Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ajjemen, hittils köpt 2 KG Kitkat och 1.5 KG Beefjerky för Doge, samt 10 st Risers. Kostat mig ~250:- i elkostnad

handlade du direkt för doge? och isåfall vart handlade du?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruel_:

Läs min andra kommentar iaf så kan jag säga såhär: jag betalar ej för elen det gör mina föräldrar, och datorn står ju nästan alltid på oavsett så. Men! Jag har hittat en bra sida där man kan räkna ut allt det där, coinwarz tror jag den hette, (har i historiken på satir när på mobilen nu).

Jag funderar verkligen på om jag ska köpa ett r9 290x tri-x

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som ett dröm scenario med "Gratis el" även om dina föräldrar kommer åka på räkningen! ;), Datorn står säkert på, men skillnaden är ju att din dator inte är under full load hela dygnet så priset kommer öka drastiskt :). Du borde se köpet av grafikkort som en möjlighet att doppa fötterna i en pool av ny kunskap, som sedan öppnar för spännande möjligheter om du har intresse av vad krypto valutor har att erbjuda. Räkna inte med att kunna få ut 1000 kh/s på kortet för ifall du köper det nya R9 290 Trix kortet kan du inte byta bios till STILT bios som ger högre kh/s... jag har nämligen 2 av de där nya r9 290 trix och ett äldre Winforce 3 r9 290 som går att bios modda. Ligger på 2700 kh/s på 3st r9 290 och 980W i förbrukning.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk resonerar när de kör föräldrarnas el och tror de gjort en bra deal... Varför inte bara ta pengar ur päronens plånbok? Helt idiotiskt.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

handlade du direkt för doge? och isåfall vart handlade du?

Bitcoinjerky.com tar doge, samt /r/dogemarket på Reddit.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Jag förstår inte hur folk resonerar när de kör föräldrarnas el och tror de gjort en bra deal... Varför inte bara ta pengar ur päronens plånbok? Helt idiotiskt.

Är ju lite skillnad då om jag skulle ta ur mina pärons plånbok skulle inte värdet på dessa pengar öka. Nu behöver det ju inte vara så att Doge kommer öka heller men det finns en större chans att de ökar än att 300kr magiskt kommer bli 600kr en dag.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Skrivet av addy1995:

Är ju lite skillnad då om jag skulle ta ur mina pärons plånbok skulle inte värdet på dessa pengar öka. Nu behöver det ju inte vara så att Doge kommer öka heller men det finns en större chans att de ökar än att 300kr magiskt kommer bli 600kr en dag.

När du tagit de så sätter du in de på kontot, där får du ränta på dina snodda pengar från förädrarna, de blir nog bara glada ändå iaf när de börjar få elräknaningarna.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

När du tagit de så sätter du in de på kontot, där får du ränta på dina snodda pengar från förädrarna, de blir nog bara glada ändå iaf när de börjar få elräknaningarna.

Om jag skulle sätta in de på mitt konto där jag har en ränta på 0,250% så skulle jag på ett år tjäna hela 75 öre på de 300 kronorna. Då skulle det ta ca 277 år för att de 300 kronorna att öka till 600kr. Nej då minar jag hellre.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Jag förstår inte hur folk resonerar när de kör föräldrarnas el och tror de gjort en bra deal... Varför inte bara ta pengar ur päronens plånbok? Helt idiotiskt.

För att man fick tillbaka ~10x pengarna i som elen kostade?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Om jag skulle sätta in de på mitt konto där jag har en ränta på 0,250% så skulle jag på ett år tjäna hela 75 öre på de 300 kronorna. Då skulle det ta ca 277 år för att de 300 kronorna att öka till 600kr. Nej då minar jag hellre.

Men det är fortfarande inte dina pengar från början, så jag hoppas att du upplyser dina föräldrar om att du kommer börja konvertera el de betalar för till pengar åt dig.

Permalänk

Ser ut som att alla coins verkar dyka i värde enligt coinmarketcap.com

Kommer det att vända tror ni?

