMOs inriktade mot? Blöjbarn?

Permalänk
Avstängd

jag tycker det är lite p12-15 varning då det är rätt iq befriat skill system och allt är för simpelt upplagt så det snabbt blir ganska tråkigt
och när man är lv80 är det dåligt med morötter att fortsätta kämpa ..vist det är inte skit dåligt men hade kunnat vara bättre och jag vart besviken på ganska många saker i gw2

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Bisarrt klagomål.

Vad är då WoW och andra likartade MMOs inriktade mot? Blöjbarn?

8-18?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

jag tycker det är lite p12-15 varning då det är rätt iq befriat skill system och allt är för simpelt upplagt så det snabbt blir ganska tråkigt
och när man är lv80 är det dåligt med morätter att fortsätta kämpa ..vist det är inte skit dåligt men hade kunnat vara bättre och jag vart besviken på ganska många saker i gw2

Jag ser inte riktigt hur eventuell brist på innehåll betyder att det är ämnat för unga.
Och tittar man på communityn, vilket i grund och botten är vad vi faktiskt talar om här, så är den waaaaay bättre än 95% av alla spel på marknaden.

Självklart finns det ett par skrikhalsar på deras forum och delvis på FB som aldrig är nöjda med någonting , men något sånt hör man näst intill aldrig in-game.
Och kollar på man på tex Reddit så finns det massor med inlägg som talar om hur GW2's community är extremt tillmötesgående och hjälpsam.

Självklart är inget perfekt, GW2 försöker nå många, och det kan sätta käppar i hjulet för oss lite tyngre gamers. Men att GW2 skulle vara fyllt av p12'or och det som hör till? Totalt falskt.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Någon som skulle kunna tipsa om hur man håller sig uppdaterad med items på något smart sätt? Känner inte riktigt att pengarna man tjänar på exempelvis events räcker för att köpa från tradingsystemet samtidigt som andra spelare verkar klara sig mkt bättre än mig mot olkia mobs. Exempelvis var det en level 13 necro som tålde o skadade mer än mig igår då jag var lvl 16 eller 17 under ett event (jag är också necro). Har märkt att kag har runt 6000 karma points, men tycks inte hitta nå direkt värt att köpa för dem. Vilka stats är bra att satsa på när man skaffar items?

Mvh
Andersson9

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Någon som skulle kunna tipsa om hur man håller sig uppdaterad med items på något smart sätt? Känner inte riktigt att pengarna man tjänar på exempelvis events räcker för att köpa från tradingsystemet samtidigt som andra spelare verkar klara sig mkt bättre än mig mot olkia mobs. Exempelvis var det en level 13 necro som tålde o skadade mer än mig igår då jag var lvl 16 eller 17 under ett event (jag är också necro). Har märkt att kag har runt 6000 karma points, men tycks inte hitta nå direkt värt att köpa för dem. Vilka stats är bra att satsa på när man skaffar items?

Mvh
Andersson9

Skickades från m.sweclockers.com

På så låg lvl spelar det ingen större roll. Uppdatera armor varje ~10lvl och vapen varje ~5.
Antingen via TP eller använd det du får via drops. Sen kanske du kan kolla på några builds, om du inte hittar något du gillar så är det sällan någon nackdel att göra den lite mer personlig.

Angående Karma, 6k är ingenting. Jag är uppe i typ 1,4mil
Man kan göra mycket intressant med det senare, men just nu kan du bara ignorera det.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

jag tycker det är lite p12-15 varning

Friskyttarna har om inte det största, så ett av de största GW2 gillena i Sverige med flera hundra aktiva medlemmar. Medelåldern är 25-35 år och kanske att vi eventuellt har någon enstaka medlem som är 12-15 år. Men då är det med stor sannolikhet barn till någon av våra andra medlemmar.

Jag är övertygad om att vårt gille är representativt även för GW2 communityn som helhet. Du lär m.a.o få leta ganska länge för att hitta den ålderskategori som du varnar om.

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

På så låg lvl spelar det ingen större roll. Uppdatera armor varje ~10lvl och vapen varje ~5.
Antingen via TP eller använd det du får via drops. Sen kanske du kan kolla på några builds, om du inte hittar något du gillar så är det sällan någon nackdel att göra den lite mer personlig.

