RoS, första intrycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Blev level 70 med min Crusader idag. Ligger nu på 300k DMG men jag har 9,5 miljoner i thoughness och 500k liv. MÅSTE hitta ett vettigt vapen snart.

Hur mycket ingame tid är det vi pratar om?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Jag tog det lugna fina igenom hela ACT V o det tog väl ca 8 timmar att dinga 70, Helt solo och då rensa jag varenda område på kartorna.
Wizarden har fått en del nytt gear men en hel del återstår.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/4708136

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Låter som du sitter på för mkt toughness!

Sitter på 1.7 mil dmg och 6 k touhness självbuffat

Nja, jag kan öka min damage mer och gå ner i toughness men jag vill inte ligga under 10 miljoner, tycker det gör ont ändå när man går upp i torment.
Och enda itemet jag egentligen har som ökar min damage är mina level 60 Witching Hours och då ökar min damage med typ 100k men sänker toughness med 3 mille, riktigt ovärt.
Tycker du har sjukt låg toughness om du lirar på högre än T1/T2.

Det funkar att gå ner i toughness om man lirar i grupp, men kör jag solo vilket jag gör ganska mycket dör jag som en fluga om jag inte sänker svårighetsgraden eller håller min toughness uppe. Och även i grupp är det rätt nice att kunna stå och tanka de mobs som dödar de jag spelar med som ligger på eller strax över din toughness

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Hehe samma här, fick en helt ok source igår så landade på ca 1.001m dps men bara 7m toughness då jag speccat alla paragonpoints på lifereg. Har dock väääärldens otur med drops, polaren får allt najs.

Dina ringar verkar vara sjuka!

http://gyazo.com/36197c57967b95c11da4e7e2ee0a06a8.png

Otur med drops? Spelet har varit ute i 2 dagar och du har redan 1m dps Vad folk har för krav nuförtiden :s
Jag ligger på 300k buffat med follower, här snackar vi tur (är iofs inte 70 än utan 68 och bara bytt ut två saker hittills från min fd 274k buffat lvl 60 gear).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Astralen-2142/hero/1777399...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nja, jag kan öka min damage mer och gå ner i toughness men jag vill inte ligga under 10 miljoner, tycker det gör ont ändå när man går upp i torment.
Och enda itemet jag egentligen har som ökar min damage är mina level 60 Witching Hours och då ökar min damage med typ 100k men sänker toughness med 3 mille, riktigt ovärt.
Tycker du har sjukt låg toughness om du lirar på högre än T1/T2.

Det funkar att gå ner i toughness om man lirar i grupp, men kör jag solo vilket jag gör ganska mycket dör jag som en fluga om jag inte sänker svårighetsgraden eller håller min toughness uppe. Och även i grupp är det rätt nice att kunna stå och tanka de mobs som dödar de jag spelar med som ligger på eller strax över din toughness

Din toughness är dock inte effektiv då du sitter på 500 k hp. Samt jag plöjer T3 utan problem enda man dör emot är typ de beastsen i act 3 som har inbyggd blink o haste och nästan alltid firechains

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Din toughness är dock inte effektiv då du sitter på 500 k hp. Samt jag plöjer T3 utan problem enda man dör emot är typ de beastsen i act 3 som har inbyggd blink o haste och nästan alltid firechains

Hur menar du att det inte är effektivt baserat på min HP? Toughness är ett medelvärde på hur mycket skada du tål baserat på HP, res, armor och dodge.
Har du någon profil för din char man kan få kika på?

Och nu vet jag ju inte vad du spelar för klass, men kör du Munk eller Barb (barb är inte helt otänkbart då dessa kan få riktigt hög damage självbuffade) får du ju tänka på att du har 30% damage reduction som inte syns i din toughness så du tål egentligen bra mycket mer än vad din toughness återspeglar.
Kör du någon av de andra klasserna så får man väl säga bra gjort, och tur med drops antar jag?

Kollar man diabloprogress så ligger jag top 300 bland Wizards på toughness i världen och top 4000 på damage så helt fel ute är jag inte, visst skulle jag som sagt kunna skifta om lite men då gäller det att jag faktiskt får drops som hjälper mig med detta, 90% av de legs jag hittar har inga damage skills öht utan brukar ge -10-30% damage och +20-30% toughness.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Hur menar du att det inte är effektivt baserat på min HP? Toughness är ett medelvärde på hur mycket skada du tål baserat på HP, res, armor och dodge.
Har du någon profil för din char man kan få kika på?

