SweClockers besöker Dustin Expo 2014

Permalänk
Medlem

Jag var där igår för att kolla nätverkslösningar vilket var helt rätt forum med både konsument och professionella prylar, lösningar och folk på plats. Cisco, Dell (Aruba), Linksys, D-Link o.s.v.

Tyvärr fanns inte Oculus VR där men bland nya prylar att testa kunna man hitta bland annat Sony Z2/Tablet, Galaxy S5 och Huawei M1 men tyvärr inte X1:an.

Mässgolvet ser inte särskilt stort ut i lilla Ericsson Globe men så länge man är intresserad tar det flera timmar att gå igenom ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Kommer de sälja saker på plats?

De brukar då göra det på mässor där de visar radiostyrt iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Kul ni var där men sakerna de pratade om kändes ointressanta.

Hur många härinne uttalar Stockholm på engelska som Jonas gör? Jag säger det precis som jag gör på skånska.
Han från Gigabyte har exakt samma dialekt som mig

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Var där igår och såg Emil och Jonas flera gånger men dom sprang runt snabba som vesslor och stog dom still så interjuvade dom någon så fick inte tillfälle att hälsa :/

Ganska liten mässa kändes det som och utställarna hade inte så jätte mycket med sig.

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk

Hörni? Inget besök hos Intel? Hade varit kul att få höra lite iGPU nyheter. Tex, Om dom vill svara på om Broadwell ska bestyckas med kraftfullare grafik och om HD 5200 (Iris Pro) ska få flytta på sej i förmån för en ny grafikkonung.

Tack för ett bra reportage i vilket fall som helst. Ska dit på lördag, o hoppas att man både hinner med att titta på deras "starcraft 2" turnering i Globen med dom Koreanska proffsen, Samt mässan.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av lastninja:

Hörni? Inget besök hos Intel? Hade varit kul att få höra lite iGPU nyheter. Tex, Om dom vill svara på om Broadwell ska bestyckas med kraftfullare grafik och om HD 5200 (Iris Pro) ska få flytta på sej i förmån för en ny grafikkonung.

Intel är "tyvärr" på tok för PR-mässigt väldrillade för att avslöja sådant, i alla fall på film.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Spontant så verkade lokalen vara lite för stor för sammanhanget. Nu ska man väl inte gnälla då Sverige inte direkt är bortskämda med mässor av denna typ.

Jag var där igår och tycker att det var väl avvägt.
Tillräckligt mycket med utrymme i gångarna så att man slapp armbåga sig fram, men inte så mycket att det kändes tomt.

Hann tyvärr inte gå runt så mycket då det var föreläsningar med Truesec nästan hela dagen. Får se om jag kanske smiter in en sväng på lördag med. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jävligt bra! En sak bara till Jonas, försök att inte vända ryggen mot kameran när du kör intervjuerna.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
Medlem

Någon som vet mer om det finns bra priser på hårdvara? Typ X säljer 240gb SSD för xxx kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Yah mysigt med Expo.

Är det bara jag som ser Emil hel rakad i huvudet?

Och imorgon Fredagspanel, kan int bli bättre.

Skrivet av Serzarian:

Först detta och sen Fredagspanel imorgon (Bäst för er ), riktigt nice!
Men 2:15... *Cringe*

Tror inte det blir något fredagspanel p g a Expo.

/ Så fel jag hade

Men man kan ju alltid hoppas att herr Dimestam & Herr Hugosson dyker upp i panelen.
Det hade varit roligt, speciellt att se Dimestams ansikte

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av snarlik:

Någon som vet mer om det finns bra priser på hårdvara? Typ X säljer 240gb SSD för xxx kr.

Chattade med en rep "Viktor" från dustin, och de kommer inte ha några speciella kampanjer på hemsidan iaf.

Permalänk
Medlem

Bor bara någon kilometer ifrån Globen så jag masade mig iväg till mässan idag.
Dock kändes den rätt oinspirerande. Samma gamla skåpmat som funnits i butik år efter år och inga prisnedsättningar värda namnet på mässan. Står lite uttråkade representanter från samma gamla företag med samma gamla sortiment.

Men visst. Det var gratis och jag fick en trevlig promenad dit i solskenet.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Håller med JesperT ovan. Sista gången jag går på den där mässan. Solskenet utanför var behållningen igår & undrar om inte korvmässan brevid hade varit intressant också

Permalänk
Medlem

Kändes storleksmässigt som en väldigt liten mässa, kan ju visserligen blivit lite lurad eftersom det var just i Globen. Men mässan i sig var väl trevlig, snålt med godis och rätt klent på gamingfronten.
Det var nog den sista gången jag går ditt ialafall.