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Priserna beror på folks investeringsvilja och just nu är det mycket osäkerhet. Det har klassats som vara istället för valuta i många länder, i andra är det helt förbjudet. Orolighet = sänkt investeringsvilja. Det som kan driva upp priset är hög efterfrågan, dvs produkter som endast säljs genom virtuell valuta. Annars kan man bara köpa vanlig valuta. Det som drog upp priset på bitcoin var ju att du kunde köpa droger och vapen och då BEHÖVDE bitcoin, dvs ingen annan valuta kunde fylla det behovet. Då har man skapat efterfrågan och därmed stigande pris. Lägg på det en extrem hype från folk som bara köpte som investering så har du två faktorer som driver upp pris. Nu är silkroad till viss del skadeskjutet men kommer nog fortsätta garantera att priset inte sjunker till 0 i alla fall, däremot den del av priset som kom pga investerare lär försvinna mer och mer.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Är jag för sent ute? Fan att jag tvivlade på detta i december...

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Är jag för sent ute? Fan att jag tvivlade på detta i december...

Troligtvis går det upp igen (förhoppningsvis)
Ångrar också att jag inte började tidigare.. satt och tvivlade i april ifall jag skulle fixa en rigg för ltc.. den hade betalat sig själv gånger 20(minst) om jag sålde när det toppade... :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Är ju lite skillnad då om jag skulle ta ur mina pärons plånbok skulle inte värdet på dessa pengar öka. Nu behöver det ju inte vara så att Doge kommer öka heller men det finns en större chans att de ökar än att 300kr magiskt kommer bli 600kr en dag.

Med det resonemanget kan du lika gärna köpa trisslotter för allt du hittar i deras plånkor istället. Ta ansvar och "låna" inte andras pengar utan deras samtycke.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
99:e percentilen

Det ser inte ut att gå så bra just nu. Vad har vi för framtidsutsikter?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Det ser inte ut att gå så bra just nu. Vad har vi för framtidsutsikter?

Vad är det som inte ser bra ut just nu?

För några dagar sedan låg doge/BTC på 94 Satoshi, sedans dess har den varit uppe över 150 och nu på 139.
Samtidigt var BTC nere på 2700-3000 SEK
Idag ligger den på 3300-3500.

Tycker det ser helt ok ut nu.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem

Jag tycker tjurmarknad för btc ligger i luften, 25% upp på en dag i förrgår
Det är i stora svängningar som doge har en chans att briljera

Permalänk
99:e percentilen

Ni missade väl inte att vi sponsrade en NASCAR-bil i Talladega igår?

» Kort klipp där kommentatorerna pratar om Dogecoin
» Rolig GIF från tävlingen
» GoodShibe skriver om Dogecar

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Självklart inte!, Passa på ta del av mer Dogecoins innan en eventuell pump i samband med Dogecar!

Permalänk
Medlem

Såg det här förra veckan när jag var i bilen på väg hem. Blev ganska chockad måste jag säga.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Spännande vändningi kursen och med Paypals planer för Doge och Bitcoin. Synd att man inte investerade tokmycket för en månad sedan. Jag fegade med 500:- som har fyrdubblats redan.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
99:e percentilen

Ja, det var ju inte igår man hängde i den här tråden precis!

Skrivet av Alling:

I skrivande stund är en Dogecoin inte mycket värd (ca $0,0003), men vem vet vad framtiden har att utvisa? └(°ᴥ°)┘

Dogecoin står i skrivande stund i 3 kronor, så låt oss säga +100 000 % avrundat. 🚀🌕

                               old thred
                                        so nostalgia
                                                                                 revive
                 much HODL
                  1 DOGE = 1 DOGE
                                            mars nekst
         wow

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Köpte för inte så länge sedan. Sålde när den gick 100% plus på en dag. Sen gick den upp över 100% igen dagen efter haha, alltid oväntade svängar med crypto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alling:

Ja, det var ju inte igår man hängde i den här tråden precis!

Dogecoin står i skrivande stund i 3 kronor, så låt oss säga +100 000 % avrundat. 🚀🌕

                               old thred
                                        so nostalgia
                                                                                 revive
                 much HODL
                  1 DOGE = 1 DOGE
                                            mars nekst
         wow

https://i.imgur.com/2IGEruO.png

Haha!
Hoppas du hodlade alla dessa dogecoins du mineade är och rik nu

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva av mig lite, höll på med diverse olika coins 2013 till 2014.
Jag kommer ihåg att LTC och BTC som gick att omsätta i pengar redan då hade jag sålt det mesta. har efter diverse eftersökning hittat mina inloggningar på coinbase och kraken.
hade bla sålt 0,18 BTC för 67 euro, det lilla som då förmodligen inte vart värt kattpiss typ 0,0038 BTC hade nu växt till 240 USD på mitt coinbase konto.