Och nu vet jag ju inte vad du spelar för klass, men kör du Munk eller Barb (barb är inte helt otänkbart då dessa kan få riktigt hög damage självbuffade) får du ju tänka på att du har 30% damage reduction som inte syns i din toughness så du tål egentligen bra mycket mer än vad din toughness återspeglar.
Kör du någon av de andra klasserna så får man väl säga bra gjort, och tur med drops antar jag?

Kollar man diabloprogress så ligger jag top 300 bland Wizards på toughness i världen och top 4000 på damage så helt fel ute är jag inte, visst skulle jag som sagt kunna skifta om lite men då gäller det att jag faktiskt får drops som hjälper mig med detta, 90% av de legs jag hittar har inga damage skills öht utan brukar ge -10-30% damage och +20-30% toughness.

Jag jag ska länka när jag kommer hem från jobbet Kör wizard jag med för övrigt.

Spelar man mycket har man väl tur med dropps antar jag :] Samt diabloprogess är sjukt off eftersom att det inte visar rerolls på det mesta.

Men Relive#2822 om du vill kolla själv innan.

Det jag menar med att om du har mycket mera HP än va du kan heala så är det inte effektivt. Speccar du paragon full % life så ger det mera toughness men det är sämre oavsett tex.
All ress > armor > vitality/life i effectiveness.

Finns en tråd om detta på reddit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Jag jag ska länka när jag kommer hem från jobbet Kör wizard jag med för övrigt.

Spelar man mycket har man väl tur med dropps antar jag :] Samt diabloprogess är sjukt off eftersom att det inte visar rerolls på det mesta.

Men Relive#2822 om du vill kolla själv innan.

Det jag menar med att om du har mycket mera HP än va du kan heala så är det inte effektivt. Speccar du paragon full % life så ger det mera toughness men det är sämre oavsett tex.
All ress > armor > vitality/life i effectiveness.

Finns en tråd om detta på reddit.

Ska kika
Min paragon är helt och hållet damage och resistance, inget liv öht, det liv jag har kommer från gear och min gem i hjälmen, finns i nuläget inget vettigare att sätta där, XP är ju trevligt men ändå inte jätteviktigt, MF gör i princip ingen skillnad i så små valörer, cooldown reduction ger inget speciellt med de skills jag använder osv. Alla rerolls jag gjort har varit för damage så det är inte direkt så att jag stackar HP och toughness utan det är det som droppar

Du verkar ha haft riktigt tur med dropsen iaf!
Riktigt fina items, nu hittar jag ingen EHP & DPS kalkylator som klarar ROS men skulle tippa att bara ditt vapen skulle ge mig en jävla massa mer damage.
Men sånt kommer med tiden, är jobbigt när man jobbat varje dag sen release, imorgon däremot skall det nötas, sen jobbar man helgen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ska kika
Min paragon är helt och hållet damage och resistance, inget liv öht, det liv jag har kommer från gear och min gem i hjälmen, finns i nuläget inget vettigare att sätta där, XP är ju trevligt men ändå inte jätteviktigt, MF gör i princip ingen skillnad i så små valörer, cooldown reduction ger inget speciellt med de skills jag använder osv. Alla rerolls jag gjort har varit för damage så det är inte direkt så att jag stackar HP och toughness utan det är det som droppar

JA precis, vitality i head är väl det enda vettiga om man inte kör meteor build, vilket du kan göra bara du får ringen som reducar setbonusar

Anyway, jag tror du tjänar ganska mkt på att försöka få ner toughness till 6-7 iallafall för 400 k dmg

Glöm inte bort att det är billigt att rerolla lvl 60 items!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

JA precis, vitality i head är väl det enda vettiga om man inte kör meteor build, vilket du kan göra bara du får ringen som reducar setbonusar

Anyway, jag tror du tjänar ganska mkt på att försöka få ner toughness till 6-7 iallafall för 400 k dmg

Glöm inte bort att det är billigt att rerolla lvl 60 items!

Har rerollat ett 60 item som jag sen bytt ut sen har jag inte tänkt på det, rullade om min amu nu, vit mot crit chans Tack för påminnelsen!
Och det var typ det jag hade tears till. Chesten kan man ju ändra %life till armor eller höja inten, men går en hel del tears till det, hoppas hellre på bättre chest

Passade på att rulla om en av mina rare ringar också, nu ligger jag på 1.22m damage och 10.5m toughness. eller 1.3m / 8.9m med pinpoint barrier istället för prismatic armor.
Har fokuserat mest på mina level 70 legs att försöka rulla de bra och glömt resten typ.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Hur mycket ingame tid är det vi pratar om?

Effektiv tid 10-12 timmar.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla lyft för spelet RoS var. Precis vad D3 behövde!

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Tackar, så fort jag lyckas socka mitt nya vapen så kommer ny bild upp

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Om man ska starta D3 nu,aldrig spelat det innan o känner ingen som gör det, vilken karaktär ska man välja då som är "tuff" och klarar att levla bra själv med gear man hittar på vägen ?

Permalänk
Skrivet av BABOON_ASS:

Om man ska starta D3 nu,aldrig spelat det innan o känner ingen som gör det, vilken karaktär ska man välja då som är "tuff" och klarar att levla bra själv med gear man hittar på vägen ?

Personligen tycker jag monk. Väldigt bra tank, support och dps.

Övergav min dh för crusader. Sitter fast med både dps och thoughness just nu.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Krullman-2764/hero/38493478

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Lite mer damage! Strax under 1.6m nu.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

http://i.imgur.com/xFs64vr.jpg

Lite mer damage! Strax under 1.6m nu.

Satan vad snabbt det går för dig! Grattis... ;p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Har nu testat lvl 70 uber bossar, rätt skoj med den nya faktiskt även om jag personligen hade riktigt otur med drops för material till nya Hellfire ringen, men en i gruppen fick iaf ihop en ring på 5 portaler vilket är rätt osannolikt, själv fick jag 1 drop.

Fast å andra sidan ska jag inte klaga, har varit en bra dag lootmässigt, fick ihop min 4set bonus på Tal Rasha setet så nu regnar det meteorer typ hela tiden när man attackerar vilket är skoj Hade dock inte klagat om det var en hjälm istället för bälte som droppade, sitter fortfarande kvar på min sketna gula hjälm.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har nu testat lvl 70 uber bossar, rätt skoj med den nya faktiskt även om jag personligen hade riktigt otur med drops för material till nya Hellfire ringen, men en i gruppen fick iaf ihop en ring på 5 portaler vilket är rätt osannolikt, själv fick jag 1 drop.

Fast å andra sidan ska jag inte klaga, har varit en bra dag lootmässigt, fick ihop min 4set bonus på Tal Rasha setet så nu regnar det meteorer typ hela tiden när man attackerar vilket är skoj Hade dock inte klagat om det var en hjälm istället för bälte som droppade, sitter fortfarande kvar på min sketna gula hjälm.

Jadu. Vissa har det bra. Jag har fått 1 del av varje jävla set istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har funderat lite på detta med att det går extremt långsamt att gå upp i level nu efter RoS och visst beror det till stor del på att man kör på lägre svårighetsgrad nu än innan. Spelar mest med min Wizard på torment 1 för att få mer loot istället för med min Barb på Torment4-6 beroende på ställe för XP på level 60.

Räknade lite snabbt på det då och nu och inser att jag drar in runt ~300 miljoner XP/h nu jämfört med 1-2 miljarder XP/h innan RoS, visst var där en 50% XP buff och jag kör efter items istället för XP atm men skillnaden är stor, riktigt stor.

Kommer det ens bli möjligt att komma upp till samma XP/h nu som innan RoS med buffen?

Jag tänker mig att jag kan dubbla min XP/h om jag ändrar till XP farming men det lämnar fortfarande att jag skulle behöva köra på torment 4 i samma hastighet som jag kör torment 1 nu och det tror jag inte är möjligt då jag sitter på runt 1 miljon dps och 7 miljoner toughness atm.

