Avstängda fuskare i Titanfall får fortsätta spela mot andra fuskare

Permalänk
Medlem

Haha, sjukt bra.

Permalänk
Medlem

Helt rätt! Riktigt snällt att de får spela fortfarande.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Vilket fantastiskt genidrag egentligen Mer sådant.
Tänk om man kunde införa samma system i samhället.
Låt fyllon och slagskämpar bara få gå på samma krogar t.ex
Vore rätt så kul faktiskt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Skit ska skit ha!

Nu kanske dom fattar att det inte är så jävla kul att spela mot någon som fuskar.

Permalänk
Medlem

De ska ha cred för detta, underbar lösning. Kan man inte spela utan fusk ska man f*n inte spela alls. Skulle gärna vilja förlja en match med alla spelar + aimbots. Underhållning på hög nivå

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Underbart! Tycker det borde vara såhär om man dopar sig inom idrott också, vore spännande att se!

En lika bra idé!

Vore trevligt detta även anammades i andra spel.

Permalänk
Medlem

Bra lösning!
Något för battlefield oxå även om jag inte tycker man stöter på så mycket fuskare.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Sjukt roligt spel för övrigt

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Hahahaha, dagens skratt. Enkelt och smart sätt att hantera problemet!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hade nog hellre sett att fuskarna förlorade rätten att spela överhuvudtaget faktiskt. Känns som det vore mer avskräckande för de som funderar på att installera fusk eller inte.

Om en unge slåss i sandlådan och inte kan uppföra sig så sätter man ju inte den i en särskild sandlåda med andra ungar som slåss. Även om det hade sett kul ut. Baby royale.

Permalänk
Medlem

Skyst sätt att straffa värdelösa whiners!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kygen:

Spelvärldens Guantanamo.

Guantanamo är något riktigt obehagligt och jämförelsen haltar på många plan men OM -

Man hade tagit alla världens terrorister och släppt ner dem på ett avfolkat Öland med gasoldrivna infravärmare fastlimmade på ryggen och givit dem var sin värmesökande Stingermissil och givit dem en dunk på ryggen och sagt lycka till.....

DÅ hade jämförelsen kanske varit något mer relevant....

Bara den här fuskarhanteringen gör ju att man vill gynna Respawn och köpa spelet

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

hahaha det är så klockrent, vill dom fortsätta spela så får dom känna på hur aimbot och allt vad det nu heter är att möta!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

När får vi se en liknande grej IRL, mördare som "får" ta livet av andra likasinnade i våra fängelser...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadowslord:

Kreativt måste jag säga. De har ju betalat för spelet så varför inte göra på detta sätt?

Inte särskilt kreativt då GTA 5 (och säkert fler spel) har ett likadant system. Men det är ju ett väldigt bra system enligt mig. Hoppas fler inför det i framtiden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Hmm som programmerare skulle jag vilja se ett spel där man får koda sin egen AI och se vem som gör det bäst. Typ Quake/Unreal Tournament AI vs AI.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Sådant här har jag funderat på skapa ett OS för med.
Ett OS där man släpper dopningen fri. Sjukt underhållande att se folk springa på 100 meter på 6 sekunder i de mest obskyra kroppshyddor

Permalänk
Medlem

Dom lär ju lära sig att detecta fusk iaf...

Permalänk
Medlem

Låter lite som VAC, när man blir VAC bannad så kan man bara spela på icke-VAC serverar så antar att dessa ofta har många fuskare/ex-fuskare, dock så kan vem som helst också spela på icke-VAC serverar (dock ser jag inte varför man någonsin vill göra det) så det är inte exakt samma sak.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är bra på det vis att det kommer sätta fuskande spelare i samma situation som oss ärliga spelare kommer uppleva det.
Dvs, dessa fuskservrar kommer ha en nerspammad chatt med ordet "Cheaters!!!!111" kombinerat med ilska, frustration och missnöje vilket förhoppningsvis kan få ett ljus att gå upp och kanske... bara kanske har vi en fuskare mindre i vår onlinevärld

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Jag är faktiskt imponerad av den här kreativa lösningen.

Jag håller helt och hållet med. En genial lösning, utan tvekan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Hmm som programmerare skulle jag vilja se ett spel där man får koda sin egen AI och se vem som gör det bäst. Typ Quake/Unreal Tournament AI vs AI.

Vill minnas att högskolan i Skövde har det som tävling mellan sina spelutvecklare. Har för mig att bossfighten är mot lärarens AI och att pris utdelas om de besegrar den

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Guantanamo är något riktigt obehagligt och jämförelsen haltar på många plan men OM -

Man hade tagit alla världens terrorister och släppt ner dem på ett avfolkat Öland med gasoldrivna infravärmare fastlimmade på ryggen och givit dem var sin värmesökande Stingermissil och givit dem en dunk på ryggen och sagt lycka till.....

DÅ hade jämförelsen kanske varit något mer relevant....

Bara den här fuskarhanteringen gör ju att man vill gynna Respawn och köpa spelet

Tankarna går direkt till filmer som "Deathrace" och "Gamer"

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Aimbot galore

Permalänk
Medlem

För mig som inte spelar. Kan man bara spela spelet mot andra på Nätet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tenkai Star:

Hmm som programmerare skulle jag vilja se ett spel där man får koda sin egen AI och se vem som gör det bäst. Typ Quake/Unreal Tournament AI vs AI.

Som programmerare får jag säga att detta är något du genast borde testa. Det är jätteskoj!

Man kan ju börja med något enklare, som fyra i rad eller sten sax påse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGD:

För mig som inte spelar. Kan man bara spela spelet mot andra på Nätet?

I detta spel ja. Titanfall har ingen single player.

Permalänk

Haha fan va kul!! Hoppas verkligen att fuskarna inte meddelas om detta utan det sker helt dolt så kan dom sitta där och svära och vara samma losers som dom var från början även fast dom köpt sin fina aimbot

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om man kan kalla detta för en 'lösning' som vissa gör.
Detta är bara själva straffet men det kvittar hur hårt straffet är om det inte finns några som håller koll på spelarna, om dom fuskar eller ej.

Alla spel där ute har återgärder där dom bannar, osv. Men detta stoppar inte folk från att fuska.

Permalänk
Avstängd

UNDERBART!