Avstängda fuskare i Titanfall får fortsätta spela mot andra fuskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av selago:

Har jag tänkt länge, skulle vara upp till var och en. Vill du dopa dig då ställer du upp i DOS (Dopnings OS), vill du köra straight så tävlar du i vanliga OS.

Fatta vilka möjligheter när det blir legalt att dopa sig, första kille/tjej til att springa i 100km/h?

Men skulle någon vilja titta på "vanliga" OS då? DOS skulle vara så sjukt mycket mer underhållande

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Nice, då kan dom få känna på hur hopplöst det känns att möta någon med aimbot

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Men skulle någon vilja titta på "vanliga" OS då? DOS skulle vara så sjukt mycket mer underhållande

Mja, lite som herr och dam grenar... Olika förutsättningar. Men visst skulle det kunna bli så.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Härligt! Dock är det ju mer eller mindre exakt samma system som GTA 5 har, om du bara förstör för andra så blir du "bad sport" och spelar enbart med dessa. "Bannen" vara i två dagar (har jag för mig). För varje gång du blir bad sport så dubblar eller tredubblar de ban-tiden.

Oklart här dock, är det en permanent ban eller tillåts de tillbaka någon gång?

Hoppas att fuskarna blir permanent avstängda från vanliga servers. De kan komma tillbaka och spela med ärliga spelare efter köp av ny CD-nyckel.

Är kanske för hård i mitt resonerande, men rättvis? Ja absolut, i mitt tycke.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir direktsända TV program med matcher från fuskservrar, jag kommer att sitta fastklistrad framför TVn då

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd

Folk som skriver om att man borde införa detta i OS o dylikt, alltså dopade mot dopade atleter. Hoppas ni inser att det redan är en verklighet Om ni allvarligt tror att folk som är VÄRLDSBÄST i diverse fysiska sporter inte dopar sig så är ni nog lite väl blåögda

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Folk som skriver om att man borde införa detta i OS o dylikt, alltså dopade mot dopade atleter. Hoppas ni inser att det redan är en verklighet Om ni allvarligt tror att folk som är VÄRLDSBÄST i diverse fysiska sporter inte dopar sig så är ni nog lite väl blåögda

Finns en skön dokumentär där dom säger att en atlet aldrig kommer någon vart om dom inte någonsin dopat sig, att i stort sett alla idrottsmän på något sätt dopar sig under någon period i deras karriär för att komma någon vart : http://www.imdb.com/title/tt1151309/?ref_=nv_sr_1

Lite offtopic dock

Förövrigt kul och se hur befolkade dessa servrar kommer vara. Folk ledsnar nog rätt fort om man måste spela på en sådan server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggets232:

Hoppas att fuskarna blir permanent avstängda från vanliga servers. De kan komma tillbaka och spela med ärliga spelare efter köp av ny CD-nyckel.

Är kanske för hård i mitt resonerande, men rättvis? Ja absolut, i mitt tycke.

Nope! Precis så ska det vara! Man kan ju maila dom om man blivit avstängd felaktigt, så det finns ju en väg ut om det skulle ha blivit fel. Har man fuskat ska man betala konsekvenserna!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killacre:

Ja det är klart att det blir så. Men det roliga är ju att det är ett så stort FU till fuskarna.

Inte direkt. Snarare "Här får ni en andra fast avslagen chans". En ren ban är ett stor FU till fuskarna.

Skrivet av Zotamedu:

Och det är precis det som är poängen.

"Poängen" är dock slösat på dessa personer. För de är det ju som en riktig ban eftersom majoriteten vill som sagt imponera på spelarna utan fusk eller helt eneklt vill trolla med de som inte fuskar. Att låta dem spela vidare mot de med fusk är ju som att ge dem en ren ban.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett avstängd från origin. En gång fuskare alltid fuskare...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Inte direkt. Snarare "Här får ni en andra fast avslagen chans". En ren ban är ett stor FU till fuskarna.

"Poängen" är dock slösat på dessa personer. För de är det ju som en riktig ban eftersom majoriteten vill som sagt imponera på spelarna utan fusk eller helt eneklt vill trolla med de som inte fuskar. Att låta dem spela vidare mot de med fusk är ju som att ge dem en ren ban.

Ja men det ger inte alls samma publicitet som den här manövern.

Det är för övrigt en ökande trend att integrera frustrerande och irriterande "trollningar" i både anitfusksystem och DRM. Ett lysande exempel på det senare var ju Game Dev Tycoon där spelare med piratkopior inte kunde klara spelet för att alla deras spel i spelet blev piratkopierade. Garrys's Mod hade en manöver där spelet kraschade om det var piratkopierat varpå alla som skickade in bugrapporter blev bannade.