Visst går det att köra i grupp och öka mängden XP avsevärt men jag trivs bra med att köra solo, passar mig bättre att kunna köra en afk när jag vill

Permalänk
Medlem

De har ju även sänkt XP med ca 30% från vanliga vita mobs.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

De har ju även sänkt XP med ca 30% från vanliga vita mobs.

Och resultatet är att istället för att det blev som folk sa då innan RoS att det var meningslöst att grinda paragon levelar för att det skulle gå så mycket snabbare att få XP i RoS så blir det istället den snabbaste XPn vi kommer få se inom överskådlig framtid och ännu svårare för de som inte var hög paragon level att komma ikapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Och resultatet är att istället för att det blev som folk sa då innan RoS att det var meningslöst att grinda paragon levelar för att det skulle gå så mycket snabbare att få XP i RoS så blir det istället den snabbaste XPn vi kommer få se inom överskådlig framtid och ännu svårare för de som inte var hög paragon level att komma ikapp.

Inte så mycket att komma ikapp, "tävlingen" blir ju i ladder som kommer i första content patchen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Någon som vet hur stor chans det är att få forgotten souls drop när man kör rifts? Samt om man behöver köra på nån viss svårighetsgrad som minst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Någon som vet hur stor chans det är att få forgotten souls drop när man kör rifts? Samt om man behöver köra på nån viss svårighetsgrad som minst?

Känns som man får 1/3 del av gångerna typ, farmat T1 hela natten, sitter på 21 st atm

Skrivet av lanbonden:

Och resultatet är att istället för att det blev som folk sa då innan RoS att det var meningslöst att grinda paragon levelar för att det skulle gå så mycket snabbare att få XP i RoS så blir det istället den snabbaste XPn vi kommer få se inom överskådlig framtid och ännu svårare för de som inte var hög paragon level att komma ikapp.

Jag sa iallafall till alla att gear kommer vara värdelöst och paragon lvlar kommer aldrig gå lika snabbt som COTA T6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Känns som man får 1/3 del av gångerna typ, farmat T1 hela natten, sitter på 21 st atm

Jag sa iallafall till alla att gear kommer vara värdelöst och paragon lvlar kommer aldrig gå lika snabbt som COTA T6.

Helt värdelöst är inte det level 60 gear man fick efter patch 2.0 iaf, min 1.8m Wizard har ännu inte hittat någon chest upgrade till min lvl 60 tal rasha chest samt amulett, damage mässigt så är fortfarande legacy Inna's byxor överlägsna och samma med legacy Witching Hour
Vapen dock riktigt dåliga så fort man når 70. Jag tog hela A5 inkl sista bossen med mitt 60 gear på torment, från lvl 66 sänkte jag gradvis från T4 till T1 dock.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Helt värdelöst är inte det level 60 gear man fick efter patch 2.0 iaf, min 1.8m Wizard har ännu inte hittat någon chest upgrade till min lvl 60 tal rasha chest samt amulett, damage mässigt så är fortfarande legacy Inna's byxor överlägsna och samma med legacy Witching Hour
Vapen dock riktigt dåliga så fort man når 70. Jag tog hela A5 inkl sista bossen med mitt 60 gear på torment, från lvl 66 sänkte jag gradvis från T4 till T1 dock.

Att jämnfört med att farma pragons tkr jag det var onödigt med legendarys

Jag började 1 vecka innan RoS, blev 352 innan release hade decent gear, dock rerollade jag dagen innan till wizard så hade inget bra gear då

Men update hur det går för mig! http://gyazo.com/1bb16e0b2f2dcac651afe693d140f684

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli trött på att de inte fixar Vsync-problemet för oss med nVidia kort

Skrivet av TiasE:

Lite mer damage! Strax under 1.6m nu.

Vilken sjuk gear alltså...och så galet snabbt du fått den. Stort grattis!

Sen en fråga, får man Tal Rasha genom att köpa items för Blood Shards?
Mao skall man farma dem på Normal/Hard för att få så många som möjligt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur fan har ni lyckats fått näst intill perfekt gear redan?
Grindat normal Caches hela dagarna för att sedan gå in i T6? Eller någon annan abuse?

Jösses... blir ju nästan avis.

Själv har man spelat som en tok efter jobbet, och ligger på under 500k damage, med några miljoner toughness.

Ser att ni spelar WizOP och DHop damage i o för sig. Men ändå.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör