Permalänk
Skrivet av Swennis:

Spelar inte sniper så ofta... men vilken sniperbössa är bäst att sikta in sig på? Ska gå rakt, kort omladdningstid, osv...
Och man låser upp fler sniperbössor även om man lirar med Carbines på små banor?

Du låser upp nya snipers genom att få kills med snipergevär. Den sista snipern siktar jag på just nu då den nästan inte har någon bullet drop på längre avstånd.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Du låser upp nya snipers genom att få kills med snipergevär. Den sista snipern siktar jag på just nu då den nästan inte har någon bullet drop på längre avstånd.

Åh... så strängt... får väl hoppa in på tyska HC servrar och campa fram fler sniperbössor...

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Åh... så strängt... får väl hoppa in på tyska HC servrar och campa fram fler sniperbössor...

Det finns flera bra snipers på vägen så det är ingen brådska utan testa alla Du lär dig rätt snabbt att kompensera för den sniperns eventuella brister

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Spelar inte sniper så ofta... men vilken sniperbössa är bäst att sikta in sig på? Ska gå rakt, kort omladdningstid, osv...
Och man låser upp fler sniperbössor även om man lirar med Carbines på små banor?

Det finns egentligen inget sniper som är bäst på alla områden, men de som är mest intressanta enligt mig är SRR-61, Scout Elite och M40A5.

SRR-61

Plus

  • Hög utgångshastighet på 620m/s (den med högst är M98B på 650m/s). Vilket innebär att man inte behöver sikta lika långt framför mål som rör sig.

  • Lägst bullet drop utav alla snipers, delad med FY-JS (6m/s²) vilket gör att kulan inte dalar lika snabbt. Man behöver inte skjuta lika högt ovanför mål på långt avstånd.

  • Först efter 150m gör den sin minimum damage, vilket är 59 dmg. Det är bara SRR-61 och två andra snipers som har så pass långt avstånd innan vapnet gör minimal skada.

Minus

  • Lägst rate of fire utav alla snipers tillsammans med M98B. Skjuter 40 RPM, vilket är väldigt långsamt. Alltså inte idealt om man måste skjuta snabbt.

  • Endast 8 skott i magasinet.

  • 4.8 sekunders reload time om man inte har kulor kvar i magasinet. 3 sekunder med kula/kulor kvar.

Scout Elite

Plus

  • Extremt hög rate of fire (63 RPM). Snabbaste sniperbössan utav alla i spelet, bortsett från M82A3 (125 RPM) som inte går att välja i loadout dock.

  • Näst snabbast utgångshastighet utav alla snipers på 640m/s.

  • Bra träffradius när man skjuter från höften.

Minus

  • Väldigt hög bullet drop på 15m/s².

  • Låg minimum damage vid ynka 36.6 som är det lägsta utav alla snipers tillsammans med FY-JS.

  • Träffar för minimum damage redan efter 110m. Finns dock de som har 100m, men med 59 minimum damage.

  • Fjuttigt magasin med bara 6 kulor.

Sen är M40A5 något slags mellanting. Den har 60 RPM, låg utgångshastighet (480m/s) , minimum damage på 59, "vanlig" bullet drop på 9.81m/s², stort magasin med 11 kulor, minimum damage efter 100m och snabbast reload time utav alla snipers (2.7 sek med ammo kvar, 4 sek utan).

Det handlar alltså mycket om spelstil skulle jag säga. Scout Elite verkar rolig att spela aggressivt med, har dock inte testat själv ännu. M40A5 är också lite mer "aggressiv" enligt mig.

Välj ett sniper och gärna ett sikte dom du alltid använder och spela med det, eller testa dig runt mellan de som finns för att hitta ett som passar. Skulle nog säga att man borde ta minst 30-40 kills med varje innan man byter.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få L96A1 snipret och känna hur de känns? Låste nyss upp Mtar-21 och de är ingen höjdar karbin i mitt tycke. Den är mer likt en PDW än karbin!

Permalänk
Medlem

M240B .... klart skojjigast , iaf för oss gubbar som gjorde lumpen

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har kört en hel del battlefield 4 och har fastnat för endel vapen, men skulle vilja hitta nya vapen att köra med, för dom jag har kört med (famas,sar21,g36 och ak 5c) har jag låst upp allt till (fått alla battlepacksen med dom)

Någon som har tips på vapen som jag kanske skulle gilla (förslagsvis något som är likt något av dom jag redan låst upp allt till)

fyrhjuling

förvånansvärt effektiv

100% damage

dålig range dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Spelar inte sniper så ofta... men vilken sniperbössa är bäst att sikta in sig på? Ska gå rakt, kort omladdningstid, osv...
Och man låser upp fler sniperbössor även om man lirar med Carbines på små banor?

kört mycket med SRR-61 och den är väldigt go på längre avstånd
men allt från 0-200m där man ofta ligger på så är FY-JS helt outstanding
låg bulletdrop 6 m/s²
11skot mag
54rpm

dock är den lite små dryg att få tag på då den kräver 50st markmans ribbons. en ribbon är ett headshot på 250m, kortare avstånd får du avdrag
så att 2headshot a 125m ger en ribbon osv neråt.

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Rent allmänt kan jag tipsa om Flash Hider. Man syns mindre och fienderna ser inte lika lätt att man faktiskt skjuter. Det tar nån bråkdels sekund längre för motståndarna att inse att du skjuter på dem och reagerar, vilket kan ge tid för att träffa med det där extra skottet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Åh... så strängt... får väl hoppa in på tyska HC servrar och campa fram fler sniperbössor...

En del servrar kör tdm med boltaction only, det är nog det snabbaste sättet att låsa upp fler bössor.

Permalänk

AEK-971 burst har jag kört väldigt mycket med och det funkar prima, känns väldigt stabil snabb och pricksäker

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M