Det handlar lite om poetisk rättvisa. De som trollar blir trollade tillbaks och de som inrättar de kreativa systemen får massa bra PR.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kul om man blir bannad för att man använt en field of view-unlocker eller något och hamnar med massa folk som har 360 graders-aimbot och auto shoot.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Är ju samma sak som VAC.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Don't fuck with me I'll fuck you back

Jag gillar det stenhårt.

Och hur roligt är det egentligen att spela en schackturné där alla fuskar

Jag tycker detta är så mycket coolare, än att banna dom rätt av!

In your`s face cheater

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många det är som har tänkt på det, men det här gynnar mest de som faktiskt sysslar med hacks/cheats...

Nu krävs det endast ett spel för en "cheat dev" att uppdatera sitt hack eftersom du kommer alltid att ha tillgång till det.
Så om en cheat dev vill nu experimentera med nya funktioner, är det inga problem, han är redan bannad. När han har fått något som funkar kan han göra en release på det eller w/e.

Dock så spelar det nog inte så stor roll för de som just säljer cheats eftersom de bara kan köpa nya spel för pengarna de tjänar. Men för privata cheat devs så kan jag bara tänka mig att detta gynnar dem, de behöver nu inte köpa ett nytt spel för att uppdatera hacket... Och nu kanske de köper en ny kopia för de nu har ett uppdaterat hack.

Kul idé, men de som sysslar med hack lär inte ha något emot det, snarare tvärt om.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daavido:

Jag vet inte hur många det är som har tänkt på det, men det här gynnar mest de som faktiskt sysslar med hacks/cheats...

Nu krävs det endast ett spel för en "cheat dev" att uppdatera sitt hack eftersom du kommer alltid att ha tillgång till det.
Så om en cheat dev vill nu experimentera med nya funktioner, är det inga problem, han är redan bannad. När han har fått något som funkar kan han göra en release på det eller w/e.

Dock så spelar det nog inte så stor roll för de som just säljer cheats eftersom de bara kan köpa nya spel för pengarna de tjänar. Men för privata cheat devs så kan jag bara tänka mig att detta gynnar dem, de behöver nu inte köpa ett nytt spel för att uppdatera hacket... Och nu kanske de köper en ny kopia för de nu har ett uppdaterat hack.

Kul idé, men de som sysslar med hack lär inte ha något emot det, snarare tvärt om.

Samtidigt vet utvecklarna då var nya fusk testas så om de håller ett öga på vad som händer på deras fuskservrar så vet de också vad som kommer i framtiden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

haha fan vad bra!

BF4 borde göra detsamma.
låt idioterna/ryssarna? tampas med varann

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Samtidigt vet utvecklarna då var nya fusk testas så om de håller ett öga på vad som händer på deras fuskservrar så vet de också vad som kommer i framtiden.

Det har du helt rätt i

Dock så beror det på vad det är för typ av hack. Dvs, om det är checks som kan göra på serverns sida (tex. speedhack). Men sådana checks borde redan finnas.
Det är ändå privat kod, och så länge de håller sig till det vanliga (Aimbot, wallhack osv) så finns det inte mycket att kolla på.

Ska helt klart bli intressant och se hur det kommer gå

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Bra gjort, man har ju ändå betalt för spelet. Perfekt lösning om man inte kan spela rättvist. Dock borde jag bli avstängd pga min enorma hjärna, är fan bäst på alla spel jag spelat i princip.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Underbart! Tycker det borde vara såhär om man dopar sig inom idrott också, vore spännande att se!

Då hade ju ifs ingen kollat på vanlig idrott.
Ett gäng med fuskare som skriker i mun på varandra och anklagar varandra för att de fuskar vore hysteriskt kul att se på.
-Mental breakdown the game

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

Titanfalll har ju inte singleplayer så undrar om de får stänga av folk helt en.

Permalänk
Medlem

Enda som sankas är live video från servern.

Permalänk
Medlem

Dubbelmoral från det där företaget. De gillar inte aimbotters, och så skapar de en pistol som automatiskt aimar åt en... >.<

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Finns ju redan i CS:Go a.k.a Global Elite

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk

Haha sånt här klockrent ju. När jag spelade cod4 och var admin, så låg admin-panelen nere och vi kunde inte banna de som fuskade. Just i den stunden spelade jag och mötte en wallhacker, då tröttnade jag och drog igång mitt egna (OBS: som jag bara använde för att se ifall folk fuskade) och wallhackade wallhackern, för att sedan lugnt och fint stänga av fusket och spela vidare som vanligt.

Riktigt mycket rage där alltså hehehe, gött att fusk + skills kan göra en så glad ibland. ^^

I CS:GO hanterar dom ju fusk väldigt dåligt, allra säkraste är ESEA och det kostar i kontanter... när man får lite mer tid i framtiden blir det nog till att göra lite research gällande just wallhack. Teoretiskt sätt borde det vara möjligt med mjukvara att kontra folk med wallhack. Skulle man kanske kunna tjäna en bra slant på.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

lol vem behöver aimbot i Titanfall, ett av de lättaste spelen att tracka i som jag spelat.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

Finns ju redan i CS:Go a.k.a Global Elite

De är tydligt att de finns, sjukt störande. Fuskare = Noobs i högnivå, fusk de acceptera man inte bara!

Skrivet av Karlzooon:

Haha sånt här klockrent ju. När jag spelade cod4 och var admin, så låg admin-panelen nere och vi kunde inte banna de som fuskade. Just i den stunden spelade jag och mötte en wallhacker, då tröttnade jag och drog igång mitt egna (OBS: som jag bara använde för att se ifall folk fuskade) och wallhackade wallhackern, för att sedan lugnt och fint stänga av fusket och spela vidare som vanligt.

Riktigt mycket rage där alltså hehehe, gött att fusk + skills kan göra en så glad ibland. ^^

I CS:GO hanterar dom ju fusk väldigt dåligt, allra säkraste är ESEA och det kostar i kontanter... när man får lite mer tid i framtiden blir det nog till att göra lite research gällande just wallhack. Teoretiskt sätt borde det vara möjligt med mjukvara att kontra folk med wallhack. Skulle man kanske kunna tjäna en bra slant på.

Ja CS GO dom är verkligen dåliga på att hantera fusk, de behöver dom ändra på garanterat. Ja själv hatar fusk de förstör hela spelen och underhållandet, ska man spela så gör man det utan fusk och visa sin respekt åt andra spelare och bygga upp sin egen nivå helt manuellt själv och bli bättre som t,ex krigsherre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

lol vem behöver aimbot i Titanfall, ett av de lättaste spelen att tracka i som jag spelat.

Ja exakt vem behöver det i ett lätt även svåra spelen? kan man inte spela spel då både man fundera om man ska spela.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Måtte bäste fuskare vinna

Permalänk
Medlem

Inget nytt precis, tillverkare av spel har kört med denna lösning förut, dock hindrar det ju inte fuskare från att köpa nytt konto och endast se det delvis avstängda som permanent. Folk fuskar ju endast för att få övertaget, om de ser det värt så kan de ju bara köpa nytt spel, detta är mer eller mindre en mildare lösning jämfört med att avstänga fuskare permanent. Tycker fortfarande min lösning på online fusk är bäst.

Kan berätta lite kort om den grundläggande!

Spelutgivare, internetleverantörer och internetcafés går ihop i ett slags samfund, där de tillsammans har ett gemensamt mål att stoppa fusk. Detta mål nås genom att stänga av positivt bevisade fuskare permanent från vissa tjänster som tillåter dem att spela mot och med andra. Nyckeln till detta ligger hos våra internetleverantörer, de kan i detta samfund ta del av en slags lista på välkända fuskare. Om en spelare har blivit tagen på bar gärning och det är 100% säkert(med bevis) att sagd spelare har fuskat, då görs en anmälan med bevis till detta samfund(nämnd), sen blir sagd spelare avstängd från att använda de internetleverantörer som är anknutna. Om då spelaren t.ex. är ansluten till ex. Telia och Telia är med i samfundet, då avbryts fuskarens uppkoppling till att använda tjänster som ger han eller hon anslutning till Internet. Utan en internetuppkoppling så kan fuskaren inte förstöra för andra.

Målet med detta är att få majoriteten av varje part att delta i detta samfund, d.v.s. ju fler spelutgivare, internetleverantörer och internetcafés som deltar, desto färre fuskare får vi att handskas med. Spelutgivare gör anmälan om fusk till denna nämnd/samfund, sedan anskaffar internetleverantörer sig denna information. Fuskarens riktiga namn, personnummer och alias finns i denna rapport. För att använda internetcafés så måste användaren ange sitt riktiga namn, är namnet med i denna lista av fuskare, så nekas personen till att bruka internetcaféets tjänster. Självfallet kan fuskare uppge annat namn, men då begår de urkundsförfalskning, vilket har ett maxstraff på två års fängelse.

Idén är inte helt omöjlig om den väl kommer igång och struktureras mer precist. Fuskare kommer alltid vara ett problem tills något seriöst görs åt saken, det är inte "bara ett spel", det är en livsstil. Att då låta någon förstöra våran livsstil är oacceptabelt. Ingen gillar att spela spel där fuskare tar över och driver spel i graven, finns många exempel, ta t.ex. Counter-Strike 1.6.

Dold text