Angående Karma, 6k är ingenting. Jag är uppe i typ 1,4mil
Man kan göra mycket intressant med det senare, men just nu kan du bara ignorera det.

hehe ok, antar att det är så jag får göra då
tackar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Efter att ha testat spelet ett par dagar så måste jag ändå säga att trots att det grafiskt och questmässigt är överlägset många spel i samma genre och att jag gillar spelet över lag, är jag lite besviken på PvP, vilket jag trodde var ett av de större fokusen i GW serien (jag vet, jag kan läsa på om detta innan jag skaffar det).

WvW känns i stor utsträckning meningslöst då ens karaktärs bidrag känns försumbart... Eftersom slagfältet är så gigantiskt och rymmer många spelare så tappar man (i min mening) mycket av känslan i att döda en motståndare, då det i de flesta fall handlar om att som melee springa in i en vägg av fiender o dö nästan instant eller som range stå långt bak och kasta spells/skjuta och se hpn hos en fiende rusa ner utan att direkt se om det är den egna skadan eller någon annans. Det skulle ha varit trevligt med slagfält i mindre skala som exempelvis 10 v 10 eller 15 v 15.

Slutligen så är det en punkt som jag vet inte många kommer hålla med mig om, men jag hade gärna sett pvp/pve servrar eller någon annan implementering av world pvp. Spel blir lätt tråkiga utan att någon gång kunna utmana eller bli utmanad av en annan spelare 1v1 eller 1v2 osv, tycker jag. Men jag antar att jag testar lite till och i annat fall helt enkelt byter till något annat spel igen. Kanske är värt att prova Rift.

Mvh
Andersson9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Efter att ha testat spelet ett par dagar så måste jag ändå säga att trots att det grafiskt och questmässigt är överlägset många spel i samma genre och att jag gillar spelet över lag, är jag lite besviken på PvP, vilket jag trodde var ett av de större fokusen i GW serien (jag vet, jag kan läsa på om detta innan jag skaffar det).

WvW känns i stor utsträckning meningslöst då ens karaktärs bidrag känns försumbart... Eftersom slagfältet är så gigantiskt och rymmer många spelare så tappar man (i min mening) mycket av känslan i att döda en motståndare, då det i de flesta fall handlar om att som melee springa in i en vägg av fiender o dö nästan instant eller som range stå långt bak och kasta spells/skjuta och se hpn hos en fiende rusa ner utan att direkt se om det är den egna skadan eller någon annans. Det skulle ha varit trevligt med slagfält i mindre skala som exempelvis 10 v 10 eller 15 v 15.

Slutligen så är det en punkt som jag vet inte många kommer hålla med mig om, men jag hade gärna sett pvp/pve servrar eller någon annan implementering av world pvp. Spel blir lätt tråkiga utan att någon gång kunna utmana eller bli utmanad av en annan spelare 1v1 eller 1v2 osv, tycker jag. Men jag antar att jag testar lite till och i annat fall helt enkelt byter till något annat spel igen. Kanske är värt att prova Rift.

Mvh
Andersson9

WvW:ar man i en guildgrupp om ~20-25 mot 50+ alternativt mot en annan organiserad grupp av motsvarade storlek kan jag garantera att det är roligare. Vad gäller sPvP har de ett bra combatsystem men sämre spellägen. Det är dock t-deathmatch på väg så det verkar äntligen hända något även på den fronten.

Att klaga på combaten i PvP som så många gjorde/gör brukar mest tyda på att man inte behärskar den även om det finns en del builds och balansproblem som A-net behöver göra något åt.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Geeks Gaming

Liten fin uppdatering det kommer vara

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Finns det någon relativt aktiv PvE-guild kvar på FS?
Jag var med i Three Crowns under betan, men deras forum har vart dött i flera månader, vet inte ens om dom finns kvar.

Jag är mest bara sugen på att prova guild-missions osv, sen är det ju alltid trevligt att kunna hjälpa folk och se lite aktivitet i guild-chatten.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande att dom hade tjänat på att köra med holy trinity (tank / dps / healer )

Det va iaf det som gjorde att jag slutade. Tröttnade på att zerga.
Plus att det inte fanns dungeonfinder. (finns nu men ingen använder det typ) lite awkward dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Finns det någon relativt aktiv PvE-guild kvar på FS?
Jag var med i Three Crowns under betan, men deras forum har vart dött i flera månader, vet inte ens om dom finns kvar.

Jag är mest bara sugen på att prova guild-missions osv, sen är det ju alltid trevligt att kunna hjälpa folk och se lite aktivitet i guild-chatten.

Leter du svensk guild finns Ruthless. Guild missions och wvw event varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Det va iaf det som gjorde att jag slutade. Tröttnade på att zerga.
Plus att det inte fanns dungeonfinder. (finns nu men ingen använder det typ) lite awkward dessutom.

Jag använder den dagligen. funkar helt okey tycker jag. Men redan imorgon kommer en ny del utav patch-preview som heter "Looking For Group?"
Så det finns säkert massor med nytt att läsa imorrn mitt på dan.

Skrivet av Hanslar:

Leter du svensk guild finns Ruthless. Guild missions och wvw event varje vecka.

Njaa, inte nödväntigtvis svensk, men iaf skandinavisk så att alla är i samma tidszon
Ska kolla upp dom iaf

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen storylinen i spelet och dom särskilda questerna man gör där. Jag tar det ruskigt lugnt och levlar mycket sakta för att ta in spelet. Underbart spel detta och va trevligt folk det är på min server till skillnad mot vissa andra spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Plus att det inte fanns dungeonfinder. (finns nu men ingen använder det typ) lite awkward dessutom.

Dungeonfindern är vansinnigt aktiv. Iaf för CoF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

...
WvW känns i stor utsträckning meningslöst då ens karaktärs bidrag känns försumbart... Eftersom slagfältet är så gigantiskt och rymmer många spelare så tappar man (i min mening) mycket av känslan i att döda en motståndare, då det i de flesta fall handlar om att som melee springa in i en vägg av fiender o dö nästan instant eller som range stå långt bak och kasta spells/skjuta och se hpn hos en fiende rusa ner utan att direkt se om det är den egna skadan eller någon annans. Det skulle ha varit trevligt med slagfält i mindre skala som exempelvis 10 v 10 eller 15 v 15.
...

Det finns flera WvW-gillen på servrarna som anordnar GvG (just 15v15) -matcher någon gång i veckan eller två.
Det är alltså folk i communityn som ordnar detta "utanför" spelets sPVP eller WvW, i någon zon där det är rätt avfolkat.
Check it out...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja, Ser fram imot det 15 april

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Geeks Gaming

Nya boss systemet och nya bossar https://www.guildwars2.com/en/news/the-megaserver-system-worl...
Lite mer om nya server systemet https://www.guildwars2.com/en/news/the-megaserver-system-guil...

Blir lätt att spela igen den 15de

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Rea på spelet fram till och med den 13 April.

20€ för Heroic Edition. http://buy.guildwars2.com/

Rekommenderar det varmt!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

"Megaserver" i GW2? Happ där försvann server pride och det kommer att förstöra en server speciellt, Piken Square - inofficiell RP server.

Även om dom säger att det inte kommer hända lär WvW migrera till samma system som i EoTM också, "röda" mot "blåa" mot "gröna" istället för servrar, vilket i princip är detsamma som "megaserver" konceptet.

Inga mera GvGs eller att känna igen andra spelare/guilds som kör WvW, bara PUG kaos med blandad franska/ryska/tyska i chatten och casual gameplay för hela slanten.

Oh joy.

Allt medans dom fortfarande inte lyckats sätta åsido de 20 minutrarna det tar att skapa en "show to guild only" checkbox på commander taggen som hela WvW communityn velat ha i 2 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

"Megaserver" i GW2? Happ där försvann server pride och det kommer att förstöra en server speciellt, Piken Square - inofficiell RP server.

Även om dom säger att det inte kommer hända lär WvW migrera till samma system som i EoTM också, "röda" mot "blåa" mot "gröna" istället för servrar, vilket i princip är detsamma som "megaserver" konceptet.

Inga mera GvGs eller att känna igen andra spelare/guilds som kör WvW, bara PUG kaos med blandad franska/ryska/tyska i chatten och casual gameplay för hela slanten.

Oh joy.

Allt medans dom fortfarande inte lyckats sätta åsido de 20 minutrarna det tar att skapa en "show to guild only" checkbox på commander taggen som hela WvW communityn velat ha i 2 år nu.

Har du läst blogposten ordentligt? Alla 3 delarna...?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag har förstått att det inte finns någon trial, men finns det möjligtvis någon slags kompis-försökkoder eller liknande som ni som köpt spelet fått? Jag är intresserad av att köpa nu när det är halva priset, men jag är tveksam om jag över huvud taget kan spela med mitt 8800 gts 320mb (rift t.ex. fungerar ok-ish på lägsta inställningar men blir problem i städerna!) Vore bra om man kunde testa på något vis innan man faktiskt köper!
Om det är någon som har en kod över eller vet något annat sätt man kan testa på så får ni gärna dela med er