Ikea Summera datorhållare på utgång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Inte om man dammsuger

Rätt svårt att komma åt runt datorn när den står och täcker, därför man köper en datorhållare.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

på kjell kan man köpa en hållare på hjul. tyckte den var mkt bättre än ikeas hållare som jag har testat

mycket lättare att komma åt med dammsugaren med ikeas datorhållare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Såg den här och tänkte, "så här ser det ut hos Zhrooms!"

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Är det ett Corsair Obsidian 900D chassi vi talar om?

Permalänk
Medlem

Hade ett sådant ställ när jag hade ett p180. Mitt R4 är för brett!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av pchelp:

mycket lättare att komma åt med dammsugaren med ikeas datorhållare

eftersom den har hjul så rullar man den bara lite åt sidan så kommer man åt bättre än ikeas hållare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Var ska man placera sin MacPro vid nästa uppgradering då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

1,5% känns inte som så vanligt...!

Tråkigt att det inte kommer någon cool uppföljare dock.

8.8% nu :>

Vart finns dom? hittar ingen köpknapp

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

8.8% nu :>

Vart finns dom? hittar ingen köpknapp

Kjell & Company:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+ ATX | AMD FX-8350 Black Edition | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB | Samsung SSD 840 EVO 250GB | WD Desktop Green 2TB | Microsoft Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Min står på golvet. Öppnar och grejar med den allderles för ofta för att någon annan lösning skall vara praktisk.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Imdak:

Personer som kan ha datorlådan på skrivbordet har får några/små skärmar om man kan lyxa till det utrymmet till att förvara en stor plåtburk.

Hmm, jag får in två st 24" monitors, ett silverstone fortress och en färglaser... det beror ju helt på hur stor skrivbord man har.

Permalänk
Medlem

Nej!

Jag som just fick en oerhörd lust att ha en CPU-hållare till en Mac-mini. 😢

Permalänk
Avstängd

Ingen CPU-hållare längre så skiter jag i allt vad modermodem heter! Hur kan dem? Dem suger! IKEA asså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParanoX:

Kjell & Company har 6 olika sorters datorhållare, själv har jag denna:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Skulle du tro att en sådan ställning skulle kunna dämpa mot vibrationer som kan höras från våningen under?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ckracker:

Skulle du tro att en sådan ställning skulle kunna dämpa mot vibrationer som kan höras från våningen under?

Beror nog på hur kraftiga vibrationerna är, skakar jag lite lätt på min dator så hörs det. Hållaren är gjord helt i plast och inget gummi som skulle dämpa något. Datorn hålls fast genom att man klämmer den mellan 4 delar av plast, uppbyggt som ett X. Hjulen går att låsa men vibrerar datorn mycket så kanske den inte står kvar i hållaren.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Gigabyte GA-970A-DS3P, Socket-AM3+ ATX | AMD FX-8350 Black Edition | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | MSI Radeon R9 290 Gaming 4GB | Samsung SSD 840 EVO 250GB | WD Desktop Green 2TB | Microsoft Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

Jag hatar den där förbannade datorhållaren. Man måste ju vara en pygmé för att inte slå benen i den hela tiden.

Permalänk
Medlem

Kör med Mini-ITX chassi som är så litet att det inte är ivägen.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur denna på Kjell är?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkom...

Inga alternativ på Clasohlson.se? Hittar inget där...

Har annars denna, men det blir trångt och tar upp en del plats.

Permalänk
Snusfri

Mitt R4 står på golvet då det är lite väl klumpigt att ha på skrivbordet, dock så blir min nästa rigg mITX så då kan flytta upp datorn till skrivbordet.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

aldrig gett dem en tanke men nu tänker jag att det kanske vore najs, lätt att dammsuga och inte så mycket damm under datorn

Haha samma tanke dök upp hos mig Har aldrig tänkt på att jag skulle vilja ha en sån, men nu när de snart försvinner började jag tänka att de nog faktiskt är rätt bra att ha

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jopp<3:

Var ska man placera sin MacPro vid nästa uppgradering då?

Ja det är ju frågan, den kan ju inte stå på golvet för då misstar folk ju den för en papperskorg/dokumentförstörare

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Då tänker jag att ett bord eller en bänk vore ultimat? Mer bekväm arbetshöjd. Eller hur?

Vore ju ypperligt att kunna sätta sig ned på en stol och så ta bort sidan från datorn o mecka.

Ja det skulle nog vara bra. Blir säkert mindre dam på det sättet också eftersom den inte är lika nära golvet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Köper folk fortfarande stationära datorer? Haha Skämt å sido. Men vi rör oss mer och mer ifrån de.

sweCLOCKERS...

jo, vi köper stationärt fortfarande, i alla fall i dessa kretsar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Hade ett sådant ställ när jag hade ett p180. Mitt R4 är för brett!

har man en hammare och ett lagom hårt underlag kan man skruva loss plåten från stagen och knacka ut änd-flärpen, du behöver bara knacka den till ca 45grader för att en r4'a ska få plats

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av The-Architect:

har man en hammare och ett lagom hårt underlag kan man skruva loss plåten från stagen och knacka ut änd-flärpen, du behöver bara knacka den till ca 45grader för att en r4'a ska få plats

Skickades från m.sweclockers.com

Var smidigare att såga bort kanten helt så sticker den inte ut och är i vägen. Sen fick jag faktiskt plats med mitt R4 innan modifiering men det var på millimetern.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Precis...

Men de flesta av oss placerar väl datorlådan på golvet just för att vi saknar plats på skrivbordet... och platsen på golvet blir väl oftast ändå oanvänd annars.

När det gäller utrymme och placering så kan man ju inte annat än älska Apple iMac. Och alla andra AIO-datorer. Men inget gott som inte för nåt ont med sig... och tvärtom. Man kan inte få allt tyvärr.

Nej, det är svårt att komma ifrån att de är snyggare och oftast mer praktiskt byggda när de väl står där så att säga, men har man som intresse att pilla med hårdvaran så är det ju bara att glömma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

För min del gör det inget IKEA tar bort hållaren. Köpte en häromdagen och fy fasen vad fult alltså. 179kr rätt i sjön. Inte en chans att jag använder den fula hyllan säger jag bara. Då är det bättre datorn står på golvet faktiskt.

Permalänk
Medlem

Min stationära dator står i garderoben.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Hmm, en annan har ju ställt sitt gamla P180-åbäke med massa roterande skrot och koppar på en hederlig hurts. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00104333/#/0010433...

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Inaktiv

Nu är det inte enbart Summera som är på väg utan även Galant-serien. Ska ersättas med en ny serie där djupet ska vara 70cm istället för nuvarande maximala 80cm. Nu vet jag inte mycket mer än så då jag hört detta från en bekant som besökt Ikeas varuhus och fick höra detta av personalen.

Datorhållaren Summera använder även jag och trivs bra med den. Skönt att använda utrymmet på undersidan av mitt Galant-datorbord och att få bort datorn från golvet gör den betydligt mindre dammig. Lite så jag överväger att köpa en extra inför eventuella framtida behov. Priset är inte så farligt ändå.