sen insåg jag att vafan jag minade ju doge, rätt många också. hittade payouts i mailen daterade tidigt 2014 från multipool på ca 150.000 doge och tänkte att dessa gick säkert inte att sälja så med lite tur finns de kvar i min wallet. letade upp en gammal disk jag trodde var död och fick liv i den, hittade min doge wallet efter mycket letande på disken och drog igång doge QT.

mycket riktigt 150.000 coins i min wallet som jag skickat vidare till ett konto på crypsy som efter lite surfande på webben tydligen var en scam och lawsuits mot bla coinbase avslutades förra året.

Fan

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Måste bara skriva av mig lite, höll på med diverse olika coins 2013 till 2014.
Jag kommer ihåg att LTC och BTC som gick att omsätta i pengar redan då hade jag sålt det mesta. har efter diverse eftersökning hittat mina inloggningar på coinbase och kraken.
hade bla sålt 0,18 BTC för 67 euro, det lilla som då förmodligen inte vart värt kattpiss typ 0,0038 BTC hade nu växt till 240 USD på mitt coinbase konto.

sen insåg jag att vafan jag minade ju doge, rätt många också. hittade payouts i mailen daterade tidigt 2014 från multipool på ca 150.000 doge och tänkte att dessa gick säkert inte att sälja så med lite tur finns de kvar i min wallet. letade upp en gammal disk jag trodde var död och fick liv i den, hittade min doge wallet efter mycket letande på disken och drog igång doge QT.

mycket riktigt 150.000 coins i min wallet som jag skickat vidare till ett konto på crypsy som efter lite surfande på webben tydligen var en scam och lawsuits mot bla coinbase avslutades förra året.

Fan

Sumpade du nästan en halv miljon ??!?!??!

Hur kan du inte ha kollat upp sidan innan du skickade iväg så mycket pengar? Eller är det något jag missar?

Edit: inser nu att du redan skickat iväg DOGE till cryspy när du öppnade plånboken?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Måste bara skriva av mig lite, höll på med diverse olika coins 2013 till 2014.
Jag kommer ihåg att LTC och BTC som gick att omsätta i pengar redan då hade jag sålt det mesta. har efter diverse eftersökning hittat mina inloggningar på coinbase och kraken.
hade bla sålt 0,18 BTC för 67 euro, det lilla som då förmodligen inte vart värt kattpiss typ 0,0038 BTC hade nu växt till 240 USD på mitt coinbase konto.

sen insåg jag att vafan jag minade ju doge, rätt många också. hittade payouts i mailen daterade tidigt 2014 från multipool på ca 150.000 doge och tänkte att dessa gick säkert inte att sälja så med lite tur finns de kvar i min wallet. letade upp en gammal disk jag trodde var död och fick liv i den, hittade min doge wallet efter mycket letande på disken och drog igång doge QT.

mycket riktigt 150.000 coins i min wallet som jag skickat vidare till ett konto på crypsy som efter lite surfande på webben tydligen var en scam och lawsuits mot bla coinbase avslutades förra året.

Fan

Hade också allting jag minade utom bitcoins på cryptsy :/ Som tur var hann byta det mesta till bitcoins och spara i lokala plånkan. Men nog fanns där ett antal doge..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Sumpade du nästan en halv miljon ??!?!??!

Hur kan du inte ha kollat upp sidan innan du skickade iväg så mycket pengar? Eller är det något jag missar?

Edit: inser nu att du redan skickat iväg DOGE till cryspy när du öppnade plånboken?

jag skickade de från min wallet till cryptsy ja, i januari 2014, sen gick det väl inte att göra något med dom direkt då så de glömdes mer eller mindre bort.

doge var helt ny då så gissningsvis var cryptsy den enda "börsen" som accepterade doge.
vet dock inte varför jag var så snabb med att skicka dit dom från min wallet.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Hittade ett par tusen Dogecoin i en gammal wallet som jag har haft sedan i slutet av 2013, trevlig överraskning när man ser att det har gått upp som bara den sedan dess. Nu är frågan om man ska sälja eller HODL

Permalänk
99:e percentilen

                                     $0.67
          very value
                         amaze
                                                     so rank
     #4 on earth
           #1 on moon
                                                               dollar soon
                              wow

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers